وبلاگ

تجهیزات راه اندازی voip

اتصال ویپ در شبکه تلفنی | نت دیک

در این مطلب قصد داریم به تجهیزات راه اندازی voip بپردازیم؛ همانطور که می دانید دانش کافی در کنار تجربه استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های مدرن کلید اصلی توسعه بیشتر سازمان ها، شرکت ها و حتی مشاغل کوچک به شمار می رود.

امروزه وجود فناوری پیشرفته سیستم ویپ کمک بسیاری به کسب و کارها برای ارتباطات شده است، فقط کافیست روش راه اندازی آن را بدانید و از تجهیزات مورد نیاز کمک بگیرید. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم تا شما را با بهترین روش راه اندازی ویپ آشنا کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

تجهیزات راه اندازی voip

سیستم تلفن ویپ چیست و چه کاربردی دارد؟

این فناوری تا حدی مشابه با تلفن معمولی عمل می کند. فقط باید خیال کنید که به جای سیم کشی های قدیمی، خدمات مربوطه با کمک شرکت ارائه دهنده اتصال اینترنتی ارائه می شود.

یک سرویس ویپ سیگنال های صوتی دریافتی را به داده های دیجیتال تبدیل می کند و آن ها را با کمک اینترنت به مقصد مورد نظر انتقال می دهد. سپس داده های دیجیتال را پیش از رسیدن به مقصد بار دیگر به سیگنال های صوتی تبدیل می کند تا برای مخاطب قابل درک باشد. شما با کمک این نوع سیستم می توانید با صرف هزینه اندک در هر جایی که هستید با افرادی از سرتاسر جهان تماس برقرار کنید.

مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات

تجهیزات راه اندازی voip

اشنایی با تجهیزات راه اندازی voip

در ادامه به چند مورد از تجهیزات سخت افزاری و برنامه مورد نیاز برای راه اندازی سیستم ویپ اشاره می کنیم:

زیر ساخت شبکه

اولین تجهیزات راه اندازی voip مورد نیاز، زیرساخت شبکه است. منظور از زیرساخت شبکه همان کابل کشی آن است. دیگر موارد لازم برای ایجاد یک زیر ساخت مناسب شبکه شامل اتصال پهنای باند، کیستون، پچ پنل، رک، پچ کورد و بسیاری دیگر می شود. هم اکنون بیشتر سازمان و شرکت ها از کابل کشی شبکه و یک ارتباط مناسب برخوردارند، از این رو، می توانند با کمک همین بستر برای راه اندازی ویپ اقدام کنند.

خطوط آنالوگ

خطوط انالوگ هم جزو تجهیزات راه اندازی voip به شمار می روند. این خطوط در واقع همان خطوط تلفنی شهری است که در حال حاضر از آن استفاده می کنیم. در صورتی که سازمان یا شرکت شما به این خطوط تلفنی مجهز باشد و شما قصد راه اندازی یک سیستم ویپ را داشته باشید، به صرف هزینه بیشترنیاز  نیست. بلکه می توانید با کمک دستگاه گیت وی، داده های آنالوگ معمولی را به سیگنال های دیجیتال تبدیل کنید تا برای سیستم ویپ قابل درک باشد.

خط سیپ ترانک

نکته مهمی که در خصوص خطوط آنالوگ شرکت باید در نظر داشته باشید این است که حتما تعداد خطوط تلفن شما بیشتر باشد. یعنی در صورتی که شرکت شما تنها از یک خط شهری برخوردار باشد، استفاده از خدمات ویپ برای شما چندان به صرفه نخواهد بود. پس  برای بهره مند شدن از چنین فناوری حتما بایستی چند خط شهری داشته باشید.

البته با روی کار آمدن خطوط جدیدی با نام سیپ ترانک دیگر نیازی به نگرانی نیست. این خطوط نسب به خطوط شهری به صرفه تر بوده و مزایای بیشتری دارند. پس به جای خرید خطوط شهری گران قیمت باید خطوط سیپ ترانک را امتحان کنید.

گیت وی

گیت وی دستگاهی است که وظیفه تبدیل سیگنال های آنالوگ را به سیگنال های قابل درک ویپ برعهده دارد. برای راه اندازی سیستم ویپ ویپ خطوط شهری باید به یک گیت وی متصل باشند. تعداد پورت دستگاه باید مطابق با تعداد خطوط تلفن شهری شما باشد. در صورتی که شرکت شما دارای شش خط شهری است؛ گیت وی خریداری شده باید از 6 پورت مناسب پشتیبانی کند.

تجهیزات راه اندازی voip

تلفن ویپ مناسب

مهم ترین تجهیزات راه اندازی voip – تلفن ویپ می باشد، مشخص است که برای برقراری ارتباط با کمک سیستم ویپ، نیاز به یک دستگاه خاص است که بتواند علاوه بر اتصال به شبکه، امکان پشتیبانی از داده های دیجیتال را داشته باشد. این ابزار که یکی دیگر از زیر ساخت های شبکه محسوب می شود، تلفن ویپ یا IP است. این نوع دستگاه که معمولا با نام sip phone هم شناخته می شود، یکی از ابزارهای لازم برای راه اندازی ویپ ویپ به شمار می رود.

بعضی از تلفن های IP قابلیت انتقال تصویر و ویدیو را دارند و برای تماس تصویری و برگزاری ویدیو کنفرانس ها می توان از آن ها استفاده کرد. البته در صورتی که شرکت شما مجهز به سیستم سانترال باشد، شما می توانید با اتصال تلفن های معمولی به این سیستم از آن ها به عنوان تلفن ویپ بهره بگیرید. یا اینکه با کمک موبایل یا کامپیوتر خود به سیستم ویپ متصل شده و براحتی از این فناوری پیشرفته کمک بگیرید.

هدفون

علاوه بر دیگر سخت افزارهای نامبرده، شما باید از ابزار مناسب دیگری برای ورودی و خروجی داده بهره بگیرید. برای مثال، استفاده از بلندگو یا میکروفون پیش از اینکه کار شما را راه بیاندازد، مکالمات مربوطه را در اختیار عموم قرار می دهد. هدفون های ویپ علاوه بر امکان برقراری تماس های باکیفیت و مفید، از برد 25 تا 100 متری برخوردار بوده که نوع بلوتوثی آن امکان استفاده از آن را بیش از پیش راحت می کند. با کمک چنین دستگاه هایی دیگر خستگی مکالمات طولانی مثل در دست نگه داشتن طولانی تلفن، صدا و نویز اضافی و خستگی نشستن در یک جای ثابت را به هیچ وجه احساس نخواهید کرد.

سرور

سیستمی که قرار است سیستم ویپ بر روی آن نصب شود، نباید برای دیگر فعالیت ها مورد استفاده قرار بگیرد. به طور کلی یک CPU و هارد معمولی در کنار یک رم 4 گیگی هم می تواند کار شما را راه بیاندازد. در هر حال، چیزی که مهم است میزان استفاده شما از این نوع سیستم است. شما باید زیرساخت سخت افزاری سرور خود را باتوجه به این نکته آماده سازید.

اینترنت

با اینکه بسیاری از افراد تصور می کنند که محور اصلی فعالیت سیستم ویپ براساس اینترنت صورت می گیرد، ولی اینطور نیست. تنها در بعضی مواقع خاص است که باید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

تجهیزات راه اندازی voip

نصب و راه اندازی ویپ ویپ

به طور کلی، راه اندازی و نصب فناوری پیشرفته ای نظیر ویپ باید توسط متخصصان صورت گیرد. پس قبل از هر اقدامی باید از یک حرفه ای در این زمینه کمک گرفته تا از موفقیت پیاده سازی شبکه شرکت یا سازمان خود اطمینان حاصل کنید. زیرا راه اندازی سیستم ویپ بدون داشتن اطلاعات کافی امکان دارد مشکلاتی را برای شما به ارمغان بیاورد. نت یک با تامین تجهیزات راه اندازی voip در کنار شماست.

تجهیزات راه اندازی voip

مزایای راه اندازی ویپ ویپ برای کسب و کارها

از میان مزایا و امکانات راه اندازی سیستم ویپ، کاهش هزینه های جاری پر رنگ ترین آنهاست. دیگر ویژگی هایی که این فناوری قدرتمند را در میان دیگران متمایز کرده، عبارت هستند از :

  • نیاز نداشتن به سیم کشی مجزا
  • امکان ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر
  • امکان برگزاری کنفرانس های صوتی و تصویری
  • امکان توسعه راحت سیستم
  • هزینه رایگان تماس کاربران خارج از سازمان (به سرتاسر جهان)
  • مدیریت متمرکز

تجهیزات راه اندازی voip

به پایان تجهیزات راه اندازی voip رسیدیم …

فرصت ویژه راه اندازی  سیستم ویپ برای منزل، سازمان یا شرکت خود را از دست ندهید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید از شما عزیزان متشکریم. نت یک فروشگاه تلفن ویپ گرند استریم – سیسکو – یالینک و … و همینطور تجهیزات راه اندازی voip بوده و از شما دعوت می کند برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

تجهیزات راه اندازی voip

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *