وبلاگ

پشتبانی شبکه و سرور

سرور شبکه| نت یک

پشتبانی شبکه و سرور

پشتیبانی سرور، به‌روزرسانی نرم‌افزار و نگهداری منظم را تضمین می‌کند تا از تهدیدات سایبری از دسترسی به سیستم‌های تجاری جلوگیری کند. شرکت‌های پشتیبانی سرور نیز قادر به مقابله با، مشکلات ارسال هرزنامه هستند و تنظیمات امنیتی را به صورت معمول بررسی و به‌روزرسانی می کنند. پشتیبانی شبکه به صورت پیشرفته تری نسبت به پشتیبانی سرور انجام می شود؛ زیرا به بخش سخت افزار سرور ارتباط دارد.

سرور شبکه به چه معناست

سرور شبکه کامپیوتری است که مانند یک مخزن مرکزی طراحی شده و به ارائه منابع مختلف مانند فضای دیسک، دسترسی سخت افزاری، دسترسی به چاپگر و دیگر موارد کمک می کند. سرور شبکه می تواند به لحاظ سخت افزاری با یک ایستگاه کاری تفاوت نداشته باشد، اما با توجه به عملکردی که دارد به وضوح از سایر ایستگاه های کاری جدا می شود.

سرورهای شبکه با ساده سازی وظایف مختلف برای مدیران سیستم از جمله، فعالیت هایی که حول محور مدیریت هستند کمک شایانی می کند. هر گونه پیکربندی یا به روز رسانی امنیتی را می توان روی سرور شبکه اعمال کرد.

پشتیبانی شبکه چیست

خدمات پشتیبانی شبکه بر نگهداری یک شبکه تجاری تمرکز دارد. این خدمات ممکن است شامل ارتقاء سیستم عامل، اتصال شبکه و وصله های برنامه، تشخیص،  نظارت از راه دور، عیب یابی، به روز رسانی برنامه ریزی شده، تعاریف آنتی ویروس و… باشند. همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم پشتیبانی شبکه پیشرفته تر از پشتیبانی سرور انجام می شود؛ زیرا پشتیبانی سرور در حوزه نرم افزار فعالیت بیشتری انجام میدهد و فعالیت پشتیبان شبکه در بخش سخت افزار بیشتر است.

پشتبانی شبکه و سرور

پشتبانی شبکه و سرور

تفاوت بین سرور و شبکه

سرور، دسترسی به نرم افزار، سخت افزار و سایر منابع شبکه را مدیریت می کند و در واقع به عنوان یک فضای ذخیره سازی متمرکز برای داده ها، اطلاعات و برنامه ها عمل می کند. شبکه به مجموعه‌ای از رایانه‌ها و دستگاه‌هایی اشاره دارد که عموماً به‌صورت بی‌سیم و از طریق دستگاه‌های ارتباطی به یکدیگر متصل می‌شوند.

پشتبانی شبکه و سرور؛ سرورها قادر هستند تا انواع مختلفی از وظایف معروف به سرویس ها مانند تبادل داده ها یا منابع بین چندین مشتری یا انجام محاسبات از طرف مشتری را انجام دهند. سرورهای پایگاه داده، سرورهای بازی، سرورهای چاپ،سرورهای فایل، سرورهای کاربردی و… نمونه‌هایی از سرورهای رایج به حساب می آیند.

در مقایسه با سرور، شبکه به مجموعه‌ای از سرورها، رایانه‌های شخصی، ابزارهای سازمان‌یافته، رایانه‌های متمرکز، لوازم جانبی یا سایر دستگاه‌هایی گفته می شود که به یکدیگر متصل شده‌اند تا شرایط اشتراک‌گذاری اطلاعات را فراهم کنند. شبکه با اتصال چندین ایستگاه پخش که باعث اتصال چندین پلت فرم میشود و با کمک به توزیع اطلاعات از طریق سیستم، فعالیت می کند.

مهم ترین مهارت هایی که یک مهندس سرور نیاز دارد

مهندسان سرور از جانب ارائه دهندگان خدمات و با شرکت هایی که هم چنان مایل به میزبانی از سرورهای داخلی خود هستند همکاری می کنند. هر دو گروه به دنبال ترکیبی مشابه از مهارت های نرم افزاری و سخت افزاری هستند که تخصص فنی به خصوص و ارتباطات بین فردی فوق العاده را با هم ترکیب می کنند.

نقش مهندس سرور

نقش اصلی مهندس سرور (Server enginer) ایجاد و نگهداری زیرساخت سرور و دسکتاپ برای اطمینان از دسترسی به برنامه های کاربردی، حیاتی در یک سازمان است. کسانی که در این نقش هستند موظف هستند تا مشکلاتی را که در سطح سرور و رایانه شخصی ظاهر می شود عیب یابی و برطرف کنند.

از طرفی لازم است تا مهندسان سرور، در طراحی، توسعه و نصب نرم افزار تمرکز و تجربه داشته باشند. از آنجایی که به صورت خاص، ممکن است مجبور شوند تا روی دیسک، حافظه و مشکلات پردازنده کار کنند و به‌روزرسانی‌ها را راه‌اندازی یا سرورها را وصله کنند باید مهارت های لازم را بیاموزند.

مهندس سرور

مهندس سرور

به طور کلی سرور و شبکه در یک حیطه به خصوص و با استفاده از اینترنت فعالیت می کنند اما به صورت جزئی تفاوت هایی با یکدیگر دارند. برای دریافت کمک و پشتبانی شبکه و سرور به سایت نت یک مراجعه و از افراد متخصص درخواست کمک کنید.

1 نظر در “پشتبانی شبکه و سرور

  1. شرایط پشتیبانی شبکه و سرور چطوره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *