دسته بندی محصولات
نت یک صفر تا صد هوشمندی
پشتیبانی 24 ساعته

021-51787000

با مناسبترین هزینه و سریعترین زمان

ارسال در کل ایران

نت یک از صفر تا صد هوشمندی

تست پسیو شبکه

اهمیت تست کابل شبکه

دقیقا مانند زمانی که برای بررسی وضعیت دندان هایتان در سال یک یا دو بار به دکتر می روید، باید سلامت شبکه و یا کابل های شبکه را نیز مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که دربررسی کسب و کارهای تجاری خود از تستر و یا نرم افزار کابل شبکه استفاده نکنید و سیستم های کابل شبکه شما مورد آزمایش مداوم قرار نگرفته باشد، هزینه های هنگفتی به تجارت وارد وارد خواهید کرد.

 بیشترین موارد برای تست کابل شبکه در هنگام راه اندازی آن انجام می شود. با استفاده از تستر کابل شبکه، کابل های CAT5، CAT5e و CAT6 را مورد بررسی قرار دهید. ما این موارد را برای تست کابل شبکه پیشنهاد می کنیم:

  • سرعت پایین اینترنت
  • وقفه ها و یا تغییرات ناگهانی در طی فرآیند های طبیعی
  • تداخلات خارجی

دستگاه های تست کابل شبکه را معرفی کنید

تمامی تسترهای کابل شبکه برای تست یک عملکرد به وجود نیامده اند. بعضی از آن ها به منظور سنجش سرعت اینترنت شبکه نیز طراحی شده اند. انواع دیگر تاثیرات کابل ها در حین کار اندازه گیری خواهند کرد. برای انتخاب یک ابزار به منظور آزمایش شبکه موارد زیر مورد توجه تکنسین ها قرار می گیرد،

کاربرد آسان

یکی از گزینه هایی که در انتخاب یک تستر کابل شبکه تاثیر می گذارد، سهولت به کارگیری از تستر آن است. به همین منظور بهتر است، صفحه نمایش تستر کابل شبکه شما وضوح تصویر با کیفیت بالا را ارائه دهد.

ساختار فیزیکی: یکی دیگر از شاخصه های دیگر برای انتخاب تستر شبکه، وزن و شکل فیزیکی تستر است. مواردی پیش خواهد آمد که تکنسین های کابل کشی برای مدت زمان طولانی در حال کار تست کابل شبکه، این تستر ها را در دست خود حمل خواهند کرد به همین دلیل طراحی تسترهای کابل شبکه کوچک و قابل حمل است. در ساخت و طراحی بعضی از تستر های کابل شبکه از تسمه های محافظتی نیز استفاده شده می شود؛ بنابراین نمونه نمونه ضد آب تستر نیز وجود دارد.

  1. تست فلوک شبکه لگراند
  2. Coaxتستر کابل شبکه
  3. CrossTalkتستر کابل شبکه
  4. Insertion Lossتستر کابل شبکه
  5. Continuityتستر کابل شبکه
  6. Tone Generatorتستر کابل شبکه

مراحل تست شبکه با تستر کابل شبکه

اتصال تستر کابل شبکه به شبکه

با وجود تمام پیچیدگی ها اتصال تستر کابل شبکه بسیار آسان انجام می شود. تستر به محض اتصال به شبکه برای آزمایش آماده خواهد بود. با وجود اینکه تسترهای بسیار زیادی در بازار عرضه شده اند ولی به صورت کلی در دو جعبه قرار دارند. ترانسمیتر وظیفه انتقال اطلاعات با استفاده از تستر را بر عهده دارد و رسیور یا دریافت کننده در بخش انتهایی جعبه دیگر قرار می گیرد.

روشن کردن تستر کابل شبکه

در مرحله دوم به آسانی تستر شبکه را روشن کرده و اجازه دهید که برای شروع کار آماده شود. چراغ های دستگاه شروع به چشمک زدن می کنند که در اینصورت چراغ های سبز نشان از سلامت شبکه و چراغ های قرمز رنگ نشان دهنده این است که تستر مورد خرابی را تشخیص داده است.

ارزیابی گزارش عملکرد تستر شبکه

به این موضوع توجه کنید که تستر کابل شبکه در مدت زمان پانزده دقیقه مشکل دستگاه را ردیابی خواهد کرد؛ بنابراین اگر گزارشی را در این مدت زمان دریافت نکردید، تستر کابل شبکه مورد استفاده را دوباره اجرا کنید.

اطلاعاتی که بدین ترتیب دریافت می کنید با توجه به نوع تستری که خریداری کرده باشد به نمایش در می آید. یک تستر استاندارد با استفاده از افراد علاقمند به نوع استاندارد بکار گرفته خواهد شد. این در حالی است که یک تستر حرفه ای یک گزینه را در زمینه های تجاری انتخاب کرده و برای تست شبکه از همان استفاده  می کند.

سخن آخر

تست شبکه در واقع به منظور مشاهده کابل کشی، خوب انجام نمی شود؛ بلکه نحوه عملکرد کابل ها را در یک ساختمان تجاری مورد بررسی قرار می دهند تا از صحت عملکرد آن ها اطمینان حاصل کنند. یک تستر یا نرم افزار تست کابل های شبکه با استفاده از قابلیت های بسیار بالایی که ارائه می دهد نقاط ضعف شبکه را در حین راه اندازی و یا در حین فعالیت شبکه مورد آزمایش و بررسی قرار می دهند. به عنوان مثال تست فلوک این امکان را به شما خواهد داد تا عملکرد و زمان خود را تقویت کرده و افزایش دهید.

 
 

مشتریان درباره ما چه می گویند؟

نت یک به من کمک کرد که بهترین سرویس رو با بهترین قیمت تهیه کنم و استفاده کنم. بخاطر پشتیبانی هم خیالم کاملا راحته و خیلی راحت از سرویس ها استفاده می کنم.

علیرضا رنجبر

یک اتفاق مهم در نت یک عدم تاکید بر استفاده از یک اپراتور خاص بود و این باعث شد ما با چشم باز همه اپراتورها را مقایسه کنیم و در نهایت بهترین را انتخاب کنیم.

سامان رضایی

نت یک باعث شد هزینه تماس های خروجی ما تا 35 درصد کاهش داشته باشد. همچنین هزینه های سخت افزار پروژه ما بسیار کاهش یافت.

سهیلا امامی

سبد خرید
0 مقایسه
0 موارد محصول
فهرست