سوئیچ شبکه, وبلاگ

معرفی انواع پورت های سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه 11| نت یک

در این مقاله به معرفی معرفی انواع پورت های سوئیچ شبکه می پردازیم، دستگاه ها از طریق پورت ها به سوئیچ های شبکه متصل می شوند، با این حال، دستگاه های مختلف توسط پورت ها و کابل های مختلف پشتیبانی می شوند.

زمان انتخاب سوئیچ مناسب جهت خود و کسب وکارتان، باید حتما دستگاه هایی که می خواهید متصل شوند و پورت هایی که از آن ها پشتیبانی می کنند و همینطور سرعتی که هر پورت های سوئیچ شبکه باید بتواند از آن پشتیبانی کند را ارزیابی کنید. جهت ایجاد یک سیستم شبکه ای کاملاً سازگار که بتواند با حدبیشتر پتانسیل خود کار کند باید از کابل هایی استفاده شود که بتوانند از این سرعت پشتیبانی کنند.

معرفی انواع پورت های سوئیچ شبکه

سوئیچ های شبکه قادر هستند دستگاه های متصل را از طریق پورتی که به آن متصل می باشند شناسایی کنند و در نتیجه قادر هستند داده ها را به دستگاه های خاصی منتقل کنند. سوئیچ ها با کمک جدول آدرس MAC، اطلاعاتی از جمله اینکه هر کدام به کدام پورت متصل می باشند را روی سخت افزار متصل ذخیره می کنند.

سوئیچ ها قادر هستند یک پورت واحد جهت شبکه های کوچک و مجزا داشته باشند یا اینکه از فناوری چند پورت های سوئیچ شبکه پشتیبانی کنند. سوئیچ های چند پورت بسته به اندازه کسب و کار و شبکه شما قادر هستند تعداد پورت های مختلفی را ارائه دهند.

با کمک سوئیچ های چند پورت، این امر جهت اجرای کارآمد شبکه مهم است، زیرا این قابلیت را آماده می آورد که داده ها به شکل استاندارد به دستگاه های مورد نظر ارسال شوند بدون اینکه نیاز باشد اطلاعات به تمام تجهیزات متصل فرستاده شود.

همینطور این دستگاه ها دارای خصوصیت “دامنه برخورد” با کمک نرم افزار CSMA/CD می باشند که به هر پورت های سوئیچ شبکه اجازه می دهد تا به شکل کاملا دوگانه بدون اینکه برخوردی اتفاق بیفتد، کار کند. این نرم افزار کارایی دستگاه را افزایش داده و به عملکرد سوئیچ در زیر ترافیک سنگین کمک می کند.

کسب وکارهای کوچک امکان دارد به سوئیچ هایی با 8 الی 48 پورت نیاز داشته باشند. هرچند، یک سوئیچ بزرگ در سطح سازمانی امکان دارد شامل بیش از 48 پورت باشد. با این حال، از آنجایی که دستگاه های مختلف توسط کابل ها و پورت های سوئیچ شبکه مختلف پشتیبانی می شوند، سوئیچ های چند پورت امکان دارد دارای انواع پورت های مختلف جهت پشتیبانی از طیف وسیعی از دستگاه ها و همینطور سرعت انتقال داده سریع تر باشند.

RJ45 چیست؟

RJ45 مخفف جک ثبت شده 45 است و بیشتر با اترنت یا CAT6 اشتباه گرفته می شود. کابل های CAT6 دارای یک کانکتور RJ45 در هر طرف می باشند. این دو خصوصیت و همینطور پورت های RJ45 یک اتصال اترنت را تشکیل می دهند. RJ45 به هر دو جنبه نر و ماده یک شبکه اترنت اطلاق می شود و رایج ترین روش جهت انتقال داده بین دستگاه ها می باشد.

جهت همین، بیشتر سوئیچ ها دارای یک پورت RJ45 یا چندگانه می باشند، زیرا بیشتر دستگاه ها از طریق این اتصال با سوئیچ شما سازگار می باشند. پورت های سوئیچ شبکه از نظر سرعت، کابل های اترنت مختلف قادر هستند طیف وسیعی از سرعت ها و نرخ های انتقال داده را بسته به نیاز شبکه شما ارائه دهند. جهت اینکه شبکه شما بتواند با حدبیشتر پتانسیل کار کند، اطمینان از اینکه کابل ها و دستگاه های متصل از حدبیشتر سرعت و نرخ انتقال مشترک پشتیبانی می کنند، امری مهمست.

SFP چیست؟

SFP مخفف Small Form-Factor Pluggable است و به پورت یا ماژول فرستنده-گیرنده موجود در برخی از سوئیچ های شبکه اطلاق می شود. پورت های SFP امکان اتصال با سرعت بالا و قابل اطمینان را بین دستگاه ها از طریق کابل های مسی یا فیبر نوری آماده می کنند. آن ها به دلیل اتصالات امن و فوق العاده سریعی که آماده می آورند، انتخاب مناسبی جهت بسیاری از امور شبکه های بزرگ می باشند.

SFP در مقابل +SFP

فرستنده-گیرنده چیست؟ فرستنده-گیرنده یک ماژول است که ترکیبی از فرستنده و گیرنده در یک دستگاه می باشد. بیشتر فرستنده -گیرنده ها بی سیم می باشند، اما در مورد پورت های سوئیچ شبکه، با کابل و فیبر نوری سروکار دارند.

+SFP چیست؟

+SFP شبیه یک ماژول SFP است و عمل می کند، هرچند می تواند تا 10 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند. +SFP جهت شبکه های بزرگ تر که دستگاه های متصل زیادی دارند پیشنهاد می شود تا از ایجاد گلوگاه جلوگیری شود و اطلاعات به شکل کارآمد بین دستگاه ها حرکت کنند. +SFP به شبکه شما امکان می دهد از کابل های با سرعت بالاتر و امکانات دستگاه مثل کابل های فیبر نوری تک حالته یا چند حالته کمک بگیرید.

انتخاب بین SFP و +SFP به ارزیابی اندازه تقاضا جهت سیستم شبکه شما و انتخاب مناسب ترین پورت جهت پشتیبانی از نیازهای کسب و کار شما بستگی دارد. جهت شبکه های کوچک تا متوسط، SFP انتخاب خوبی است و اتصال با سرعت بالا و قابلیت اطمینان را آماده می کند. +SFP جهت شبکه های بزرگ تر، سرعت های بیشتر و نرخ انتقال بالاتر، از ایجاد گلوگاه جلوگیری کرده و کارایی شبکه را تضمین می کند.

GBIC چیست؟

GBIC یکی دیگر از فرستنده-گیرنده های قابل تعویض در حین کار دستگاه می باشد. GBIC مخفف Gigabit Interface Converter است و معمولاً جهت تبدیل بین سیگنال نوری و الکتریکی استفاده می شود. SFP یک ماژول GBIC ارتقا یافته محسوب می شود و تنها تفاوت واقعی بین این دو در اندازه آنهاست که SFP اندازه بسیار کوچک تری دارد.

CX4 چیست؟

پورت های CX4 قادر به پشتیبانی از اتصال اترنت 10 گیگابیتی می باشند که این پورت را به انتخاب خوبی جهت نصب روی سخت افزار یک سیستم شبکه 10 گیگابیتی تبدیل می کند. پورت های CX4 با آماده آوردن امکان تأخیر کم، هزینه کم و مصرف انرژی کم، انتخابی عالی جهت اپلیکیشن ها و شبکه هایی که به ترافیک سنگین نیاز دارند است و در عین حال سطوح بالایی از کارایی و بهره وری را جهت شبکه شما تضمین می کنند. پورت های CX4 قابلیت اطمینان و سرعت فوق العاده سریع شبکه را جهت پشتیبانی از سیستم 10GbE آماده می کند.

QSFP در مقابل +QSFP

QSFP مخفف Quad Small Form-Factor Pluggable می باشد. این ماژول به همان روش فرستنده-گیرنده SFP یا +SFP کار می کند. QSFP از اترنت، کانال فیبر، پهنای باند نامحدود و SONET/SDH با امکانات مختلف در نرخ انتقال داده پشتیبانی می کند.

این فرستنده-گیرنده 4 کانال انتقال و 4 کانال گیرنده را جهت پشتیبانی از نرخ انتقال داده بالاتر جهت کارهای شبکه شما آماده می کند. QSFP از 4×1 گیگابیت بر ثانیه یا 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند، سرعت انتقال آن را به گزینه ای سریع تر از ماژول های SFP یا +SFP تبدیل می کند.

+QSFP گزینه ای سریع تر است که سرعت انتقال داده 40GBps را جهت کارهای شبکه بزرگ آماده می آورد. زمان تصمیم گیری در مورد انتخاب فرستنده-گیرنده مناسب جهت شبکه خود، باید اپلیکیشن های کسب وکار خود و تعداد دستگاه های متصل را جهت ارزیابی سرعت و نرخ انتقال مورد نیاز شبکه در نظر بگیرید.

به کدام پورت های سوئیچ شبکه نیاز داریم؟

وقتی فکر می کنید که کدام پورت های سوئیچ شبکه جهت کسب وکار شما بهتر است، عملکرد کسب وکار و نیازهای فناوری اطلاعات خود بررسی کنید. انتخاب یا ارتقاء پورت های سوئیچ به دستگاه های موجود در شبکه شما و همینطور کابل هایی که جهت امکانات خود سوئیچ بکار می برید، بستگی دارد.

تعداد دستگاه های متصل و هم تعداد برنامه هایی که اجرا می کنید، جهت تصمیم گیری درباره اینکه کدام پورت های سوئیچ شبکه از نظر سرعت، سرعت انتقال داده و تعداد پورت های موجود جهت کسب وکار شما مناسب ترین انتخاب است باید مشخص شوند.

قیمت سوئیچ سيسکو

نت یک با داشتن همکاران تجاری و کارشناسان ارشد آماده ارائه کليه خدمات در امر تامین، نصب، راه اندازی و خدمات پس از فروش سوئیچ سيسکو به مشتریان خود است. با توجه به تنوع بالای محصولات و نوسانات قيمت و همچنين براي دريافت مشاوره در خصوص انتخاب صحیح و متناسب محصولات سيسکو جهت سازمان خود، با شرکت نت یک تماس حاصل نمائيد.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “معرفی انواع پورت های سوئیچ شبکه

  1. احمدیاری گفت:

    سلام کدوم پورت سوئیچ برای دوربین مداربسته مناسب هست

    1. NETYEK گفت:

      سلام دوست گرامی، برای دریافت اطلاعات کامل تر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و از کارشناسان راهنمایی دریافت کنید.

  2. shahbayan گفت:

    سلام شما سوئیچ شبکه 8 پورت موجود دارید قیمت چقدر هست

    1. NETYEK گفت:

      سلام دوست گرامی، برای اطلاع از قیمت ها از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و از کارشناسان راهنمایی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *