وبلاگ

راه اندازی سرور اختصاصی

سرور | نت یک

در این مقاله به بررسی راه اندازی سرور اختصاصی پرداخته ایم؛ بنابراین در ادامه همراه سایت نت یک باشید.

بررسی میزان هزینه راه اندازی سرور اختصاصی

هزینه راه اندازی سرور اختصاصی چقدر است؟ این سوال میتواند به صورت جزئی برای انتخاب دقیق سرور حائز اهمیت باشد. با توجه به نیاز شما سرورهای مختلف را بررسی خواهیم کرد تا با مقایسه ای دقیق در خصوص قیمت ها به یک نتیجه مفید برسیداز آنجایی که هر کسب و کاری منحصر به فرد به حساب می آید و معمولا افراد نیاز های متفاوتی دارند لازم است تا پیش از هر با مشاوران بخش پشتیبانی سرور ارتباط برقرار کنید.

معمولا مشاغل کوچکی که به تازگی شروع به فعالیت کردند مایلند تا هزینه کمتری برای سرور پرداخت کنند بنابراین سرورهای ابری پیشنهاد فوق العاده ای به حساب می آید اما برای اینکه با جزئیات راه اندازی سرور و هزینه های آن آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

عوامل موثر در هزینه راه اندازی سرور اختصاصی

هزینه یک سرور به عوامل متعددی نظیر مقدار CPU، فضای دیسک، پهنای باند و حافظه مورد نیاز بستگی دارد. از طرفی عوامل دیگری نظیر اینها RAID، حفاظت DDoS و نوع هارد درایو مورد استفاده در سرور ابری یا سرور اختصاصی نیز برای تعیین میزان قیمت سرور با اهمیت به حساب می آیند. اگر بخواهیم سرورهای مشاغل کوچک را با توجه به برخی نیازهای معمولی تقسیم بندی کنیم  باید به این سه دسته طبقه بندی یعنی حداقل نیازهای سرور، هزینه راه اندازی اولیه، هزینه های تعمیر و نگهداری  توجه کنید.

حداقل نیازهای سرور: حداقل نیاز های سرور برای رفع نیاز های یک وب سایت تجارت الکترونیکی کوچک یا شرکت، ذخیره سازی فایل و سرور مورد توجه قرار میگیرند. اگر هدف شما راه اندازی یک سرور با کمترین میزان هزینه است باید تنها به حداقل نیاز های سرور بسنده کنید.

هزینه راه اندازی سرور اختصاصی (اولیه)

یکی دیگر از ملاحظات برای بررسی میزان هزینه های مربوط به سرور، هزینه راه اندازی سرور است. از آنجایی که میزان هزینه و انتخاب نوع سرور با توجه به نیاز افراد تعیین می شود؛ بنابراین راه اندازی یک میزبان ایمیل، سیستم پشتیبان گیری پیشرفته یا بازیابی فاجعه به تنهایی، پروژه های بزرگی هستند که طبیعتا، هزینه بیشتری نیاز دارند.

از آنجایی که برای بررسی این موضوع باید با کارشناس های پشتیبانی سرور و یا افراد متخصص ارتباط برقرار کنید به همین دلیل کلید یک راه اندازی سرور موفق و مقرون به صرفه، انتخاب تیم مناسب برای انجام کار است.

راه اندازی سرور اختصاصی؛ برآورد هزینه تعمیر و نگهداری

از آنجایی که سرور قطعه ای ارزشمند به حساب می آید و تعمیر و نگهداری آن پس از خرید نیز اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین باید از افراد حرفه ای برای نگهداری یا عیب یابی کمک بخواهید. اگر برای خرید، تخمین هزینه، نگهداری و عیب یابی به کمک نیاز دارید می توانید از سایت نت یک استفاده کنید.

همان طور که می دانید، سرورها قطعات پیچیده ای هستند که از نرم افزار و سخت افزار تشکیل می شوند و برای ادامه کار باید به درستی نگهداری شوند. هزینه های دقیق تعمیر و نگهداری با توجه به آنچه مورد نیاز است تغییر می کند.

راه اندازی سرور اختصاصی؛ سرور ابری چیست

سرور ابری یک منبع سرور متمرکز است که میزبانی شده و از طریق یک شبکه (معمولاً اینترنت) ارائه می شود و در صورت تقاضا توسط چندین کاربر قابل دسترسی است. سرورهای ابری می توانند تمام عملکردهای یک سرور فیزیکی سنتی را انجام دهند و قدرت پردازش، ذخیره سازی و برنامه های کاربردی را ارائه دهند.

سرورهای ابری می توانند در هر نقطه از جهان قرار داشته باشند و خدمات را از راه دور از طریق یک محیط رایانش ابری ارائه دهند. در مقابل، سخت افزار سرور اختصاصی سنتی معمولاً در محل برای استفاده انحصاری توسط یک سازمان راه اندازی می شود.

راه اندازی سرور اختصاصی

راه اندازی سرور اختصاصی

هزینه راه اندازی سرور اختصاصی برای یک کسب و کار کوچک چقدر است

متأسفانه باید بگوییم که هیچ مبلغی وجود ندارد که بتوان در مورد اینکه سرور برای یک کسب و کار کوچک چقدر هزینه دارد، ارائه داد؛ زیرا همیشه قیمت ها تغییر می کنند و ثبات به خصوصی ندارند. از طرفی هر کسب و کاری منحصر به فرد است و با توجه به نیازهای سروری که انتخاب می کند قیمت های متفاوتی وجود دارد.

بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که با متخصصان موجود در این حوزه همکاری کنید زیرا آن ها می توانند به بهترین نحو به شما کمک کنند تا سرور مناسب برای کسب و کارتان را پیدا کنید.

چرا یک سرور ابری ارزان تر از VPS است

راه اندازی سرور اختصاصی؛ در ابتدا لازم است تا بدانید که هر دو سرور ابری و مجازی، موجودیت های جداگانه و تفاوت های فنی دارند. مهم ترین شاخص های اصلی جداکننده، قابلیت اطمینان، انعطاف پذیری و در دسترس بودن هستند. سرورهای خصوصی مجازی یا VPS که برخی مواقع به عنوان “ابر خصوصی” نیز شناخته می شود، بر اساس مکانیزم مجازی سازی فعالیت می کنند.

فواید سرورهای خصوصی مجازی یا VPS:

  • ارائه آزادی کامل با میزبانی VPS
  • کارآمدی و امن بودن هاست در VPS

فواید سرور ابری:

  • قابلیت اعتماد نسبی سرور ابری
  • ایمنی و قیمت مقرون به صرفه
  • انعطاف پذیر، توسعه پذیر و مقیاس پذیری سرور ابری
راه اندازی سرور اختصاصی

راه اندازی سرور اختصاصی

با وجود اینکه هزینه راه اندازی سرور اختصاصی موضوع با اهمیتی به حساب می آید، اما همه چیز به نیازهای شما مربوط می شود. در صورتی که به قابلیت اطمینان و عملکرد قدرتمند نیاز داشته باشید، میزبانی ابری یک انتخاب عالی خواهد بود. VPS یا سرور مجازی بیشتر برای افرادی ساخته شده است که به میزبانی فقط یک وب سایت علاقه مند هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *