وبلاگ

نکات خرید تلفن ویپ

نکات خرید تلفن ویپ

مجموعه نت یک در این مقاله قصد دارد به توضیح مختصری در رابطه با نکات خرید تلفن ویپ بپردازد و یک راهنمای خرید تلفن ویپ کامل ارائه دهد. در ابتدا باید گفت کاربران در دفاتر هوشمند نیاز به ارتباط و همکاری راحت را در هر زمان و هر مکان نیاز دارند و با کمک انواع تلفن ویپ با کیفیت بالا که کار کردن با آن ها برای کاربران بسیار آسان بوده و از برنامه های کاربردی برای تنظیمات مختلف تجاری؛ ادغام با نرم افزار آفیس، اجرای کار مشترک و کارمندان در حال حرکت و سیار بدون محدودیت در محیط اداری پشتیبانی مینماید، به ادامه فعالیت خود بپردازند.

برای خرید تلفن ویپ در برند موردنظرتان، با ما در نت یک تماس بگیرید تا به بهترین شکل با کمک تجربیات کارشناسان، به شما کمک کنیم یک تلفن ویپ کاربردی و به صرفه خریداری و راه اندازی کنید. ما در نت یک علاوه بر ارتقا، به حل مشکلات ارتباطی شما با تلفن ویپ می پردازیم و در تلاشیم با ارائه بهترین خدمات رضایت شما عزیزان را به دست آوریم. برای اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در بخش پایانی وب سایت با ما در ارتباط باشید.

توجه و راهنمای مطالعه: تلفن ویپ با نام های آی پی فون، تلفن آی پی، تلفن تحت شبکه و تلفن voip هم شناخته می شود، پس اگر در متن با ان ها مواجه شدید بدانید منظور از همه آن ها همان تلفن ویپ است.

 

تلفن ویپ برای چه کسانی مناسب است؟

اولین و مهم ترین مزایای تلفن تحت شبکه این است که محدودیت جغرافیایی ندارد و شما به راحتی می توانید از آن هرجایی که هستید؛ استفاده کنید. در صورتی که از خطوط ثابت مخابرات بهره بگیرید، اگر از محل دریافت سیم تلفن تان دور شوید دیگر امکان برقراری ارتباط نخواهید داشت. در صورتی که با تلفن ویپ این محدودیت وجود ندارد و کاربران در هر مکانی می توانند از آن استفاده کنند. پس آن دسته از افراد که به این ویژگی نیاز دارند و یک خط ویپ ثابت و همیشگی می خواهند باید برای خرید آی پی فون هزینه کنند.

 

انواع تلفن ویپ را بشناسید تا بهتر انتخاب کنید

قبل از خرید تلفن ویپ باید انواع تلفن ویپ را بشناسید تا با دید بازتر بتوانید خرید کنید:

تلفن ویپ مدیریتی

این تلفن های ویپ به علت کاربرد کنترلی و مدیریتی دارای امکانات بیشتری نسبت به تلفن های کارمندی می باشند. تلفن های ویپ مدیریتی قابلیت مدیریت و کنترل تماس ها را به شکل کامل آماده می کنند.

تلفن ویپ کارمندی

این تلفن های ویپ دارای قابلیت ها محدودی می باشند و بیشتر برای ارتباطات تلفنی بر بستر اینترنت به کار می روند. بسیاری از تلفن های ویپ مورد استفاده در سازمان ها و ادارات از نوع کارمندی می باشند و برای همین برخورداری از کیفیت بالا در این تلفن ها بسیار مهم می باشد.

تلفن ویپ بی سیم IP

این تلفن های ویپ برای افرادی که به شکل دائم در حال جابه جایی می باشند کاربرد دارند. این تلفن ها از طریق wifi به اینترنت متصل می شوند و کاربردی مشابه سایر تلفن های ویپ دارند.

تلفن ویپ تصویری

این تلفن ها قابلیت برقراری تماس های تصویری و ویدیویی را برای کاربران آماده می کنند. برقراری ویدیو کنفرانس و جلسات غیرحضوری با کمک این تلفن ها بسیار رایج می باشد.

تلفن ویپ کنفرانسی

این تلفن ها برای استفاده در اتاق های کنفرانس و جلسات طراحی شده اند. گوشی های تحت شبکه کنفرانسی دارای میکروفون ها و اسپیکر های بسیار قوی می باشند و کیفیت صدای بسیار بالایی دارند.

 

نکات خرید تلفن ویپ – در خرید تلفن تحت شبکه به چه مواردی باید توجه کنیم؟

در ادامه مقاله نکات خرید تلفن ویپ، به بخش کارمندانی که روزانه به استفاده از انواع تلفن ویپ میپردازند هم میرسیم. بیشتر کارمندان نیاز به یک تلفن ویپ قابل اعتماد و با عملکرد پایدار دارند. کارکنان بخش آی تی هر مجموعه، برای استقرار انبوه اطلاعات و تسهیل مدیریت، نیاز به تهیه خودکار و پشتیبانی به روز اطلاعات دارند که باید استقرار خودکار، پلاگین و بازی، تنظیمات شبکه سرور محلی، پروتکل های امنیتی، عملکرد پایدار، صدای HD و سهولت استفاده از تجهیزات پشتیبانی گردد و کاربران به آسانی به اطلاعات مورد نیاز دست پیدا کرده و استفاده نمایند.

این سه مطلب هم شاید برای شما مفید باشد، پس آن ها را از دست ندهید:

 

چگونه یک تلفن ویپ مناسب انتخاب کنیم؟

در انتخاب تلفن ویپ باید به چند نکته از خصوصیات عمومی تلفن و ویگی های فنی گوشی توجه داشته باشیم و با در نظر گرفتن آن ها و نیاز متقاضی تلفن شبکه مناسب را برای خود خریداری کرده و یا به دیگران پیشنهاد کنیم.

چه قابلیت های مورد نیاز است؟

ویژگیهای پیشرفته فقط برای افرادی که به آن نیاز دارند

بعضی ویژگی ها و قابلیت ها به شکل عادی برای افراد مورد نیاز نیست و بعضی افراد در مواردی مثل تماس کاری بسیار بالا به آن نیاز پیدا می کنند. این قابلیت ها عبارت هستند از: تعداد خط بالای 4، اتصال WiFi، بلوتوث برای اتصال هدست بلوتوثی، تماس تصویری، پورت گیگ شبکه، دوربین، POE، سخت افزار بسیار قوی و سیستم عامل اندروید از جمله این قابلیت ها می باشند که شاید هر کسی نیاز به استفاده از آن ها نداشته باشد.

ویژگیهای ابتدایی و مورد نیاز برای همه

بعضی از قابلیت ها و خصوصیات ابتدایی که پیشنهاد ما این بوده که تلفن ویپ شما حتما مجهز به آن ها باشد عبارت هستند از: صدای HD، نور پشت زمینه صفحه نمایش سیاه سفید، اسپیکرفون و قابلیت اتصال هدست.

آیا قصد خرید سیستم تلفن ویپ را دارید؟

در صورتی که در حال انتخاب یک ارائه دهنده خدمات VoIP هستید و قیمت های خدمات مقایسه می کنید، به احتمال زیاد ارائه دهند ه ها برای گوشی های تحت شبکه هم قیمت ارائه کرده اند. پس شما در موقعیت خوبی برای مذاکره در مورد تخفیف روی تلفن ها هستید، خوب تحقیق کنید تا مطمئن شوید که دستگاه های پیشنهادی برای شما یا کسب و کار شما مناسب می باشد. در حین انجام این تحقیق می توانید قیمت هایی که در دست دارید را هم بررسی کنید. استفاده از کمک نکات خرید تلفن ویپ هم می تواند بسیار موثر باشد.

آیا از سیستم تلفن ویپ استفاده می کنید؟

در صورتی که به دنبال اضافه کردن تلفن های بیشتر یا ارتقاء مدل تلفن های موجود هستید، اولین کاری که باید بکنید این بوده که با ارائه دهنده خدمات ویپ خود صحبت کنید و این بار به عنوان یک نکات خرید تلفن ویپ از آن ها بپرسید که چه گوشی هایی را برای بهترین عملکرد و پشتیبانی سیستم تلفنی به شما پیشنهاد می کنند و همینطور بپرسید که از طرف آن ها یا شرکت های فروشنده همکار، برای قیمت گذاری پیشنهاد ویژه ای دارید یا خیر. اکنون می توانید با بهترین قیمت خرید مقایسه و تصمیم گیری کنید.

سازگاری تلفن ویپ با سانترال

با وجود ارائه سیستم های تلفنی منبع باز (open source) و ارائه دهندگان سرویس ها و حمایت کنندگان پروتکل های SIP و…، کماکان قابلیت ناسازگاری تلفن ویپ انتخابی با سیستم تلفن اینترنتی مورداستفاده وجود دارد. پس باید قبل از هر اقدامی از کدک ها و پروتکل های مورد حمایت سیستم تلفنی VOIP اطلاع یافته و متناسب با آن ها تلفن ویپ را انتخاب کرد.

نیاز مشتری و نوع کاربری تلفن ویپ

در قدم اول باید با توجه منابع پروژه و نیاز کاربران به گوشی ها، کاربران را تقسیم بندی کرده و نیازهای هر دسته از کاربران سیستم تلفنی را مشخص کنیم. به شکل مثال مدیران، کارشناسان و کارمندان چه نوع استفاده ای از سیستم تلفنی خواهند داشت. تا چه حد استفاده ها در حد عرف و یک مکالمه ساده بوده و تا چه حد از قابلیت ها و خصوصیات تلفن ویپ مثل کلید های قابل برنامه ریزی، تماس تصویری، صندوق صوتی و دیگر موارد می خواهند استفاده نمایند.

 

پارامتر های مختلف در انتخاب تلفن ویپ

در ادامه مطلب به تشریح پارامتر های مهم در انتخاب یک تلفن ویپ میپردازیم. شما بعد از مطالعه این قسمت می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تعداد اکانت سیپ

داشتن قابلیت ریجیستر کردن چند اکانت سیپ روی گوشی های ویپ و تحت شبکه، به منظور اتصال این گوشی ها به سرور های مختلف به شکل همزمان است. این عملکرد برای اپراتور ها و یا کاربر هایی کارایی خواهد داشت که میخواهند همزمان پاسخ گوی تماس های ورودی از سرور های ویپ مختلف باشند. قابلیت استفاده از این آپشن برای تعریف سرور جایگزین به زمان پیدا شدن مشکل در سرور اول، هم وجود دارد.

تعداد لاین

در حقیقت تعداد لاین و یا خط در تلفن های ویپ برای پاسخگویی همزمان چند خط تعریف می شود. مثلا وقتی گفته می شود که این مدل تلفن ویپ دارای 3 لاین است. یعنی سه دکمه بر روی این تلفن تعریف شده که عملکرد لاین را برای کاربر دارد. مثلا در تلفن Vipex D4 چهار دکمه در سمت چپ صفحه نمایش وجود دارد که می توان 4 خط IP برای آن تعریف کرد. کاربر می تواند در صورتی که با یکی از خطوط صحبت می کند، تماس خطوط دیگر را روی صفحه نمایش مشاهده کند.

می تواند تماس را Hold کند و به خط دیگر پاسخ دهد و دوباره به تماس اول برگردد. در حقیقت در این حالت قابلیت پاسخ گویی همزمان 3 خط را خواهد داشت.

پورت گیگ

در صورتی که در شبکه مجموعه شما احتمال جابجایی حجم بالایی از دیتا وجود دارد و در صورتی که سرعت شبکه برای شما حائز اهمیت می باشد. مطمئنا باید همه ابزار های استفاده شده در شبکه پورت های 10/100/1000 یا همان پورت گیگ داشته باشند.

اتصال از طریق Wifi

اتصال از طریق شبکه برای گوشی های تحت شبکه که درست رسی به کابل شبکه برایشان مقدور نیست کارایی دارد. این تلفن ها معمولا در شرایط خاصی استفاده میشوند. به این ترتیب نیاز به کابل کشی شبکه برای این تلفن های ویپ، وجود ندارد.

کیفیت صدای گوشی

یکی از کاربردهای بسیاری که شما از گوشی تلفن خود به شکل دائم نیاز دارید، ارتباطات صوتی می باشد. بنابراین کیفیت صدای گوشی را باید بررسی کنید. بیشتر گوشی های باکیفیت و روز دنیا، از صدایی با کیفیت بالا و HD بهره می برند. البته بعضی از گوشی ها هم از این قابلیت برخوردار نیستند و کیفیت صدای پایینی دارند. بدون شک این مسئله روی قیمت آن ها هم مؤثر می باشد. با این حال تلفن های سانترال ویپ، حتی با کیفیت صدای پایین تر از HD، باز هم بهتر از گوشی های آنالوگ عمل می کنند.

دکمه های قابل تعریف BLF

این عملکرد برای کسانی که به شکل مداوم با شماره های خاصی در ارتباط می باشند می تواند بسیار مفید باشد. با کمک این دکمه ها شما می توانید با فشار دادن یک کلید با داخلی مورد نظر و یا خط مورد نظر ارتباط بگیرید. همینطور چراغ های پیش بینی شده روی این دکمه ها می تواند شما را از وضعیت داخلی تعریف شده با خبر کند. این قابلیت می تواند برای مدیرانی که میخواهند عملکرد کارمندان خود را کنترل کنند مفید خواهد بود.

صفحه نمایش گوشی سانترال ویپ

یکی دیگر از قابلیت های که گوشی های ویپ را با همدیگر متفاوت می کند، صفحه نمایش گوشی می باشد. صفحه نمایش های متنوعی از سیاه و سفید تا رنگی گرفته و ر اندازه های کوچک تا بزرگ برای انواع مدل های تلفن سانترال ویپ طراحی شده اند. بعضی از صفحه نمایش هایی که برای گوشی های حرفه ای و مدیریتی طراحی شده اند، به شکل رنگی، بزرگ و لمسی می باشند.

از طرفی قابلیت نمایش اطلاعات زیادی بر روی آن ها وجود دارد. تلفن هایی که قابلیت تماس تصویری دارند، این قابلیت را برای کاربر آماده می کنند تا بر روی صفحه نمایش، تصویر مخاطب را هم داشته باشند.

تعداد اکانت قابل پشتیبانی توسط تلفن سانترال ویپ

تعداد داخلی یا اکانتی که می توان بر روی یک تلفن ویپ از آن بهره برد، متفاوت می باشد. بر روی گوشی های مختلف قابلیت رجیستر کردن یک تا چند خط داخلی وجود دارد. معمولاً تلفن های مدیریتی بیش از 2 اکانت سیپ یا خط داخلی را قادر هستند بر روی خود پشتیبانی کنند.

قابلیت پاسخ خودکار به تماس ها

قابلیت پاسخ خودکار، این قابلیت را به کاربر می دهد تا بدون حضور اپراتور، اطلاعاتی را برای تماس گیرنده ارائه دهد. مثلا، در صورتی که بخواهید یک پیام را به تعدادی از کاربران مخابره کنید، می توان به شکل گروهی با آن ها تماس گرفته و مکالمه ثبت شده را به آن ها برسانید.

نوع پروتکل مورد استفاده در تلفن ویپ

سیستم های سانترال ویپ از پروتکل های مختلفی استفاده می کنند. پروتکل هایی مثل استریسک، فری پی بی ایکس، ایزابل و … بعضی از این پروتکل ها می باشندکه برای ارتباط میان سانترال و سایر تجهیزات و تلفن ها به کار گرفته می شوند. بنابراین قبل از خرید تلفن سانترال ویپ، باید این موضوع را بررسی کنید و تلفنی را انتخاب کنید که با پروتکل سیستم سانترال شما همخوانی داشته باشد.

پشتیبانی از پورت EHS

گاهی نیاز است تا تلفن از طریق پورت های EHS به هدست، تجهیزات بی سیم و تکنولوژی دکت متصل شوند. در اصل تکنولوژی EHS، یک شبکه بی سیم بوده که دارای فرکانس خاصی می باشد. تلفن های رومیزی که از این قابلیت برخوردارند، قابلیت اتصال آن ها به هدست های بی سیم و مکالمات راحت تر را دارند.

استفاده از کنفرانس صوتی در تلفن سانترال ویپ

از دیگر امکاناتی که بعضی از گوشی های تلفن سانترال تحت شبکه ویپ دارند، داشتن قابلیت کنفرانس صوتی می باشد. در صورتی که به کنفرانس صوتی نیاز دارید یا امکان دارد در آینده از این قابلیت ها در شبکه خود بهره ببرید، گوشی هایی را انتخاب کنید که کنفرانس صوتی چند نفره را پشتیبانی کنند. از کنفرانس های صوتی 3 تا 5 نفره را می توانید در گوشی های مختلف ببینید.

کلیدهای BLF بر روی گوشی سانترال ویپ

در صورتی که تعداد زیادی مخاطب دارید که دوست ندارید آن ها را پشت خطوط اشغال نگه دارید، بهترین راه حل این بوده که از گوشی هایی کمک بگیرید که کلید BLF دارند. بدین صورت، وضعیت آزاد یا اشغال بودن داخلی های یک سازمان به اپراتور گزارش داده می شود. حتی اگر داخلی مورد نظر کاربر اشغال باشد، کلید مربوط به آن قرمز و در غیر این صورت سبز می باشد. بنابراین ساماندهی مکالمات برای اپراتورها به مراتب راحت تر خواهد بود.

پشتیبانی از قابلیت POE

بیشتر گوشی های تلفن سانترال ویپ که این روزها مورد استفاده قرار می گیرند، از قابلیت POE پشتیبانی می کنند. این سوئیچ به شما کمک می کند تا دیتا و برق موردنیاز را روی یک کابل به دستگاه منتقل کنید. بدین صورت نیازی نیست تا از کابل کشی های متعددی بهره ببرید و اطراف خودتان را شلوغ کنید.

پورت هدست بر روی گوشی سانترال ویپ

گاهی به خاطر داشتن فضای شلوغ، کاربر نیازمند استفاده از هدست یا هندزفری برای شنیدن بهتر صدا می باشد. بنابراین در صورتی که محیط کاری شلوغی دارید، باید یک تلفن را انتخاب کنید که از پورت هدست پشتیبانی می کند. این پورت ها ممکن از نوع RJ9، USB و … باشند.

سیستم عامل مورد استفاده بر روی تلفن سانترال ویپ

البته همه گوشی های تلفن ویپ دارای این قابلیت نیستند و قادر نیستند سیستم عامل را بر روی خود پشتیبانی کنند. بعضی از گوشی های مدیریتی و مدرن، این قابلیت را به کاربر می دهند تا سیستم عامل اندروید را بر روی آن نصب کرده و همه نرم افزارهای یک گوشی تلفن هوشمند را در اختیار داشته باشند. بنابراین این قابلیت را به کاربر می دهند تا از برنامه های کاربردی مثل تلگرام، واتساپ، اسکایپ، جیمیل و … بر روی گوشی خود بهره ببرند.

پشتیبانی از پورت شبکه اضافی بر روی تلفن سانترال ویپ

در صورتی که می خواهید گوشی تلفن سانترال ویپ خود را بدون نیاز به کابل کشی مجدد به سیستم سانترال متصل کنید، باید از پورت های اضافی بر روی تلفن خود بهره ببرید. در اصل می توان کابلی را که برای کامپیوتر آورده می شود، به تلفن متصل کرد و از پورت دوم به کیس کامپیوتر اتصال داد. بعضی از انواع تلفن ویپ دارای پورت های بیشتری هم می باشند.

قابلیت مکالمه تصویری

بعضی از تلفن های مدیریتی دارای دوربین های مخصوص برای مکالمه تصویری می باشند. گاهی نیاز است تا با کارمندان و شرکای کاری، به شکل کنفرانس تصویری با همدیگر ارتباط برقرار کنند. در صورتی که به این قبیل قابلیت ها نیاز دارید، باید تلفن سانترال ویپ از نوع مدرن را انتخاب کنید که از این قابلیت برخوردار باشد.

تلفن سانترال ویپ و ماژول های توسعه

گاهی شبکه به مرور زمان توسعه بیشتری پیدا می کند و همین موضوع هم موجب می شود تا کاربران نیاز به قابلیت ها بیشتری داشته باشند. مثلا سخت افزارهای اضافی مثل کلیدهای دسترسی سریع که بر روی بعضی از گوشی های ویپ نصب می شود، استفاده از این گوشی را برای کاربران راحت تر می کند.

پورت شبکه اضافی

معمولا IP Phone ها دارای دو پورت شبکه می باشند. این ویژگی موجب می شود برای ارتباط کابلی تلفن تا مرکز تلفن نیازی به کابل کشی جدید نخواهد بود. در حقیقت کابلی که برای کامپیوتر هر شخص آمده است به عنوان ورودی به تلفن وصل می شود و از پورت دوم تلفن یک خروجی به سمت کیس کامپیوتر خواهد رفت. البته هیچ تلفنی کمتر از دو پورت شبکه ندارد، اما باز هم زمان خرید به این موضوع توجه کنید!

 

نکات خرید تلفن ویپ دفاتر روزانه

نکات خرید تلفن ویپ، در رابطه با نکات خرید تلفن ویپ دفاتر روزانه، نمایندگی یالینک طیف گسترده ای از گوشی های تحت شبکه درجه یک سازمانی را ارائه می دهد که دو تلفن ویپ با امکانات بسیار کاربردی را در این بخش ارائه داده.

تلفن ویپ یالینک T42S دارای صفحه نمایش LCD با نور پس زمینه خاکستری 192×64 پیکسل برای تجربه بصری واضح و صدای Optima HD و کدک G.722 کیفیت صدای واقعی را به کاربران هدیه می دهد و با ویژگی هایی مثل دفترچه تلفن XML و جستجوی هوشمند، تماس کارآمد و دقیق را برای کاربران تضمین می کند و همینطور از روش استقرار انبوه چندگانه «صفر لمسی» پشتیبانی می کند و شامل گزینه DHCP 66 و PnP هم است.

در صورتی که نیازهای بالاتری برای تلفن ویپ روزانه اداری دارید، کمپانی یالینک، تلفن ویپ جدید یالینک T53 را با صفحه نمایش بزرگتر، تجربه بصری بهتر و عملکردهای کاربرپسندتر ارائه می دهد.

تلفن یالینک T53 به یک صفحه نمایش با کیفیت و قابل تنظیم برای تناسب با محیط های مختلف اداری و شرایط نوری مختلف مجهز شده و از ویژگی Acoustic Shield پشتیبانی می کند تا به شکل هوشمند صداهای مزاحم را مسدود یا بی صدا کند، به طوری که فرد سمت دیگر فقط صدای شما را بدون صدای مزاحم میشنود و به وضوح شما را دنبال می کند، که این قابلیت برای فضای کاری شلوغ و پر سر و صدا ایده آل می باشد.

منشی ها یا افرادی که وظیفه پذیرش تماس های یک مجموعه را به عهده دارند، پرمشغله ترین افراد هر سازمان می باشند. آن ها همه روز را مشغول به پاسخ دهی تماس های تلفنی می باشند و تماس های دریافتی را به بخش ها و بخش های داخلی مختلف هدایت می کنند، پس تلفنی که استفاده می کنند باید بسیار مناسب و راحت برای این کار باشد تا زمان زیادی که مشغول به فعالیت می باشند به مشکل بی کیفیتی تماس ها برخورد نکنند و به شکل کاملا کارآمد، با پشتیبانی از هدست های بلوتوث به ویژه زمان انجام چند کار فعالیت کنند.

تعداد خطوط تلفن ویپ

تعداد تماس های ورودی هر کاربر در فرآیند انتخاب تلفن ویپ مناسب باید مدنظر قرار گیرد. به شکل مثال یک کارشناس می تواند نهایتاً با کمک 2 خط نیاز خود را مرتفع کند در صورتی که اپراتورها، و مسئولان پذیرش، قاعدتاً به تعداد بیشتری از خطوط نیاز دارند.

کدک ها و پروتکل های VoIP

توجه به پروتکل ها و کدک های مورد حمایت تلفن ویپ از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا با وجود اینکه بیشتر گوشی های تحت شبکه موجود در بازار، پروتکل SIP و کدک هایی مثل G.711 و G.729 حمایت می نمایند، ولی بعضی از انواع آن ها تنها پروتکل هایی مثل H.323 و MGCP و کدهایی مثل کدک GSM را مورد حمایت قرار می دهند.

کدکها، پروتکل های مربوط به لایه نمایش (Presentation Layer) می باشند. در حقیقت در سیستم VOIP، تبدیل صدای آنالوگ به بسته های داده دیجیتال و تعیین کیفیت صدا و پهنای باند مورد نیاز، توسط کدک صوتی انجام می گیرد.

تجهیزات راه اندازی voip

نکات خرید تلفن ویپ مناسب منشی

نکات خرید تلفن ویپ، در ادامه نکات خرید تلفن voip مناسب منشی، را باهم می خوانیم:

تلفن ویپ یکی از ابزارهای ارتباطی حیاتی برای منشی ها است، زیرا امکانات آن از ارتباط بهتر با مشتریان و همکاران به شما کمک می کند. در این مقاله به بررسی نکاتی که برای خرید تلفن ویپ مناسب برای منشی ها باید مد نظر داشته باشید، می پردازیم.

  1. کیفیت صدا: یکی از نکات مهم در خرید تلفن ویپ برای منشی ها، کیفیت صدا است. منشی ها بعضی اوقات در تماس های طولانی مدت با مشتریان و همکارانشان هستند، بنابراین تلفن ویپ با کیفیت صدای بالا و بدون نویز مهم است.
  2. قابلیت اتصال به سیستم CRM: بعضی از تلفن های ویپ امکان اتصال به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را دارند، که این امکان به منشی ها کمک می کند تا بهتر اطلاعات مشتریان را مدیریت کنند و به طور موثرتر با آنها ارتباط برقرار کنند. نکات خرید تلفن ویپ
  3. قابلیت اتصال به اینترنت: تلفن ویپ بر اساس فناوری VoIP (صوت بر روی اینترنت) کار می کند، بنابراین برای استفاده از آن نیاز به اتصال به اینترنت دارید. بنابراین در خرید تلفن ویپ برای منشی ها، اطمینان حاصل کنید که تلفن دارای قابلیت اتصال به اینترنت است.
  4. قابلیت انتقال تماس: منشی ها بعضی اوقات نیاز دارند تا تماس های خود را به همکاران یا مدیران خود منتقل کنند. بنابراین در خرید تلفن ویپ برای منشی ها، اطمینان حاصل کنید که تلفن دارای قابلیت انتقال تماس است.
  5. هزینه: در نهایت، هزینه تلفن ویپ نیز یکی از نکات مهم در خرید آن برای منشی ها است. مطمئن شوید که هزینه تلفن ویپ با قابلیت های مورد نیاز شما سازگار است و بهترین انتخاب برای شما است.

با مراجعه به این نکات و مقایسه تلفن های ویپ مختلف، می توانید تلفن ویپ مناسب برای خود و منشی های خود را پیدا کنید و از امکانات آن بهترین استفاده را ببرید.

 

قابلیت های تلفن آی پی

از قابلیت ها و خدمات قابلیت های تلفن تحت شبکه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ارسال و انتقال مکالمات تلفنی در شبکه ویپ (voip) با کمترین هزینه
  • دارای قابلیت نظارت بر تک تک مکالمات تلفنی
  • قابلیت دادن برنامه زمان بندی شده برای ایجاد حالت های پاسخگویی مختلف خودکار
  • دارای قابلیت لیست سیاه و گزارش تماس ها
  • قابلیت اتصال هدست به جای گوشی
  • قابلیت پاسخگویی چندین شماره داخلی با کمک یک تلفن

 

قیمت تلفن ویپ و بودجه شما

قیمت گوشی های تحت شبکه بسته به نوع و مدل آن می تواند بسیار متغیر باشد. این مبلغ می تواند به یک هزینه اولیه بزرگ تبدیل شود که باید قبل از تغییر به سرویس VoIP به شکل دقیق در نظر گرفته شود. این اختلاف قیمت لزوم نکات خرید تلفن ویپ را بیشتر مشخص می کند. در حقیقت هزینه تلفن های ویپ بسیار متفاوت است، اما بسته به ویژگی هایی که یک کسب وکار به آن نیاز دارد و چه برند و مدل تلفنی که در نهایت انتخاب می شود، این اختلاف قیمت منطقی به نظر می رسد.

اگرچه می توان از ATA یا گیتوی های آنالوگ برای اجتناب از نیاز به IP Phone استفاده کرد، اما استفاده کامل از همه ویژگی هایی که VoIP ارائه می دهد، بدون تلفن ویپ تقریباً غیرممکن می باشد. راه های مختلفی برای خرید تلفن وجود دارد که قیمت تلفن ویپ را پایین نگه می دارد، و برای مشاغلی که می خواهند به VoIP روی بیاورند، بار اولیه را کم تر می کند.

 

 

چند پیشنهاد برای خرید به صرفه تر تلفن ویپ (IP Phone)

  • گوشی های تحت شبکه را از یک شرکت متخصص در فروش سخت افزار مربوط به VoIP خریداری کنید. سراغ فروشگاه های متفرقه که بدون تخصص کافی، این دستگاه ها را در سبد محصولات خود دارند نروید. یک نکات خرید تلفن ویپ می تواند به مناسب تر شدن هزینه خرید شما کمک بزرگی کند.
  • با ارائه دهنده خدمات VoIP که راه اندازی سیستم تلفنی شما را بر عهده دارد مذاکره کنید و سعی کنید از تخفیف سخت افزار تلفن برخوردار شوید. گاهی نکات خرید تلفن ویپ هم می تواند تخفیف هایی را برایتان در نظر داشته باشد.
  • بسیاری سایت های فروشگاهی بخشی را به جشنواره ها و تخفیف های ویژه و شگفت انگیز اختصاص می دهند که رصد این بخش می تواند لذت یک خرید ارزان تر را برای شما هم به همراه داشته باشد.
  • گوشی های تحت شبکه در بسیاری از سایت های مختلف به شکل استفاده شده یا ریفربیشد در دسترس می باشند.

 

جستجو بر اساس سازنده تلفن ویپ

مهمترین نکته در نکات خرید تلفن ویپ VoIP آشنایی با برندهای آن است. در زمینه تلفن ویپ برندهای مختلفی وجود دارد که به علت کیفیت و عملکرد بالا مورد توجه قرار گرفته اند. بعضی از این برندهای معروف عبارت هستند از:

  1. Cisco: شرکت سیسکو یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان تلفن ویپ می باشد. تلفن های این شرکت دارای کیفیت بالا، پشتیبانی از پروتکل های مختلف و امکانات پیشرفته ای مثل مکالمات تصویری و تماس های چندرسانه ای می باشند. برای خرید تلفن ویپ سیسکو با ما در تماس باشید.
  2. Polycom: شرکت پلیکام یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید تلفن ویپ می باشد. تلفن های این شرکت دارای کیفیت بالا، صدای واضح و امکانات پیشرفته ای مثل مکالمات تصویری و تماس های چندرسانه ای می باشند.
  3. Avaya: تلفن های این شرکت دارای کیفیت بالا، پشتیبانی از پروتکل های مختلف و امکانات پیشرفته ای مثل مکالمات تصویری، تماس های چندرسانه ای و اتصال به سیستم های تحت شبکه دیگر می باشند.

در کنار این برندها، برندهای دیگری مثل Panasonic،Mitel،Huawei، و Linksys هم در زمینه تلفن ویپ فعالیت می کنند. بازار فعالیت در این حوزه گسترده می باشد. با در نظر گرفتن محدودیت ها و امکانات مورد نیازتان می توانید از میان این برندها یک مدل مناسب پیدا کنید.

یکی از راه های انتخاب IP Phone هم مثل بسیاری از تجهیزات دیگر توجه به برند و شرکت سازنده دستگاه می باشد. بیشتر این کمپانی ها تنوع بسیاری از مدل های متنوع را در سبد محصولات خود قرار داده اند. تعدادی از محبوب ترین و بهترین برند های تلفن ویپ در زیر آمده است:

به خاطر داشته باشید که بعضی از این برند ها بر روی یک نوع تلفن ویپ تمرکز بیشتری داشته و به شکلی تخصصی تر کار کرده اند. مشورت با یک نکات خرید تلفن ویپ می تواند این تجریه را در اختیار شما قرار دهد. مثلا برند RTX به صورتی مهم تر بر روی تکنولوژی دکت کار کرده می باشد. نکات خرید تلفن ویپ می تواند گلچینی از بهترین ها را با توجه به نیازتان در اختیار شما قرار دهد.

این دو مطلب هم شاید برای شما مفید باشد، پس آن ها را از دست ندهید:

 

نکات خرید تلفن ویپ

تلفن ویپ چه قابلیت هایی دارد؟

این نوع تلفن ها قابلیت ها فراوانی دارند که موجب شده در سراسر مخاطبان بی شمار پیدا کنند. مواردی نظیر:

  1. تماس درون سازمانی: تماس های درون سازمانی با این تلفن ها خیلی ساده شده می باشد.
  2. انتقال تماس: کاربران تلفن ویپ VoIP قادر هستند تماس های خود را به دیگران منتقل کنند.
  3. نمایش مشخصات تماس: با تلفن ویپ مشخصات تماس مثل شماره تلفن و نام کاربر هم نمایش داده می شود.
  4. مکالمات همزمان: تلفن ویپ VoIP به کاربران این قابلیت را می دهد تا مکالمات همزمان با چند کاربر دیگر را انجام دهند.
  5. پیام های صوتی: این سیستم به کاربران این قابلیت را می دهد تا پیام های صوتی بگذارند و به پیام های صوتی دیگران پاسخ دهند.
  6. مکالمات صوتی: تلفن ویپ VoIP به کاربران این قابلیت را می دهند با کمک اینترنت مکالمات صوتی باکیفیتی داشته باشند.
  7. مکالمات تصویری: با داشتن یک اتصال اینترنت قوی شما این توانایی را خواهید داشت که تماس های تصویری باکیفیت هم داشته باشید.
  8. سیستم های IVR: با تلفن ویپ کاربران قادر هستند از سیستم های IVR (Interactive Voice Response) که به شکل خودکار پاسخگوی تماس های ورودی می باشند، بهره مند شوند.
  9. تماس با شماره تلفن های معمولی: این سیستم به کاربران این قابلیت را می دهد تا با کمک شماره تلفن معمولی با دیگران تماس بگیرند. در نهایت مخاطبان قادر نیستند تشخیص دهند شما از چه نوع تلفنی تماس گرفتید!

 

برای راه اندازی تلفن ویپ چه نوع تجهیزاتی نیاز داریم؟

تجهیزات ویپ مثل تلفن ویپ، گیت وی ویپ، سانترال VoIP، کارت تلفنی استریسک، آموزش ویپ و تجهیزات جانبی VoIP در فروشگاه نت یک به شکل مستقیم ارائه می شود. نکات خرید تلفن ویپ

تلفن ویپ نکات خرید تلفن ویپ

تلفن ویپ یک سیستم تلفن فیزیکی بوده که به جای خط تلفن سنتی از فناوری voip کمک می گیرد.

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)

این دستگاه در اصل یک باتری پشتیبان بوده و به شما قابلیت می دهد در صورت قطع برق تماس برقرار کنید.

آداپتور PoE

این دستگاه که به عنوان انژکتور PoE هم شناخته می شود، کابل اترنت را به شکل فیزیکی تغذیه می کند.

گیت وی ویپ

این گیت وی ها مثل گیت وی fxs و گیت وی fxo به عنوان پلی میان زیرساخت تلفن سنتی و یک شبکه کامپیوتری عمل می کنند.

روتر ویپ

این همان چیزی بوده که تجهیزات ویپ شما را به اینترنت متصل می کند و مسئول کیفیت تماس و اتصال شما می باشد. نکات خرید تلفن ویپ

مرکز تلفن سانترال ویپ (IP PBX)

این دستگاه یک سرور کامپیوتری بوده که تماس شما را از طریق کانال مناسب هدایت می کند تا شما را به اینترنت متصل کند. نکات خرید تلفن ویپ

هدست ویپ

این قطعه سخت افزاری برای سیستم تلفن شما حیاتی نیست، اما به شما این قابلیت را می دهد که در حین تماس با هندزفری کار کنید.

 

نحوه کار تلفن های voip

 

نت یک، متخصص مربوط به راه اندازی ویپ و فروش انواع سیستم تحت شبکه

به خاطر داشته باشید در نصب و راه اندازی ویپ علاوه بر استفاده از تجهیزات ویپ مذکور استاندارد و باکیفیت، شما به یک متخصص خبره برای راه اندازی ویپ نیازمند هستید. این موضوع به قدری اهمیت دارد که اهمیت آن حتی به اندازه تجهیزات و شاید هم بیشتر باشد. زیرا کار نصب ویپ امری تخصصی بوده و در صورتی که نصب به شکل اشتباه صورت گیرد مشکلات متعددی برایتان پیش می آورد.

به خصوص که این سیستم تلفن ویپ رابطه مستقیم با شرکت و ارتباط شما با مشتری خواهد داشت. ایجاد امنیت برای شبکه و صدا و همینطور پیاده سازی یک سیستم پایدار از مهمترین وظایف فرد متخصص در این حوضه است. همینطور هر کاستی در این زمینه می تواند هزینه ها و نارضایتی های بالایی برای شما ایجاد کند. نکات خرید تلفن ویپ

برای خرید تلفن ویپ و استفاده از تمامی خدمات ارائه سیستم ویپ به سایت نت یک مراجعه کنید و از قیمت تلفن ویپ مطلع شوید و برای دریافت جزئیات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت مذکور با متخصصین ارائه خدمات ویپ تماس بگیرید. نکات خرید تلفن ویپ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *