وبلاگ

نصب خط ویپ

voip line | netyek

نصب خط ویپ یکی از روش های دریافت سیگنال های صوتی آنالوگ و تبدیل آن به داده دیجیتالی است که این روزها به شدت فراگیر شده و به دلیل مزایای زیادی که دارد مورد استفاده سازمان ها و کسب و کارها قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم درباره راه اندازی سیستم تلفن ویپ و تجهیزات موردنیاز سیستم تلفن ویپ برای پیشرفت کسب و کار بپردازیم.

نصب خط ویپ

نصب خط ویپ

 

راه اندازی سرور ویپ جز خدمات تخصصی ما در نت یک است، می توانید برای دریافت خدمات، اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان همین حالا با ما از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس حاصل فرمایید.

 

تجهیزاتی که برای نصب خط ویپ نیاز داریم:

۱- زیر ساخت شبکه

پیش از اینکه برای راه اندازی تلفن ویپ اقدام کنید باید زیر ساخت شبکه مناسبی داشته باشید.

۲- خطوط آنالوگ

خط آنالوگ همان خط معمولی بوده و هم اکنون در بسیاری از سازمان و شرکت ها کاربرد دارد. اگر خط شهری دارید و نیاز به نصب تلفن ویپ دارید، لازم است گیت وی خریداری کنيد تا سیگنال آنالوگ را برای سیستم ویپ، قابل فهم کند.

۳- سیپ ترانک

اگر خط شهری شما پایین است و می خواهید برای خرید سیپ ترانک اقدام کنید این مزایا در اختیارتان قرار می گیرد:

  1. با کمک سیپ ترانک هزینه سخت افزاری شما کاهش پیدا کرده و به تهیه گیت وی برای نصب ویپ نیازی پیدا نمی کنید.
  2. با استفاده از یک سیپ ترانک چند خط در اختیارتان قرار می گیرد.
  3. سیپ ترانک برخلاف خط های معمولی قابل جابجایی است.

۴- گیت وی

گیت وی برای تبدیل آنالوگ به سیگنال قابل فهم ویپ تهیه می گردد. دستگاه گیت وی را با توجه به تعداد خط شهری انتخاب می کنند.

۵- سرور

پس از تهیه موارد بالا به یک کیس نیاز داریم تا نرم افزار ویپ را اجرا کند. این سیستم باید فقط برای به ویپ تهیه شود و استفاده دیگری نداشته باشد.

۶- تلفن آی پی

  1. می توان به جای تلفن یک نرم افزار روی گوشی کارمندان نصب و تلفن های خود را روی گوشی هر فرد دریافت کنيد.
  2. می توان به جای تلفن رومیزی از هدفون کمک گرفت.
  3. می توان به صورت ترکیبی از روش های بالا کمک گرفت که کاهش هزینه ها را به دنبال دارد.
  4. اگر دارای تلفن های معمولی هستید با ما در ارتباط باشید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنیم.

نصب خط ویپ؛ راه اندازی سیستم voip سیسکو چگونه انجام می شود؟

با افزایش سیستم عامل Open Source و Linux Base، نرم افزار های زیادی در راستای گسترش ارتباطات تلفن از طریق اینترنت ساخته شده اند. از با اهمیت ترین  سافت سوییچ ها می توان به سافت سوییچ Asterisk و سویچ نرم افزاری شرکت سیسکو اشاره داشت.

سیسکو شرکتی تخصصی در ارائه و پشتیبانی تجهیزات شبکه به شکل سخت افزاری و نرم افزاری می باشد. نصب و راه اندازی ویپ سیسکو معمولا یک نرم افزار است که روی سرور نصب شده و معمولا مورد استفاده سازمان های بزرگ قرار می گیرد. نوعی دیگر از سیستم ویپ سیسکو (CME) هم برای سازمان های کوچک کاربرد دارد.

راه اندازی ویپ سیسکو نسبت به سیستم تلفنی Asterisk یک سری محدودیت ها برای کاربران به وجود می آورد، چرا که ویپ سیسکو از پروتکل اختصاصی شرکت سیسکو بهره مند می باشد.

ایا می توان ویپ خانگی راه اندازی کرد؟

مسئله ای که اکثر کاربران با آن روبه رو می باشند این است که یک سیستم تلفن ویپ در خانه نصب و از آن در خارج از خانه برای کسب و کار استفاده کنند. این افراد به اسانی می توانند از خطوط تلفن خانه استفاده کنند و از راه اندازی ویپ خانگی بهره مند شوند.

کافی است تجهیزات مورد نیاز برای نصب تلفن اینترنتی را تهیه و با کمک اینترنت تماس های دریافتی به خطوط خانه را به هرمکانی دیگر در خارج از خانه هدایت نمایید.

نیاز به راهنمایی درباره راه اندازی سیستم voip دارید؟ با ما تماس بگیرید!

نصب خط ویپ با مودم ADSL

مودم ای دی اس ال می تواند به عنوان روتینگ و سوییچینگ مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتی که ارتباط داده های شمارا با ISP برقرار ساخته و به خوبی خدمات اینترنت را دراختیارتان می گذارد.

در هر صورت باید بدانید که راه اندازی ویپ با مودم ADSL  امکان پذیر نیست. اما هم اکنون خط SIP Trunk درحال جایگزین خط آنالوگ می باشد و مودم ADSL در بستر خط دیجیتال تاثیر بسیاری دارد.

شرکت هایی که خط SIP Trunk را در اختیار سازمان ها قرار می دهند از بستر اینترنتی که توسط مودم ADSL دریافت می شود کمک می گیرند. پس راه اندازی ویپ با مودم ADSL برای خط دیجیتال تکمیل می گردد.

حال مسئله ای که وجود دارد این است که چگونه می توانید سرور ویپ را برای استفاده از خط SIP Trunk نصب کنید؟

تصور کنید سرویس SIP Trunk را خریداری کرده اید. وقتی مودم ADSL ارتباط اینترنتی شما تا ISP را برقرار می کند با نصب تلفن ویپ در مجموعه می توانید ارتباط مخابراتی خط دیجیتال را برقرار و از مودم ADSL جهت اینترنت و سرویس SIP Trunk بهره مند شوید.

نصب خط ویپ

نصب خط ویپ

نصب خط ویپ با سانترال

تلفن ویپ تماما نرم افزاری بوده و سانترال از سخت افزارها اکمک می گیرد. هم اکنون دستگاه سانترال با شرکت Panasonic هم شناخته می شود. پاناسونیک با ارائه ماژول سخت افزاری جدید رقابت عجیبی با سیستم های IP PBX شروع کرد.

سیستم تلفن ویپ در بستر شبکه LAN نصب می شود و کلیه دستگاه های سانترال بر زوج سیم مسی اجرا می گردند. اما نصب ویپ با سانترال ممکن نیست و باید برای این کار  از کارت برای ارتباط با سرور سیستم تلفن ویپ بهره مند شد تا سانترال با سرور ویپ ارتباط پیدا کند و ارتباط داخلی ها یک پارچه سازی گردد.

خدمات ویپ کمک بسیاری به کاهش هزینه های یک کسب و کار یا سازمان می کند. پس با خرید ویپ به کاهش هزینه های ارتباطات خود کمک کنید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *