سوئیچ شبکه, وبلاگ

سوئیچ سیسکو 2960

سویچ چگونه کار می کند؟ مکانیزم کاری Switch شبکه به زبان ساده سوییچ 2960| نت یک سوئیچ سیسکو 2960

سوئیچ سیسکو 2960 چیست؟ سوئیچ شبکه دستگاهی بوده که نودها و دیوایس های تحت شبکه را از طریق پروسه ای به نام packet switching بهم متصل می کند. سوئیچ فریم های دریافتی را دریافت و پردازش کرده و ایده آل ترین مسیر برای ارسال بسته ها به مقصد را انتخاب می کند. سپس برای ارسال به مقصد تصمیم گیری می کند که آن ها را از کدام پورت خود ارسال کند.

مکاهمم کار سوئیچ بر اساس Mac Address سیستم های تحت شبکه است در حقیقت سوئیچ می داند که کدام پورت سوئیچ به کدام آدرس مک تعلق دارد و بر این اساس جدولی بنام mac address table ایجاد کرده و براساس آن تصمیم گیری می کند. پس نتیجه می گیریم سوئیچ های شبکه در لایه دو از مدل OSI کار می کنند که لایه data link نام دارد.

سوئیچ سیسکو 2960 چیست

سری 2960 محصولات سیسکو به سوییچ هایی مجهز به اترنت، الگوریتم های هوشمند مسیریابی، پیکربندی ثابت، Half/Full Duplex Auto-Negotiation، پشتیبانی از فناوری poe، پورت های آپ لینک، پشتیبانی از فیبرنوری (بعضی مدل ها) و موارد این چنینی اشاره دارند. انواع سیسکو سوئیچ های 2960 مناسب مشاغل کوچک، متوسط و شعب یک سازمان می باشند.

این سوییچ ها به کسب وکارها اجازه می دهند یک ارتباط اترنت گیگابیتی را پیاده سازی کرده و از سرویس های پیشرفته ای که این سوییچ ها برای شبکه های lan ارایه می کنند کمک بگیرند. این سوییچ ها عمدتا مناسب برای کسب وکارهای متوسط تا کوچک و شبکه های داخل شعب می باشد. مزایای شاخص سری سیسکو catalyst 2960 lan base series عبارتند از:

  1. ارایه یک مکاهمم امنیتی یکپارچه و کنترل دسترسی شبکه – Network Access Control
  2. کیفیت خدمات پیشرفته (QoS)
  3. گسترش پذیری ساده در لبه شبکه
  4. قابلیت نصب آن ها درون رک با حداقل فضای (اشغال تنها یک یونیت از رک) موردنیاز
  5. پشتیبانی از فناوری هایی مثل VLAN و VTP و STP
  6. پشتیبانی از فناوری PoE – البته بعضی محصولات فاقد پشتیبانی از poe می باشند.
  7. ارایه پورت های گیگابیتی و بهره مندی از LAN Base یا Lan Lite

سوئیچ 2960 مجهز به پورت گیگابیت بوده و stackable می باشند در نتیجه برای افزایش توانایی سوئیچ ها می توانیم دو تا هشت سوئیچ را از طریق پورت های خاصی بنام stack به هم وصل کنیم که در این صورت به پهنای باند 80 گیگابیت بر ثانیه می رسیم.

در سری سوئیچ های جدید سیسکو، این تکنولوژی Flex Stack نام گرفته می باشد. در این تکنولوژی پس از stack شدن از طریق کابل مخصوص و اعمال تنظیمات لازم، همه سوئیچ ها یک سوئیچ منطقی واحد به وجود می آورند که کار مدیریت همه سوئیچ ها و پورت سوئیچ ها به راحتی از طریق همین یک سوئیچ انجام می گیرد.

نحوه نامگذاری سوئیچ های سیسکو

برای مثال پارت نامبر WS – C 2960 24 P C-L را در نظر بگیرید. ملاک نامگذاری سوئیچ های سیسکو تکنولوژی ها و قابلیت هایی بوده که هر یک از آن ها دارند. بعضی از خصوصیات سوئیچ را از نام آن می توان فهمید. برای خرید انواع سوئیچ سیسکو توجه به مشخصات فنی آن ها بسیار مهم می باشد. نکات خرید سوئیچ سیسکو را در مطلب “راهنمای خرید سوئیچ سیسکو” مطالعه کنید.

WS: نشان می دهد که این دستگاه یک سوئیچ می باشد.

C: یعنی این دستگاه از سری کاتالیست (شاسی) سیسکو می باشد.

X: این سری هم مثل سری S دارای پورت های یک گیگابیتی Downlink بوده اما از قابلیت Stack تا هشت دستگاه پشتیبانی می کنند.

XR : کلیه قابلیت های سری X را دارد و با این تفاوت که در این سری از سوئیچ ها پاور Redundant قرار داده شده می باشد.

CX: کامپکت مدل است، یعنی حجم کوچکتری نسبت به سایر سوئیچ ها دارند. قیمت کمتر این سوئیچ ها آن را برای محیط هایی که بار ترافیکی کمی دارند (مثل مراکز آموزشی و دفاتر) مناسب می کند.

سوئیچ سیسکو سری 2960G

سوئیچ سیسکو 2960 سری G که جزو پرفروش ترین سوئیچ های سیسکو است از نوع مدیریتی لایه 2 و مناسب برای ایجاد شبکه داخلی در شرکت ها و سازمان های کوچک تا متوسط می باشد. این سوئیچ دارای تعداد پورت 24 و 48 بوده که مثل دیگر مدل ها از چهار پورت SFP آپ لینک یا 2 پورت SFP پلاس Uplink پشتیبانی می کند. از خصوصیات این مدل می توان به پشتیبانی از پورت اترنت 10/100/1000 مگابایتی، پیکربندی ثابت 1RU، پشتیبانی از نرم افزار LAN Base، اتصال سریع رومیزی و LAN پیشرفته، امنیت یکپارچه مثل کنترل پذیرش شبکه (NAC)، کیفیت خدمات پیشرفته (QoS) و انعطاف پذیری برای ارائه خدمات هوشمند برای لبه شبکه اشاره کرد.

تنظیمات PoE در سیسکو 2960 سری G توان مصرفی با 15.4 وات کامل برای حداکثر 24 پورت را فراهم می کند و دارای کنترل شبکه و بهینه سازی پهنای باند با کمک QoS پیشرفته، ACL، برقراری امنیت شبکه از طریق طیف گسترده ای از روش های احراز هویت، فناوری های رمزگذاری داده ها، پیکربندی آسان شبکه، ارتقا و عیب یابی با کمک نرم افزار سیسکو Network Assistant و پیکربندی خودکار برای برنامه های تخصصی با کمک Smartports می باشد.

سوئیچ سیسکو سری 2960SF

سوئیچ سیسکو 2960 سری SF مجموعه ای از سوئیچ های اترنت با مدیریت لایه 2 بوده که برای شبکه های متوسط و برنامه های کاربردی دفاتر شعبه و کلاس های دانشگاهی مناسب می باشد. این سوئیچ در مدل های 24 و 48 پورت اترنت همراه با 2 یا 4 پورت آپ لینک در بازار موجود می باشد.

از خصوصیات این مدل سوئیچ می تواند به قابلیت سیسکو FlexStack برای مدیریت ساده با توان عملیاتی پشته 20 گیگابیت در ثانیه، PoE+ سازگار با استاندارد IEEE 802.3at برای توان حداکثر 30 وات در هر پورت، عیب یابی پیشرفته برای حل مشکلاتی از جمله اتصال پیوند و تشخیص کابل، حافظه USB برای انتقال فایل، پشتیبان گیری، و عملیات ساده شده اشاره کرد. همینطور سوئیچ سری SF 2960 از خصوصیات عملیاتی هوشمند سیسکو مثل Smart Install و Auto Smartports هم پشتیبانی می کند.

سوئیچ سیسکو 2960 ttl

سوئیچ سیسکو TTL یکی دیگر از سوئیچ های سری 2960 بوده که از صدا، ویدئو، داده و دسترسی بسیار امن پشتیبانی می کند. این مدل سوئیچ ها برای تغییر نیازهای هرگونه کسب وکار و مدیریت های مقیاس پذیر انتخاب عالی می باشند. از خصوصیات سیسکو 2960 سری TTL می توان به امنیت پیشرفته مثل سیسکو TrustSec برای ارائه احراز هویت، کنترل دسترسی و مدیریت سیاست امنیتی، گزینه های عملکرد اترنت چندگانه سریع یا گیگابیت، سیسکو EnergyWise برای مدیریت انرژی، مدیریت شبکه مقیاس پذیر اشاره کرد.

سوئیچ TTL سیسکو با قابلیت نصب روی رکمونت 1U و خصوصیات LAN Base در مدل های 24 و 48 پورت با سرعت 10/100 مگابایتی و 2 پورت Uplink با سرعت 10/100/100 مگابایتی در بازار شبکه موجود می باشد. این سوئیچ دارای توان عملیاتی 6.5 Mpps، ظرفیت پشته 16 گیگابیت بر ثانیه و DRAM 16 مگابایت می باشد.

تفاوت سوئیچ های سیسکو 2960

خصوصیات منحصربه فردی موجب تفاوت سوئیچ های سیسکو با دیگر سوئیچ ها شده که بعضی از آن ها عبارتند از:

  • QoS پیشرفته با قابلیت نگاشت نقطه کد خدمات متمایز (DSCP) به کلاس خدمات (CoS) یا CoS به DSCP
  • محدود کردن نرخ بر اساس چند پارامتر مثل آدرس IP منبع/مقصد، شماره MAC منبع/مقصد، شماره پورت (TCP) یا (UDP) و …
  • امنیت پیچیده از طریق ACL ها
  • پشتیبانی از قابلیت های لایه 3 و 4 مثل استاتیک روت و …
  • مجهز به 8 پورت Uplink دو منظوره
  • ارائه خصوصیات امنیتی جدید مثل 802 x1، NAC و …
  • سهولت استفاده از پروتکل هایی مثل پروتکل Protocol (PAgP)، dynamic virtual LANs (VLANs) و VLAN Trunking Protocol
  • پشتیبانی از فرستنده های SFP مثل 1000BASE-SX، 1000BASE-LX/LH، 1000BASE-ZX، 1000BASE-T، 1000BASE-CWDM، 100BASE-FX، 100BASE-LX10 و 100BASE-BX
  • عدم محدودیت برای استفاده از تعداد فرستنده های SFP
  • پشتیبانی از منبع تغذیه اضافی (redundant power supply)
  • مجهز به فناوری سیسکو EnergyWise برای کاهش مصرف انرژی

نت یک فروشگاه معتبر انواع سوئیچ سیسکو در کنار شماست…

آیا به دنبال یک سوئیچ شبکه کارآمد و قدرتمند هستید؟ ما به شما سوئیچ سیسکو را توصیه می کنیم! سوئیچ سیسکو با قابلیت های فراوانی که دارد، ابزاری اساسی برای ارتقاء عملکرد شبکه شماست. با استفاده از سوئیچ سیسکو، شما می توانید شبکه خود را بهبود داده و کنترل بیشتری بر آن داشته باشید.

از مزایای سوئیچ سیسکو می توان به سرعت بالا، پهنای باند بزرگ، قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی دستگاه و عملکرد قوی اشاره کرد. علاوه بر این، سوئیچ سیسکو امنیت بالایی را به شبکه شما اضافه می کند و شما را در برابر حملات ناخواسته و نفوذهای امنیتی محافظت می کند.

با استفاده از سوئیچ سیسکو، شما می توانید ترافیک شبکه را به صورت هوشمندانه مدیریت کنید و عملکرد سرورها و دستگاه ها را بهبود بخشید. همچنین، این سوئیچ قابلیت اتصال به شبکه های مختلف را دارد و امکان انتقال داده ها را در سرعت بالا فراهم می کند.

با خرید سوئیچ سیسکو، شما از تجربه و تخصص یکی از برترین شرکت های فناوری اطلاعات برخوردار خواهید بود. سیسکو با سال ها تجربه در زمینه شبکه های کامپیوتری، به شما اطمینان می دهد که محصولی با کیفیت و قابل اعتماد را دریافت خواهید کرد.

پس از چندین سال استفاده، سوئیچ سیسکو هنوز هم عملکرد عالی خود را حفظ می کند و به شما امکان می دهد تا شبکه خود را به یک سطح بالاتر از قبل برده و استفاده بهینه تری از آن داشته باشید.

بنابراین، اگر به دنبال یک سوئیچ با عملکرد برتر و امکانات فراوان هستید، سوئیچ سیسکو را انتخاب کنید و تجربه ای عالی از شبکه خود داشته باشید!

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *