وبلاگ

اشتباهات راه اندازی سیستم ویپ

اشتباهات راه اندازی سیستم ویپ

اشتباهات راه اندازی سیستم ویپ چیست؟ ویپ یا Voice over IP تکنولوژی انتقال صدا روی بستر شبکه بوده که امکان انتقال هم زمان مکالمات تلفنی روی شبکه دیتا را روی بستر شبکه IP فراهم می آورد. ویپ شیوهی برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به داده های دیجیتال بوده که با استفاده از اینترنت منتقل می شوند. تکنولوژی ویپ باعث صرفه جویی در هزینه ها، افزایش کارایی و پویایی کسب وکارها در هر اندازه  می شود.

سرویس ویپ مبتنی بر تکنولوژی نسبتاً ساده و مشخصی است پس تغییر سرویس تلفن سازمانی از سرویس تلفن  سنتی (PSTN) به ویپ نباید چالش برانگیز باشد ولی به خاطر تعدد ارائه دهندگان این سرویس و پرطرفداریت رو به رشد این فن آوری، مشتریان ویپ امکان دارد در انتخاب ارائه دهنده این سرویس دچار مشکل شوند.

اشتباهات راه اندازی سیستم ویپ

فروش تلفن ویپ با بهترین کیفیت و قیمت در نت یک

تلفن تصویری VoIP، تلفن ویدیویی IP Phone networking | نت یک

قبل از این که سراغ مطلب اصلی برویم، اجازه دهید نت یک را به شما معرفی کنیم!  تلفن ویپ، یکی از محصولات برتر ماست که با کیفیت بالا و عملکرد قابل اعتماد، تمام نیازهای شما را برآورده می کند. با تلفن ویپ، تماس هایتان را با کیفیت بی نظیری تجربه کنید. صدای واضح و بدون نویز، ارتباط پایدار و قابلیت های متنوع از ویژگی های برجسته این تلفن های هوشمند هستند.

از طراحی زیبا و انعطاف پذیری بالای تلفن های ویپ ما لذت ببرید. با قابلیت نصب آسان و قابلیت اتصال به شبکه های مختلف، می توانید به راحتی این تلفن ها را در هر مکانی استفاده کنید. برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ، تلفن ویپ انتخابی هوشمندانه است. همچنین، تلفن ویپ ما با قیمت مناسبی عرضه می شود که به همه بودجه ها قابل دسترسی است.

ما به شما قول می دهیم که با خرید تلفن ویپ از نت یک، بهترین راهکار را برای ارتباطات تلفنی خود پیدا خواهید کرد. پس دیگر وقت تلفن های قدیمی و غیرقابل اعتماد را رها کنید و با تلفن ویپ از ارتباطاتی پیشرفته و با کیفیت لذت ببرید. به نت یک بروید و تلفن ویپ ایده آل خود را انتخاب کنید. همین حالا به نت یک مراجعه کنید و از تنوع بی نظیر محصولات ما لذت ببرید.

اشتباهات راه اندازی سیستم ویپ

در این نوشته، 8 اشتباهات رایج که کسب وکارها و سازمان ها در مرحله انتخاب نوع و ارائه دهنده سرویس تلفن سازمانی ویپ انجام می دهند، بررسی خواهیم کرد. با آگاهی از این که چرا این اشتباهات رخ می دهند، می توان به آسانی شیوه های ارتباطی کسب وکارها را ارتقا داد.

انتخاب نوع سرویس

به طورکلی می توان ویپ را به سرویس میزبانی شده و غیر میزبانی شده توسط ارائه دهنده سرویس تقسیم کرد. این دو نوع سرویس تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. اما مهم ترین عاملی که باید در نظر گرفته شود، بودجه ای بوده که کسب وکار برای راه اندازی سرویس تلفن در نظر گرفته اند.

  • اگر سیستم تلفن SIP Trunk را انتخاب کنید، کسب وکار مسئول خرید، پیاده سازی و حفظ فن آوری ویپ بوده و ارائه نماینده سرویس فقط سر شماره را به مشترک ارائه خواهد داد.
  • اگر سیستم تلفن Hosted PBXرا انتخاب کنید، همه مسئولیت راه اندازی، حفظ و نگهداری سرویس بر عهده ارائه دهنده سرویس بوده و مشترک هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

چه زمانی از سرویس Hosted PBX استفاده کنید:

  • کسب وکار در حال رشد و توسعه می باشد.
  • خرید سخت افزار و تجهیزات مقدور نیست.
  • کارمندانی به صورت دور کار در مجموعه به فعالیت می پردازند.
  • برای انجام ارزیابی ترافیک داده و اولویت بندی به پشتیبانی نیاز دارید.

چه زمانی از سرویس SIP Trunk استفاده کنید:

  • باید در محل شرکت سرور، تجهیزات و سخت افزار مربوط به ویپ وجود داشته باشد.
  • متخصص ویپ در محل شرکت حاضر باشد.
  • رشد یا تغییرات در تعداد کارمندان در طول زمان پیش بینی شده باشد.

ارزیابی نادرست میزان پهنای باند

کسب وکارها نباید میزان پهنای باند موردنیاز برای پشتیبانی از ویپ را دست کم بگیرند، به خصوص در صورتی که حجم مکالمه ها متغیر باشد. خرید پهنای باند مختص ویپ می تواند منجر به افزایش هزینه ها برای کسب وکار شود، اما کمبود پهنای باند می تواند به موارد زیر منجر شود:

  • افت سرعت اینترنت
  • ناپایداری سرویس تلفن
  • کیفیت صدای ضعیف تماس های صوتی

پیش از خرید سرویس تلفن سازمانی میزان پهنای باند موردنیاز باید به صورت دقیق تخمین زده شود.

instalation voip | نت یک

در نظر نگرفتن حفظ امنیت اطلاعات

اسپمینگ، فیشینگ، ضبط صدا و … امکان دارد برای هر سرویس ویپ اتفاق بیفتد. هر کسب وکاری ابتدا باید اقدامات لازم جهت حفظ امنیت ارتباط اینترنت خود را انجام دهد و همینطور با ارائه دهنده ای همکاری کند که امنیت سرور های خود و سرویس های تلفنی که ارائه می دهد، را تضمین کند.

انتخاب نادرست ارائه دهنده سرویس ویپ

هم اکنون هیچ شرکتی نمی توانند بدون ارتباط تلفنی یا اینترنتی کار کند. قطعی سرویس تلفن می تواند تأثیرات بسیاری روی بهره وری کارمندان و تصویر کسب وکار در ذهن عموم داشته باشد. از ارائه دهنده ای سرویس ویپ دریافت کنید که تداوم سرویس را با ارائه SLA (تفاهم نامه کیفی سطح خدمات) تضمین کند.

 توجه به QoS یا سرویس کیفیت خدمات

QoS تضمین می کند که ترافیک بسته ای برای یک ارتباط صوتی یا در هر ارتباط رسانه ای به خاطر ازدحام دچار تأخیر نمی شود یا کیفیت خدمات ارائه شده افت نمی کند. در صورتی که QoS را مبنایی برای انتخاب ارائه دهنده ویپ قرار بگیرد، قطعاً مناسب ترین ارائه دهنده سرویس ویپ برای همکاری انتخاب خواهد شد.

پیش بینی هزینه های پنهان

معمولاً در خرید سرویس ویپ، ارزان ترین ارائه دهنده بدترین ارائه دهنده هم هست. نه تنها خرید سرویس ویپ قیمت پایین یک ریسک بزرگ به حساب می آید، بلکه امکان دارد هزینه اولیه را هم دقیق اعلام نکنند و هزینه هایی مثل دریافت مجوز، نصب نرم افزار، اقدام های امنیتی را جداگانه از مشترک دریافت کنند.

پیش از امضای قرارداد، کل هزینه باید برآورد کرد و با ارائه دهنده چک شود. همینطور سابقه پیگیری کیفیت فروشنده هم ارزیابی شود.

انتخاب نادرست تلفن و هدست

تفاوت های قابل توجهی در میان IP Phone ها وجود دارد. هر کسب وکار می تواند از نام برند، گزینه های عمومی و تلفن های ابتدایی تا بسیار پیچیده را انتخاب کند.

بهترین تلفن ویپ یالینک

همکاری با ارائه دهنده ای که به صورت تخصصی با کسب وکارها همکاری می کند

بسیاری از فروشندگان سرویس ویپ، می توانند به طور قابل توجهی در قیمت و کیفیت دارای محدودیت باشند. ارائه دهنده ای برای دریافت خدمات صوتی انتخاب کنید که تجربه گسترده و یک سابقه قوی از رضایت مشترکین سازمانی، در رزومه خود داشته باشد.

باید اطمینان حاصل شود که ارائه دهنده سرویس پس از ساعت کاری به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته در دسترس بوده و در صورت بروز شرایط اضطراری به عیب یابی و رفع مشکلات می پردازد.

‌‌

تلفن ویپ تجربه ای بی نظیر از ارتباطات بی محدود – تماس بگیرید و سفارش خود را برای خرید محصولات و دریافت اطلاعات بیشتر ثبت کنید! –

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *