دسته بندی محصولات
نت یک صفر تا صد هوشمندی
پشتیبانی 24 ساعته

021-51787000

با مناسبترین هزینه و سریعترین زمان

ارسال در کل ایران

نت یک از صفر تا صد هوشمندی

راه اندازی VOIP

خریداران از سراسر ایران می توانند به سادگی به خدمات نت یک دسترسی داشته باشند. تیم نت یک متشکل از تیمی جوان و خلاق در زمینه خدمات ویپ می‌باشد. همچنین تیم ما مفتخر به ارائه خدمات با کیفیت بسیار بالا به هموطنان عزیزمان است.شما می‌توانید اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید و یک مشاوره رایگان از کارشناسان حرفه ای ما دریافت کنید.تیم نت یک منتظر شماست.

مناسب ترین تعرفه خدمات پشتیبانی
و نگهداری شبکه را انتخاب کنید

مناسب ترین تعرفه خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه را انتخاب کنید

با خیالی آسوده به پیشرفت فکر کنید

ما به سوی آینده ای در حرکتیم که تمامی مشاغل و سیستم ها به صورت کاملا هوشمند فعالیت خواهند کرد و برای رقابت با این جهان می بایست دانش و امکانات کافی در خصوص پیاده سازی این مهم را دارا بود. ما در شرکت نت یک در کنار شما برای این منظورمی کوشیم تا در جایگاه های اول در سطح ملی قراربگیریم و برای تحقق این هدف تمامی توان و دانش خود را صرف خواهیم کرد

راه اندازی VOIP

راه اندازی voip

Voice Over Internet Protocol كه به شکل مخفف VoIP درامده است،  امکان استفاده از شبکه را برای مکالمات تلفنی آماده می کند VoIP تكنولوژی جدید با مزایای عالی نسبت به سیستم تلفنی سنتی است و کم کم دارد جای آن را می گیرد. فناوری VoIP صدای آنالوگ امواج الکتريکی و سیم مسی را به صفر و يک تبدیل و به شکل دیجیتال روی بستر شبكه منتقل می کند.

تا ۳۰ سال پیش واژه ای به نام شبکه وجود نداشت و ارتباط محاوره ای فقط با کمک شبكه عمومی تلفن (PSTN) امکان پذیر بود. همینطور ارسال داده به ویژه در فواصل دور هزینه زیادی به دنبال داشت؛ اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده ایم؛ گسترش کامپیوتر های شخصی، فناوری های جدید ارتباطی مثل تلفن های سلولی و بالاخره شبكه گسترده اینترنت.

همانطور که می دانید اگر چندین شعبه داشته باشید که باید به طور مداوم ارتباطات تلفنی خود را با یکدیگر حفظ کنند، اگر به صورت دورکاری فعالیت می کنید و مکالمات تلفنی شما با شعبات سازمان… بالاست، در صورتی که در شهرهای مختلفی شعبه دارید و روزانه کارمندانتان از طریق خط تلفنی هزینه های زیادی را به شما تحمیل می کنند باید به ویپ و تجهیزات مربوط به آن فکر کنید! ویپ یک شبکه قدرتمند برای تعامل با شعبات و کارمندان غیر متمرکز در اقصی نقاط دنیا ایجاد می کند و هزینه برقراری این مکالمات کاملا رایگان خواهد بود! یعنی خداحافظی با قبض های سنگین تلفن!

در اصل زمان صحبت با تلفن VoIP صدا با کمک ميكروفن گوشی به امواج الکتريکی تبدیل شده، بعد توسط تلفن VoIP به شکل دیجیتال  تبدیل می شود. این اطلاعات دیجیتال در شبكه به سرور VoIP یا سانترال تحت شبكه ارسال می شود. سانترال VoIP پس از تشخیص مقصد، اطلاعات را به گوشی VoIP ارسال می كند. در نتیجه، در مقصد گیتوی یا گوشی VoIP اطلاعات دیجیتال را مجددا به امواج الکتريکی تبدیل می كنند و دوباره تبدیل به صدای آنالوگ می شود.

ویپ چیست و چگونه به راه اندازی ویپ بپردازیم؟

سیستم های تلفن سنتی، سیگنال های صوتی را با کمک خطوط تلفن آنالوگ منتقل می كنند. از این رو برای برقراری تماس، به اتصال های سیمی نیاز دارند. در این شرایط، از يک سخت افزار حرفه ای به نام Private Branch Exchange یا همان سانترال برای اتصال خطوط داخلی به شبكه تلفن عمومی، استفاده می شود.

VoIP به خدمات تلفنی اطلاق می شود كه در بستر شبکه انجام می گیرند. اولین نکته كه در رابطه با این فناوری قابل توجه به نظر می رسد، این بوده كه در ویپ خبری از خطوط سنتی مخابرات نیست و صدا در بستر شبكه منتقل می شود.

ماجرا وقتی جالب تر می شود كه بدانیم برای استفاده از خدمات VoIP، نیازی به دستگاه های تلفن ثابت نداریم! هیجان انگیز نیست كه می توانید در لپ تاپ، تلفن همراه یا تبلت خود به تماس تلفنی كه روی خط تلفن شما برقرار می شوند، پاسخ دهید؟

تماس های شبکه ای و راه اندازی ویپ می تواند از چند روش مختلف مثل تلفن های همراه، تلفن های تحت شبكه و کامپیوتر ها انجام بگیرد. حتی تماس های بین کشوری یا بین المللی هم با VoIP، بسیار راحت تر و ارزان تر خواهند بود.

مزایای راه اندازی voip چیست؟

از نقطه نظرهای متفاوتی می توان به بررسی مزایای این تكنولوژی پرداخت كه بالطبع کاهش هزینه های جاری، مثل جذاب ترین خصوصیات این تكنولوژی بوده كه بعضی از علل این امر عبارت هستند از:

این تكنولوژی از بستر شبكه برای ارتباطات تلفنی استفاده می كند كه هزینه کابل کشی مجزا را از میان می برد. هم چنین در صورت جابجایی محل کاربر، دیگر دردسر سیم کشی به مکان جدید وجود نخواهد داشت.

همان طور كه می دانید هم اکنون استفاده از برنامه های تلفنی (SoftPhone) در سازمان ها و حتی سیستم های خانگی به شکل روزافزون در حال گسترش است. استفاده از این برنامه ها جایگزینی برای IP-Phone به شمار میرود كه فقط نیاز به Handset دارد. لذا به این صورت می توانید از هزینه های موجود بکاهید.

گسترش و افزودن کاربر در این سیستم ها به سادگی انجام پذیر بوده و برخلاف سیستم های پیشین نیاز به سیم کشی مجدد برای هر کاربر وجود ندارد.

کاربران این سیستم با کمک شبکه قادر به تماس با سازمان مورد نظر خود هستند. این ویژگی برای کاركنانی كه خارج از محیط دفتر می باشند، علاوه بر کسر هزینه ها باعث تسهیل تماس تلفنی هم می شود.

سازمان هایی كه برای انجام امور خود از برقراری كنفرانس ها در بستر ویپ استفاده می كنند، از هزینه های برقراری ارتباطات تلفنی با توجه به مسافت های کاربران (حتی در ابعاد بین المللی) جلوگیری می كنند.

مراکز تلفنی ویپ محیطی را تحت شبكه در اختیار کاربر قرار می دهند كه با کمک آن می تواند تنظیمات را تغییر داده، کاربر اضافه كرده و یا گزارش گیری کند. از مزایای دیگر VoIP می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ترکیب صدا و دیتا
  • کاهش هزینه های مربوط به پشتیبانی و نگه داری به خاطر ادغام شبكه دیتا و شبكه تلفنی
  • پویایی و پیشرفت همه روزه شبكه های VoIP
  • قابلیت برنامه نویسی راحت تر و توسعه و در نتیجه يکپارچگی با سیستم های مختلف
  • امکان ترکیب كردن محصولات تولید كنندگان مختلف
  • پشتیبانی از امکانات مخابراتی و ارایه خدمات جدید، با هزینه کمتر و سرعت اجرای بالا

ویپ چگونه کار می كند؟

ویپ سیگنال های صوتی را به داده های دیجیتال تبدیل كرده و آن ها را با کمک شبکه، منتقل می كند. اكنون و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، به جزئیات بیشتری در ارتباط با این فناوری سودمند خواهیم پرداخت.
تكنولوژی ویپ بر اساس پروتکل های مختلفی کار می كند كه SIP را می توان مهم ترین آن ها دانست. SIP مخفف عبارت Session Initiation Protocol بوده و يک پروتکل ارتباطی برای برقراری تماس های VoIP و دیگر جلسات متنی و چند رسانه ای فوری مثل تماس های صوتی و تصویری آنلاین است.
SIP Trunking به خدماتی گفته می شوند كه بر پایه پروتکل SIP و با کمک اتصالات شبکه ای کاربران انجام می شوند. این خدمات كه به خطوط سیپ ترانک هم معروف می باشند، اتصالات فیزيکی به يک شرکت تلفن را از بین می برند.

تجهیرات مورد نیاز برای راه اندازی voip

برای راه اندازی تلفن VoIP در شرکت های تجاری، به تجهیزات VoIP مختلفی نیاز بوده كه در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

قبل از هرچیز و برای استفاده از خدمات VoIP، به يک سرور یا مرکز تلفن IP نیاز دارید كه بتواند امکان برقراری تماس با کمک شبکه را در اختیار شما قرار دهد. این سرور به دو صورت قابل راه اندازی است:

  1. استفاده از فضای ابری
  2. استفاده از يک سانترال تحت شبكه یا IPPBX

اگر از Cloud PBX برای راه اندازی VoIP بهره مند شوید، به نصب سخت افزار نیاز نخواهید داشت و تمامی تنظیمات، توسط شرکت ارائه دهنده و با کمک اینترنت ، اعمال می شوند. در حالی كه سانترال تحت شبكه، نیاز به نصب و راه اندازی فیزيکی خواهد داشت.

در میان برندهای مختلفی كه اقدام به تولید و عرضه سانترال های تحت شبكه كرده اند، پاناسونيک از مقبولیت بیشتری میان کاربران برخوردار است. دستگاه های این شرکت، علاوه بر کاربری آسان، از کیفیت و قیمت بسیار مناسبی هم بهره می برند. از مهم ترین سانترال های تحت شبكه Panasonic می توان به KX-NS500 و KX-NS1000 و مدل های TDE اشاره داشت.

اگر قصد راه اندازی ویپ را دارید، می توانید روی خدمات مختلف شرکت ویپ ران حساب كنید. دسترسی به انواع سانترال های تحت شبكه با قیمت مناسب، ضمانت تمامی محصولات، نصب و راه اندازی دستگاه ها توسط تكنسین فنی و خدمات پس از فروش عالی، امکانات ما در ویپ ران برای شما عزیزان می باشد.

تلفن های تحت شبكه، نوعی تلفن ثابت هستند كه در كنار سرورهای VoIP فعالیت دارند. این تلفن ها با این که از نظر ظاهری تفاوت زیادی با تلفن های معمولی ندارند؛ اما امکانات منحصر به فردی دارند. این دستگاه ها طوری طراحی شده اند كه با اتصال به يک شبكه محلی، می توانند صدا را در بستر شبکه، منتقل کنند.

ویپ gateway به عنوان يک سخت افزار حرفه ای ترافيک تلفنی سنتی (آنالوگ) را به بسته های دیجیتال تبدیل می كند. به بیان ساده، با کمک این دستگاه، می توان روی خطوط قدیمی مخابرات (PSTN) هم يک سیستم ویپ راه اندازی نمود. ویپ gateway مثل يک پل میان سیستم های سنتی و تكنولوژی VoIP فعالیت دارد.

با راه اندازی ویپ دیگر نیازی به دسترسی همیشگی به تلفن های ثابت ندارید. این موضوع باعث می شود تا در هر زمان و در هر موقعیت مکانی كه هستید، بتوانید به مشتریان خود پاسخ داده و نیازهای آن ها را برطرف کنید.

در سیستم ویپ حتی با کمک تلفن های همراه و کامپیوتر ها هم می توان به برقراری تماس تلفنی ثابت پرداخت. در واقع برای ارتباط با مشتریان، فقط کافیست به يک شبکه متصل باشید.

  • راه اندازی VOIP
  • با توجه به این موضوع که امروزه همه‌ی سازمان‌ها و ادارات بزرگ و کوچک نیاز به راه اندازی سیستم VOIP دارند . تیم تخصصی نت یک در این مقاله قصد دارد پیش نیازهای راه اندازی سیستم VOIP را برای شما توضیح دهد.
  • زیر ساخت شبکه
  • مهم‌ترین بخش برای راه اندازی سیستم VOIP تدارک زیر ساخت مناسب برای شبکه، یا همان کابل کشی شبکه است. سازمان یا اداره‌ی شما اگر هر نوع ارتباط شبکه‌ای از قبل داشته باشد، برای راه اندازی سیستم VOIP دیگر نیازی به کابل کشی مجزا نیست، از همان کابل‌ها برای زیر ساخت سیستم VOIP هم می‌توان استفاده کرد. اگر زیر ساخت شبکه در مجموعه خود ندارید هیچ نگران نباشید کارشناسان نت یک برای راه اندازی سیستم VOIP شما عملیات زیر ساخت شبکه را هم انجام می‌دهند.
  • خطوط آنالوگ
  • با خطوط آنالوگ خط‌های معمولی و شهری هم می‌توان عملیات راه اندازی سیستم VOIP را انجام داد . برای تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال برای راه اندازی سیستم VOIP نیاز به دستگاهی به نام gateway گیت وی دارید ، این دستگاه سیگنال آنالوگ را برای ویپ قابل فهم می‌کند. توجه کنید تیم نت یک استفاده از خطوط شهری برای راه اندازی سیستم VOIP را به علت داشتن هزینه‌های بالا توصیه نمی‌کند، اگر قصد داشته باشید خطوط آنالوگ را برای ویپ استفاده کنید باید چند خط برای این کار داشته باشید و علاوه بر آن هزینه‌ی مکالمه هم خواهید داشت که این کار اصلاً به صرفه نیست و غیر اقتصادی و سخت خواهد بود.
  • خطوط سیپ ترانک
  • همان طور که گفته شد برای راه اندازی سیستم VOIP باید سیگنال‌های آنالوگ را به سیگنال قابل فهم برای ویپ با دستگاه گیت‌وی تبدیل کرد. لازم است بدانید مدل دستگاه گیت‌وی با توجه به خطوط شهری که خریداری کرده‌اید باید باشد. به عنوان مثال اگر شما ۴ خط آنالوگ دارید باید گیت‌وی ۴ پورت تهیه کنید.
    این خطوط که جدیداً به بازار آمده است از لحاظ هزینه‌ای بسیار به صرفه‌تر از خطوط آنالوگ دارد. البته از مزایایی بسیار زیادی برخوردار است. مهم‌ترین مزایای خطوط سیپ ترانک به شرح زیر است:
    اگر خطوط آنالوگ شهر شما کم است می‌توانید با خرید و پرداخت هزینه‌ی یک خط به صورت مجزا ۱۰ خط داشته باشید. برای راه اندازی سیستم VOIP با خطوط سیپ ترانکت ، دیگر نیازی به خرید گیت‌وی ندارید. این خطوط را می‌توان به راحتی انتقال داد و جا به جا کرد و درد سرهای خطوط آنالوگ را ندارد.
  • گیت وی
  • همان طور که گفته شد برای راه اندازی سیستم VOIP باید سیگنال‌های آنالوگ را به سیگنال قابل فهم برای ویپ با دستگاه گیت‌وی تبدیل کرد. لازم است بدانید مدل دستگاه گیت‌وی با توجه به خطوط شهری که خریداری کرده‌اید باید باشد. به عنوان مثال اگر شما ۴ خط آنالوگ دارید باید گیت‌وی ۴ پورت تهیه کنید.
  • سرور
  • اما برای پشتیبانی از سیستم ویپ؛ به کیس کامپیوتری نیاز داریم که توانایی روشن ماندن همیشگی و در ۲۴ ساعت شبانه روز را داشته باشد و بتوان نرم افزار خاص ویپ را روی آن نصب کرد. توجه کنید این کیس باید فقط مخصوص سیستم ویپ باشد و هیچ استفاده‌ی دیگری از آن نباید بشود. امکانات و مشخصات سخت افزاری سرور ویپ باید به میزان استفاده از شبکه ویپ باشد. توجه کنید حداقل رم ۴ گیگا بایت باید باشد؛ هارد دیسک ۱۰۰ گیگ؛ کارت شبکه ۱۰۰/۱۰ و سی پی یو با 3GHZ می‌توان سیستم ویپ را راه اندازی کرد.
  • هدفون یا تلفن آی پی
  • شما با تلفن‌های بر پایه‌ی آی پی می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید: توجه کنید شما می‌توانید برای راحتی کار خود به جای استفاده از تلفن رو میزی از هدفون استفاده کنید همچنین استفاده از تلفن‌های رومیزی می‌توانید با نصب یک نرم افزار مخصوص روی گوشی کارکنانتان؛ تنظیم کنید که تلفن‌ها را روی گوشی کارکنان ارسال کند. در صورت نیاز می‌توانید برای شبکه‌ی ویپ شرکت خود؛ ترکیبی از موارد گفته شده‌ی قسمت قبل را به صورت هم‌زمان استفاده کنید به این معنا که برای هر کدام از کارکنان نیاز باشد با تلفن صحبت کنند یا برای عده‌ای دیگر هدفون بدهید یا اینکه با نرم افزار روی گوشی آنها تلفن را متصل کنید.
  • اینترنت
  • اینترنت را نمی‌توان جزئی از شبکه‌ی ویپ نامید به علت اینکه فقط در صورت نیاز و برای موارد خاص به آن احتیاج است و نیاز همیشگی به آن نیست همچنین با استفاده از اینترنت و تکمیل دیگر تجهیزات شبکه می‌توانید تمام تماس‌های دریافتی خطوط منزل خود را به هر مکان دیگر یا تلفن همراه متصل کنید.
  • IP-PBX
  • شما به‌جای سرور می‌توانید از سانترال ویپ تحت شبکه یا همان IP-PBX تهیه کنید ،‌تا یک سرور یکپارچه اما به شکل ماژولار داشته باشید. البته سانترال معمولاً با تجهیزات راه اندازی ویپ ارائه می‌گردد. با انتخاب این نوع سرور یک نرم افزار بهینه شده همراه با سخت افزارهای خود روی آن شده است.
  • نرم افزار تلفنی ویپ
  • در قسمت‌های قبل گفتیم برای تبدیل و راه اندازی یک سرور به مرکز تلفن تحت شبکه و ویپ باید یک نرم افزار ویپ داشته باشی، تا سرور برای پردازش تماس‌ها از آن قدرت بگیرد. تنوع نرم افزاری مختص ویپ بسیار زیاد است.هسته‌ی اصلی اکثر نرم افزارهای مختص ویپ Asterisk استریسک است . در واقع استریسک یک نوع از سیستم عامل لینوکس است که توسط واسط‌هایی گرافیکی به صورت ISO است و آن را می‌توان از اینترنت دانلود کرد.مهم‌ترین واسط‌هایی گرافیکی استریسک عبارت‌اند از Elastix ، Issabel، Ombutel ، FreePBX البته در میان این ۴ مدل بیشتر از Elastix و Issabel استفاده می‌شود .این نرم افزارها وظیفه‌ی مدیریت تمامی تماس‌ها و ارتباطات شما را دارند. برای شبکه می‌توان تنظیمات زیادی انجام داد از جمله مهم‌ترین آن عبارت‌اند از:انتقال تماساعلام کد کارشناس و یا اپراتور شرکتداشتن قابلیت نظر سنجی بین مشتریانامکان تماس خودکار و یا ارسال پیام‌های صوتیداشتن پیام خوش آمد گویی برای تماس گیرندگان‌دسته بندی کاربرانمنشی خودکار و ساخت تلفن گویا و چند مرحله‌ای‌ایجاد محدودیت‌های تماسامکان برقراری ارتباط و کنفرانس‌های تصویریضبط مکالمات به صورت پیشرفته‌ارتباط بین شبکه‌های مختلف تلفنی برای دفاتر و… را روی آن تنظیم کرد.
  • متخصص راه اندازی سیستم ویپ
  • برای راه اندازی این سیستم شما به یک متخصص خبره نیاز دارید، تا اولاً تجهیزات خوب و درجه یک با کیفیت و استاندارد برای شما تهیه کند. در ثانی باید برای راه اندازی سیستم ویپ باید تمام جوانب را بسنجد تا شبکه دچار اختلال نشود و در آینده هم در صورت نیاز به گسترده کردن آن امکان آن فراهم باشد. گروه نت یک با داشتن متخصصان با تجربه آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.
 
 
 
 

مشتریان درباره ما چه می گویند؟

نت یک به من کمک کرد که بهترین سرویس رو با بهترین قیمت تهیه کنم و استفاده کنم. بخاطر پشتیبانی هم خیالم کاملا راحته و خیلی راحت از سرویس ها استفاده می کنم.

علیرضا رنجبر

یک اتفاق مهم در نت یک عدم تاکید بر استفاده از یک اپراتور خاص بود و این باعث شد ما با چشم باز همه اپراتورها را مقایسه کنیم و در نهایت بهترین را انتخاب کنیم.

سامان رضایی

نت یک باعث شد هزینه تماس های خروجی ما تا 35 درصد کاهش داشته باشد. همچنین هزینه های سخت افزار پروژه ما بسیار کاهش یافت.

سهیلا امامی

سبد خرید
0 مقایسه
0 موارد محصول
فهرست