دسته بندی محصولات
نت یک صفر تا صد هوشمندی
پشتیبانی 24 ساعته

021-51787000

با مناسبترین هزینه و سریعترین زمان

ارسال در کل ایران

نت یک از صفر تا صد هوشمندی

دوربین پسیو شبکه

پسیو کار شبکه کیست؟

پسیو کار شبکه کیست، پسیو کار شبکه به عنوان شخصی معرفی می شود که در زمینه شناخت انواع تجهیزات سخت افزاری و نصب و راه اندازی آن ها تخصص بالایی دارد. در درجه اول یک پسیو کار شبکه باید بتواند زیرساخت های یک شبکه را پیاده سازی و اجرا کند و در درجه دوم باید بتواند طبق نقشه مورد نظر در شبکه، تجهیزات مختلف از جمله رک،کابل ها، روتر، هاب، سوئیچ و هر آنچه که مربوط به شبکه است را پیاده سازی کند. با توجه به مواردی که گفتیم باید بدانید که پسیو کار شبکه تنها وظیفه نصب و پیاده سازی را بر عهده دارد و مراحل راه اندازی و فعالسازی وظیفه اکتیو کار شبکه است.

ویژگی های پسیو کار دوربین تحت شبکه

همانطور که گفتیم وظیفه پسیو کار دوربین تحت شبکه تخمین زدن تجهیزات مختلف برای ارائه به صاحب کار و برآورد قیمت است. در ادامه به ویژگی های مهم و اساسی دیگری که یک پسیو کار شبکه باید بداند اشاره کرده ایم.

  • نقشه برداری از اتاق
  • مشخص کردن تعداد پریز و پچ پنل
  • تعیین جای رک، متراژ کابل ها و اتاق سرور
  • نصب تجهیزات شبکه در فضای تعیین شده
  • کابل کشی شبکه با توجه به نقشه شبکه
  • بستن درب داکت و ترانک ها
  • نصب کابل در پچ پنل ها
  • تست کابل و تست شبکه
  • مشخص کردن آرایش رک
  • نصب تجهیزات ضروری در هر رک
  • ارائه نقشه شبکه و پایان کار

اجرای کار توسط پسیو کار دوربین تحت شبکه

برای نصب دوربین تحت شبکه لازم است تا درجه اول تمامی شرایط ساختمانی مورد بررسی قرار گیرد و نقشه مطابق با استانداردهای شبکه تنظیم شود. جزئیات نقشه باید به گونه ای باشد که در آن نوع کابل کشی، محل قرارگیری هر نود و محل قرارگیری سایر تجهیزات به صورت دقیق مشخص شود.

طراحی نقشه توسط پسیو کار دوربین تحت شبکه باید به گونه ای باشد که جای اضافه کردن نودهای جدید نیز وجود داشته باشد تا اگر در آینده نیاز به گسترش شبکه بود، بتوان از آن استفاده کرد. در نهایت با تائید کارفرما باید در خصوص این موضوع که تجهیزات به صورت توکار یا روکار نصب شود به توافق رسید.

درباره دوربین تحت شبکه

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین آنالوگ با یکدیگر دارند در خصوص نحوه فعالیتشان است. تصاویر دوربین های مداربسته IP یا به صورت تحت شبکه به صورت داده دیجیتال بر بسترشبکه به دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات و یا سرورها انتقال می یابند. برای نصب سیستم های دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) به اطلاعات و مهارت های مهم برای فعالیت های زیر نیاز دارید،

  • پسیو کاری و کابل کشی شبکه
  • اطلاعات درباره شبکه های کامپیوتری
  • نحوه کار با دریل جهت سوراخ کردن دیوار
  • نصب داکت یا لوله فلکسی در صورت نیاز
  • در مرحله بعد باید تجهیزات مورد نیاز برای پسیو کار دوربین تحت شبکه فراهم باشد تا بتواند نصب دوربین را با دقت و به صورت استاندارد انجام دهد. از جمله تجهیزاتی که برای پسیو کاری دوربین تحت شبکه نیاز است،
  • دستگاه NVR
  • هارد دیسک
  • کابل شبکه

کابل شبکه دوربین مداربسته

مهم ترین وظیفه کابل شبکه دوربین مداربسته تحت شبکه انتقال تصاویر مداربسته به دستگاه هایNVR   و بستر اینترنت است. در صورتی که منبع تغذیه مورد نیاز دوربین شما با استفاده از قابلیت POE تامین شود، کابل شبکه وظیفه تامین تغذیه دوربین با استفاده از سوئیچ را بر عهده می گیرد.

دوربین تحت شبکه بی سیم و سیمی

وقتی دوربین های مداربسته برای اولین بار وارد بازار شدند برای فعالیت باید به منابع برقی متصل می شدند. هنوز هم برخی از دوربین ها به این شکل فعالیت می کنند؛ اما این موضوع بیشتر در خصوص نمونه های اولیه صدق می کرد. دوربین های با سیم برای انتقال سیگنال ویدئویی به مانیتورها و کابل های ویدئویی متکی هستند و فعالیت آن ها در غیر اینصورت عملا انجام نمی شود.

با استفاده از دوربین امنیتی بی سیم سیگنال ویدئویی و بعضا سیگنال صوتی با استفاده از اینترنت به گیرنده هایی که به مانیتور شما متصل هستند، منتقل می شود. افراد بسیار زیادی برای ذخیره سازی تصاویر ویدئویی از رایانه ها یا حساب ذخیره سازی cloud استفاده می کنند.

مزایای دوربین تحت شبکه بیسیم

دوربین های امنیتی بی سیم به عنوان گزینه راحت تری نسبت به گزینه های سیمی شناخته می شود. برای اتصال دوربین های سیمی حتما باید از سیستم های برقی خانه و یا محیط مد نظر استفاده کرد؛ بنابراین برای نصب دوربین باید از یک متخصص حرفه ای درخواست کمک کنید.

دوربین بیسیم به Wi-Fi و یا شبکه های دیگر متکی هستند و در زمانی کمتر از  30 دقیقه می توان اتصال و تنظیمات آن ها را انجام داد. ما به شما دوربین های امنیتی بی سیم را برای شرایطی نظیر اجاره نشینی و افرادی که بودجه کمتری دارند پیشنهاد می کنیم. این دوربین ها نسبت به دوربین های سیمی قیمت کمتری دارند از طرفی جابه جایی آن ها نیز آسان تر است و به هزینه نصب و اتصال نیازی نخواهید داشت.

دوربین مداربسته تحت شبکه متمرکز

دوربین های امنیتی شبکه به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شوند. در یک دوربین شبکه نوع متمرکز، برای مدیریت و ضبط های ورودی، ذخیره انواع فیلم و صدای زنگ هشدار در صورتی که اتصال دوربین به سیستم هشدار انجام شده باشد، یک ضبط کننده نوع ویدئویی شبکه NVR نیاز است. NVR ها معمولاً با DVR ها اشتباه گرفته می شوند؛ NVR یک برنامه نرم افزاری بوده که به منظور ذخیره سازی و ضبط فیلم از دوربین امنیتی شبکه، در قالب دیجیتال استفاده می شود.

ویدئو های دیجیتالی را می توان در یک نوع دستگاه ذخیره سازی، مانند کارت حافظه SD، ذخیره سازی کرد.  نرم افزار NVR در یک دستگاه به خصوص ذخیره شده که می تواند به دوربین های متنوع تحت شبکه موجود در آن ها متصل شود.

برای اینکه تفاوت بین NVR با DVR را درک کنید باید بگوییم که NVR داده های نوع ویدئویی را از شبکه اینترنت دریافت خواهد کرد در حالی که DVR ها این داده ها را به صورت مستقیم از دوربین تحت شبکه دریافت می کنند. نحوه پردازش و کدگذاری ویدئوها در NVR با DVR تفاوت عمده ای دارد؛ بنابراین باید مورد توجه شما قرار بگیرد. پیش از ارسال به دستگاه های ضبط، NVR سیگنال های ویدئویی را پردازش و یا رمزگذاری می کند در مقابل، یک DVR بعد از پخش جریان در دستگاه،  عملیات پردازش و یا کدگذاری را انجام می دهد.

دوربین تحت شبکه مداربسته غیرمتمرکز

در سیستم های دوربین غیرمتمرکز شبکه، NVR مورد استفاده قرار نمی گیرد در عوض، این دوربین های امنیتی با قابلیت های ذخیره سازی فیلم به صورت داخلی از جمله درایو دیسک سخت و درایو فلش طراحی شده اند. اگرچه این روش ذخیره سازی ساده ای به حساب می آید، اما محدودیت های بسیار زیادی نیز دارد؛ عدم امکان ذخیره سازی مقدار زیادی داده و اطلاعات از جمله این موارد است.

متمرکز یا غیر متمرکز

گزینش سیستم های دوربین شبکه امنیتی غیر متمرکز و یا متمرکز تا حدود زیادی به نیاز ملکی که به اجرای دوربین تعیین شده بستگی دارد. هر دو سیستم مزایای مختص خود را دارند؛ برای خرید دوربین مداربسته نوع تحت شبکه جدای از مسئله انتخاب بین دوربین های تحت شبکه متمرکز و یا غیر متمرکز، نوع دوربین های مدار بسته تحت شبکه مورد نیاز کاربر نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

مشتریان درباره ما چه می گویند؟

نت یک به من کمک کرد که بهترین سرویس رو با بهترین قیمت تهیه کنم و استفاده کنم. بخاطر پشتیبانی هم خیالم کاملا راحته و خیلی راحت از سرویس ها استفاده می کنم.

علیرضا رنجبر

یک اتفاق مهم در نت یک عدم تاکید بر استفاده از یک اپراتور خاص بود و این باعث شد ما با چشم باز همه اپراتورها را مقایسه کنیم و در نهایت بهترین را انتخاب کنیم.

سامان رضایی

نت یک باعث شد هزینه تماس های خروجی ما تا 35 درصد کاهش داشته باشد. همچنین هزینه های سخت افزار پروژه ما بسیار کاهش یافت.

سهیلا امامی

سبد خرید
0 مقایسه
0 موارد محصول
فهرست