وبلاگ

آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

voip | نت یک

قصد داریم در این مطلب آموزش تنظیم داخلی و کانفیگ تلفن سیسکو 7940 را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم آموزش تنظیم داخلی و کانفیگ تلفن ویپ سیسکو 7940 قطعا جز موارد مهم و مهم بوده که هم اکنون درباره آن بسیار سوال می شود.

تلفن های سیسکو جز تلفن های قدیمی این بازار هستند که هنوز هم به خاطر برندی که دارد طرفدار های زیادی دارد و از خرید سیسکو 7940 استقبال ویژه می کنند. تلفن سیسکو برای تنظیم داخلی بر روی آن شرایط متفاوتی دارد که قطعا باید از آن اطلاع داشته باشید و سپس برای پروژه مدنظر آن را تهیه کنید و برای بهره برداری آماده سازی های لازم را انجام دهید.

آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

تلفن ویپ سیسکو CISCO 7940

چرا تلفن سیسکو 7940 بخریم؟

به شما توضیح خواهیم داد که چه چیزی موجب می شود که اکثر مردم تلفن 7940 بخرند

قیمت پایین

قطعا همیشه و همیشه و همیشه قیمت نقش مهمی را در بازار خرید و فروش ایفا می کند، این دستگاه به علت قیمت پایینی که به علت استوک بودن دارد موجب می شود مردم ناخداگاه از آن استقبال کنند.

برند و استقامت

سیسکو را می توان جز برند های معروف حوزه تلفن اینترنتی به حساب آورد و همینطور این نوع تلفن ها معمولا عمر بالایی دارند و به سختی آسیب می بینند.

شکل مدیریتی تلفن سیسکو

دستگاه تلفن سیسکو 7940 ظاهری مدیریتی دارد برای خیلی از افراد خوشایند بوده و با اینکه دو اکانت پشتیبانی می کند و طبعا باید جز دستگاه های کارشناسی باشد اما ظاهری کاملا مدیریتی دارد و این موضوع موجب می شود برای خیلی از افراد باکلاس و جذاب باشد.

آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

تغییر فریمور با پروتکل sip و بار گزاری از طریق tftp

ابتدا sip frimwere تلفن cisco 7940 را از لینک انتهای این متن تهیه نمایید. حال نام فایل کانفیگ با پسوند cnf را تغییر داده و “????????????” را با مک آدرس گوشی مورد نظر جایگزین نمایید SEP????????????.cnf, SIP????????????.cnf

نکته: مک گوشی مورد نظر را میتوانید از منو network setting گوشی، پشت گوشی و یا اگر DHCP Server دارید مک گوشی را در قسمت Leases پیدا و کپی کنید.

آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

تغییر firmware تلفن های سیسکو سریCisco 7900 به sip

تلفن های سیسکو به واسطه فیلتر های قوی صوتی کیفیت صدای فوق العاده ای را در اختیار کاربران قرار می دهند.

چند سالی هست که سیسکو firmware هایی برای تلفن های این سری با پروتکل sip روی سایت خود قرار داده است. چون تلفن های سیسکو سری تجاری با کال منیجر سیسکو کانفیگ می شوند و به صورت web config نیستند برای تغییر فریمور آن ها باید از طریق tftp فرمیور جدید روی گوشی فلش شده بار گزاری گردد .

سری تلفن های spa سیسکو که برای کسب و کارهای کوچک طراحی و تولید شده اند از پروتکل محبوب sip پشتیبانی می کنند ولی تلفن های سری تجاری مانند سری cisco 7900 series عمدتا دارای پروتکلSCCP هستند.

همچنین تنظیمات داخلی در فایل cnf قرار داده شده و همراه فریمور روی گوشی بارگزاری گردد.

آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

آی پی فون سیسکو مدل CP-7940G

آموزش فعال سازی، تنظیم داخلی و کانفیگ تلفن سیسکو 7940

نکات مهم در فعال سازی اکانت تلفن سیسکو 7940

  • حتما از اتصال اینترنت اطمینان حاصل کنید و مشاهده کنید که در بخش network ، آیپی DHCP یا Static دریافت کرده باشید.
  • NAT مهمترین بخش بوده که در صورتی که آن را YES نکنید به هیچ عنوان صدا نخواهید داشت.
  • در صورتی که بر روی مرکز تلفن ابری و یا بستر اینترنت و vps از سرویس ویپ استفاده می کنید ، حتما پورت پیشفرض 5060 را تغییر دهید تا به آسانی داخلی های شما ریجستر شود وگرنه دچار مشکل خواهید شد.
  • چنانچه از سیستم لوکال استفاده می کنید هیچ نیازی به تغییر پورت در حالت لوکال نیست.
  • اگر اطلاعات را اشتباه وارد کردید به آسانی می توانید تلفن را ریست فکتوری کنید.

آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

باز کردن قفل تلفن سیسکو 7940

برای اینکه بتوانید تنظیمات را در این تلفن انجام دهید ابتدا باید قفل آن را باز کنید. برای انجام اینکار شما می توانید وارد منو setting شوید سپس به بخش unlock بروید و رمز cisco را وارد کنید که همها با حروف کوچیک تایپ می شود.

(نحوه تایپ کردن در این دستگاه با کمک اعداد روی تلفن است)

آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

تنظیمات sip configuration در cisco 7940

خب، حالا تلفن شما آماده ایجاد تغییرات است به همین منظور وارد بخش sip configuration و پس از آن وارد line1 شوید. شما در این قسمت باید تنظیمات مربوط به داخلی را وارد کنید که 3 نوع اطلاعات که شامل شماره داخلی ، کلمه عبور داخلی و آدرس سرور و پورت سرور است.

نحوه صحیح وارد کردن این موارد در ویدیو آموزشی ابتدا صفحه قرار دارد که می توانید مشاهده کنید، همه مواردی که از حرف name بهره می برند مثل new name , short name ,auth name باید فقط شماره داخلی خود را وارد کنید.

پس از انجام این تغییرات دکمه save را بزنید تا تنظیمات شما ذخیره شود. سپس در بخش sip configuration دو گزینه NAT Enabled و Outbound Proxy Registered را YES کنید. همینطور در بخش Outbound Proxy مجدد آدرس سرور و پورت آن را به صورت مجزا وارد کنید. در نهایت اکانت شما فعال خواهد شد و به آسانی می توانید تماس برقرار کنید.

آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

ریست فکتوری تلفن سیسکو 7940

برای انجام ریست فکتوری یا به اصطلاح بازگشت به تنظیمات کارخانه شما باید این مراحل را طی کنید.

  1. ابتدا کابل برق تلفن را از آن جدا کنید آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940
  2. دکمه # را نگهدارید (تا وقتی گفته نشده است رها نکنید) و سپس کابل برق و پاور آن را به تلفن وصل کنید.
  3. وقتی بر روی تلفن حروفی را مشاهده کردید دکمه # را رها کنید
  4. حالا به ترتیب از 1 تا # را شماره گیری کنید و سپس عدد 1 را بزنید.

123456789*0#

حالا بازگشت به تنظیمات کارخانه دستگاه تلفن تلفن ویپ شما انجام شد.

آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

آی پی فون سیسکو مدل CP-7940G

ویژگی های تلفن ویپ سیسکو 7940

تلفن ویپ 7940G سیسکو مناسب برای ادارات و دفاتر بوده و دارای 2 کلید قابل برنامه ریزی، اسپیکر با کیفیت بالا، کنترل صدا، 4 نرم کلید پویا برای راهنمایی کاربران در میان تماس هایشان می باشد. این محصول دارای پورت اتصال سوئیچ، PC ، هدست و module expansion می باشد. نمایشگر بزرگ پیکسلی 7940G اطلاعاتی همچون تاریخ و زمان تماس و نیز نام و شماره تماس گیرنده را نمایش می دهد.

مشخصات فنی گوشی تلفن ویپ سیسکو CP-7940G:

  • تلفن ویپ سیسکو مناسب برای ادارات دولتی و شرکت های خصوصی
  • پشتیبانی از پروتکل های MGCP, SCCP, SIP
  • دارای نمایشگر پیکسلی بزرگ
  • دارای دو دکمه قابل برنامه ریزی آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940
  • دارای اسپیکر دوبلکس با کیفیت بالا
  • دسترسی آسان و سر راست به اطلاعات تماس، برنامه ها و مشخصات تلفن
  • دارای پورت اتصال هدست
  • دارای پایه قابل تنظیم آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

تعداد خطوط و کلیدهای تلفن سیسکو 7940:

تلفن سیسکو 7940 سیسکو دارای دو خط تلفن است. شما میتوانید دو شماره تلفن مختلف را به این تلفن اختصاص دهید و سپس با دو دکمه “خط تلفن” این گوشی (سمت راست کنار نمایشگر) هر کدام از این دو خط را جواب دهید یا آزاد کنید. همچنین میتوانید یکی از از دکمه ها را برای قابلیتهای دیگر (شماره گیری سریع، انتقال تماس و …) استفاده کنید.

علاوه بر این،  Cisco 7940G دارای 4 کلید نرم (soft key) است که زیر نمایشگر قرار دارد. عملکرد هر کلید و برچسبی که روی آن قرار میگیرد با برنامه ریزی Cisco Call Manager (سرور اصلی یا نصب شده به صورت اکسپرس روی روتر) تعیین می شود. آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

تلفن سیسکو 7940G و سوئیچ درونی:

Cisco 7940G دارای یک سوئیچ سه پورته درونی است. یک پورت به صورت داخلی به این تلفن سیسکو متصل است. دو پورت دیگر در پشت تلفن قرار دارند که یکی برای اتصال تلفن به سوئیچ شبکه (معمولاً سوئیچ سیسکو) استفاده می شود و دیگری را میتوان برای اتصال یک کامپیوتر به شبکه استفاده کرد. به این ترتیب در پورتهای سوئچ شبکه و کابل کشی درون ساختمان صرفه جویی می شود.

صحفه نمایش بزرگ 7940: آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

تلفن سیسکو 7940 سیسکو دارای صفحه نمایش بزرگ است. این صفحه نمایش سیاه و سفید و پیکسلی است که میتواند برای نمایش تصویر و متن مورد استفاده قرار گیرد. اطلاعات تماس مانند نام تماس گیرنده، تاریخ و زمان را میتوان بر روی صفحه نمایش این تلفن سیسکو دید. همچنین تصویر و لوگوی پس زمینه را میتوان با انجام تنظیمات روی کال منیجر سیسکو تغییر داد.

Cisco 7940 و پشیتیبانی از هدست:

تلفن سیسکو 7940 دارای یک پورت هدست در قسمت پشت گوشی است. یک امپلی فایر درونی در گوشی تعبیه شده است که صدایی شفاف فراهم میکند. بلندی صدای هدست را میتوان با کلید تنظیم بلندی صدا که روی گوشی قرار گرفته تنظیم کرد.

ویژگیهای فیزیکی تلفن 7940 سیسکو:

از نظر فیزیکی این تلفن پایه ای قابل تنظیم دارد که با استفاده از آن میتوان زاویه قرار گرفتن گوشی روی میز را کنترل کرد. گوشی را میتوان در حالت کاملاً خوابیده روی میز قرار داد یا اینکه به صورت مایل تا زاویه 60 درجه تنظیم کرد. آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

تلفن سیسکو 7940 و پشتیبانی از PoE:

تلفن سیسکو 7940 میتواند پاور را از طریق پورت شبکه دریافت کند. برای این منظور تکنولوژی Cisco In-Line Power استفاده می شود. این تکنولوژی با PoE استاندارد متفاوت است و بهتر است از سوئیچهای PoE سیسکو برای اتصال این تلفن ها به شبکه استفاده شود. ادمین کالا سوئیچ های PoE را نیز با قیمت مناسب به فروش می رساند. لطفاً صفحه سوئیچ های PoE ادمین کالا را مشاهده کنید.

آموزش کانفیگ تلفن سیسکو 7940

امیدواریم این مطلب به شما کمک کافی ،جهت تنظیم داخلی و کانفیگ تلفن سیسکو 7940 را به شما کند. لازم به ذکر بوده که روش دیگری هم برای فعال سازی با کمک tftp وجود دارد که حتما ویدیو آموزشی آن در آینده نزدیک برای شما ضبط خواهد شد. در صورتی که هر سوال یا نظری دارید می توانید در بخش دیدگاه و نظرات اعلام کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *