سوئیچ شبکه, وبلاگ

سوئیچ سیسکو در مشهد

عوامل موثر در قیمت سوئیچ سیسکو

نت یک، ارائه کننده خدمات سوئیچ سیسکو در مشهد است و قصد دارد با ارائه بهترین خدمات در خصوص راه اندازی شبکه و فروش سخت افزارهای درجه یا با بهترین کیفیت و قیمت شما را یاری کند. شما می توانید همین حالا برای خرید سوئیچ شبکه و اطلاعات بیشتر در خصوص این محصولات با ما همراه شوید. برای خرید سوئیچ شبکه برند سیسکو و برندهای مطرح دیگر کافیست با ما از طریق شماره تماس های ذکر شده تماس بگیرید.

خرید سوئیچ سیسکو در مشهد

نت یک با تیمی حرفه ای و متخصص فروش سخت افزارهای ویپ را به سراسر ایران انجام می دهد و محصولات را با ضمانت اصالت محصول و همینطور سلامت آن برای شما ارسال می کند. همه خدمات نصب و راه اندازی ویپ هم در این مجموعه به سراسر ایران با روش های نوین شکل گرفته و سعی داریم به شما در بهبود روند ارتباطی مجموعه ای که در اختیار دارید کمک کنیم.

برای اطلاعات بیشتر، خرید، قیمت و مشاوره با کارشناسان ما در نت یک تماس بگیرید:

تماس با دفتر مرکزی : 021-51787000

تماس با دفتر فروش : 021-91002540

سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ شبکه چیست؟

سوییچ یکی از تجهیزات اکتیو شبکه است که در عین شباهت به هاب (hub)، بسیار هوشمندتر از آن می باشد. بر اساس سری OSI سوییچ ها معمولا در لایه 2 یا همان لایه Data Link کار می کنند و وظیفه این سخت افزارها، انتقال بسته های دیتا از یک دستگاه به جای دیگر از طریق شبکه و بر اساس آدرس سخت افزاری (Mac addresses) می باشد.

سوییچ در واقع یکی از دستگاه های اکتیو شبکه محسوب می شود که هر چند با هاب hub شباهت زیادی دارد اما از هاب بسیار هوشمند تر است و بر اساس سری OSI کار می کند، سوییچ ها معمولا در لایه2 شبکه یا همان لایه data link و با پروتکل اترنت کار می کنند.

سوییچ یا switch دستگاهی است که برای اتصال Node ها در شبکه مورد استفاده قرار میگیرد، یعنی زمانی که شما میخواهید کامپیوتر ها را به هم متصل کنید سوییچ یکی از راه حل های شماست، به این علت میگوییم یکی از راه حل های شماست چرا که شما میتوانید از هاب، روتر و یا حتی در شبکه های کوچک از مودم برای اتصال نودها در شبکه کمک بگیرید،

گفتیم که سوییچ معمولا در لایه دو سری OSI و با پروتکل اترنت کار می کند اما سوییچ هایی می باشند که مسیریابی و وظایف لایه سه را هم انجام می دهند. همینطور سوییچ هایی می باشند که به صورت ماژول نرم افزاری در تکنولوژی های مجازی سازی کاربرد دارند مثلا Vmware NSX اما سوییچ سخت افزاری با چندین پورت اترنت از ملزومات تمام شبکه ها می باشد. سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیج سیسکو چیست؟

سیسکو معروف به استاندارد بالا و عملکرد قوی در صنعت شبکه است و به عنوان یکی از رهبران این صنعت شناخته می شود. اما باید توجه داشت که سوئیچ های سیسکو اغلب قیمت بالایی دارند و بیشتر برای شرکت ها و سازمان های بزرگ مناسب می باشند. سیسکو یکی از برندهای بزرگ و معتبر در حوزه تجهیزات شبکه می باشد. آن ها سوئیچ های شبکه بسیار قدرتمند و پیشرفته ای را تولید می کنند که برای استفاده در شبکه های بزرگ و پیچیده مناسب می باشند.

در نهایت، انتخاب برند مناسب برای سوئیچ شبکه وابسته به نیازها، بودجه و اندازه شبکه شماست. هر سه برند فوق به عنوان گزینه های معتبر در بازار شناخته می شوند، اما در نظر داشته باشید که هر برند ممکن است قابلیت ها و قیمت های مختلفی را در محصولات خود داشته باشد. سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ سیسکو در مشهد

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب است؟

سوئیچ های سیسکو برای بسیاری از متخصصان شبکه به عنوان بهترین انتخاب در نظر گرفته می شوند. سوئیچ های شبکه این برند به دلایی همچون قدرت، امنیت و پایداری بالا یکی از بهترین ها شناخته می شوند.

انواع سوئیچ سیسکو

انواع سوئیچ سیسکو، با توجه به نیازهای مختلف شبکه و کاربران، در 3 دسته مختلف عرضه می شوند: سوئیچ سیسکو در مشهد

  • سوئیچ مدیریتی سیسکو: سوئیچ سیسکو در مشهد

 این نوع سوئیچ ها قابلیت پیکربندی و تنظیمات پیشرفته مانند VLAN، QoS و تعیین قوانین امنیتی را دارند. آن ها برای شبکه های بزرگتر و پیچیده توصیه می شوند. سوئیچ های مدیریتی سیسکو دارای قابلیت های پیشرفته مدیریت شبکه می باشند.

سوئیچ های مدیریتی برای کاربرانی مورد استفاده است که زمان پاسخ دهی آنها باید میلی ثانیه باشد. علی الخصوص برای سازمان هایی که باید شبکه هایشان را از راه دور و محافظانه مدیریت و عیب یابی کنند، که به مدیران شبکه اجازه می دهد به یک عملکرد شبکه بهینه و قابل اعتماد دست پیدا کنند. سوئیچ های مدیریتی باید در هر شبکه یا بخشی از شبکه که ترافیک باید نظارت و کنترل شود، استفاده شوند. سوئیچ های مدیریتی شبکه اجازه ی کنترل کامل داده، پهنای باند و ترافیک را می دهد.

  • سوئیچ غیرمدیریتی سیسکو:

 این نوع سوئیچ ها از طریق پلاگ اند پلی و به طور خودکار به شبکه متصل می شوند و نیاز به تنظیمات پیشرفته ندارند. سوئیچ های غیرمدیریتی سیسکو ساده تر و قابل استفاده برای شبکه های کوچکتر می باشند. سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ های غیر مدیریتی عموما برای متصل کردن edge device ها (ابزار هایی همچون روتر، سوئیچ روتر … ) در شبکه، یا در یک شبکه ی کوچک stand-alone که تنها دارای چند اجزا است، استفاده می شود.

  • سوئیچ هوشمند سیسکو:

آن ها قابلیت پیکربندی پیشرفته را به کاربران عادی می دهند و همینطور از امکانات ساده تر و خودکار هم پشتیبانی می کنند. سوئیچ های هوشمند سیسکو قابلیت هایی از هر دو نوع مدیریتی و غیرمدیریتی را ترکیب می کنند.  سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ سیسکو در مشهد

بهترین سوئیچ سیسکو

بهترین سوئیچ سیسکو با ویژگی های منحصر به فرد زیر توصیف می شود:

  • پشتیبانی از فناوری های پیشرفته: بهترین سوئیچ سیسکو از فناوری های جدید و پیشرفته مانند PoE (Power over Ethernet)، QoS (Quality of Service)، IPv6 (Internet Protocol version 6) و MPLS (Multi-Protocol Label Switching) پشتیبانی می کند. این فناوری ها به شما امکان می دهند شبکه را به صورت هوشمندانه و با کیفیت بالا مدیریت کنید. سوئیچ سیسکو در مشهد
  • امنیت بالا: سوئیچ های سیسکو بهترین سیستم های امنیتی را ارائه می دهند. آن ها با امکاناتی همچون مکاهمم های ACL (Access Control List)، VLAN (Virtual Local Area Network) و تکنولوژی های رمزنگاری قدرتمند، شبکه شما را در برابر تهدیدات امنیتی محافظت می کنند.
  • قابلیت مدیریت و پیکربندی آسان: بهترین سوئیچ سیسکو دارای رابط کاربری گرافیکی کاربرپسند است که امکان مدیریت و پیکربندی آسان را آماده می کند. این رابط کاربری قدرتمند به شما امکان می دهد تنظیمات شبکه را به راحتی انجام داده و به سرعت به نیازهای شبکه پاسخ دهید.
  • عملکرد بالا و قدرت پردازش قوی: بهترین سوئیچ سیسکو دارای قابلیت های پردازشی بالاست که به شما امکان می دهد ترافیک شبکه را به صورت سریع و بهینه مدیریت کنید. این سوئیچ ها با قدرت پردازش قوی و توانایی مدیریت بالا، از عملکرد شبکه شما حفاظت می کنند. سوئیچ سیسکو در مشهد

با توجه به این ویژگی ها، بهترین سوئیچ سیسکو به شما این امکان را می دهد تا شبکه خود را به بهترین شکل مدیریت کرده و از عملکرد بهینه و امنیت بالای آن بهره برداری کنید.

سوئیچ سیسکو در مشهد

پرفروش ترین سوئیچ های سیسکو در بازار

سوئیچ شبکه یکی از اجزای اساسی شبکه های کامپیوتری می باشند و نقش حیاتی در ارتباط و انتقال داده ها میان انواع دستگاه ها دارند. سیسکو، به عنوان یکی از برندهای معتبر در زمینه تجهیزات شبکه، به علت محصولات باکیفیت و عملکرد برتر خود، جایگاه خاصی در بازار سوئیچ ها دارد.

  • سوئیچ سیسکو WS-C3750G-12S-S:

این سوئیچ سیسکو از سری های پرطرفدار در بازار می باشد. با 12 پورت SFP (Small Form-Factor Pluggable) و قابلیت های پیشرفته مدیریتی، این سوئیچ قابلیت های بیشتری برای توسعه و ارتقاء شبکه ها ارائه می دهد. با پشتیبانی از تکنولوژی های پیشرفته مانند VLAN (Virtual Local Area Network) و QoS (Quality of Service)، این سوئیچ مناسب برای استفاده در شبکه های بزرگ و پیچیده می باشد. سوئیچ سیسکو در مشهد

با توجه به اهمیت و عملکرد برتر سوئیچ های سیسکو در بازار، محصولات مذکور می توانند انتخاب های بسیار مناسبی برای نیازهای شبکه شما باشند. با بررسی و مقایسه ویژگی ها و قابلیت های مختلف هر سوئیچ، می توانید بهترین گزینه را برای شبکه خود انتخاب کنید.

  • سوئیچ 24 پورت سیسکو WS-C2960+24PC-L:

این سوئیچ یکی از پرفروش ترین سری های سیسکو در بازار می باشد. با 24 پورت 10/100Mbps و قابلیت PoE (Power over Ethernet)، این سوئیچ مناسب برای شبکه های کوچک و متوسط است. قابلیت های مدیریتی پیشرفته، امنیت بالا و عملکرد قدرتمند، آن را به یک انتخاب عالی برای استفاده در شبکه های کاربردی تبدیل کرده می باشد.

سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ سیسکو استوک

برای کسانی که نیاز به تجهیزات با کیفیت و با توانایی های پیشرفته دارند، اما نمی توانند برای خرید تجهیزات جدید بودجه ای قابل قبول را تامین کنند، سوئیچ سیسکو استوک یک گزینه مناسب و اقتصادی می باشد. سوئیچ های سیسکو استوک، تجهیزاتی می باشند که پس از استفاده از آن ها توسط کاربران، بازسازی و به فروش می رسند. این تجهیزات در بعضی موارد می توانند با قیمتی بهتر از تجهیزات جدید، در دسترس باشند. سوئیچ سیسکو در مشهد

لیست قیمت سوئیچ سیسکو

قیمت سوئیچ های سیسکو متناسب با ویژگی ها، عملکرد، قدرت، و نوع سری سوئیچ متفاوت می باشد. از این رو برای اطلاع از قیمت روز محصولات سوئیچ سیسکو و بررسی لیست قیمت ها، می توانید به صفحه لیست قیمت سوئیچ سیسکو مراجعه کنید. در این صفحه، لیست قیمت روز انواع سوئیچ های سیسکو قابل مشاهده می باشد.

تفاوت سوئیچ سیسکو با دیگر برندها

در مقایسه با برندهای دیگری مانند D-Link، سوئیچ های سیسکو معمولاً به عنوان گزینه قابل اعتماد و با کارایی بالاتر شناخته می شوند. بیشترین تفاوت میان سوئیچ های سیسکو و برندهای دیگر، در مورد امنیت و قابلیت های پیشرفته می باشد. سوئیچ های سیسکو قابلیت های امنیتی پیشرفته ای دارند که برای سازمان ها و شرکت هایی که داده های حساس دارند، بهترین گزینه می باشند. سوئیچ سیسکو در مشهد

خرید سوئیچ سیسکو

برای خرید سوئیچ سیسکو، می توانید به فروشگاه های معتبر تجهیزات شبکه مراجعه کنید. همینطور، خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی هم یک گزینه مناسب می باشد. در هر صورت، قبل از خرید، بهتر است اطلاعات کافی در مورد سری و ویژگی های سوئیچ سیسکو را جمع آوری کنید.

سوئیچ سیسکو دست دوم

سوئیچ های سیسکو دست دوم، تجهیزاتی می باشند که پس از استفاده از آن ها توسط کاربران، بازسازی و به فروش می رسند. گاهی اوقات، سوئیچ های دست دوم با قیمتی مناسب تر از تجهیزات جدید در دسترس می باشند. با این حال، قبل از خرید سوئیچ سیسکو دست دوم، بهتر است وضعیت و کیفیت آن را بررسی کنید.

سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ سیسکو چگونه کار می کند؟

سوئیچ شبکه به انتقال داده میان دستگاه های موجود در داخل شبکه می پردازد. اطلاعات دریافتی از هر دستگاه با یک شناسه اینترنتی مشخص (IP)، در قالب “بیت ها” فشرده سازی می شود. سپس داده ها با آدرس دقیق منبع و مقصد ارسال در داخل یک شبکه محلی قرار می گیرند و توسط سوییچ شبکه خوانده و رمزگشایی می شوند. به کمک نشانی های موجود در داخل دیتاها، سوئیچ اطلاعات را از طریق پورت ها به مقصد و دستگاه مورد نظر می رساند.

سوئیچ سیسکو در مشهد

مزایای سوئیچ شبکه چیست؟

امنیت پیشرفته

سوئیچ های شبکه ویژگی های امنیتی پیشرفته ای ارائه می دهند که باعث شده مدیران شبکه بتوانند دسترسی به منابع شبکه را کنترل کرده و از دسترسی غیرمجاز به داده ها شبکه جلوگیری کنند.

بهبود عملکرد شبکه سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ با ایجاد یک اتصال اختصاصی میان دستگاه ها، تراکم شبکه را کاهش داده و عملکرد کلی را بهبود می بخشد.

قیمت مناسب

سوئیچ ها یک راه حل مقرون به صرفه برای اتصال چندین دستگاه در یک شبکه می باشند. بنابراین با استفاده از آن ها نیاز به اتصالات اختصاصی گران قیمت از میان می رود. سوئیچ سیسکو در مشهد

مقیاس پذیری

سوئیچ های شبکه را می توان به راحتی برای افزون دستگاه های اضافی با رشد شبکه گسترش داد و آن ها را به یک راه حل مقیاس پذیر برای شبکه های کوچک و بزرگ تبدیل کرد.

سوئیچ سیسکو در مشهد

کاربرد سوئیچ شبکه چیست؟

وظیفه اصلی سوئیچ شبکه اتصال دستگاه های عضو شبکه به یکدیگر برای اشتراک گذاری منابع می باشد. در شبکه های MAN از تعداد بیشتری سوئیچ استفاده می شود که وظیفه مدیریت ترافیک شبکه، ارسال اطلاعات به کاربر خاص و ارسال سریع اطلاعات را برعهده دارد.

در شبکه های بزرگ روترها هم به عنوان واسط فعالیت می کنند. سوئیچ شبکه برای شبکه های LAN یا بزرگتر مثل MAN هم کاربرد دارد. سوئیچ شبکه در شبکه های محلی و کوچک وظیفه تامین امنیت و مدیریت اطلاعات از مبدا تا مقصد را برعهده دارد.  سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ به علت مجهز بودن به پردازنده و امکان بافر کردن اطلاعات، بسته های داده ورودی و خروجی را بافر کرده و براساس آدرس پورت مقصد، بسته داده را روی پورتی که ماشین مقصد به آن متصل است ارسال می کند. همینطور می توان روی سوئیچ تنظیماتی براساس قوانین شبکه سازمان انجام داد چون سوئیچ قابلیت این را دارد که در درون شبکه هوشمند و کنترل شده فعالیت کند.

اطلاعات در شبکه به صورت Packet یا بسته داده و فریم جابجا می شوند، که هر فریم شامل اطلاعاتی مانند آدرس مبدا و آدرس مقصد می باشد. سوئیچ براساس MAC Address درج شده در قسمت مقصد در فریم، پورت مقصد را شناسایی و بسته داده را به آن پورت ارسال می کند. سوئیچ سیسکو در مشهد

MAC Address تمام دستگاه های عضو شبکه در جدولی به نام MAC Table ذخیره می شوند. سوئیچ با داشتن مک آدرس مقصد داده را به دستگاه مورد نظر ارسال می کند. مک آدرس هر دستگاه منحصر به فرد و مختص همان دستگاه است و تغییر نمی کند.

سوئیچ سیسکو در مشهد

انواع سوئیچ شبکه را بشناسید

در ادامه موضوع سوئیچ شبکه چیست به انواع سوئیچ اشاره خواهیم کرد.

سوئیچ شبکه قابل تنظیم

«سوئیچ های قابل تنظیم» (Managed switch)، امکان پیکربندی داشته و امنیت بالاتر، انعطاف پذیری و ظرفیت بیشتری نسبت به سوئیچ های غیرقابل تنظیم دارند. شما می توانید یک سوئیچ قابل تنظیم را به صورت محلی یا از راه دور نظارت کرده و تنظیمات آن را انجام دهید. به این ترتیب، کنترل بیشتری بر شبکه خواهید داشت.

آنچه مسلم است چون سوئیچ های مدیریتی امکانات بیشتری دارند، قیمت بیشتری هم دارند اگر پاسخ به هر یک از سوالات زیر مثبت است، سوئیچ مدیریت برای شما مناسب است و اگر پاسخ شما به همه آن ها منفی بود، سوئیچ غیرمدیریتی برای شما کفایت می کند.

با ارزیابی نیازهای شبکه می توانید سوئیچ شبکه مناسب خود را انتخاب کنید. اگر نیاز به کنترل رفتار ترافیک در LAN دارید و یا از سرویس های پیشرفته ای چون LAN های بی سیم یا IP Telephony استفاده می کنید، استفاده از سوئیچ های Managed و مدیریتی توصیه می شود.  سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ شبکه غیرقابل تنظیم

یک «سوئیچ غیرقابل تنظیم» (Unmanaged switch) را می توان به محض خارج کردن از جعبه آن، مورد استفاده قرار داد. در واقع، این سوئیچ ها طوری طراحی شده اند که نیاز به پیکربندی ندارند؛ بنابراین لازم نیست که نگران نصب یا راه اندازی درست آن باشید.

سوئیچ های غیرقابل تنظیم دارای ظرفیت شبکه کمتر و همینطور ویژگی های کمتری نسبت به سوئیچ های قابل تنظیم می باشند. به طور معمول سوئیچ های غیرقابل تنظیم را می توان در تجهیزات شبکه های خانگی مشاهده کرد. سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ های PoE یا PoE Switch

PoE مخفف Power over Ethern است و این نوع سوئیچ ها بر اساس تکنولوژی PoE کار می کنند. در PoE، برق و دیتا در یک کابل منتقل می شوند یعنی دیتا به صورت موازی یا برق به گیرنده می رسد. انعطاف پذیری از مویژگی های سوئیچ های PoE می باشد. سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ های LAN یاLAN Switch

سوئیچ های LAN را با نام Ethernat Switch و Data Switch هم می شناسند. سوئیچ اترنت یا LAN برای کاهش گلوگاه و Congestion بهینه شده اند چرا که انتشار بسته اطلاعاتی فقط به گیرنده انجام می شود. سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ های صنعتی

در محیط های صنعتی، یک نیازی وجود دارد که باید سوئیچ ها نیازی مشخص آماده شوند. سوئیچ های صنعتی علی الخصوص برای اتصالات متفاوت شبکه همچون توزیع انرژی در شعبه های الکتریکی و همچنین نظارت و کنترل عملکرد دوربین های امنیتی استفاده می شوند.

در محیط های سخت، یک ویژگی پر کاربرد سوئیچ های مدیریتی صنعتی این است که تنظیمات آن را در حالت VLAN پیکر بندی کنند، این ویژگی شرایطی را فراهم می کند که ابزار هایی که در یک دپارتمان کار می کنند به صورت یک گروه در نظر گرفته شوند (منطقی و IT )، ترافیک را بین این گروه ها جداسازی می کنند تا اطلاعات حیاتی بتوانند بدون اینکه تاخیری داشته باشند به محل اختصاصی خود دسترسی پیدا کنند و میزان امنیت شبکه را افزایش می دهد.

سوئیچ های اترنت صنعتی اتصال شبکه را بین محیط صنعتی و application های شرکت های کسب و کار فراهم می کندو برای استفاده صنعتی ساخته شده اند.سوئیچ های صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند در دماهای بسیار بالا و موقعیت های سخت و در چند موقعیت مکانی از طبقات شرکت گرفته تا کنترل ترافیک دوام بیاورند و قرار بگیرند.

سوئیچ های poe

یکی از راه حل های موثر بر کاهش هزینه ها و افزایش سرعت سیستم، استفاده از PoE Switch می باشد. اما سوئیچ PoE چیست و چه مزایایی دارد؟
PoE مخفف کلمه Power Over Ethernet بوده و به سوئیچ هایی گفته می شود که توانایی تامین برق دستگاه های متصل را، بدون نیاز به آداپتور یا کابل مجزا دارند. این نوع سوئیچ ها یک منبع تغذیه داشته و به صورت هم زمان برق و دیتا (اطلاعات) را از طریق پورت لن (RJ-45) به دستگاه های متصل انتقال می دهند.

در نتیجه دستگاه های مختلف، برق مورد نیاز خود را به وسیله کابل شبکه از سوئیچ PoE تامین کرده و دیگر نیازی به کابل کشی مجزا و یا استفاده از آداپتور جداگانه ندارند. همین نکته سبب کاهش قابل توجه هزینه ها، افزایش ایمنی و سهولت طراحی شبکه می گردد. در ادامه برخی از کاربرد های سوئیچ PoE را ذکر می کنیم:

  • دوربین مدار بسته: امروزه تجهیزات نظارت تصویری، بیش ترین استفاده از این سوئیچ را به خود اختصاص داده اند.
  • تلفن تحت شبکه: تلفن های ویپ می توانند برق خود را از طریق سوئیچ PoE تأمین کنند .
  • رادیو وایرلس ها: به دلیل اینکه اکسس پوینت ها معمولا در ارتفاع قرار می گیرند، برای راحتی نصب و اجرا، از این نوع سوئیچ استفاده می شود. توجه داشته باشید برای استفاده از قابلیت PoE سوییچ شبکه، دستگاه ها نیز باید قابلیت پی او ای را داشته باشند.

 

تفاوت سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی شبکه

سوئیچ های شبکه به دو دسته اصلی سوئیچ های مدیریتی و سوئیچ های غیرمدیریتی تقسیم می شوند. این دو دسته از سوئیچ ها دارای تفاوت های مهمی در ویژگی ها و قابلیت های خود می باشند. در زیر به تفاوت های اصلی میان این دو نوع سوئیچ می پردازم: سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ های مدیریتی (Managed Switches):

  • امکانات پیشرفته تری مانند VLAN، Quality of Service (QoS)، امنیت شبکه و مدیریت ترافیک دارند. سوئیچ سیسکو در مشهد
  • دارای قابلیت پیکربندی و مدیریت جامعه.
  • قیمت بالاتری نسبت به سوئیچ های غیرمدیریتی دارند.
  • مناسب برای استفاده در شبکه های متوسط و بزرگ می باشد. سوئیچ سیسکو در مشهد
  • قابلیت مانیتورینگ و نظارت بر ترافیک شبکه و وضعیت پورت ها را دارند.
  • امکان پیکربندی پیشرفته ترافیک شبکه و مدیریت باند پهنای پورت ها را آماده می کنند. سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ های غیرمدیریتی (Unmanaged Switches):

  • عموماً بدون نیاز به پیکربندی قبلی قابل استفاده می باشند.
  • ساده ترین و کم هزینه ترین نوع سوئیچ ها می باشند. سوئیچ سیسکو در مشهد
  • قابلیت پیکربندی محدود یا عدم وجود آن دارند.
  • امکانات پیشرفته تری مانند VLAN، QoS و برقراری ارتباط میان شبکه ها را ندارند.
  • عموماً برای استفاده در کسب و کارها و شبکه های کوچک مناسب می باشند. سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ سیسکو در مشهد

بهترین برندهای سوئیچ شبکه

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی بهترین برندهای تولید کننده سوئیچ شبکه که محصولاتشان را در بالاترین سطح کیفی تولید می کنند، بپردازیم.

سوئیچ سیسکو:

سیسکو با توجه به تنوع و کیفیت بالای محصولاتش، کار را برای رقبای خود بسیار سخت کرده است و در آمار فروش و رضایت مشتریان حرف اول را می زند. فروشگاه آنلاین نت یک از گذشته تاکنون یکی از عرضه کنندگان عمده انواع سوئیچ های سیسکو با بهترین قیمت برای خرید به شمار می رود.

برند سیسکو به عنوان معروف ترین و محبوب ترین شرکت در زمینه تجهیزات شبکه و مخابرات شناخته می شود. شرکت سیسکو که نامش را از سان فرانسیسکو و لوگو را از پل مشهور گلدن گیت برگرفته است، در حال حاضر یکی از با ارزش ترین برندهای جهان به شمار می آید. سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ میکروتیک:

محصولات این برند همواره باکیفیت بالا و کارآیی منحصر به فردی روانه بازار شده و اعتماد مشتریان را به خوبی جلب کرده اند. شرکت میکروتیک (Mikrotik) از جمله بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات اکتیو شبکه همچون سوئیچ شبکه، رادیو وایرلس، اکسس پوینت و روتر می باشد.  سوئیچ سیسکو در مشهد

:

محصولات دی لینک اتصالی مطمئن میان دستگاه های حاضر در شبکه برقرار کرده و عملیات انتقال فایل ها و پردازش داده ها را به سرعت و به طور مؤثر انجام می دهند. سوئیچ دی لینک از جمله سوئیچ های با کیفیت و مقرون به صرفه در بازار جهانی شبکه است. سوئیچ های شرکت دی لینک دارای قابلیت های پیشرفته مدیریتی بوده و از مقیاس پذیری و کارآیی بالایی برخوردار می باشند.  سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ تی پی لینک:

برند تی پی لینک TP-Link به عنوان معتبر ترین برند چینی در زمینه تولید تجهیزات شبکه شناخته می شود. همه محصولات این شرکت از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردارند. این دو ویژگی سبب محبوبیت بالای این تجهیزات در کل جهان شده است که سوئیچ شبکه این شرکت هم از این قاعده مستثنی نیست.

سوئیچ KDT:

همه محصولاتش همچون سوئیچ شبکه از کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار است که در مقایسه با رقبای خود ارزش خرید بالایی دارد. شرکت ایرانی KDT به عنوان یکی از بهترین برندها در زمینه تولید تجهیزات شبکه شناخته می شود.  سوئیچ سیسکو در مشهد

سوئیچ تندا:

محصولات این برند علاوه بر کیفیت بالایی که دارند کاملا مطابق استانداردهای روز دنیا طراحی شده و توانسته اند اعتماد مصرف کنندگان را به خوبی جلب کنند. شرکت تندا (Tenda) یکی از تولیدکنندگان مطرح حوزه تجهیزات اکتیو شبکه به خصوص انواع سوئیچ شبکه می باشد.

سوئیچ سیسکو در مشهد

نکات مهم در خرید سوئیچ شبکه

خرید سوئیچ شبکه یکی از فعالیت هایی است که افراد باید در رابطه آن اطلاعات کافی داشته باشند. به همین علت ادامه قصد داریم به موارد مهمی که برای این کار وجود دارد اشاره کنیم: سوئیچ سیسکو در مشهد

بررسی کردن زیر ساخت شبکه از نظر نرم افزار و سخت افزار برای خرید سوئیچ شبکه

در شبکه هایی که تعداد کاربران آن در حدود 60 نفر یا کم تر باشد و همینطور گستردگی زیادی هم نداشته باشند یک عدد سوئیچ برای این شبکه کفایت می کند. اما هنگامی که شبکه گسترده باشد و تعداد کاربران افزایش پیدا کنند به تعداد بیشتری سوئیچ شبکه احتیاج خواهید داشت و به همان میزان هم هزینه آن بیشتر می شود. سوئیچ سیسکو در مشهد

بررسی کردن نیاز کاربر و شبکه

عامل دیگری که در خرید سوئیچ شبکه بسیار مهم است توجه کردن به نیاز کاربران می باشد. به عنوان نمونه باید مشخص کنید که آیا کاربران نیاز به شبکه ای سریع دارند و یا این که آن ها به چه میزان به انتقال اطلاعات نیازمند می باشند. سوئیچ سیسکو در مشهد

چنان چه پاسخ شما در رابطه با این دو موضوع مثبت است این امکان وجود دارد که شما نیاز به سوئیچ هایی با پورت گیگا بایتی داشته باشید در صورتی که نیاز زیادی به منبع های اینترنتی وجود داشته باشد به احتمال زیاد 100 مگابایت برای این کار کفایت می کند. سوئیچ سیسکو در مشهد

تاثیر سرعت و پتانسیل سوئیچ در کارایی شبکه

یکی دیگر از نکاتی که شما در زمان خرید سوئیچ شبکه باید به آن توجه کنید سرعت و کارایی انواع سوئیچ شبکه است. این ویژگی در شرکت هایی که گسترده می باشند و تعداد کاربران آن بیشتر است از اهمیت زیادی برخوردار است. سوئیچ سیسکو در مشهد

بررسی کردن تاثیر سوئیچ در شبکه

چنان چه قصد دارید که یک شبکه هوشمند و گسترده داشته باشید باید به این مسئله توجه کنید برای این کار، شما به چند سوئیچ شبکه نیاز دارید. هم چنین سوئیچ هایی که برروی شبکه نصب می کنید باید دارای سرعت زیادی باشند تا بتوانند ترافیک را کنترل کنند. اگر قصد دارید که از سوئیچ های مختلف کمک بگیرید باید یکی از آن ها را به عنوان هسته مرکزی قرار دهید و بقیه سوئیچ ها هم به آن وصل شوند. سوئیچ سیسکو در مشهد

توجه به تعداد کاربرانی که در شبکه وجود دارند

برای انتخاب کردن سوئیچ مناسب اطلاع داشتن از تعداد پورت مورد نیاز سوئیچ یکی از اصلی ترین عوامل به شمار می رود. توجه کردن به این مورد یک ارتباط مستقیم با بالا بودن و پایین بودن تعداد کاربران در شبکه دارد. به عنوان نمونه سازمانی که کاربران آن در حدود 5 تا 6 نفر باشند انتخاب سوئیچ 8 پورت مناسب می باشد. ولی سازمانی که کاربران زیادی داشته باشد خرید سوئیچ شبکه با پورت های زیاد یکی از ضروریات کار آن ها است.

بنابراین در زمان خرید باید به این موضوع توجه داشته باشید به هر میزان پورت هایی که خریداری می کنید از تعداد کاربران بیشتر باشد ضرری متحمل نشده اید به علت اینکه با گسترش کسب و کار می توانید در آینده از آن ها کمک بگیرید. در مجموع تعداد افرادی که با استفاده از کابل می خواهند شبکه شوند می تواند بر قیمت سوئیچ شبکه تاثیر بگذارد. سوئیچ سیسکو در مشهد

توجه به نوع سوئیچ و نمایندگی فروش

انواع سوئیچ شبکه بسیار گسترده است و در بازار هم با برند های متفاوتی آن ها را به فروش می رسانند که بعضی از آن ها برای شرکت های بزرگ و بعضی برای شرکت های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از سوئیچ ها به این علت که کارایی کم تری دارند هزینه آن ها پایین تر است.

سوئیچ های شبکه دست دوم

شما با توجه به رعایت همه این موارد می توانید در زمان خرید، یک انتخاب مناسب را داشته باشید. چون لازمه خرید خوب، داشتن اطلاعات کافی در رابطه با محصول مورد نظر است. سوئیچ سیسکو در مشهد

در بیشتر موارد، سازمان های گسترده به علت های مختلفی مانند ارتفاع و یا فرسایش سوئیچ های قبلی آن را از شبکه جدا می کنند و از سوئیچ های جدید استفاده می کنند. در بعضی از مواقع هم ممکن است سوئیچ هایی که از شبکه جدا می کنند کارایی خوبی داشته و تنها مشکل وجود خط و خش برروی آن باشد. به همین علت در بیشتر موارد می توان از سوئیچ شبکه دست دوم استفاده کرد و با این کار در میزان هزینه ها هم صرفه جویی می شود.

توجه به قیمت سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه ارزان قیمت برای کسب و کار های کوچک بسیار مناسب می باشند ولی تمام ویژگی های یک سوئیچ گران را ندارد. اگر می خواهید برای فعالیت های بزرگ سوئیچ شبکه را خریداری کنید باید توجه داشته باشید که از سوئیچ های با کیفیت و هزینه بالا تر استفاده نمایید. چون در شبکه های بزرگ، این سوئیچ ها باید جواب گوی نیاز های بیشتری باشند. سوئیچ سیسکو در مشهد

یکی از اصلی ترین مواردی که در زمان خرید باید به آن توجه شود قیمت سوئیچ شبکه است. چنان چه می خواهید برای محیط هایی مانند خانه و یا فعالیت های کوچک، سوئیچ شبکه خریداری نمایید می توانید هزینه کم تری بابت آن پرداخت کنید.

سوئیچ سیسکو در مشهد

سوالات متداول

تفاوت میان سوئیچ شبکه و هاب چیست؟

هاب یکی از دستگاه های اصلی شبکه است که داده ها را میان همه دستگاه های موجود در یک شبکه پخش می کند. از سوی دیگر، سوئیچ تنها داده ها را به دستگاهی که به آن نیاز دارد، ارسال می کند. بدین ترتیب، سوئیچ شبکه کارآمدتر بوده و در بستر شبکه عملکرد بهتری را در مقایسه با هاب ارائه می دهد.

چگوئه سوئیچ شبکه را راه اندازی و تنظیم کنیم؟

راه اندازی سوئیچ شبکه شامل اتصال آن به شبکه و پیکربندی برای رفع نیازهای خاص شما می باشد. مراحل دقیق انجام این کار، به نوع سوئیچ مورد استفاده و نیازهای خاص شبکه شما بستگی دارد. بنابراین در ابتدا دستورالعمل های مربوط به نصب سازنده را دنبال کرده و اگر در مورد هر یک از مراحل نصب به مشکل برخوردید، حتما با یک کارشناس شبکه مشورت کنید. سوئیچ سیسکو در مشهد

چگونه سوئیچ شبکه متناسب با نیاز خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب سوئیچ شبکه به عواملی مانند اندازه، پیچیدگی شبکه و هم چنین نیازها و بودجه شما بستگی دارد. تعداد دستگاه های موجود در شبکه، انواع ترافیک در شبکه و سطح امنیت مورد نیاز از جمله مواردی به شمار می روند که در تهیه یک سوئیچ شبکه حائز اهمیت می باشند. توصیه می کنیم در ابتدا تحقیقات خود را در این زمینه تکمیل کرده و با یک متخصص شبکه مشورت کنید تا مطمئن شوید که سوئیچ متناسب با نیاز خود را انتخاب کرده اید.

سوئیچ سیسکو در مشهد

خرید سوئیچ سیسکو از نت یک

در این مقاله سعی کردیم در پاسخ به سوال سوئیچ شبکه چیست جنبه های مختلف آن را بررسی کنیم. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که برای خرید سوئیچ شبکه می توان با توجه به عملکرد، امنیت، هزینه و کارایی سوئیچ از میان دو نوع سوئیچ مدیریتی و غیر مدیریتی یکی را برگزید.

شرکت نت یک به عنوان یک وارد کننده تجهیزات سوئیچ شبکه و دیگر تجهیزات شبکه در طول شبانه روز اماده ارائه پشتیبانی و خدمات و مشاوره به شما عزیزان است. شما می توانید با مراجعه به سایت نت یک علاوه بر بازدید از تجهیزات و محصولات این فروشگاه از توضیحات و امکانات محصولات با خبر شوید.

همینطور می توانید آموزش های مربوط به راه اندازی تجهیزات شبکه و آشنایی با محصولات را در سایت نت یک مشاهده کنید. کلیه محصولات نت یک از جمله سوئیچ شبکه اورجینال و دارای کارت گارنتی اصل بودن است. شما می توانید محصولات موردنیاز سوئیچ شبکه را از طریق آنلاین یا از طریق حضوری فروشگاه نت یک تهیه کنید. سوئیچ سیسکو در مشهد

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “سوئیچ سیسکو در مشهد

  1. حبیبی گفت:

    سلام روز به خیر شما سوئیچ شبکه به شهر مشهد ارسال می کنید؟

    1. NETYEK گفت:

      سلام دوست گرامی، بله محصولات نت یک به سراسر ایران ارسال میشه و همینطور سعی می کنیم بهترین خدمات نصب و پشتیبانی رو هم با کمک تکنولوژی جدید ارائه کنیم. تماس بگیرید و درخواست خودتون رو ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *