سوئیچ شبکه, وبلاگ

سوئیچ شبکه صنعتی

سوییچ 24 پورت | نت یک

سوئیچ شبکه صنعتی چیست؟ مزایای سوئیچ شبکه صنعتی چه می باشد؟ ویژگی سوئیچ های شبکه از نوع صنعتی چیست؟ هنگامی كه به مسائل ابتدایی شبکه از جمله نحوه كاركرد يک شبکه توجه می کنیم ، باید مفاهیم روتیتگ، سوئیچینگ و بی سیم را درک کنیم . شبکه با متصل كردن چند كامپیوتر و لوازم جانبی آن با کمک سوئیچ ، روتر و اکسس پوینت ایجاد می شود.

اینها ابزار های مورد نياز شبکه هستند كه اجازه می دهند ابزار های متفاوت به شبکه شما متصل شوند و بتوانند با يکدیگر در تعامل باشند و در عین حال با شبکه های دیگر هم در ارتباط باشند.در شبکه های LAN و شبکه های WAN از انواع سوئیچ شبکه استفاده می شود. كاربری انواع سوئیچ شبکه این است كه دیتا را به دیوایس های متصل به درگاه اترنت ارسال کند.

سوییچ هایی كه در شبکه WAN به كاربرده می شوند جدول های حاوی ip address های کلاینت را با يکدیگر به اشتراک می گذارند تا بتوانند به راحتی کلاینت های يکدیگر را تشخیص بدهند. در نهایت با این كار باعث می شوند ترافيک درون شبکه كاهش بيابد. از مزايای استفاده از سوئیچ می توان به افزایش سرعت ارتباطات، کنترل ترافيک مصرفی كاربران، تفکيک شبکه به قسمت های کوچکتر، ارتباط مستقیم صدها دستگاه به صورت هوشمند و مدیریت آسانتر شبکه اشاره كرد.

نت یک مجموعه بزرگ فروش انواع سوئیچ شبکه صنعتی – مدیریتی و … از شما دعوت می کند برای خرید و اطلاع از قیمت ها از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید. در تماس تلفنی به کلیه سوالات شما عزیزان پاسخ داده خواهد شد.

سوئیچ شبکه چیست؟

يک سوئیچ شبکه می تواند چند ابزار را كه در يک ساختمان هستند از جمله: كامپیوتر، پرینتر و سرور شبکه را به هم متصل کند و شبکه ای همراه با منابع مشترک ایجاد کند. سوئیچ از جمله مبانی شبکه است كه به عنوان يک کنترلر هم می تواند عمل کند. سوئیچ شبکه برای سایر ابزارها شرایطی فراهم می کند كه باهم اطلاعات را به اشتراک بگذارند و حرف بزنند.

با اشتراک گذاری اطلاعات و اختصاص دادن منابع يک شبکه، در هزینه صرفه جویی می شود و بهره وری افزایش پیدا می کند در واقع سوئیچ شبکه مانند يک روتر، وظیفه ارسال اطلاعات از نقطه ای به نقطه دیگر را دارد با این تفاوت كه امکان تشخیص مسیر يا به اصطلاح امکان مسیر يابی را ندارد.سوئیچ شبکه معمولا به عنوان سوییچ لایه سه و سوییچ چند لایه شناخته می شود. سوئیچ های لایه سه اغلب با کمک ip address کلاینت هدف را شناسایی می کنند و اطلاعات مورد نظر را فقط به همان جا می رساند.

با توجه به شرایط مدیریت، سوئیچ های شبکه به سه دسته طبقه بندی می شوند : سوئیچ های غیر مدیریتی، سوئیچ های مدیریتی وسوئیچ های تحت شبکه (هوشمند) كه شما بر اساس اندازه شبکه و میزان کنترلی كه می خواهید بر روی شبکه تان داشته باشید سوئیچ مناسب با شبکه تان را انتخاب می کنید.

ایا نیاز دارید برای خرید سوئیچ صنعتی مشاوره رایگان بگیرید؟ کارشناسان نت یک برای هدیه دادن بهترین تجربه خرید، منتظر شما هستند! برای ارتباط با ما راه های ارتباطی ذکر شده در صفحه استفاده کنید.

سوئیچ شبکه صنعتی چیست؟

سوئیچ شبکه صنعتی را می توان سوئیچ اترنت صنعتی هم نامید كه يک دستگاه سوئیچ اترنت بسيار قابل اعتماد و مقرون به صرفه است. طراحی شده برای محیط های صنعتی خشن، كه معمولاً در معرض شوک، لرزش و نوسانات شدید دما از -۴۰ درجه سانتیگراد تا ۷۵ درجه سانتیگراد هستند. سوئیچ های شبکه صنعتی را خواهید دید كه سهم قابل توجهی در صنایعی مانند حمل و نقل، انرژی و … دارند. در مقایسه با سوئیچ های اترنت معمولی، سوئیچ های اترنت مخصوص كارخانه يا كارگاه نقاط روشن بسياری در محیط های سخت دارند.

سوئیچ شبکه صنعتی به سوئیچ های اترنت صنعتی هم معروف هستند. در ابتدای طراحی ، سوئیچ اترنت الزامات كاربردی شبکه صنعتی را در نظر نمی گیرد. پس ، هنگامی كه تجهیزات شبکه در زمینه صنعتی مستقر می شوند ، پایداری سوئیچ تجاری در مواجهه با محیط كار سخت به شدت به چالش کشیده می شود. در این راستا ، سوئیچ های اترنت صنعتی با امکان اطمینان ، ثبات و امنیت بالا بعنوان زمان تبدیل شدن به يک ابزار انتقال تبدیل شده اند كه می تواند با محیط های پیچیده صنعتی سازگار شده و استقرار شبکه اتوماسیون صنعتی را تسهیل کند.

در محیط های صنعتی، يک نيازی وجود دارد كه باید سوئیچ ها نيازی مشخص آماده شوند. سوئیچ شبکه صنعتی علی الخصوص برای اتصالات متفاوت شبکه همچون توزیع انرژی در شعبه های الکتريکی و همچنین نظارت و کنترل عملكرد دوربین های امنیتی استفاده می شوند.

سوئیچ های اترنت صنعتی اتصال شبکه را بین محیط صنعتی و application های شرکت های کسب و كار فراهم می کندو برای استفاده صنعتی ساخته شده اند.سوئیچ شبکه صنعتی به گونه ای طراحی شده اند كه بتوانند در دماهای بسيار بالا و موقعیت های سخت و در چند موقعیت مكانی از طبقات شرکت گرفته تا کنترل ترافيک دوام بياورند و قرار بگیرند.

سوئیچ شبکه صنعتی به گونه ای طراحی شده اند كه در سخت ترین محیط های كاری مقاومت کنند ، با خط تولید گسترده و تنظیمات پورت انعطاف پذیر برای پاسخگویی به نيازهای طیف گسترده ای از برنامه های کنترل صنعتی. با توسعه سریع قدرت ، متالورژی ، پتروشیمی ، حفاظت از محیط زیست ، حمل و نقل ، ساخت و ساز و سایر صنایع ، تقاضا برای سوئیچ های اترنت صنعتی هم در حال افزایش است.

ایا می دانید نت یک فروشنده معتبر انواع سوئیچ های شبکه بوده و ارسال محصولات به سراسر ایران را انجام می دهد؟ برای خرید سوئیچ سیسکو از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس بگیرید و مشاوره کاملا رایگان دریافت کنید.

تفاوت بین سوئیچ و روتر چیست؟

روترها مسیرهایی را برای بسته های داده انتخاب می کنند تا از شبکه ها عبور کنند و به مقصد برسند. روترها این کار را با اتصال به شبکه های مختلف و ارسال داده ها از شبکه به شبکه دیگر انجام می دهند. از جمله این موارد می توانیم به شبکه های LAN، شبکه های گسترده WAN یا سیستم های مستقل اشاره کنیم که شبکه های بزرگی هستند و اینترنت کلی جهانی را تشکیل می دهند. در عمل، این به این معنی است که روترها برای اتصال به اینترنت کارهای ضروری را انجام می دهند. این در حالی است که سوییچ ها فقط برای اتصال دستگاه ها استفاده می شوند.

خانه ها و دفاتر کوچک برای دسترسی به اینترنت نیاز به روتر دارند. اما اکثر آن ها به سوئیچ شبکه نیاز نخواهند داشت. مگر اینکه به مقدار زیادی پورت اترنت نیاز داشته باشند. با این حال، دفاتر، شبکه ها و مراکز داده بزرگ با ده ها یا صدها کامپیوتر معمولا به سوئیچ نیاز دارند. اترنت یک پروتکل لایه ۲ برای ارسال داده ها بین دستگاه ها است. برخلاف وای فای، اترنت به اتصال فیزیکی از طریق کابل اترنت دارد. در همین راستا در هنگام خرید سوییچ شبکه باید دقت لازم را داشته و ببینید که به چه تعداد پورت نیاز داشته و چه نوعی از ارتباط باید برای شبکه شما استفاده شود.

كاربردهای سوئیچ شبکه صنعتی چیست؟

در حالی كه سوئیچ های اترنت معمولی برای انتقال دقیق داده ها در محیط های سخت يا بحرانی به اندازه كافی قابل اعتماد نیستند، سوئیچ های اترنت مناسب محیط كارگاه با ویژگی های مهم فوق می توانند شرایط سخت را به چالش بکشند. بعضی از كاربردهای معمولی سوئیچ های اترنت صنعتی به شرح زیر است:

  • سوئیچ شبکه صنعتی در صنعت انرژی: به عنوان مثال، يک معدن زیرزمینی، استفاده از يک سوئیچ اترنت صنعتی در معدن زغال سنگ می تواند به طور موثری گرد و غبار، خاک و سایر ذرات معلق را كه امكان دارد به تجهیزات آسیب برساند، مسدود کند.
  • سوئیچ شبکه صنعتی در نظارت بر شهر هوشمند: استفاده از سوئیچ های PoE مناسب كارخانه در نظارت بر شهر هوشمند برای تأمین توان مورد نياز دستگاه های PoE شما (مانند دوربین های IP) يک انتخاب هوشمندانه برای نظارت بر جمعیت و ترافيک است. برای لذت بردن از مزايای سیم کشی ساده و کنترل آسان تر تجهیزات، يک سوئیچ PoE شبکه صنعتی قدرتمند دريافت کنید.
  • سوئیچ شبکه صنعتی در صنعت حمل ونقل: سوئیچ های مخصوص صنعت به ساختارهای حفاظتی صنعتی مانند IP40 مجهز شده اند كه می توانند در برابر لرزش و شوک با شدت بالا مقاومت کنند و به شما کمک کنند داده های تولید شده توسط اجسام متحرک را به دست آورید.
  • سوئیچ شبکه صنعتی در پست ها: تداخل الکترومغناطیسی بالا يک چالش بزرگ پیش روی پست ها است و سویئچ های ناهموار، قابل اعتماد و ایمن برای محیط های خشن پاسخی برای این مشکل هستند. از آنجایی كه سوئیچ های مناسب شرایط سخت توانایی ضد تداخل قوی دارند، می توانند در محیط های الکترو مغناطیسی سخت كار کنند، در حالی كه سوئیچ های تجاری از آنها پشتیبانی نمی کنند.

مزايای اصلی سوئیچ شبکه صنعتی را بشناسید

امکان رینگ ، لینک پشتیبان

سوئیچ شبکه صنعتی به طور کلی دارای شبکه حلقه و پشتیبان سریع هستند و زمان اضافی سیستم می تواند کمتر از 50 میلی ثانیه باشد. اگرچه سوئیچ های تجاری PoE هم می توانند شبکه های رینگ تشکیل دهند ، اما زمان خود ترمیمی بیش از 10 تا 30 ثانیه است كه نمی تواند نيازهای محیط های صنعتی را برآورده کند.

سازگاری با محیط دمای بالا

سوئیچ شبکه صنعتی عموماً از يک پوشش فلزی چین دار برای اتلاف سریعتر حرارت و محافظت بیشتر استفاده می کنند. آنها در محدوده دمایی 40- تا 75+ درجه سانتی گراد به خوبی كار می کنند و می توانند به خوبی با دما و رطوبت پیچیده سازگار شوند. سوئیچ های تجاری PoE فقط می توانند در محدوده 0 تا 50 درجه سانتیگراد كار کنند ، كه نمی تواند شرایط كار در آب و هوای سخت كار کنند.

استفاده از مواد اولیه درجه صنعتی

سوئیچ شبکه صنعتی برای انتخاب قطعات دارای الزامات هستند و باید بتواننددرمحیط های سخت مقاومت کنند ، پس می توانند خود را با محیط های صنعتی تطبیق داده و از كاربردهای صنعتی در محیط های سخت پشتیبانی کنند.

عملكرد بالای ضد تداخل

سوئیچ شبکه صنعتی دارای عملكرد ضد تداخل قوی هستند ، می توانند در محیط سخت الکترومغناطیسی كار کنند و از سطح حفاظتی بالایی در حفاظت از صاعقه ، ضد آب ، ضد خوردگی ، ضد ضربه ، ضد استاتيک و … برخوردارند ، در حالی كه سوئیچ های PoE درجه تجاری هستند این ویژگی ها را ندارند.

عمر طولانی

سوئیچ شبکه صنعتی از محلول های درجه صنعتی از مواد پوسته تا اجزای همراه استفاده می کنند ، پس محصول دارای قابلیت اطمینان بیشتر و عمر طولانی تر است. عمر مفید بیش از 10 سال است ، در حالی كه عمر مفید سوئیچ های تجاری معمولی PoE 3-5 سال است.

طراحی منبع تغذیه اضافی

منبع تغذیه بخش بسيار مهمی از سوئیچ شبکه صنعتی است. قطع برق به طور کلی بیش از 35 درصد میزان خرابی تجهیزات را شامل می شود. برای جلوگیری از مشکل قطع برق ، سوئیچ شبکه صنعتی از افزونگی منبع تغذیه دوگانه برای اطمینان از عملكرد پایدار و قابل اطمینان استفاده می کنند. سوئیچ های تجاری PoE عموماً از منبع تغذیه تک منبع AC استفاده می کنند كه برای محیط های صنعتی مناسب نیست.

سوئیچ شبکه صنعتی

هنگام خرید سوئیچ شبکه باید به چه نكاتی توجه کنم؟

زمان انتقال

انتقال داده های شبکه باعث تاخیر می شود. پس ، اولین نکته برای انتخاب سوئیچ اترنت صنعتی ، تأخیر درگاه سوئیچ در هنگام ارسال فریم داده است. در يک سیستم کنترل اتوماسیون استاندارد كارخانه ، سیستم می تواند زمان پاسخ دهی بیش از 10 میلی ثانیه را تحمل نکند. پس ، هنگام انتخاب سوئیچ ، تأخیر پورت سوئیچ نباید از 10μs بیشتر باشد.

قابلیت اطمینان

قابلیت اطمینان در محیط های صنعتی مهم است. عوامل مرتبط با قابلیت اطمینان محصول ، تحمل سخت افزار تجهیزات به محیط كار است: مانند محدوده دمای كار ، سازگاری الکترومغناطیسی EMC ، سطح حفاظت در برابر صاعقه ، حالت نصب و تغذیه ، طراحی بدون فن ، افزونگی ، تشخیص خطا و انعطاف پذیری و …. در توصیف پارامترهای محصول ، باید شرح مفصلی از محدوده دمای كار ، حفاظت الکترومغناطیسی و سطح حفاظت از صاعقه وجود داشته باشد.

سازگاری

سوئیچ های اترنت صنعتی و سایر اجزای اترنت صنعتی باید بتوانند با کمک پروتکل استاندارد TCP/IP ارتباط برقرار کنند. به هیچ وجه نباید بین دستگاه های اترنت صنعتی و دستگاه های تجاری اترنت ناسازگاری وجود داشته باشد. برای راه حل های مختلف صنعتی Field bus ، دستگاه های اترنت صنعتی باید دارای قابلیت ها و سازگاری مناسب باشند.

خرید انواع سوئیچ

برای خرید انواع سوئیچ شبکه صنعتی از نوع صنعتی – مدیریتی و … از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در نت یک تماس بگیرید. محصولات ما با گارانتی معتبر به فروش می رسد و در تلاشیم با ارائه کامل ترین خدمات رضایت شما عزیزان را به دست آوریم. مشاوره در نت یک کاملا رایگان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *