سوئیچ شبکه, وبلاگ

سوئیچ سیسکو 3750

3570 سوییچ سیسکو | نت یک

سوئیچ سیسکو 3750 چیست؟ یکی از معتبرترین برندهایی که در حوزه تولید سوئیچ شبکه فعالیت می کند برند سیسکو می باشد.   انواع سوئیچ سیسکو 3750 دارای عملکرد فوق العاده ای از نظر امنیت، کیفیت و خدمات است.  سوئیچ شبکه یکی از با اهمیت ترین تجهیزات شبکه موجود در بازار محسوب می شود.

شرکت سیسکو چند سال بوده که سوئیچ های با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه می کند. به همین علت تا به امروز توانسته اعتبار بسیار خوبی به دست بیاورد. در ادامه باید ذکر کنیم سوئیچ های 3750 سیسکو در دسته سوئیچ های کلاس سازمانی و چند لایه قرار دارند.

اگر قصد دارید اطلاعات دقیقی نسبت به انواع سوئیچ سیسکو 3750 به دست بیاورید پیشنهاد می کنیم تا پایان این محتوا با ما در نت یک همراه باشید. توجه داشته باشید سوئیچ شبکه بر اساس مزایا، عملکرد و کیفیت قیمت گذاری می شوند.

سوئیچ سیسکو 3750

سوئیچ سیسکو 3750 چیست؟

سوئیچ ها از تجهیزاتی می باشند که برای اتصال نودها در شبکه به یکدیگر، به کار برده می شوند. این تجهیزات در انواع مختلفی طراحی و تولید گردیده اند که یکی از انواع آن ها، سوئیچ سیسکو 3750 است.

این سوئیچ به صورتی ساخته شده که می تواند خدمات کاربری هوشمندی را در شبکه ایجاد کند. همینطور قادر است از فناوری های QoS پیشرفته پشتیبانی کند.

این دسته از تجهیزات 3750 به وسیله طیف وسیعی از پیکربندی های اترنت سریع و اترنت گیگابایتی طراحی شده اند که از این پتانسیل برخوردار می باشند تا به عنوان یک سوئیچ قدرتمند یا سوئیچ ستون فقرات در شبکه به کار برده شوند.

همینطور نرم افزار سیسکو یک برنامه و داشبورد پیکربندی جدید را در اختیار سرپرستان شبکه می گذارد که موجب می شود فرآیند پیاده سازی، اجرای برنامه همگرا و سرویس های کاربردی شبکه برای آن ها ساده شود.

همینطور سوئیچ سیسکو 3750 از نرم افزار بسته مدیریت خوشه سیسکو استفاده می کند که این امکان برای کاربران فراهم می شود که بتوانند همزمان چند سوئیچ کاتالیست را در مرورگر و وب، تحت پیکربندی و عیب یابی قرار دهند.

از خدمات این سویئچ علاوه بر موارد ذکر شده، می توان به محدود کردن نرخ انتقال داده، لیست های کنترل دسترسی امنیتی سیسکو، مدیریت چندپخشی و مسیریابی آدرس IP با یک عملکرد بالا و در یک مکاهمم یکپارچه اشاره کرد.

کاربرد سوئیچ سیسکو 3750 چیست؟

این سوییچ ها با ارایه قابلیت ها و خدمات کاربردی هوشمند در شبکه و پشتیبانی از فناوری هایی مثل QoS پیشرفته، محدود کردن نرخ انتقال داده ها، لیست های کنترل دسترسی امنیتی سیسکو (ACL)، مدیریت چندپخشی و مسیریابی آدرس آی پی با عملکرد بالا یک مکاهمم یکپارچه مدیریتی را به ساده ترین شکل در اختیار سرپرستان شبکه ها قرار دهند، به صورتی که به نظر می رسد در حال کار با یک سوییچ lan ساده هستید.

سوییچ های 3750 سیسکو با طیف وسیعی از پیکربندی های اترنت سریع و اترنت گیگابیتی، این پتانسیل را دارند تا به عنوان یک سوئیچ لایه دسترسی قدرتمند یا به عنوان سوییچ ستون فقرات در شبکه های با اندازه متوسط استفاده شوند.

نرم افزار سیسکو CMS یک داشبورد پیکربندی جدید در دسترس سرپرستان شبکه قرار می دهد که فرایند پیاده سازی و اجرای برنامه های (converge) همگرا و سرویس های کاربردی شبکه را تا حد زیادی ساده می کند.

در سری 3750 کاتالیست، سیسکو از نرم افزار بسته مدیریت خوشه سیسکو CMS سرنام سیسکو Cluster Management Suite استفاده کرده که به کاربران اجازه می دهد همزمان چند سوئیچ کاتالیست سیسکو را با کمک یک مرورگر وب پیکربندی و عیب یابی کنند.

معرفی انواع سوئیچ سیسکو 3750

سوئیچ سیسکو 3750 یک سوئیچ لایه 3 است که توسط شرکت سیسکو سیستمز تولید می شود. این سوئیچ قابلیت های متنوعی را ارائه می دهد از جمله پشتیبانی از پروتکل های مسیریابی استاتیک و پویا، قابلیت پشتیبانی از VLAN و توزیع ترافیک بین آن ها، قابلیت تشخیص و پیکربندی خودکار دستگاه های متصل، نظارت روی ترافیک شبکه و مدیریت از طریق پروتکل SNMP و توانایی پشتیبانی از PoE (Power over Ethernet) برای تأمین برق برای دستگاه های متصل شده از طریق کابل شبکه.

سوئیچ سیسکو 3750 با توجه به کاربردهای ایده آلی که در شبکه ارائه می دهد، از انواع مختلفی طراحی و ساخته شده که هر یک از آن ها دارای مشخصات مربوط به خود می باشند.

از جمله با اهمیت ترین انواع این محصول در بررسی و معرفی انواع سوئیچ سیسکو 3750 به شرح موارد ذکر شده در زیر است:

  • سیسکو Catalyst 3750-48TS / دارای 48 پورت شبکه 10/100 همراه با 4 پورت SFP uplink
  • سیسکو Catalyst 3750-24T / دارای 24 پورت شبکه 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه
  • سیسکو Catalyst 3750-24TS / دارای 24 پورت شبکه 10/100 به همراه 2 پورت SFP uplink
  • سیسکو Catalyst 3750-24TS / دارای 24 پورت 10/100/1000 همراه با 4 پورت SFP

آشنایی با بهترین سوئیچ های سیسکو 3750

در این قسمت از مطلب آشنایی با انواع سوئیچ های سیسکو 3750 قصد داریم شما را با سه نمونه از بهترین سوئیچ های این برند آشنا کنیم. برای اینکه اطلاعات کامل نسبت به مشخصات فنی این سوئیچ ها به دست بیاورید پیشنهاد می کنیم پاراگراف مربوط به هر سوئیچ را با دقت مطالعه کنید.

سوئیچ هایی که در ادامه با آن آشنا می شوید (سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-C3750-48PS-S، سوئیچ 24 پورت سیسکو مدل WS-C3750G-24PS-S و سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-3750X-48PF-S) می باشند که جزو پرفروش ترین سوئیچ های موجود در بازار می باشند.

سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-C3750-48PS-S

این سوئیچ یکی از پرفروش ترین سوئیچ های موجود در بازار می باشد. سوئیچ که تصویر آن را در قسمت زیر مشاهده می کنید مربوط به سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-C3750-48PS-S بوده که یک سوئیچ مدیریتی است. سوئیچ سیسکو 3750

توجه داشته باشید این سوئیچ از قابلیت PoE پشتیبانی می کند و از قابلیت استیک شدن برخوردار می باشد. این سوئیچ 48 پورت با سرعت مگابیت (10/100) دارد و از 4 عدد پورت SFP از نوع گیگابیت (10/100/1000) برخوردار می باشد.

سوئیچ 24 پورت سیسکو مدل WS-C3750G-24PS-S

سوئیچ 24 پورت سیسکو مدل WS-C3750G-24PS-S 24 عدد پورت شبکه دارد که سرعت پورت های این سوئیچ گیگابیت است. توجه داشته باشید این سوئیچ هم قابلیت استک شدن دارد و از تکنولوژی PoE پشتیبانی می کند. ظرفیت سوئیچینگ در این دستگاه 32 گیگابایت بر ثانیه بوده و ظرفیت حافظه ذخیره سازی آن 128 مگابایت بر ثانیه است.

سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-3750X-48PF-S

آخرین سوئیچی که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم. سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-3750X-48PF-S می باشد. سرعت پهنای باند آن 64 گیگابایت بر ثانیه می باشد. از سوی دیگر دارای قابلیت استک شدن و PoE است. این دستگاه یک سوئیچ مدیریتی بوده که دارای 48 پورت با سرعت گیگابایت است.

آشنایی با پورت uplink در سوئیچ شبکه

با توجه به انواع این محصول، شاید بپرسید که امکان تجمیع سوئیچ سیسکو 3750 با 3550 وجود دارد یا خیر. بهتر اضافه کنم که متاسفانه چنین امکانی با انواع سوئیچ های 3750 وجود ندارد.

زیرا سوئیچ های 3750 از یک فناوری و معماری جدید به نام سیسکو StackWise ساخته شده اند که یک گذرگاه انتقال 32 گیگابایتی را در ثانیه ارائه می دهند. به این ترتیب نمی توانند هیچ گونه سنجشی در مقایسه با فناوری پشته سازی سوئیچ های 3550 داشته باشند.

مشخصات و خصوصیات مهم سوئیچ سیسکو 3750

همه سوئیچ های طراحی شده در سیسکو در مدل 3750، از ویژگی ها و قابلیت های ایده آلی بهره برده اند که می توان این ویژگی ها را به صورت کلی در موارد ذکر شده در زیر تقسیم بندی کرد. باید که با ویژگی و مشخصات این سوئیچ شبکه پرکاربرد و جدید آشنا شوید.

  • پشتیبانی از پورت اترنت RJ45
  • پشتیبانی از فناوری POE
  • سوئیچ چند لایه با قابلیت نصب در لایه دسترسی یا لایه مرکزی
  • دارای یک کنترل کننده شبکه بیسیم
  • دارای امنیت بالا سوئیچ سیسکو 3750
  • بهره مندی از کیفیت خدمات QoS که موجب افزایش بهره وری شبکه می شوند.
  • پشتیبانی از فناوری StackWise که موجب می شود تا بتوان اتصال چند سوئچی سری 3750 را با یکدیگر انجام داد. به صورتی که یک سیستم یکپارچه و بی عیب و نقص ایجاد شود. همینطور پهنای باند 32 گیگابایت در ثانیه را برای ارسال داده ایجاد می کند.
  • پشتیبانی از اسلات های SFP با سرعت گیگابایتی
  • ارائه فهرست های کنترل دسترسی در لایه 2، 3 و 4 که برای ترافیک ورودی و خروجی رابط ها به کار برده می شوند.
  • پشتیبانی از پروتکل های احراز هویت
  • پشتیبانی از سیستم عامل IOS IP Base
  • بهره مندی سوئیچ سیسکو 3750 از کانکتور برق اضافی برای دستیابی به افزونگی بیشتر در زمان استمرار فعالیت سوئیچ
  • وجود فن ها و بهره مندی از منبع تغذیه ماژولار و اضافی
  • دارای رمزنگاری مبتنی بر سخت افزار MACsee
  • دارای NetFlow برای انعطاف پذیری و رمزنگاری سخت افزاری سوئیچ به سوئیچ به وسیله آپلینک ماژول سرویس

لازم به ذکر بوده که تمام ویژگی و مشخصات انواع این محصولات، تنها محدود به موارد ذکر شده نیست و قادر هستند قابلیت های ایده آل دیگری را هم در اختیار شما قرار دهند.

سوئیچ سیسکو 3750 از چه SPFهایی قابلیت پشتیبانی دارد؟

لازم به ذکر بوده که محدودیتی برای استفاده از انواع این تجهیزات در این سوئیچ وجود ندارد و سرپرستان شبکه به راحتی قادر هستند تمام پورت های SFP را به وسیله هر یک از سوئیچ های 3750 که می خواهند پر کنند.

SPFدر اصل فرستنده و گیرنده هایی می باشند که برای کاربر و یک عملکرد یکپارچه، اتصال اترنت گیگایابتی به وسیله سوئیچ های سیسکو 3750 به سوئیچ های لایه توزیع را فراهم خواهند کرد.

آن ها از لحاظ عملکردی، معادل با مبدل های رابط گیگابایتی می باشند ولی در مقابل آن دارای ابعاد کوچکتری می باشند. به صورت کلی سوئیچ های 3750 از انواع SPFهای Base-LX/LH1000 و Base-SX SFP1000 پشتیبانی می کنند.

امکان استفاده از SPFهای فروشندگان دیگر وجود ندارد و این ویژگی در این سوئیچ مثل سایر سوئیچ ها وجود دارد که تنها از SPFهای ساخت همان شرکت پشتیبانی خواهند کرد. سوئیچ سیسکو 3750

در غیر این صورت اگر برای متصل کردن یک SPF که متعلق به سوئیچ سیسکو نیست اقدام کنید، پورت خاموش شده و از عملکرد خود خارج می شود. پس باید که از این کار خودداری کنید و این نکته مهم را حائز اهمیت قرار دهید و پشت گوش نیندازید.

نت یک فروشگاه معتبر انواع سوئیچ سیسکو در کنار شماست…

آیا به دنبال یک سوئیچ شبکه کارآمد و قدرتمند هستید؟ ما به شما سوئیچ سیسکو را توصیه می کنیم! سوئیچ سیسکو با قابلیت های فراوانی که دارد، ابزاری اساسی برای ارتقاء عملکرد شبکه شماست. با استفاده از سوئیچ سیسکو، شما می توانید شبکه خود را بهبود داده و کنترل بیشتری بر آن داشته باشید.

از مزایای سوئیچ سیسکو می توان به سرعت بالا، پهنای باند بزرگ، قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی دستگاه و عملکرد قوی اشاره کرد. علاوه بر این، سوئیچ سیسکو امنیت بالایی را به شبکه شما اضافه می کند و شما را در برابر حملات ناخواسته و نفوذهای امنیتی محافظت می کند.  سوئیچ سیسکو 3750

با استفاده از سوئیچ سیسکو، شما می توانید ترافیک شبکه را به صورت هوشمندانه مدیریت کنید و عملکرد سرورها و دستگاه ها را بهبود بخشید. همچنین، این سوئیچ قابلیت اتصال به شبکه های مختلف را دارد و امکان انتقال داده ها را در سرعت بالا فراهم می کند.

با خرید سوئیچ سیسکو، شما از تجربه و تخصص یکی از برترین شرکت های فناوری اطلاعات برخوردار خواهید بود. سیسکو با سال ها تجربه در زمینه شبکه های کامپیوتری، به شما اطمینان می دهد که محصولی با کیفیت و قابل اعتماد را دریافت خواهید کرد.

پس از چندین سال استفاده، سوئیچ سیسکو هنوز هم عملکرد عالی خود را حفظ می کند و به شما امکان می دهد تا شبکه خود را به یک سطح بالاتر از قبل برده و استفاده بهینه تری از آن داشته باشید. بنابراین، اگر به دنبال یک سوئیچ با عملکرد برتر و امکانات فراوان هستید، سوئیچ سیسکو را انتخاب کنید و تجربه ای عالی از شبکه خود داشته باشید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *