وبلاگ

راه اندازی سیستم ویپ تنها در هفت مرحله آسان

ارتباطات داخلی سازمان

در این مطلب قصد داریم به راه اندازی سیستم ویپ تنها در هفت مرحله آسان بپردازیم، هر روز به تعداد کسب و کارهایی که به راه اندازی سیستم ویپ علاقه نشان می دهند افزوده می شود. صورت حساب های ماهیانه ارزانتر و امکانات پیشرفته این فناوری آن را برای هر حرفه ای جذاب می کند. با این وجود هنوز مشاغلی هستند که در انجام جابجایی از سیستم مخابراتی سنتی به این فناوری مدرن تردید دارند.

زمانی که به سمت تلفن voip بروید دیگر تمایلی به بازگشت به سوی تلفن های قدیمی خود نخواهید داشت. این سیستم تلفنی راحتی در استفاده و کاهش هزینه ها را در بر دارد.

ویپ یک فناوری مفید هم برای مصرف کنندگان و هم برای مشاغل است، چونکه معمولاً دارای ویژگی های خاصی است که در سرویس های تلفن رایج یافت نمی شوند. اگر اتصال اینترنتی با کیفیت معقولی دارید، می توانید خدمات تلفنی را از طریق اتصال اینترنتی خود به جای تلفن محلی خود دریافت کنید.

VoIP برای کاربران این امکان را فراهم می کند که از طریق دستگاه های مختلف الکترونیکی از جمله رایانه، تلفن های هوشمند، تلفن های مخصوص VoIP و مرورگرهای مخصوص تماس صوتی برقرار کنند.

برای استفاده از ویپ روشی برای تبدیل سیگنال های آنالوگ تلفن به سیگنال های دیجیتالی قابل ارسال از طریق اینترنت مورد نیاز است. این عملکرد را می توان در خود تلفن قرار داد یا در یک جعبه جداگانه مانند ATA.

  • VOIP با استفاده از تلفن IP: تلفن IP، اترنت، روتر، اینترنت، ارائه دهنده خدمات VOIP
  • VOIP با استفاده از ATA: تلفن معمولی، ATA، اترنت، روتر، اینترنت، ارائه دهنده خدمات VOIP

تجهیرات مورد نیاز برای استفاده از VoIP

تلفن های تحت شبکه یا IP Phone

تلفن های تحت شبکه، نوعی از تلفن های ثابت محسوب می شوند که می تواننند در کنار سرورهای ویپ کار کنند. این تلفن ها اگرچه از نظر ظاهری تفاوت زیادی با تلفن های معمولی ندارند؛ اما در عمل قابلیت های منحصر به فرد زیادی دارند. این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند از طریق اتصال به یک شبکه محلی، می توانند صدا را در بستر اینترنت، انتقال دهند.

نت یک در زمینه عرضه انواع تلفن های تحت شبکه از قبیل پاناسونیک، یالینک و گرنداستریم در کنار شما عزیزان حضور خواهد داشت. تمامی این دستگاه ها در نت یک، با قیمت مناسب و البته یک گارانتی معتبر به فروش می رسند.

سررو ویپ ( VoIP PBX)

پیش از هرچیز و برای استفاده از خدمات ویپ، به یک سرور یا مرکز تلفن IP نیاز دارید که بتواند امکان برقراری تماس از طریق شبکه اینترنت را در اختیار شما قرار دهد. این سرور به دو صورت قابل راه اندازی است:

  1. استفاده از یک سانترال تحت شبکه یا IPPBX
  2. استفاده از فضای ابری (Cloud PBX)

در صورتی که از Cloud PBX برای راه اندازی سیستم ویپ استفاده کنید، نیاز به نصب هیچ گونه سخت افزاری نخواهید داشت و کلیه تنظیمات، توسط شرکت ارائه دهنده و از طریق اینترنت، اعمال می شوند. این در حالیست که سانترال تحت شبکه، نیاز به نصب و راه اندازی فیزیکی خواهد داشت.

در میان برندهای مختلفی که اقدام به تولید و عرضه سانترال های تحت شبکه نموده اند، پاناسونیک از مقبولیت بیشتری میان کاربران برخوردار است. دستگاه های این شرکت، علاوه بر کاربری آسان، از کیفیت و قیمت بسیار مناسبی نیز بهره می برند. از مهم ترین سانترال های تحت شبکه Panasonic می توان به KX-NS500 و KX-NS1000 و انواع مدل های سری TDE اشاره کرد.

دروازه های ویپ (VoIP gateways)

در حقیقت، VoIP gateway مانند یک پل میان سیستم های سنتی و تکنولوژی ویپ عمل می کند. VoIP gateway یک سخت افزار تخصصی است ترافیک تلفنی سنتی (آنالوگ) را به بسته های دیجیتال تبدیل می کند. به بیانی ساده، با استفاده از این دستگاه، می توانید روی خطوط قدیمی مخابرات (PSTN) نیز یک سیستم VoIP راه اندازی کنید.

تلفن های همراه و رایانه ها

با راه اندازی VoIP دیگر نیازی به دسترسی همیشگی به تلفن های ثابت ندارید. این موضوع سبب می شود تا در هر زمان و در هر موقعیت مکانی که هستید، بتوانید به مشتریان خود جواب داده و نیازهای آن ها را مرتفع نمایید.

جالب است بدانید که در سیستم های VoIP حتی از طریق تلفن های همراه و رایانه ها هم می توانید به برقراری تماس های تلفنی ثابت بپردازید. در حقیقت برای ارتباط با مشتریان، تنها کافیست به یک شبکه اینترنت متصل باشید.

معرفی شغل اپراتور تلفن و مهارت های مورد نیاز برای یک اپراتور

با راه اندازی سیستم ویپ تنها در هفت مرحله آشنا شوید!

هدف از ارائه این سیستم به بازار، جایگزینی سیستم های مخابراتی سنتی، با سیستمی نوین و پر بازده است که به روش های مختلفی تجربه استفاده از تلفن های سنتی را بهبود می بخشد. این کار از طریق همکاری فناوری Packet Switching و چندین پروتکل اینترنتی انجام می شود تا عملیات های مخابراتی خاصی را شبیه سازی شوند.

ویپ یک تکنولوژی است که به شما اجازه می دهد تا تماس ها را از طریق اینترنت برقرار کنید. در واقع، این تکنولوژی عنصر اصلی بسیاری از سرویس های صوتی اینترنتی (ابری) است که توسط شرکت های ارائه دهنده سیستم تلفنی VoIP برای کسب و کار های مختلف فراهم می شوند.

آگاهی از این فناوری می تواند بسیار مفید باشد چونکه تمام کسب و کار ها، به ویژه شرکت های کوچک و متوسط، می تواند از پس انداز قابل توجهی که این پلتفرم در اختیار آنها قرار می دهد، بهره مند شوند.

تکنولوژی Voice over Internet Protocol یا VoIP مدتی است که در دنیای ارتباطات حضور مستحکمی داشته است. ارائه دهندگان خدمات مرکز تلفن در سراسر دنیا سعی می کنند تا این سیستم ارتباطی را به حرفه های بیشتری بشناسانند. با این حال، این تکنولوژی هنوز هم جز فناوری هایی شناخته می شود که به خوبی درک نشده است و سوالات زیادی پیرامون چیستی و چگونگی کمک رسانی این سیستم به کسب و کار ها مطرح می شوند.

در حقیقت، “تکنولوژی VoIP” تبدیل به یک عبارت بزرگ برای سایر تکنولوژی ها مانند PBX ابری و SIP شده است. آنها قطعا مربوط به فناوری VoIP هستند، اما مفاهیم کاملا متفاوتی را تداعی می کنند.

مشکل این است که یک علامت سوال بزرگ در مورد این تکنولوژی وجود دارد و اگر شما آن را به خوبی درک نکنید، تجسم نحوه کمک رسانی این فناوری به کسب و کارتان دشوار است. با اطلاعات بسیار متناقضی که درباره سیستم تلفنی VoIP در اینترنت وجود دارند، درک آنچه که فناوری ویپ واقعا می تواند و آنچه را که نمی تواند انجام دهد، همواره آسان نیست.

پیش از شروع راه اندازی کانکشن شبکه و اینترنت خود را آزمایش کنید

پیش از راه اندازی سیستم VoIP سازمانی خود، لازم است میزان پهنای باند موردنیاز برای این سرویس را شناسایی کنید. پهنای باند موردنیاز برای سرویس تلفن VoIP شما به تعداد تماس های همزمان بستگی دارد. همانطور که می دانید، پهنای باند شامل دو سرعت دانلود و آپلود می شود. واضح است که هر چه سرعت آپلود داده ها بیشتر باشد، تماس های باکیفیت تری خواهید داشت و در صورت پایین بودن سرعت آپلود، احتمال قطعی و تداخل در تماس های شما وجود خواهد داشت.

در سرویس های پهنای باند اشتراکی، معمولا علاوه بر اشتراکی بودن پهنای باند در بین کاربران، سرعت دانلود و آپلود همواره در حال تغییر است و در زمان اوج مصرف احتمال کاهش سرعت و در نتیجه تداخل در سیستم VoIP وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از سرویس پهنای باند اختصاصی استفاده کنید. بر اساس نیاز سازمانی شما، سرعت و ظرفیت های متفاوتی برای پهنای باند اختصاصی تعریف شده است که البته ۱۰۰٪ آن به شما تعلق دارد و بدون هیچ محدودیتی در سرعت و حجم می توانید از آن استفاده کنید..

علاوه بر سرعت، مواردی که کیفیت تماس ویپ را تحت تاثیر قرار می دهند بیشتر مربوط به بی ثباتی اتصال هستند. نامنظمی و عدم ثبات سیگنال های الکترونیکی و مسدود شدن اطلاعات در حال انتقال دو معیار مهم هستند که باید پیش از راه اندازی سیستم ویپ بررسی شوند.

برای راه اندازی سیستم تلفن ویپ خود یک ارائه دهنده ویپ با ویژگی های مناسب پیدا کنید

به علت خطاهای ارتباطی داخلی، بسیاری از شرکت ها مشتریان خود را از دست می دهند. یک خدمات دهنده مناسب ویپ به شما کمک می کند تا با این مشکل روبرو نشوید. اینگونه، شرکت شما ویژگی های لازم برای ایجاد ارتباطات کارآمد درون دفتری را بدست می آورد.

شما می توانید با راه اندازی سیستم ویپ نه تنها از خدمات تلفنی کمک بگیرید بلکه با انجام هماهنگ سازی می توانید به CRM، قابلیت تجزیه و تحلیل تماس ها و ارتباطات یکپارچه هم دسترسی خواهید داشت. پس پیش از اینکه انتخاب خود را انجام دهید، مطمئن شوید که ارائه دهنده از ویژگی های متناسب با نیاز های تجاری شما برخوردار می باشد.

نکاتی برای انتخاب بهترین شرکت برای راه اندازی سیستم ویپ

در زیر برای شما چند ویژگی برای انتخاب شرکت مناسب جهت راه اندازی خواهیم گفت:

  1. پشتیبانی مناسب و داشتن پکیج های پشتیبانی مهمترین معیار برای انتخاب یک شرکت است.
  2. متخصص در زمینه it و شبکه های کامپیوتری
  3. تجربه و انجام پروژه های مختلف در این زمینه

در زمان راه اندازی این تکنولوژی شما باید به متخصص راه اندازی این کار بگویید که میزان توقع شما از سیستم voip چیست و چه امکاناتی را نیاز دارید.

تلفن ویپ مناسبی برای راه اندازی سیستم تلفن ویپ خود انتخاب کنید

در صورتی که از قبل شرکت ارائه دهنده ویپ را انتخاب کرده اید، مرحله بعدی راه اندازی سیستم ویپ، سرمایه گذاری بر روی سخت افزار مناسب می باشد. از آنجا که این فناوری در چند سال گذشته برای مشاغل مختلف استاندارد شده است گزینه های پیشرفته زیادی پیش روی شما وجود خواهد داشت.

منوی تلفنی

برای شرکت ها یکی از ویژگی های مهم این است که مشتریان قبل از تماش گرفتن مکالمه ای برای ارتباط صمیمانه با مشتری و راهنمایی آنها با بخش های مختلف انجام دهند. این قابلیت در این سیستم به راحتی قابل پیاده سازی است. حتی زمانی که مشتریان خارج از ساعات کاری تماس می گیرند، می توانید آنها را راهنمایی که کنید تا بدانند که ساعت کاری شما از چه زمانی تا چه زمانی است و در صورت نبودن کارمندان می توانید چه خدماتی ارائه دهید.

جوابگویی به همه تماس ها

با نصب یک نرم افزار می توانید از راه دور در دفتر کار خود باشید. هیچ تماسی را از دست نخواهید داد. اگر در محل کار خود نیستید و امکان حضور در ان مکان را ندارید، نیازی نیست شماره موبایل شخصی خود را به مشتریان بدهید.

ضبط تماس

مشتری های ناراضی از کارمندان و یا برعکس کارمندانی که از لحن گفتاری مشتری شکایت دارند. شما به عنوان یک مدیر و یا مسئول کارمندان نمی دانید که حق با کدام طرف است. در این فناوری به راحتی می توانید مکالمه های خود کارمندان را همزمان هنگام ارتباط یا بعدا گوش دهید و مشکلات آنها را با مشتریان رفع کنید.

کیفیت صدا

هیچ چیز بدتر از ان نیست که مشتریان چندین بار یک کلمه را تکرار کنند و شما نتوانید تشخیص بدید که او چه چیزی از شما می خواهد. این فناوری باعث شده تا کیفیت صدا چندین برابر شود.

هدست های ویپ هم مکمل های مناسبی برای کسب و کار شما هستند. پشتیبان های شرکت شما هم می توانند به اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشند، با همکاران خود صحبت کنند و یا یادداشتی به CRM خود اضافه کنند.

در صورتی که می خواهید تلفن های رومیزی قدیمی خود را نگه دارید، از مبدل ویپ کمک بگیرید

در صورتی که می خواهید تجهیزات تلفن اداری موجود را نگه دارید، باز هم می توانید از ویپ کمک بگیرید. با کمک مبدل تلفن آنالوگ می توانید به ویپ سوئیچ کنید و همه تلفن های آنالوگ خود را حفظ کنید. مبدل ویپ تلفن ها و شبکه شما را مرتبط می کند و سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال تغییر می دهد.

از آن جایی که هیچ تغییر در تجهیزات خود نمی دهید، همه کارکنان از نحوه کار با تلفن آگاهی خواهند داشت. پس نیازی به آموزش کارکنان خود نخواهید داشت.

با کمک نرم افزار های شبیه ساز تلفن هزینه های راه اندازی سیستم تلفن ویپ را به حداقل برسانید

روش دیگر برای پایین آوردن هزینه های شما این بوده که به جای تلفن رومیزی از یک برنامه تلفن برای تجارت خود کمک بگیرید. این برنامه ها با نام سافت فون هم شناخته می شوند. می توانید نرم افزار های شبیه ساز تلفن را در رایانه یا تلفن هوشمند خود بارگیری کنید.

از آنجا که ویپ از اینترنت استفاده می کند، شما به سخت افزار اختصاصی نیاز ندارید. به این ترتیب می توانید از بعضی مراحل نصب تلفن برای دفتر کار خود اجتناب کنید.

یک سافت فون، نرم افزار کامپیوتری یا اپلیکیشن تلفن همراه می باشد. این نرم افزار به شما امکان می دهد تا تماس تلفنی برقرار کنید. در واقع، مثل یک تلفن عادی برای رسیدگی به تماس های تلفنی عمل می کند. با راه اندازی سیستم ویپ می توانید به وسیله شبکه های تلفنی مختلف تماس برقرار کنید.

با کمک نرم افزار سیموتل برای دسکتاپ، همه آنچه برای مدیریت موفق تماس ها نیاز دارید، تنها هدست های با کیفیت می باشد. گر از لپ تاپ خود استفاده می کنید از قبل می کروفون و بلندگو مناسب برای تماس های تلفنی را آماده دارید. اپلیکیشن سیموتل هم برای هر دستگاه Android یا iOS در دسترس است تا تیم شما بتواند از طریق تلفن های همراه خود تماس های تجاری را مدیریت کند.

ویژگی های نرم افزار تلفن ویپ

در ادامه بعضی از ویژگی هایی که با نصب نرم افزار سیموتل دریافت می کنید ذکر شده است:

  • آنالیز تماس ها: با راه اندازی سیستم تلفن ویپ به گزارش های مفصلی که عملکرد کننده مرکز تماس شما را نشان می دهد، دسترسی پیدا خواهید کرد.
  • مسیریابی پیشرفته تماس: به کمک این ویژگی، تماس های ورودی را به پشتیبانان هدایت کنید.
  • تلفن گویا: از تماس های ورودی با پیام صوتی ضبط شده به صورت حرفه ای و گزینه هایی برای راهنمایی مشتریان به بخش مناسب استقبال کنید.
  • ارسال پیام صوتی از طریق پیامک: کارآیی پاسخگویی به پیام صوتی با ارسال پیامک بهبود ببخشید.
  • Call pop: زمان پاسخ دادن به تماس های دریافتی، اطلاعات مربوط به تماس گیرنده ها را به طور خودکار مشاهده کنید.
  • CRM یکپارچه: از مشتریان خود پشتیبانی کنید و تیم های فروش خود را به اطلاعات مشتری مجهز کنید.

به طور خاص، شبکه نت یک دارای دیتا سنتر های متعددی بوده که به سازمان شما اطمینان و عملکرد بالایی را می دهد. با راه اندازی سیستم ویپ به کمک شرکت نت یک، همینطور می توانید از فناوری های پیشرفته تری مثل ارتباط یکپارچه و رمزگذاری تماس ها هم بهره مند شوید.

با راه اندازی سیستم ویپ شماره تلفن تجاری دریافت کنید

با توجه به امکانات ارائه دهنده ویپ خود می توانید برای پلنی که انتخاب می کنید شماره خط اینترنتی داشته باشید. دریافت شماره تلفن برای راه اندازی سیستم ویپ آسان می باشد. شما به چند روش می توانید برای کسب و کار خود شماره تلفن دریافت کنید. در صورتی که یک شماره تلفن داشته باشید، می توانید آن را بارگیری کنید. در غیر این صورت می توانید از یک خط تلفن اینترنتی در دسترس را انتخاب کنید.

انواع مختلف شماره تلفن

همانطور که گفته شد شما می توانید انواع مختلفی از شماره ها را برای راه اندازی سیستم ویپ شرکت خود انتخاب کنید.

  • شماره تلفن های اینترنتی: شماره تلفن محلی برای مشاغل کوچک و شرکت هایی که محدوده بازار کوچکی دارند مناسب می باشد.
  • فون واژه یا Vanity numbers: این شماره ها ترکیبی از حروف و اعداد را شامل می شوند. استفاده شماره ها، سطح کاری شرکت شما را در حد شرکت های بزرگ بین الملی بالا می برد. شرکت های در ایران مثل هواپیمایی هما (021homa22) از این نوع از تلفن ها استفاده می کنند.
  • شماره تلفن های Toll Free: شماره های Toll-Free سیستمی نوظهور می باشد. در صورت استفاده از این شماره ها، هزینه ای از مشتریان برای تماس با مراکز پشتیبانی یا فروش شرکت دریافت نخواهد شد.

نت یک شماره تلفن های محلی را برای همه مناطق ایران فراهم می کند. همینطور به شما شماره های Toll-Free و فون واژه ها را ارائه می دهد. در صورتی که شماره جدید نمی خواهید نت یک فرایند جابجایی را برای شما انجام می دهد. اینگونه می توانید شماره تلفن های موجود خود را بدون دغدغه حفظ کنید.

برای راه اندازی سیستم تلفن ویپ خود الزامی به دریافت شماره جدید ندارید

شما می توانید شماره تلفن پیشین خود را نگه دارید. انتقال شماره یا Number porting در واقع نحوه انتقال شماره تلفن ها از ارائه دهنده قبلی خدمات شما به شماره جدید می باشد. ما در همه مراحل راه اندازی سیستم ویپ در کنار شما هستیم. برای انتقال هر شماره به نت یک، سه مرحله ساده زیر را دنبال کنید:

  1. تلفن کسب و کار خود را انتخاب کنید. طرحی متناسب با تجارت خود انتخاب کنید.
  2. شماره های موقتی را درخواست کنید. به ما اطلاعات دهید که به موقت نیاز دارید. ما آن را در روز اول آماده خواهیم کرد.
  3. فرم درخوبوده و پذیرش قوانین را پر کنید. همه جزئیات لازم را به ما ارائه دهید تا کارکنان ما بتوانند روند انتقال به شماره جدید را برای شما انجام دهند.

پس از پایان پیدا کردن این روند از راه اندازی سیستم ویپ تیم ما انتقال شماره را انجام می دهد. ما شما را از وضعیت جابجایی آگاه خواهیم کرد. پس جابجایی به ویپ آسان و بدون دردسر خواهد بود.

سیستم تلفن ویپ خود را راه اندازی کنید

پس از انتخاب ارائه دهنده و سخت افزار وقت آن بوده که تنظیمات لازم برای دفتر کار خود انجام دهید. مراحل این کار وابسته به سخت افزار و تعداد کارمندان می باشد. در صورتی که از ارائه دهندگان دیگر استفاده می کنید یا تلفن ها را از شخص ثالثی خریداری کرده اید، این مراحل امکان دارد نیاز به چند مرحله دیگر داشته باشند.

تنظیم تلفن ها و تلفن های رومیزی برای راه اندازی سیستم ویپ

انجام مراحل راه اندازی سیستم ویپ به مدل خریداری شده و تنظیمات شبکه شما بستگی دارد. با کمک یک سوئیچ استاندارد شبکه، مراحل نصب ساده می باشد. در صورتی که Power over Ethernet (PoE) دارید، سیگنال الکتریکی توسط یک سیم منتقل می شود و شما دیگر نیاز به آدابتور AC نخواهید داشت.

سه مرحله راه اندازی سیستم ویپ برای تلفن های رومیزی یا تلفن های ویپ بدون PoE

  • آدابتور AC را به پریز برق وصل کنید. سپس آن را به پایه تلفن وصل کنید.
  • با کمک کابل CAT5e یا CAT6 تلفن IP را به سوئیچ یا روتر وصل کنید.
  • صبر کنید تا تلفن راه اندازی شود، سپس میزان صدا را بررسی کنید.

در صورتی که روتری دارید که از Power over Ethernet (PoE) پشتیبانی می کند، روند کار کمی متفاوت می باشد. این اقدام حتی موجب سریع تر شدن روند راه اندازی سیستم ویپ شما می شود.

نحوه تنظیم هدست ها برای راه اندازی سیستم ویپ

همه هدست ها از ویژگی one-touch answer پشتیبانی نمی کنند. برای استفاده از بهینه شما نیاز به یک هدست مدرن با قابلیت one-touch answer و اتصال آن به کابل های Electronic Hook Switch (EHS) دارید.

اتصال تلفن های رومیزی ویپ به روترهای مجهز به PoE

  • تلفن ها را به وسیله کابل های Ethernet به روتر مجهز به PoE با متصل کنید. کمی صبر کنید تا اتصال برقرار شود.
  • پس از اتصال، تلفن باید روشن شود. تلفن به صورت اتوماتیک با شرکت خدمات رسان ویپ شما ارتباط برقرار می کند.

هدست و تلفن های بی سیم ویپ با پشتیبانی از کابل EHS

  • آداپتور برق متناوب را به نزدیکترین خروجی برق و دستگاه پایه هدست وصل کنید.
  • کابل EHS را به دستگاه پایه هدست وصل کنید.
  • سر دیگر را به درگاه شبکه هدست و درگاه EHS وصل کنید. برای راهنمایی های دقیق تر، کتابچه راهنمای EHS را دنبال کنید.
  • هدست را بر روی گوش خود بگذارید و دکمه کنترل تماس را فشار دهید تا اتصال بررسی شود.

استفاده از هدست ها و تلفن های رومیزی دارای جک یا پورت هدفون برای راه اندازی سیستم ویپ

در راه اندازی سیستم ویپ می توانید از هدست نیز استفاده کنید. برای هدست های سیمی که از جک تلفن معمولی استفاده می کنند، روند کار ساده تر می باشد.

  • فیش کابل هدفون را با یک کابل اتصال مستقیم به درگاه هدست مشخص شده وصل کنید. بسیاری از مدل ها درگاه هدست را با یک نماد کوچک در سمت چپ مشخص می کنند.
  • برای تأیید میزان صدا و کیفیت، یک تماس آزمایشی برقرار کنید. در صورتی که میزان صدای هدست کم باشد، امکان دارد به تقویت کننده نیاز داشته باشید.
  • هدست را بگذارید و دکمه کنترل تماس را فشار دهید تا dial tone بررسی شود.

بعد از راه اندازی تلفن اینترنتی، خطوط جدید ویپ خود را آزمایش کنید

در صورتی که همه کارها را درست انجام داده باشید و اتصال سریع داشته باشید، برای راه اندازی سیستم ویپ دیگر مشکلی نخواهید داشت. مواردی که زمان برقراری تماس باید به آن ها توجه کنید:

  • تأخیر: آیا بین دریافت صدای گوینده توسط دریافت کننده تأخیر قابل توجهی وجود دارد؟
  • کیفیت صدا: آیا تماس ها واضح و یکپارچه هستند؟ آیا نشانه از صدای بی کیفیت یا نویز در آن وجود دارد؟
  • پایداری اتصال: آیا بعد از راه اندازی سیستم ویپ، هیچ یک از تماس ها به طور موقت قطع شده است؟ بعضی از تنظیمات فایروال موجب می شود تماس ها پس از 11 دقیقه به طور کامل قطع شوند. پس ارزش آن را دارد که حداقل 15-30 دقیقه تست را انجام دهید.

همینطور وقتی فعالیت های شبکه زیادی در جریان است، باید سعی کنید خطوط خود را آزمایش کنید. ازدحام شبکه می تواند به مشکلات مختلف مخابراتی مثل قطع تماس ها، صدای ضعیف و… منجر می شود.

نکته مهم در راه اندازی سیستم ویپ : اتصال مستقیم به وسیله کابل همواره بر استفاده از Wi-Fi ارجح می باشد. برای به حداقل رساندن تأخیر و سایر مشکلات ویپ، به جای اتصال Wi-Fi به سراغ کابل های Ethernet بروید.

کارکنان خود را آموزش دهید تا از ویژگی های راه اندازی سیستم تلفن ویپ بیشترین بهره را ببرید

شما امکان دارد فکر کنید که این کار لازم نیست. اما توصیه ما این بوده که این کار بعد از راه اندازی سیستم ویپ حتما انجام شود. مدیران زیادی اذعان کرده اند که پذیرش فناوری های جدید در دفتر آن ها بسیار کند می باشد. کارمندان می خواهند از تجهیزات ارتباطی تجاری استفاده کنند. پس آن ها می توانند بر روی خدمات خود به مشتریان متمرکز شوند.

برای بسیاری از مشاغل کوچک، تغییر به ویپ به معنی داشتن ویژگی های تلفنی قابل توجه در کسب و کار برای اولین بار می باشد. این ویژگی های تماس معمولاً در برنامه های تلفنی سنتی وجود ندارد. با کمک سیموتل می توانید تلفن ها را مستقیماً با CRM ادغام کنید، مسیریابی سفارشی انجام دهید، پست های صوتی خود را به صورت ایمیل ارسال کنید، انتقال تماس داشته باشید و تماس ها را در فضای ابری ضبط کنید و موارد دیگر.

در صورت تمایل به راهنمایی شخصی و کمک گرفتن برای حل مشکلات راه اندازی سیستم ویپ در این رابطه، می توانید با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

نکات دیگر پیش از راه اندازی سیستم ویپ

یکی از نکات راه اندازی سیستم ویپ این است که در صورتی که از روتری حرفه ای کمک بگیرید می توانید از ویژگی های آن برای اولویت بندی دسترسی ها، اهمیت داده ها و سیگنال ها کمک بگیرید. به این ترتیب، از به وجود آمدن تاخیر در انتقال صدا و قطع و وصل شدن نامنظم آن جلوگیری می کنید.

پیش از راه اندازی سیستم ویپ حتما از تست سرعت ویپ برای آزمایش تنش در شبکه و شناسایی مشکلات احتمالی کمک بگیرید. نتایج می توانند به شما ایده مناسبی برای تشخیص مناسب بودن کانکشن مورد استفاده در مرحله نصب نرم افزار دهند.

سخت افزار نامناسب هم می تواند سبب بروز مشکلاتی برای شبکه شما شود. در صورتی که روتر یا شبکه قادر به کنترل بیشترین میزان ترافیک نباشد، امکان دارد صدای ناصاف و ضعیفی را تجربه کنید. همینطور، این نقیصه امکان دارد سبب مشکلاتی مثل قطع و وصل شدن نامنظم تماس ها شود. وای فای در بیشتر موارد خوب است، اما اتصال سیمی به شبکه همواره گزینه بهتری می باشد.

کلام آخر در این مقاله سعی کردیم تا شما را با راه اندازی سیستم ویپ و سیستم تلفن VoIP آشنا کنیم. تکنولوژی ویپ می تواند سیستم ارتباطی شما را دگرگون کند تا کسب و کارتان از موهبت ارتباطی پیشرفته و کارآمد، با مخاطبین و همکاران بهره مند شود. نت یک با ارائه سیستم ارتباطی سیموتل، خدماتی نوین و با کیفیت را در اختیار سازمان ها، شرکت ها و حرفه های مختلف قرار می دهد. پلتفرم ویپ ارائه شده توسط ما، می تواند تمام امکانات ارتباطی مورد نیازتان را فراهم کند. با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید تا شما را در این رابطه، به صورت رایگان راهنمایی کنند. خوشحالیم که می توانیم در کنارتان باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “راه اندازی سیستم ویپ تنها در هفت مرحله آسان

  1. شهروندی گفت:

    سلام سیستم ویپ چقدر هزینه داره

    1. NETYEK گفت:

      سلام دوست گرامی، برای اطلاع از قیمت ها از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و از کارشناسان راهنمایی دریافت کنید.

  2. حبیبی گفت:

    سلام قیمت تلفن ویپ سیسکو با صفحه سیاه سفید چنده؟

    1. NETYEK گفت:

      سلام دوست گرامی، برای اطلاع از قیمت ها از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و از کارشناسان راهنمایی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *