وبلاگ

تفاوت Voip و Volte چیست؟

VoIP-vs-VOLTE| نت یک

تفاوت Voip و Volte چیست؟ از مهم ترین تفاوت های Volte و Voip در رابطه با این موضوع است که Voip از سال 2010 به منظور انتقال داده های صوتی در اپلیکیشن هایی نظیر واتس اپ و اسکایپ، در فضای اینترنتی نسل 2G و 3G فعالیت می کرده و از آنجایی که برای داده های نوع صوتی و غیر صوتی، در IP تفاوتی وجود نداشته است، کیفیت صدا می توانست افت بسیار جدی ای پیدا کند و این موضوع در حالی اتفاق می افتاد که تکنولوژی Volte ، تضمین 100% کیفیت صدای واضح و بدون قطع و وصل را برای شما به همراه دارد.

نت یک، ارائه دهنده خدمات ویپ و فروش سخت افزارهای تلفن ویپ از شما دعوت می کند تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت Voip و Volte چیست؟

VoLTE چیست؟ تفاوت Voip و Volte

VoIP در واقع مخفف صدای پروتکل اینترنتی است. فناوری پروتکل Voice over Internetیا VoIP ارتباط با استفاده از اینترنت را امکان پذیر می کند. تکنولوژی ویپ VoIP به کاربران رایانه ای و مشاغل مختلف اجازه می دهد تا با استفاده از رایانه مجهز به تلفن VoIP تماس های تلفنی خود را برقرار کنند. تلفن ویپ و سیستم ویپی روش ارتباطی به حساب می آید که برای ارائه ارتباطات چندرسانه ای و یا صوتی از طریق شبکه های پروتکلی اینترنتی طراحی شده است.

چند دهه مختلف ، خدمات صوتی با استفاده از شبکه های تلفن عمومی ارائه می شد؛سپس تلفن های آنالوپ طراحی شدند تا افراد بتوانند در خانه، فروشگاه، شرکت و… خود نیز از آن ها استفاده کنند. علاوه بر این برای راه اندازی تلفن ویپ شما به یک دستگاه سانترال تحت شبکه و یا تلفن تحت شبکه مانند تلفن تحت شبکه سیسکو، یالینک و یا گرنداستریم خواهید داشت.

هم اکنون بیشتر گوشی های هوشمند از VoLTE پشتیبانی می کنند و تقریبا کلیه اپراتورهای شبکه از VoLTE در سراسر جهان پشتیبانی خواهند کرد. در صورتی که گوشی هوشمند شما از VoLTE پشتیبانی نمی کند، می توانید گوشی موبایل خود را تغییر دهید یا منتظر انتشار بروزرسانی نرم افزاری که بتواند قابلیت ذکرشده را در اختیارتان قرار دهد، باشید.

در صورتی که گوشی هوشمند شما از این قابلیت پشتیبانی نمی کند، احتمالا متوجه خواهید شد که امکان استفاده همزمان از داده اینترنت و مکالمه را نخواهید داشت؛ در این حالت VoLTE به کمک کاربران آمده است.

هنگام برقراری تماس VoLTE می توانید از داده های خود برای تماس و مرور وب به صورت همزمان استفاده کنید. در حقیقت VoLTE به یکی از بهترین ویژگی ها برای بهبود تماس های صوتی در سراسر جهان تبدیل شده است.

 

می دانستید کامل ترین خدمات ویپ و فروش سخت افزارهای ویپ را نت یک با بهترین قیمت ارائه می دهد؟ شما می توانید با ما برای دریافت قیمت تلفن ویپ و جزئیات بیشتر در خصوص مراحل و تجهیزات نصب از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم. در کنارتان هستیم تا هرچه سریعتر ارتباطات سازمان، شرکت و ادامه خود را بهبود ببخشید.

تفاوت Voip و Volte چیست؟

تلفن ویپ دیجی کالا
تلفن voip چیست
انواع تلفن های ویپ
تلفن voip قیمت
بهترین تلفن ویپ
خرید تلفن voip
گوشی تلفن voip
خط تلفن voip

 

برند های تلفن های ویپ

تلفن های سنتی دارای محدودیت های بسیار زیادی هستند. از جمله محدودیت هایی که باید به آن ها اشاره کنیم این موارد هستند یعنی: اضافه کردن خطوط تلفن سنتی بسیار، بسیار دشوار خواهد بود، کارمندان برای برقراری تماس به حضور در پشت میز نیاز دارند. اگر کارمندی پشت میز خود حضور نداشته باشد، تماس مشتریان تلف خواهد شد.

بنابراین، این سیستم های تلفنی آنالوگ و سنتی، پذیرش و یا پیاده سازی ویژگی های جدید و به روز را تا حدودی غیرممکن ساخته بود. به عنوان مثال، قابلیت های پست صوتی یک مشکل بسیار بزرگ برای اضافه شدن به خطوط سنتی بود. تفاوت Voip و Volte چیست؟

تفاوت Voip و Volte چیست؟

ویپ بخریم یا خیر

بنابراین VoIP تا حدودی کارآمد تر از تلفن های سنتی به حساب می آید. پیكربندی و یا پیاده سازی فناوری ویپ در مقایسه با خطوط سنتی آنالوگ بسیار ساده تر است. تجهیزات ویپی برای راه اندازی کمتر هستند و این موضوع باعث می شود تا شرکت ها بتوانند کارمندان جدید را به راحتی و با سرعت بیشتری به خدمت بگیرند. از طرفی نیازی به نصب هیچ سیم و یا خط تلفن اضافی ای وجود ندارد و کیفیت خدمات بهبود می یابد. فناوری ویپ از قابلیت هایی نظیر؛ پیام رسان صوتی، پیام های کوتاه و حتی فکس پشتیبانی می کند. این ویژگی به شرکت ها کمک خواهد کرد تا بدون نیاز به پرداخت مبالغ گزاف و زیاد، نیازهای خود را برطرف کنند.

تفاوت Voip و Volte چیست؟

شرکت نت یک به عنوان نمایندگی رسمی و مرکز مجاز نصب و راه اندازی مراکز تلفن ویپ سیسکو و برندهای مطرح دیگر مثل یالینک، گرند استریم و اسنوم می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

تفاوت Voip و Volte چیست؟

VoLTE چگونه فعالیت می کند؟

VoLTE مخفف کلمه voice over long-term evolution است به معنای تکامل صدا در بلند مدت؛ این فناوری، استانداردی به حساب می آید که برای ارتباطات بی سیم و یا با سرعت بالا برای ترمینال های داده و تلفن های همراه مورد استفاده قرار می گیرد. برخلاف فناوری ویپ، VoLTE فقط در سیستم های تلفن های همراه کاربرد دارد. تفاوت Voip و Volte چیست؟

در VoLTE تماس های صوتی با استفاده از شبکه های 4G LTE ارسال می شوند. LTE استانداردی ارتباطی و وایرلس 4G است که با استفاده از پروژه همکاری 3 نسل (3GPP) تهیه شده اند. این فناوری، حداکثر 10 برابر سرعت شبکه های 3G فعالیت می ‍ کند که برای دستگاه های تلفن همراه مانند تبلت، تلفن های هوشمند، نوت بوک و یا هات اسپات های بی سیم طراحی شده اند.

تفاوت Voip و Volte چیست؟

دلیل اهمیت VoLTE برای VoIP تفاوت Voip و Volte چیست؟

VoLTE کیفیت بسیار زیادی در تماس های تلفنی ارائه می دهد این ویژگی به عنوان بزرگترین و مهم ترین مزیت در VoLTE به حساب می آید. با استفاده از تکنولوژی VoLTE، کاربران قادر خواهند بود تا ویژگی های تماس HD را دریافت کنند. این ویژگی به تنهایی برای بعضی از افراد کافی به حساب می آید تا به VoLTE سوئیچ کنند. تفاوت Voip و Volte چیست؟

بهبود ارتباطات با استفاده از VoLTE بسیار چشمگیر بوده است. حتی زمانی که شما در مکانی حضور داشته باشید که هیچگونه اتصال 4G ندارید، این سرویس به صورت خودکار به اتصالات نوع 3G و یا 2G باز می گردد. از طرفی ، VoLTE در مقایسه با دیگر روش های موجود قادر به برقراری تماس هایی با سرعت دو برابر خواهد بود.

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های VoLTE نسبت به فناوری VoIP این موضوع است که کاربران قادر هستند تا به صورت هم زمان داده و تماس های صوتی را برقرار کنند. در گذشته، برای استفاده از تماس های صوتی، داده ها با سرعت 2G یا 3G منتقل می شده اند. تفاوت Voip و Volte چیست؟

تفاوت Voip و Volte چیست؟

تفاوت Voip و Volte چیست؟

کاربرد های Volte چیست؟

پیش تر به طور کلی در رابطه با ویژگی های Volte خواندیم اما برای اینکه به صورت جزئی تر با کاربردهای این قابلیت آشنا شوید باید بگوییم که،

کیفیت عالی صدا

VOLTE در واقع به کیفیت بالای صدا در تماس های تلفن شهرت دارد و مهم ترین مزیت این فناوری نیز به حساب می آید. با استفاده از این فناوری شما قادر خواهید بود تماس های تصویری خود را با کیفیت HD ایجاد کنید.

برقراری تماس و یا انتقال داده ها به صورت هم زمان

با استفاده از این فناوری می توانید به صورت هم زمان تماس های تلفنی خود را برقرار کنید و در عین حال داده ها را با سرعت 3G یا 2G نیز انتقال دهید. راه اندازی تلفن اینترنتی شاید در نگاه اول مقداری سخت و گیج کننده به نظر برسد؛ اما مطمئن باشید که کاملا ارزش هزینه و زمانی که برای آن می گذارید را خواهد داشت.

 

فراموش نکنید که کارشناسان ما در نت یک همواره آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما عزیزان می باشند. در صورتی که هم چنان در ارتباط با خطوط تلفن اینترنتی سوال یا ابهامی دارید، حتما در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ گوی شما عزیزان باشیم. تفاوت Voip و Volte چیست؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *