سوئیچ شبکه, وبلاگ

سوئیچ شبکه 8 پورت

swich 8 port | net yek

سوئیچ شبکه 8 پورت از تجهیزات اکتیو شبکه است و بر اساس مدل OSI سوئیچ معمولا در لایۀ 2 یا دیتا لینک (Data Link) عمل می کند. وظیفۀ سوئیچ شبکه 8 پورت انتقال بسته های داده از یک دستگاه به جای دیگر از طریق شبکه و بر اساس آدرس سخت افزاری یا آدرس مک (Mac addresses) می باشد. در حقیقت سوئیچ شبکه قابلیت اتصال چند رایانه، پرینتر، اکسس پوینت، تلفن و سانترال، سرور، مودم و دیگر سخت افزارها را آماده می کند. سوئیچ شبکه 8 پورت

برای خرید انواع سوئیچ شبکه از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. نت یک همراه شماست تا بهترین ها را با ضمانت نامه معتبر در اختیار داشته باشید.

سوئیچ شبکه 8 پورت

تفاوت روتر و سوئیچ و هاب چیست؟

هاب توانایی تفکیک آدرس های ورودی و خروجی را ندارد و امکان ارسال پیام های دریافتی را برای عضو مشخصی از شبکه را ندارد و بسته ها را برای همۀ پورت ها ارسال می کند. اما سوئیچ بین رایانه های مختلف در شبکه با مک آدرس تمایز برقرار می کند. در این حین روتر ارسال بسته ها بین دو شبکه مختلف را ممکن می کند. با روتر 8 پورتی مثل سوئیچ شبکه 8 پورت، اشتراک گذاری ابزارها به صورت محلی با دیگر رایانه های موجود امکان پذیر می شود. سوئیچ شبکه 8 پورت

نحوه کار و استفاده از سوئیچ شبکه 8 پورت

اطلاعات در شبکه به صورت بسته داده یا انقال می شوند و هر بسته شامل آدرس مک منحصر به فرد دستگا ه های ورودی و خروجی است و با داشتن آدرس هرکدام پورت مقصد را تشخیص داده و بسته را ارسال می کند و این آدرس ها را در جدول مک آدرس برای ارتباطات بعدی ذخیره می کند. برای استفاده از سوئیچ شبکه 8 پورت باید آن را جایی مناسب از نظر امنیت، تهویه و فضا قرار دهید. وقتی سوییچ را به مودم با کابل وصل کردید سوییچ را با کابل به دستگاه موردنظر وصل کنید.

چرا به یک سوئیچ مدیریتی 8 پورت PoE احتیاج داریم؟

سوئیچ مدیریتی 8 پورت PoE با کاهش قابل ملاحظه قیمت، افزایش مجموعه ویژگی ها و سهولت استفاده به گزینه ای مطلوب برای شبکه های سازمانی تبدیل شده می باشد. تجربه افرادی که از سوئیچ مدیریتی 8 پورت PoE استفاده کرده اند نشان می دهد که خرید این دستگاه واقعا ارزش سرمایه گذاری را دارد. سوئیچ شبکه 8 پورت

شما می توانید برای ایجاد VLAN ها و محدود کردن دسترسی به دستگاه های خاص، از سوئیچ مدیریتی 8 پورت PoE کمک بگیرید تا بتوانید از قابلیت مسیریابی لایه 3 کمک بگیرید و از راه دور عملکرد شبکه را نظارت کنید. از کاربردهای متداول سوئیچ مدیریتی 8 پورت PoE می توان به اتصال دوربین های IP، اکسس پوینت های بی سیم و تلفن های IP اشاره کرد.

برای اتصال این دستگاه ها که دارای قابلیت PoE می باشند باید میزان مصرف برق آن ها و همینطور توان مصرفی کلی هر پورت سوئیچ PoE را بدانید. مثلا شما یک سوئیچ مدیرتی 8 پورت PoE دارید که توان کلی 250 وات را ارائه می دهد و حداکثر مصرف برق هر پورت هم 30 وات می باشد. خیال کنید که شبکه دوربین آی پی دارید که هر پورت به توان کلی 30 وات نیاز دارد. پس می توانید تمام 8 پورت را به دوربین های IP که دارای توان کلی 240 وات می باشند متصل کنید.

سوئیچ هشت پورت

سوئیچ 8 پورت مثل سایر سوئیچ های اترنت یا سوئیچ 8 پورت اترنت گیگابیتی وظیفه هدایت پهنای باند اتصال شبکه شما به دستگاه های سیمی شبکه مختلف مثل رایانه ها، انواع گوشی ویپ، دوربین های شبکه و بعضی نقاط دسترسی بی سیم را بر عهده دارد.

با این حال، می تواند از سرعت داده 10، 100 و 1000 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند که قابلیت اطمینان و عملکرد شبکه را بهبود می بخشد. سوئیچ 8 پورت غیرمدیریتی، سرعت گیگابیت اترنت را برای هر یک از پورت های یک شبکه واقعاً پرسرعت به ارمغان می آورد. سوئیچ شبکه 8 پورت

اگر شبکه شما ترکیبی از قابلیت های محاسباتی قدیمی و مدرن دارد، هر پورت امکان اتصال استاندارد اترنت، اترنت سریع یا اترنت گیگابیتی را آماده می کند. تعداد پورت انواع سوئیچ 8 پورت حائز اهمیت است چون اتصال دستگاه های مختلف به پورت های سوئیچ 8 پورت به آن ها اجازه می دهد تا از طریق انتقال داده در سوئیچ با یکدیگر تعامل داشته باشند.

پس در صورتی که تعداد زیادی تجهیزات و دستگاه مثل گوشی تلفن voip، پرینتر و غیره دارید باید به تعداد پورت سوئیچ 8 پورت دقت کنید. معمولا سوئیچ 8 پورت برای اکثر سازمان ها کارآمد است اما در صورتی که به تعداد پورت بیشتری احتیاج دارید سوئیچ 8 پورت 16 و 24 پورت و سوئیچ 8 پورت 32 پورت هم وجود دارند.

با کمک سوییچ شبکه بیشتر دستگاه های شبکه به اینترنت متصل می شوند به این صورت که به دستگاه ها اجازه داده می شود از طریق پورت های سوئیچ 8 پورت به اینترنت دسترسی پیدا کنند. سوئیچ شبکه 8 پورت

به هر صورت هر سوئیچ 8 پورت ای که تهیه می کنید با هر تعداد پورت بستگی به انتظارات شما و نحوه استفاده تان از سوئیچ 8 پورت دارد اما لازم است مطمئن شوید که سوییچ شبکه با پورت های اترنت گیگابیتی (10/100/1000 مگابیت بر ثانیه) کافی برای دستگاه هایی که می خواهید به شبکه خود متصل شوند انتخاب کنید. در صورتی که فکر می کنید در آینده دستگاه های بیشتری اضافه خواهید کرد، سوئیچ 8 پورت ای را انتخاب کنید که به شبکه شما فضای رشد بدهد.

در کنار شما هستیم تا بهترین ها را با بهترین قیمت خریداری کنید.

سوئیچ شبکه 8 پورت

برای خرید انواع سوئیچ شبکه – سوئیچ سیسکو و … از طریق شماره تماس های درج شده در همین صفحه با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *