وبلاگ

راه اندازی ویپ با میکروتیک

راه اندازی ویپ با میکروتیک

خدمات راه اندازی ویپ با میکروتیک. روش نصب و راه اندازی ویپ با میکروتیک برای برقراری ارتباط تلفنی و اینترنتی تحت شبكه چگونه است؟ تلفن ویپ كه به عنوان Voice Over IP هم شناخته می شود، یک دستگاه پیشرفته می باشد.

راه اندازی تلفن ویپ خدماتی برای ارتباط و انتقال همزمان مکالمات صوتی و تلفنی از طریق شبكه یا اینترنت ارائه می دهد. همینطور راه اندازی ویپ در میکروتیک هم به صرفه می باشد. ارتباط بین افراد به روش های مختلفی انجام می شود و این موضوع در سطح جهانی بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از بهترین روش های برقراری تماس تلفنی تحت شبکه، راه اندازی ویپ با میکروتیک می باشد.

راه اندازی ویپ با میکروتیک

تلفن ویپ چیست؟

راه اندازی ویپ با میکروتیک

تلفن ویپ یا Voice Over IP یک فناوری انتقال صدا در بستر شبكهبوده كه امکان برقراری تماس های تلفنی را در بستر شبكه IP فراهم می کند. صدای انسان یک سیگنال آنالوگ می باشد. پس از مبدل سیگنال آنالوگ به دیجیتال در منبع به کار می رود. با توجه به اینكه صدا باید برای انتقال از طریق شبكه IP به بسته های داده تبدیل شود، باید سیگنال صوتی را سیگنال دیجیتالی کرد. کدک ها نقش مهمی در فرآیند تبدیل آنالوگ به دیجیتال دارند. با نصب تلفن ویپ می توانید سیگنال صوتی را به دیجیتالی تبدیل کنید.

راه اندازی ویپ با میکروتیک

میکروتیک چیست؟

راه اندازی ویپ با میکروتیک

میکروتیک به عنوان یک فایروال، سرویس دهنده و سرویس گیرنده شبکه خصوصی (VPN)، تشکیل دهنده و تقویت کننده کیفیت خدمات پهنای باند، استفاده به عنوان access point و سایر ویژگی ها در شبکه های بی سیم عمل می کند و برای بهبود سطح عملکرد این سیستم عامل، باید برای هر ویژگی یک مجوز دریافت کنید.

میکروتیک ( Mikrotik ) یک شرکت تولید کننده سخت افزار و نرم افزارهای شبکه در کشور لتونی میباشد. بیشترین حوزه فعالت این کمپانی در زمینه ساخت روتر و تجهیزات وایرلس میباشد.میکروتیک فعالیت خود را با تولید نرم افزار RouterOS شروع نمود.RouterOS یک سیستم عامل بر پایه کرنل لینوکس میباشد که با سفارشی سازی و تغییراتی که در هسته لینوکس داده شده می تواند به عنوان یک فایروال و روتر در شبکه فعالیت کند.

قابلیت هایی که سیستم عامل RouterOs دراختیار ما قرار میدهد بسیار متنوع بوده و طیف وسیعی از سرویس های شبکه ای را شامل میشود. این قابلیتها در کمتر روتر و دستگاهی بصورت یکجا وجود دارد ولی در روتر میکروتhttps://negin-paytakht.comیک با قیمت ناچیز و طیف گسترده ای از امکانات در اختیار ما میباشد.

میکروتیک یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که با نام MikroTik RouterOS شناخته می شود و با نصب روی سخت افزار اختصاصی RouterBOARD یا رایانه های مبتنی بر x86 استاندارد، سخت افزار را به یک روتر شبکه تبدیل می کند و قابلیت های زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

راه اندازی ویپ با میکروتیک

مراحل راه اندازی ویپ با میکروتیک

در راه اندازی ویپ با میکروتیک باید از Gateway یا دستگاه ورودی میکروتیک استفاده شود. چون میکروتیک اصلا ماژولار نیست و قابلیت افزودن کارت های اضافی را ندارد. Mikrotik Gateway همانند یک پل در اتصال شبكه های مخالف و مختلف نقش دارد. اما IP ها در اتصال شبكه های قدیمی بسیار مفید می باشند.

مراحل راه اندازی تلفن ویپ با میکروتیک را شرح می دهیم. در اولین قدم راه اندازی ویپ در میکروتیک، شما به Gateway میکروتیک نیاز دارید كه به عنوان یک دستگاه سخت افزاری و سیستم عامل در بازار موجود می باشد. در مرحله دوم برای اینكه سخت افزار از فناوری ویپ پشتیبانی کند باید به کارت های مخصوص تبدیل سیگنال، کدگذاری و رمزگشایی مجهز شود. در این صورت عملیات تبدیل صدا به سیگنال، فشرده سازی و عملیات معکوس به صورت مستمر انجام خواهد شد.

راه اندازی ویپ با میکروتیک

راه اندازی ویپ با میکروتیک

راه اندازی تلفن ویپ با میکروتیک

برای راه اندازی ویپ با میکروتیک به جای استفاده از سانترال سخت افزاری غیرهوشمند، می توان از IPPBX برای مدیریت تماس ها استفاده کرد. امکان تعریف نامحدود شبكه داخلی در IPPBX وجود دارد و هزینه کابل کشی شبكه در این حالت بسیار کاهش پیدا می کند و امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری بین شعب و دفاتر یک سازمان به آسانی با کمک بستر شبكه وجود دارد.

هسته معماری ویپ از IPPBX تشکیل شده. به همین خاطر برای نصب و نصب و راه اندازی ویپ با میکروتیک باید از IPPBX کمک بگیریم. IPPBX ایده خود را از مبادلات تلفنی سنتی گرفته می باشد. در سانترال كه به تلفن PBX هم معروف است از یک طرف خطوط ثابت و از طرف دیگر خطوط داخلی از طریق تلفن سانترال به سانترال متصل می شوند. در حقیقت سانترال نقش رابط و مدیریت مکالمات بین داخل و خارج سازمان را ایفا می کند.

راه اندازی ویپ با میکروتیک

پیاده سازی ویپ در Mikrotik

میکروتیک دروازه می باشد. یعنی قابلیت افزودن کارت را دارد. پس دروازه میکروتیک یا ورودی میکروتیک باید در این تنظیمات استفاده شود. میکروتیک ورودی در جهت یابی موثر می باشد. از دروازه ها برای اتصال شبكه های مختلف و متفاوت به کار می رود. یعنی در ارتباط مثل پل نقش دارند. از دروازه ها برای اتصال شبكه ها و IP های قدیمی هم به کار می رود. این کارایی ترجمه و انتقال اطلاعات می باشد.

برای پیاده سازی و راه اندازی ویپ در مرحله اول به Mikrotik Gateway نیاز دارید كه به عنوان یک دستگاه سخت افزاری و سیستم عامل وجود دارد. در مرحله دوم باید به این نکته اشاره کرد كه این فناوری قابلیت پشتیبانی از ویپ را دارد. این را با اطمینان از اینكه سخت افزار شما مجهز به کارت های ویژه ای برای تبدیل رمزگذاری، سیگنالینگ و رمزگشایی است، پیدا کنید. این عوامل همیشه تبدیل صدا به سیگنال یا فشرده سازی و بالعکس را انجام می دهند.

راه اندازی ویپ با میکروتیک

مزایای تلفن ویپ با میکروتیک

تلفن ویپ مزایای بی شماری دارد. سیستم های تلفن ویپ در از دست ندادن تماس های تلفنی با امکان منشی تلفنی خودکار بسیار موثر می باشند. همینطور برگزاری کنفرانس های صوتی و تصویری به صورت آنلاین و از راه دور با راه اندازی ویپ در میکروتیک بسیار مفید می باشد.

یک بحث مهم در دنیای ارتباطات و راه اندازی ویپ در میکروتیک اینبوده كه می توان از آن برای انجام کار از راه دور کارمندان استفاده کرد. به این ترتیب افراد در مواقع بحران یا سفرهای کاری و شرایط فورس ماژور از کار خود عقب نمی مانند. پس با این توضیحات داشتن تلفن اینترنتی ویپ در محیط کار ضروری و بسیار کارآمد می باشد.

راه اندازی ویپ با میکروتیک

تلفن اینترنتی ویپ

برقراری ارتباط بین افراد به روش های مختلف تلفنی بسیار مهم می باشد. تلفن ویپ روش های ارتباطی در هر نقطه از کشور یا خارج از کشور باشید را تحت شبكه برای شما فراهم می کند. راه اندازی تلفن ویپ با میکروتیک یکی از روش های برقراری تماس های اینترنتی می باشد.

تلفن ویپ یک دستگاه پیشرفتهبوده كه خدمات تلفن اینترنتی را به کمک میکروتیک ارائه می دهد. پیاده سازی تلفن ویپ با میکروتیک از نظر هزینه ارتباط برای هیچکس مشکلی ایجاد نمی کند. علاوه بر این، تلفن های ویپ از جمله ویژگی های فوق، کار را برای افرادی كه با تلفن، اینترنت یا از راه دور کار می کنند را آسان می کند. تلفن ویپ را می توان به سرعت و به آسانی در مدت زمان کوتاهی راه اندازی کرد.

راه اندازی ویپ با میکروتیک

روش های پیاده سازی تلفن ویپ

تلفن ویپ به روش های soft phone، IP phone، ویپ Gateway و… قابل راه اندازی می باشد. روش ها و فعالیت های هرکدام از انواع تلفن ویپ متفاوت می باشد. مزایای ویپ بی شمار است از جمله داشتن منشی تلفنی خودکار كه در از دست ندادن تماس های تلفنی بسیار موثر می باشد. برپایی کنفرانس صوتی تصویری كه در برپایی کنفرانس به صورت آنلاین و از راه دور هم موثر می باشد. برقراری تماس صوتی و تصویری هم با کمک تلفن ویپ امکان پذیر می باشد.

بحث مهمی در دنیای ارتباطات ویپ وجود دارد كه کار از راه دور کارمندان می باشد. در این شرایط كه در طول یک بحران یا یک سفر کاری اتفاق می افتد مهم می باشد. استفاده از تلفن ویپ با میکروتیک موجب می شود افراد از کار خود عقب نهمانند. پس داشتن تلفن ویپ با کمک میکروتیک در محیط های کاری ضروری می باشد.

راه اندازی ویپ با میکروتیک

خدمات راه اندازی میکروتیک

میکروتیک یک شرکت تولید کننده تجهیزات شبکه مانند دستگاه ها و سیستم عامل های مدیریت شبکه در لتونی است. که مهمترین محصول این شرکت، سیستم عاملی بر مبنای لینوکس به نام میکروتیک است. به علاوه این شرکت سخت افزارهایی مانند روتر برد و وایرلس هم دارد که همین سیستم عامل را روی آن ها هم نصب کرده. امروزه متخصصان شبکه اکثر نیازهای خودشان را به طور مثال در مسیریابی شبکه با میکروتیک برطرف می کنند.

راه اندازی ویپ با میکروتیک

خدمات راه اندازی ویپ با میکروتیک

ارتباط تلفنی صحیح و اصولی با تلفن ویپ با میکروتیک یکی از ارکان موفقیت هر کسب و کاری می باشد. هم اکنون، Voice Over Internet Protocol (ویپ) در حال تبدیل شدن به یک قانون طلایی در ارتباطات مدرن می باشد. به زبان ساده، این فناوری اثبات شده به کاربران اجازه می دهد تا با اتصال به اینترنت و با کمک فناوری ویپ تماس تلفنی برقرار کنند. در صورتی كه نیاز به خدمات نصب و راه اندازی تلفن اینترنتی ویپ با میکروتیک را دارید، می توانید از خدمات نت یک بهره ببرید. کلیه خدمات صفر تا صد پیاده سازی تلفن ویپ و پشتیبانی 24 ساعته از آن توسط نت یک به صورت تخصصی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *