دسته بندی محصولات
نت یک صفر تا صد هوشمندی
پشتیبانی 24 ساعته

021-51787000

با مناسبترین هزینه و سریعترین زمان

ارسال در کل ایران

نت یک از صفر تا صد هوشمندی

کابل کشی پسیو شبکه

خریداران از سراسر ایران می توانند به سادگی به خدمات نت یک دسترسی داشته باشند. تیم نت یک متشکل از تیمی جوان و خلاق در زمینه خدمات ویپ می‌باشد. همچنین تیم ما مفتخر به ارائه خدمات با کیفیت بسیار بالا به هموطنان عزیزمان است.شما می‌توانید اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید و یک مشاوره رایگان از کارشناسان حرفه ای ما دریافت کنید.تیم نت یک منتظر شماست.

زیر ساخت پسیو شبکه

کابل کشی داخل رک یکی فرآیندهای بسیار مهم برای ایجاد یک شبکه است. کابل کشی شامل نصب کابل شبکه بین نودهای کاربران، نصب تجهیزات مرتبط با شبکه، سوئیچ ها و… است. اگر فرآیند کابل کشی به درستی انجام شود، مطمئنا شاهد یک شبکه استاندارد و پایدار خواهید بود.

آموزش کابل کشی داخل رک

کابل کشی داخل رک جزو مراحل پسیو کاری شبکه می باشد و برای انجام آن لازم است تا مراحلی را طی کرد. در ادامه مراحل لازم برای کابل کشی شبکه را به همراه نقد و بررسی مربوط به آن بررسی خواهیم کرد.

 

تهیه نقشه کابل کشی داخل رک

پیش از آغاز فرآیند کابل کشی ضروری است که نقشه کشی انجام شود. کابل کشی بدون کمک گرفتن و تهیه نقشه مثل رانندگی بدون دانستن آدرس است. شما باید در وهله اول از محل بازدید کرده و نیازهای پروژه و کارفرما را مشخص کنید.

بعد از آن با توجه به نقشه کشیده شده، میزان و مسیر کابل های خود را تعیین کنید. حال با توجه به نقشه مشخص شده باید فرآیند کابل کشی را انجام بدهید. مسیر کابل های شما باید در نقشه مشخص شده باشد. تمامی نودها باید شماره داشته و با توجه به این شماره ها پریزها و پچ پنل ها را نیز شماره گذاری کرد.

انتخاب مسیر

فرآیند کابل کشی به این صورت نیست که شما از هر مسیری بتوانید این کار را انجام بدهید. شما باید با توجه به موانع موجود، مسیری را انتخاب کنید که کمترین فاصله را از رک داشته و در عین حال به زیبایی کار نیز توجه کنید.

برای محیط های اداری، زیبایی بسیار مهم است و باید آن را در هنگام انتخاب مسیر در اولویت قرار بدهید. یکی از نکات فنی بسیار مهم آن است که در هنگام کابل کشی از عبور کابل ها از کنار تجهیزات تولید کننده نویز خودداری کنید.

بی شک وجود نویز باعث اختلال در انتقال اطلاعات می شود. کابل های برق یکی از تجهیزات تولید کننده نویز محسوب می شود که حداقل فاصله بین آن و کابل شبکه باید 30 سانتی متر باشد. اگر نمی توانید کابل شبکه را از تجهیزات تولید کننده نویز فاصله بدهید، از کابل های روکش دار SFTP بهره ببرید.

 

انتخاب برند برای خرید کابل شبکه و پچ کرد شبکه

برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که می توانید برای خرید کابل شبکه از جانب آن ها اقدام کنید. به صورت کلی سه نوع کابل در بازار موجود است:

کابل شبکه های با کیفیت اروپایی و آمریکایی
کابل شبکه های با کیفیت متوسط داخلی
کابل شبکه کپی و Fake ساخت چین

خرید کابل های تقلبی و کپی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود زیرا استفاده از این کابل ها، به دلیل وجود مواد بی کیفیت در تولید آن ها باعث شده تا این کابل ها با مشکلات مسیر افت سرعت و قطعی ارتباط مواجه باشند.

نکته بسیار مهم آن است که سعی کنید تا تجهیزات خود را از یک برند خریداری کنید تا هماهنگی بین آن ها به حداکثر برسد به این کار اصطلاحا End to End گفته می شود. قبل از آن که یک کابل را خریداری کنید حتما یک تکه 90 متری خریداری کرده و با تستر فلوک، آن را بررسی کنید تا از کیفیت محصول مطمئن شوید.

برقراری ارتباطات تلفنی مبتنی بر VoIP نیازمند تجهیزات ویژه در این زمینه است. در ادامه به دستگاه ها و ابزارهای اصلی در این فن آوری اشاره می شود.

برای ارتباط خطوط مخابراتی به مرکز تلفن VoIP

سیستم اصلی برای برقراری و مدیریت تماس ها

تلفن تحت شبكه كه برای دریافت یا ایجاد تماس استفاده می شود

برای ارتباط خطوط مخابراتی به مرکز تلفن VoIP برنامه ی

قطعه سخت افزاری روی برد تلفنی برای حذف انعکاس صدا

این ماژول ها روی بردها و گیت وی ها وجود دارند یا اضافه می شوند و برای اتصال خط شهری (FXO) یا تلفن آنالوگ به مرکز تلفن VoIP (FXS) مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب نوع کابل مناسب در رک

کابل های شبکه در مدل های مختلفی و با سرعت های گوناگون و روکش های گسترده طراحی و تولید می شوند. شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود کابل مناسبی را پیدا کرده و آن را سفارش بدهید. سرعت کابل های شبکه عموما بین 100 مگابایت تا 40 گیگابایت می باشد.

برای شناخت بیشتر درباره انواع کابل شبکه به مقاله زیر مراجعه کنید :

انواع کابل شبکه

انتخاب بستر مناسب برای کابل کشی

یکی از نکات حیاتی و کلیدی در کابل کشی شبکه آن است که کابل های شما به هیچ عنوان نباید در دسترس باشد و دیده شود. در دسترس بودن کابل ها ممکن است باعث شود که به آن ها آسیب برسد. شما باید بسترهایی نظیر ترانک و داکت، لوله های فلزی، سینی های پلاستیکی و فلزی و… را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

البته محل کابل کشی بر روی انتخاب بستر بسیار تاثیر گذار است. برای دیوارهای داخل اتاق باید از ترانک یا داکت استفاده کنید و در سقف و کف از لوله ها و سینی ها استفاده می شود. اگر کابل برق و کابل شبکه در داخل یک ترانک یا داکت قرار دارد، حتما از جدا کننده ها استفاده کنید.

نصب کابل شبکه و یا پچ کرد شبکه

در هنگام انجام فرآیند نصب کابل شبکه حتما به این موضوع توجه داشته باشید تا به کابل زاویه بیش از 90 درجه نداده و مراقب له شدگی و پارگی آن باشید. کابل کشی و نصب کابل شبکه به هیچ عنوان نباید تحت فشار باشد و باید کابل های شما بتوانند آزادانه حرکت کنند. اگر کابل شما تحت فشار قرار بگیرد، با مشکلاتی نظیر افت سرعت مواجه خواهید شد.

لیبل گذاری کابل ها

تمامی کابل ها باید با استفاده از تجهیزاتی نظیر نمراتور، لیبل شیشه ای و یا پرینت لیبل شماره گذاری شوند تا در صورت بروز مشکل و در هنگام نصب پیدا کردن کابل راحت باشد. لیبل گذاری و شماره گذاری کابل ها دارای فرمت خاصی هستند، در این فرمت می توانید نود، شماره پورت پنچ پنل، شماره اتاق و… را مشاهده کنید که این کار باعث آسان شدن فرایند یافتن کابل های شبکه می شود.

حرف آخر

فرآیند کابل کشی داخل رک یکی از فرآیندهای بسیار مهم برای ایجاد شبکه است.

شما می توانید انواع مختلفی از کابل کشی را با توجه به نیاز خود تجربه کنید، نکته بسیار مهم آن است که به نکات و اصول این فرآیند توجه داشته باشید و با توجه به این اصول فرآیند کابل کشی داخل رک را انجام بدهید.

در صورت داشتن هر گونه سوال و یا نیاز به مراجعه متخصصین کابل کشی داخل رک میتوانید با شماره های موجود بر روی وب سایت نت یک تماس حاصل فرمایید، کارشناسان ما در طول هفته آماده پاسخگویی به شما در زمینه کابل کشی شبکه خواهند بود.

هزینه کابل کشی شبکه

قیمت گذاری و یا تعرفه نصب شبکه های کابلی به فاکتورهای به خصوصی که برای هر مجموعه یا سازمانی متفاوت است بستگی دارد. ما برای شما این فاکتورهای مهم را در این مطلب ارائه کرده ایم، در ادامه همراه ما باشید تا به صورت جزئی با این ویژگی ها آشنا شوید. در صورت برقراری ارتباط با کارشناسان نت یک، ما می توانیم پیش از شروع پروژه های مختلف، محل پروژه، امکانات، بودجه و درخواست مشتریان را به خوبی بررسی کرده و با توجه به بودجه کارفرما، مناسب ترین قیمت ارائه کنیم.

متراژ و ابعاد محل: اصلی ترین و مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت خدمات پسیو شبکه، میزان و یا متراژ محلی است که پروژه در آنجا اجرا می شود. هرچقدر محل مورد نظر کارفرما بزرگتر باشد به کابل کشی بیشتری نیاز خواهد بود؛ بنابراین کارفرما باید قیمت بیشتری را برای کابل کشی داخل رک در نظر بگیرد.

نوع شبکه: مورد مهم دیگری که در قیمت گذاری کابل کشی داخل رک اهمیت دارد، نوع شبکه و یا محل آن است و با توجه به اینکه می تواند به صورت کابلی و یا بیسیم باشد؛ یا ترکیبی از هر دو مورد متفاوت خواهد بود.

تعداد نود: هرگاه کامپیوتری به شبکه اضافه شود، این سیستم در واقع به یک ایستگاه کاری و یا نود تبدیل می شود؛ بنابراین نمی توان از اهمیت نودها در کابل کشی داخل رک چشم پوشی کرد.

نوع داکت و کابل کشی: مدل های متنوعی در کابل کشی وجود دارد، به عنوان مثال کابل کشی از کف و یا کابل کشی به صورت روکار که هر کدام هزینه های متنوعی دارند.

نوع کابل و تجهیزات: با توجه به اینکه از چه مدل کابلی در پروژه ها استفاده می کنید، جدای از مسئله پرداخت هزینه بیشتر برای نوع کابل ها، در کابل کشی برای نصب در محل نیز هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

درخواست کارفرما: شاید در حین کار و یا قبل از کار درخواست هایی از جانب کارفرما ایجاد شود که در لیست خدمات کابل کشی داخل شبکه وجود نداشته باشد؛ بنابراین متخصص شبکه باید قیمت متفاوتی برای اینگونه درخواست ها در نظر بگیرد.

تعداد تجهیزات: هرچقدر متراژ محل پروژه شما بیشتر باشد، تجهیزاتی که باید برای آن محل استفاده شود مانند؛ پچ پنل، سوئیچ، روتر، رک و..) به نسبت بیشتر خواهد شد؛ در نتیجه هزینه کابل کشی داخل شبکه نیز بیشتر خواهد شد.

مشتریان درباره ما چه می گویند؟

نت یک به من کمک کرد که بهترین سرویس رو با بهترین قیمت تهیه کنم و استفاده کنم. بخاطر پشتیبانی هم خیالم کاملا راحته و خیلی راحت از سرویس ها استفاده می کنم.

علیرضا رنجبر

یک اتفاق مهم در نت یک عدم تاکید بر استفاده از یک اپراتور خاص بود و این باعث شد ما با چشم باز همه اپراتورها را مقایسه کنیم و در نهایت بهترین را انتخاب کنیم.

سامان رضایی

نت یک باعث شد هزینه تماس های خروجی ما تا 35 درصد کاهش داشته باشد. همچنین هزینه های سخت افزار پروژه ما بسیار کاهش یافت.

سهیلا امامی

سبد خرید
0 مقایسه
0 موارد محصول
فهرست