تلفن ویپ, وبلاگ

آموزش نصب تلفن ویپ

نصب تلفن ویپ

نصب تلفن VoIP چگونه انجام می شود؟ برای نصب تلفن ویپ به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ قیمت تلفن ویپ چقدر است؟ آیا تلفن های تحت شبکه را می توان بدون پشتیبان VoIP نصب کرد؟ قبل از این که سراغ مطلب اصلی برویم اجازه دهید اشاره کنیم که تلفن آی پی، آی پی فون، تلفن تحت شبکه و … همه همان تلفن VoIP هستند و با این عناوین هم شناخته می شوند. حالا با ما در نت یک همراه باشید تا برویم سراغ هرچیزی که قبل از راه اندازی و نصب تلفن ای پی بدانید!

تلفن تحت شبکه / voip چیست؟

سیستم های تلفن سنتی، سیگنال های صوتی را با استفاده از خطوط تلفن آنالوگ منتقل می کنند. بنابراین، برای برقراری تماس، نیاز به اتصال های سیمی دارند. در این شرایط، از یک سخت افزار تخصصی به نام Private Branch Exchange یا همان سانترال برای اتصال خطوط داخلی به شبکه تلفن عمومی، استفاده می شود. VoIP سیگنال های صوتی را به داده های دیجیتال تبدیل کرده و آن ها را از طریق اینترنت، منتقل می کند.

مقاله مرتبط : راه اندازی ویپ در منزل

تلفن سازمانی

تجهیزات نصب تلفن آی پی

برای راه اندازی سیستم ویپ VoIP در شرکت های تجاری، به تجهیزات VoIP مختلفی نیاز است که در ادامه، به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

سررو VoIP ( آی پی فون PBX)

قبل از هرچیز، از میان  تجهیزات راه اندازی voip به یک سرور یا مرکز تلفن IP نیاز دارید که بتواند امکان برقراری تماس از طریق شبکه اینترنت را در اختیار شما قرار دهد. این سرور به دو صورت قابل راه اندازی است:

  1. استفاده از یک سانترال تحت شبکه یا IPPBX
  2. استفاده از فضای ابری (Cloud PBX)

اگر از Cloud PBX برای راه اندازی تلفن ویپ استفاده کنید، نیاز به نصب هیچ گونه سخت افزاری نخواهید داشت و کلیه تنظیمات، توسط شرکت ارائه دهنده و از طریق اینترنت، اعمال می شوند. این در حالیست که سانترال تحت شبکه، نیاز به نصب و راه اندازی فیزیکی خواهد داشت.

در میان برندهای مختلفی که اقدام به تولید و عرضه سانترال های تحت شبکه نموده اند، پاناسونیک از مقبولیت بیشتری میان کاربران برخوردار است. دستگاه های این شرکت، علاوه بر کاربری آسان، از کیفیت و قیمت بسیار مناسبی هم بهره می برند. از مهم ترین سانترال های تحت شبکه Panasonic می توان به KX-NS500 و KX-NS1000 و انواع مدل های سری TDE اشاره کرد.

مقاله مرتبط :  سانترال تحت شبكه برای راه اندازی ویپ

تلفن های تحت شبکه یا IP Phone

تلفن های تحت شبکه، نوعی از تلفن های ثابت محسوب می شوند که می تواننند در کنار سرورهای VoIP کار کنند. این تلفن ها اگرچه از نظر ظاهری تفاوت زیادی با تلفن های معمولی ندارند؛ اما در عمل قابلیت های منحصر به فرد زیادی دارند. این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند از طریق اتصال به یک شبکه محلی، می توانند صدا را در بستر اینترنت، انتقال دهند.

تلفن های همراه و رایانه ها

جالب است بدانید که در سیستم های آی پی فون حتی از طریق تلفن های همراه و رایانه ها هم می توانید به برقراری تماس های تلفنی ثابت بپردازید. در حقیقت برای ارتباط با مشتریان، تنها کافیست به یک شبکه اینترنت متصل باشید و طبق راهنمای راه اندازی و نصب تلفن ویپ روی موبایل نرم افزار موردنظر را روی تلفن نصب کنید و از موبایل به عنوان تلفن تلفن شرکت استفاده نمایید.

با نصب تلفن ویپ دیگر نیازی به دسترسی همیشگی به تلفن های ثابت ندارید. این موضوع سبب می شود تا در هر زمان و در هر موقعیت مکانی که هستید، بتوانید به مشتریان خود جواب داده و نیازهای آن ها را مرتفع نمایید.

مقاله مرتبط :   راه اندازی ویپ روی موبایل

دروازه های VoIP (آی پی فون gateways)

آی پی فون gateway یک سخت افزار تخصصی است ترافیک تلفنی سنتی (آنالوگ) را به بسته های دیجیتال تبدیل می کند. به بیانی ساده، با استفاده از این دستگاه، می توانید روی خطوط قدیمی مخابرات (PSTN) هم یک سیستم آی پی فون راه اندازی کنید. در حقیقت، آی پی فون gateway مانند یک پل میان سیستم های سنتی و تکنولوژی VoIP عمل می کند.

مرکز تماس هوشمند ویپ

 

مراحل نصب تلفن VoIP – نصب و راه اندازی آی پی فون در 10 قدم

مدیر یا مسئول مربوطه می توانند با توجه به نیازهایی که مجموعه دارد، مرکز تماس خود را به بهترین شکل ممکن تجهیز کند. برای مشاهده عملکرد، ضبط تماس ها، رضایت مشتری و نیازهایی از این دست، نصب تلفن ویپ می تواند گام موثری در راستای مدیریت مرکز تماس باشد. شما می توانید با کمک کارشناسان و متخصصان در زمینه نسبت به راه اندازی مرکز تماس در مجموعه خود اقدام کنید.

مقاله مرتبط :   انواع روش های راه اندازی voip

1- کانکشن شبکه و اینترنت خود را آزمایش کنید

شاید نگران بیش از حد VoIP از پهنای باند خود باشید. اما یک قانون کلی در مورد خطوط موجود است که تنها اجازه بارگیری و بارگذاری ۱۰۰ کیلو بایت بر ثانیه برای هر خط را می دهد. از طرفی دیگر، اکنون بیشتر ارائه دهندگان خدمات مرکز تماس اینترنتی با پلن هایی با سرعت مگابایت بر ثانیه ارائه می دهند. بنابراین اتصال فعلی شما برای نصب تلفن ویپ بسیار سریع است. شاید تنها نگرانی بابت بعضی از اتصالات خانگی باشد که سرعت بارگذاری کندتری دارند.

علاوه بر سرعت، مواردی که کیفیت تماس VoIP را تحت تاثیر قرار می دهند اغلب مربوط به بی ثباتی اتصال هستند. نامنظمی و عدم ثبات سیگنال های الکترونیکی و مسدود شدن اطلاعات در حال انتقال دو معیار مهم هستند که باید قبل از راه اندازی و نصب تلفن ویپ بررسی شوند. اتصال به اینترنت به وسیله فیبر یا کابل ترجیح داده می شود. امواج الکترومغناطیسی و دیگر گزینه ها بیش از حد ناپایدار هستند.

مقاله مرتبط :   اینترنت برای راه اندازی تلفن ویپ

2- هدف خود را از خرید تلفن ویپ مشخص کنید

تلفن ویپ یک فناوری ارتباطی جدید است که به کاربران امکان مکالمه صوتی و تصویری از طریق اینترنت را فراهم می کند. این فناوری از طریق استفاده از پروتکل VoIP (Voice over Internet Protocol) امکان برقراری تماس های صوتی و تصویری با کیفیت بالا و هزینه کمتر را به کاربران ارائه می دهد. هدف اصلی از خرید یک تلفن ویپ می تواند شامل موارد زیر باشد:

1. کاهش هزینه های ارتباطی: با استفاده از تلفن ویپ به جای تلفن های سنتی، می توان هزینه های تماس های صوتی و تصویری را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش داد. این امر می تواند به کاهش هزینه های مربوط به تماس های بین المللی و بین شهری کمک کند.

2. افزایش کارایی و انعطاف پذیری: تلفن ویپ امکانات بیشتری نسبت به تلفن های سنتی ارائه می دهد، از جمله امکان انتقال تماس ها، ایجاد کنفرانس تلفنی، ضبط مکالمات و … که باعث افزایش کارایی و انعطاف پذیری در ارتباطات تلفنی می شود.

3. بهبود کیفیت ارتباطات: تلفن ویپ به کاربران امکان مکالمه با کیفیت بالاتر و صدای واضح تر را ارائه می دهد، که می تواند به بهبود ارتباطات داخلی و بین المللی در سازمان یا شرکت کمک کند.

با توجه به این موارد، هدف اصلی از خرید یک تلفن ویپ می تواند بهبود کارایی، انعطاف پذیری و کاهش هزینه های ارتباطی در سازمان یا خانه باشد.

3- سخت افزاری مناسب برای نصب تلفن ویپ انتخاب کنید

اگر از قبل شرکت ارائه دهنده VoIP را انتخاب کرده اید، مرحله بعدی نصب تلفن ویپ سرمایه گذاری بر روی سخت افزار مناسب است. از آنجا که این فناوری در چند سال گذشته برای مشاغل مختلف استاندارد شده است گزینه های پیشرفته زیادی پیش روی شما وجود خواهد داشت.

اگر می خواهید تماس های تلفنی شما عالی به نظر برسد باید روی یک تلفن رومیزی رده بالای VoIP مانند لنایزر ZT650 سرمایه گذاری کنید. در صورتی که تنها نیاز شما برای برقراری و دریافت تماس تلفنی باشد گزینه های کم هزینه تری برای تلفن های رومیزی وجود دارد. شما برای نصب تلفن ویپ خود گزینه های زیادی پیش روی خود دارید.

4- در صورت استفاده از تلفن های رومیزی قدیمی، از مبدل VoIP کمک بگیرید

اگر می خواهید تجهیزات تلفن اداری موجود را نگه دارید، باز هم می توانید از VoIP استفاده کنید. با استفاده از مبدل تلفن آنالوگ می توانید به VoIP سوئیچ کنید و تمام تلفن های آنالوگ خود را حفظ کنید. مبدل VoIP تلفن ها و شبکه شما را مرتبط می کند و سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال تغییر می دهد.

5- با کمک نرم افزار های شبیه ساز تلفن هزینه های راه اندازی سیستم تلفن VoIP را به حداقل برسانید

روش دیگر برای پایین آوردن هزینه های شما این است که به جای تلفن رومیزی از یک برنامه تلفن برای تجارت خود استفاده کنید. این برنامه ها با نام سافت فون هم شناخته می شوند. می توانید نرم افزار های شبیه ساز تلفن را در رایانه یا تلفن هوشمند خود بارگیری کنید.

از آنجا که VoIP از اینترنت استفاده می کند، شما به سخت افزار اختصاصی نیاز ندارید. به این ترتیب می توانید از بعضی مراحل نصب تلفن برای دفتر کار خود اجتناب کنید.

یک سافت فون، نرم افزار کامپیوتری یا اپلیکیشن تلفن همراه است. این نرم افزار به شما امکان می دهد تا تماس تلفنی برقرار کنید. در واقع، مانند یک تلفن عادی برای رسیدگی به تماس های تلفنی عمل می کند. با نصب تلفن ویپ می توانید به وسیله شبکه های تلفنی مختلف تماس برقرار کنید.

6- برای راه اندازی سیستم تلفن VoIP خود یک ارائه دهنده VoIP با ویژگی های مناسب پیدا کنید

به دلیل خطاهای ارتباطی داخلی، بسیاری از شرکت ها مشتریان خود را از دست می دهند. یک خدمات دهنده مناسب VoIP به شما کمک می کند تا با این مشکل مواجه نشوید. اینگونه، شرکت شما ویژگی های لازم برای ایجاد ارتباطات کارآمد درون دفتری را بدست می آورد.

شما می توانید با نصب تلفن ویپ نه تنها از خدمات تلفنی استفاده کنید بلکه با انجام هماهنگ سازی می توانید به CRM، قابلیت تجزیه و تحلیل تماس ها و ارتباطات یکپارچه هم دسترسی خواهید داشت. بنابراین قبل از اینکه انتخاب خود را انجام دهید، مطمئن شوید که ارائه دهنده از ویژگی های متناسب با نیاز های تجاری شما برخوردار است.

مقاله مرتبط :   شرکت راه اندازی تلفن ویپ

7- با نصب تلفن ویپ شماره تلفن تجاری دریافت کنید

با توجه به امکانات ارائه دهنده voip خود می توانید برای پلنی که انتخاب می کنید شماره خط اینترنتی داشته باشید.

دریافت شماره تلفن برای راه اندازی VoIP آسان است. شما به چند روش می توانید برای کسب و کار خود شماره تلفن دریافت کنید. اگر یک شماره تلفن داشته باشید، می توانید آن را بارگیری کنید. در غیر این صورت می توانید از یک خط تلفن اینترنتی در دسترس را انتخاب کنید.

مقاله مرتبط :   راه اندازی خط ویپ

انواع مختلف شماره تلفن

  • شماره تلفن های اینترنتی: شماره تلفن محلی برای مشاغل کوچک و شرکت هایی که محدوده بازار کوچکی دارند مناسب است.
  • شماره تلفن های Toll Free: شماره های Toll-Free سیستمی نوظهور است. در صورت استفاده از این شماره ها، هزینه ای از مشتریان برای تماس با مراکز پشتیبانی یا فروش شرکت دریافت نخواهد شد.
  • فون واژه یا Vanity numbers: این شماره ها ترکیبی از حروف و اعداد را شامل می شوند. استفاده شماره ها، سطح کاری شرکت شما را در حد شرکت های بزرگ بین الملی بالا می برد.

8- برای نصب تلفن ویپ دریافت شماره جدید الزامی نیست

شما می توانید شماره تلفن پیشین خود را نگه دارید. انتقال شماره یا Number porting در واقع نحوه انتقال شماره تلفن ها از ارائه دهنده قبلی خدمات شما به شماره جدید است.

  1. تلفن کسب و کار خود را انتخاب کنید. طرحی متناسب با تجارت خود انتخاب کنید.
  2. شماره های موقتی را درخواست کنید. به ما اطلاعات دهید که به موقت نیاز دارید. ما آن را در روز اول آماده خواهیم کرد.
  3. فرم درخواست و پذیرش قوانین را پر کنید. تمام جزئیات لازم را به ما ارائه دهید تا کارکنان ما بتوانند روند انتقال به شماره جدید را برای شما انجام دهند.

پس از اتمام این روند، تیم ما انتقال شماره را انجام می دهد. ما شما را از وضعیت جابجایی آگاه خواهیم کرد. بنابراین جابجایی به voip آسان و بدون دردسر خواهد بود.

9- سیستم تلفن VoIP خود را راه اندازی کنید

پس از انتخاب ارائه دهنده و سخت افزار وقت آن است که تنظیمات لازم برای دفتر کار خود انجام دهید. مراحل این کار وابسته به سخت افزار و تعداد کارمندان است. اگر از ارائه دهندگان دیگر استفاده می کنید یا تلفن ها را از شخص ثالثی خریداری کرده اید، این مراحل امکان دارد نیاز به چند مرحله دیگر داشته باشند.

تنظیم تلفن ها و تلفن های رومیزی برای نصب تلفن ویپ

انجام مراحل راه اندازی به مدل خریداری شده و تنظیمات شبکه شما بستگی دارد. با استفاده از یک سوئیچ استاندارد شبکه، مراحل نصب ساده است. اگر Power over Ethernet (PoE) دارید، سیگنال الکتریکی توسط یک سیم منتقل می شود و شما دیگر نیاز به آدابتور AC نخواهید داشت.

نصب تلفن ویپ برای تلفن های رومیزی یا تلفن های voip بدون PoE

  • آدابتور AC را به پریز برق وصل کنید. سپس آن را به پایه تلفن وصل کنید.
  • با استفاده از کابل CAT5e یا CAT6 تلفن IP را به سوئیچ یا روتر وصل کنید.
  • صبر کنید تا تلفن راه اندازی شود، سپس میزان صدا را بررسی کنید.

اگر روتری دارید که از Power over Ethernet (PoE) پشتیبانی می کند، روند کار کمی متفاوت است. این اقدام حتی باعث سریع تر شدن روند راه اندازی تلفن VoIP شما می شود.

مقاله مرتبط :   اشتباهات راه اندازی سیستم ویپ

اتصال تلفن های رومیزی voip به روترهای مجهز به PoE

  • تلفن ها را به وسیله کابل های Ethernet به روتر مجهز به PoE با متصل کنید. کمی صبر کنید تا اتصال برقرار شود.
  • پس از اتصال، تلفن باید روشن شود. تلفن به صورت اتوماتیک با شرکت خدمات رسان voip شما ارتباط برقرار می کند.

نحوه تنظیم هدست ها برای نصب تلفن ویپ

همه هدست ها از ویژگی one-touch answer پشتیبانی نمی کنند. برای استفاده از بهینه شما نیاز به یک هدست مدرن با قابلیت one-touch answer و اتصال آن به کابل های Electronic Hook Switch (EHS) دارید.

هدست و تلفن های بی سیم voip با پشتیبانی از کابل EHS

  • آداپتور برق متناوب را به نزدیکترین خروجی برق و دستگاه پایه هدست وصل کنید.
  • کابل EHS را به دستگاه پایه هدست وصل کنید.
  • سر دیگر را به درگاه شبکه هدست و درگاه EHS وصل کنید. برای راهنمایی های دقیق تر، کتابچه راهنمای EHS را دنبال کنید.
  • هدست را بر روی گوش خود بگذارید و دکمه کنترل تماس را فشار دهید تا اتصال بررسی شود.

استفاده از هدست ها و تلفن های رومیزی دارای جک یا پورت هدفون برای راه اندازی تلفن VoIP

برای هدست های سیمی که از جک تلفن معمولی استفاده می کنند، روند کار ساده تر است.

  • هدست را بگذارید و دکمه کنترل تماس را فشار دهید تا dial tone بررسی شود.
  • فیش کابل هدفون را با یک کابل اتصال مستقیم به درگاه هدست مشخص شده وصل کنید. بسیاری از مدل ها درگاه هدست را با یک نماد کوچک در سمت چپ مشخص می کنند.
  • برای تأیید میزان صدا و کیفیت، یک تماس آزمایشی برقرار کنید. اگر میزان صدای هدست کم باشد، امکان دارد به تقویت کننده نیاز داشته باشید.

10- بعد از راه اندازی و نصب تلفن ویپ، خطوط جدید VoIP خود را آزمایش کنید

اگر همه کارها را درست انجام داده باشید و اتصال سریع داشته باشید، دیگر مشکلی نخواهید داشت. مواردی که زمان برقراری تماس باید به آن ها توجه کنید:

  • تأخیر: آیا بین دریافت صدای گوینده توسط دریافت کننده تأخیر قابل توجهی وجود دارد؟
  • کیفیت صدا: آیا تماس ها واضح و یکپارچه هستند؟ آیا نشانه از صدای بی کیفیت یا نویز در آن وجود دارد؟
  • پایداری اتصال: آیا بعد از نصب تلفن ویپ هیچ یک از تماس ها به طور موقت قطع شده است؟ بعضی از تنظیمات فایروال باعث می شود تماس ها پس از 11 دقیقه به طور کامل قطع شوند. بنابراین ارزش آن را دارد که حداقل 15-30 دقیقه تست را انجام دهید.

همچنین وقتی فعالیت های شبکه زیادی در جریان است، باید سعی کنید خطوط خود را آزمایش کنید. ازدحام شبکه می تواند به مشکلات مختلف مخابراتی مانند قطع تماس ها، صدای ضعیف و… منجر می شود.

مقاله مرتبط :   نکات راه اندازی سیستم ویپ

سرویس voip مخابرات چیست

 

تماس با ما در نت یک برای نصب، راه اندازی و خرید سخت افزاهای VoIP و تلفن VoIP

آیا به دنبال یک راهکار مدرن و کارآمد برای ارتباطات شرکتی خود هستید؟ آیا می خواهید از امکانات پیشرفته ارتباطی برای بهبود کارایی شرکت خود استفاده کنید؟  در این صورت، تلفن ویپ یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. تلفن ویپ یک فناوری مبتنی بر اینترنت است که امکان برقراری مکالمات تلفنی از طریق اینترنت را فراهم می کند. با استفاده از تلفن ویپ، شما می توانید به راحتی و به صورت موثر با همکاران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

در نت یک، ما انواع مختلفی از تلفن ویپ با کیفیت بالا را به شما ارائه می دهیم. از تلفن های ویپ ساده تا تلفن های هوشمند با امکانات پیشرفته، ما همه چیز را برای شما در نظر گرفته ایم.  با انتخاب نت یک برای خرید تلفن ویپ، مطمئن باشید که در کنار یک راهکار مدرن و کارآمد برای ارتباطات شرکتی خود، همیشه از خدمات حرفه ای و کیفیت بالای ما بهره مند خواهید شد. به ما بپیوندید و تجربه ارتباطات موثر و بهبود کارایی شرکت خود را تجربه کنید. کاربرد تلفن ویپ

برای ثبت سفارش و دریافت اطلاعات بیشتر از نصب تلفن ویپ از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *