سوئیچ شبکه, وبلاگ

ریفر سوئیچ سیسکو

خرید سوییچ سیکو | نت یک

ریفر سوئیچ سیسکو به هر کالای دست دوم خارجی وارداتی گفته می شود که به منظور کاهش قیمت ها خریداری می شود. سوئیچ ریفر سیسکو در نت یک با بهترین قیمت به فروش می رسد.

ریفر سوئیچ سیسکو چیست؟

در شرایطی سرپرستان شبکه ها برای کاهش قیمت تجهیزات شبکه ترجیح می دهند به جای سوئیچ های نو از ریفر سوئیچ سیسکو استفاده کنند. سوییچ های ریفربیش (refurbished) سیسکو از جمله تجهیزاتی هستند که بعد از عرضه در بازار جهانی با توجه به وجود برخی مشکلات در عملکرد دستگاه ها به شرکت تولید کننده بازگردانده می شوند و بعد از رفع مشکل دوباره به حالت نو بسته بندی شده و با اسم ریفربیشد با قیمت کمتر نسبت به یک سوییچ شبکه نو به بازار عرضه می شوند.

سوئیچ ریفر سیسکو

سوئیچ های شبکه دستگاهی هستند که بر مبنای آدرس دهی مک، کامپیوتر، سرور و دیگر دیواس ها را طی پروسه ای به نام Packet Switching به هم دیگر وصل می کنند. به عبارتی دیگر سوئیچ وظیفه دارد فریم ها را را دریافت کرده و پس از پردازش تصمیم بگیرد به کدام درگاه ارسال کند.

سوئیچ ریفر هم در واقع یک سوئیچ معمولی است؛ با این تفاوت که نو یا دست اول و آکبند نیست. احتمالا اغلب شما واژه استوک را در بازار لوازم دیجیتال شنیده اید. ریفر هم نوعی استوک است اما خود آن نبوده و با هم فرق دارند.

برای کسانی که آشنایی چندانی با این واژه و بازارهای وارداتی ندارند، این دو کلمه هم معنی بوده و به هر کالای دست دوم خارجی وارداتی گفته می شود. اما تنها شباهت کالای ریفر با کالای استوک در ارزان تر بودن آن ها نسبت به نمونه اصل و اورجینال همان کالا است. محصولات دست دوم و استفاده شده یا محصولاتی که تاریخ انقضا و گارانتی آن ها به اتمام رسیده جزو دسته استوک هستند.

اما در بازار تجهیزات شبکه و دیگر محصولات، وقتی کالایی پس از عرضه به بازار به علت خرابی و مشکلات دیگر دوباره به کارخانه برگشت داده می شود و زمانی که عیوب آن برطرف شد، دوباره بسته بندی می شود و این بار با برچسب محصول ریفربیش (Refurbished) به بازار با قیمت پایین تر عرضه می شود.

ریفر سوئیچ سیسکو

درباره خرید ریفر سوئیچ سیسکو

در بیشتر موارد ریفر سوئیچ سیسکو بعد از عرضه مجدد مشکلی نداشته و به راحتی مانند یک دستگاه نو فعالیت می کند. اما در مورد سوئیچ های ریفری سیسکو که در بازار ایران وجود دارند باید به یک نکته مهم اشاره کنیم که این سوییچ ها که توسط برخی از شرکت ها به فروش می رسند در واقع دستگاه های دست دومی به حساب می آیند که بازسازی شده اند و از نظر کیفیت کاملاً مورد بررسی قرار گرفته اند و در بسته بندی ای شبیه به بسته بندی کارخانه عرضه می شوند.

توجه داشته باشید که فرایند بازسازی و بررسی توسط شرکت های تولیدکننده انجام نخواهد شد و توسط برخی از تامین کنندگان در ایران بازسازی و مورد آزمایش اولیه قرار می گیرند. به همین دلیل در صورتی که قصد خرید سوییچ های ریفر شده برند سیسکو در بازارهای داخلی را دارید باید با دقت بیشتری برای این کار اقدام کنید که سوئیچ دست دو را به جای ریفر سوئیچ سیسکو به شما ارائه ندهند. ریفر سوئیچ سیسکو

ریفر سوئیچ سیسکو

ریفر سوئیچ سیسکو

تست سالم بودن ریفر سوئیچ سیسکو – آموزش عیب یابی ریفر سوئیچ

برای کسب و کارهای کوچک که به اتصال تعداد زیادی از تجهیزات کلاینت به شبکه و اینترنت نیازمند هستند مقرون به صرفه ترین گزینه پیش رو پیاده سازی یک شبکه سیمی محلی خواهد بود. شبکه ای که دردسر های نصب روتر و اکسس پوینت را نداشته باشد. ریفر سوئیچ سیسکو

سخت افزار کلیدی یک شبکه سیمی در یک سوئیچ اترنت به حساب می آید که گاهی اوقات هاب اترنت نیز نام گذاری می شود. یک سوئیچ اترنت پهنای باندی که از روتر دریافت کند را در اختیار دستگاه های متنوع دیگر قرار می دهد که به درگاه های سوییچ متصل شده اند.

برای آزمایش و تست سوییچ های سیسکو و اطمینان از سلامت وعملکرد درست ریفر سوئیچ سیسکو باید یک آزمایش ساده را انجام دهید. برای اینکه این موضوع به درستی مورد بررسی قرار بگیرد در ادامه همراه ما باشید.

تفاوت ریفر و استوک

برای کسانی که آشنایی چندانی با این واژه و بازارهای وارداتی ندارند، این دو کلمه هم معنی بوده و به هر کالای دست دوم خارجی وارداتی گفته می شود. اما تنها شباهت کالای ریفر با کالای استوک در ارزان تر بودن آن ها نسبت به نمونه اصل و اورجینال همان کالا است. محصولات دست دوم و استفاده شده یا محصولاتی که تاریخ انقضا و گارانتی آن ها به اتمام رسیده جزو دسته استوک هستند.

اما در بازار تجهیزات شبکه و دیگر محصولات، وقتی کالایی پس از عرضه به بازار به علت خرابی و مشکلات دیگر دوباره به کارخانه برگشت داده می شود و زمانی که عیوب آن برطرف شد، دوباره بسته بندی می شود و این بار با برچسب محصول ریفربیش (Refurbished) به بازار با قیمت پایین تر عرضه می شود.

اصالت سنجی تجهیزات سیسکو

برند سیسکو (Cisco) از معروف ترین و بهترین برندهای تجهیزات شبکه در جهان و ایران است. متاسفانه به علت تحریم های اعمال شده این برند در کشور ما نمایندگی نداشته و واردات قطعات اصل از کارخانه میسر نیست. بنابراین تجهیزات مورد نیاز مانند سوئیچ ریفر توسط شرکت ها از کشورهای واسطه وارد می شوند.

در این بین دلالان و افراد فرصت طلب هم بیکار ننشسته و سوئیچ های تقلبی و حتی کارکرده را با نام سوئیچ سیسکوی اصل به دست مردم می رسانند. اما بهترین راه برای تشخیص سوئیچ اصل از تقلبی توجه به مشخصات جعبه و خرید سوئیج ریفر از یک مرکز معتبر است.

به طور کلی در بازار ایران سه نوع سوئیچ غیر نو برای شبکه را می توانید پیدا کنید که به جز سوئیچ ریفر، آن دو نوع عبارتند از:

سوئیچ دست دوم (Used)

این دسته از سوئیچ های سیسکو در واقع همان استوک ها هستند که مورد استفاده قرار گرفته اند. در اغلب موارد سوئیچ های یوزد تعمیر نرفته و نیازی هم به تعمیر ندارند، و قیمت  آن ها هم نسبت به سوئیچ نو و ریفر سیسکو ارزان تر هم هست. ولی در بلندمدت ممکن است جوابگو نبوده و دچار اختلال شوند که این امر سبب بروز مشکل در عملکرد شبکه خواهد شد. ریفر سوئیچ سیسکو

تشخیص سوئیچ تقلبی سیسکو

بهترین راه تشخیص سوئیچ شبکه سیسکو اصل از تقلبی، شناخت نوع اصل است که دارای مشخصات زیر است:

مشخصات سوئیچ سیسکو اصل

امکان به روزرسانی میان افزارها (محصولات تقلبی پس از آپدیت فریمور و ریست سوئیچ پیغام Failed Boot می دهند)
برچسب هولوگرامی سیسکو با بعدی به عمق 1 سانتی متر بر روی برد سوئیچ (تقلبی ها یا ندارند یا بی کیفیت است)
پر رنگ بودن رنگ جعبه دستگاه
چاپ لوگوی جدید Cisco بر روی جعبه
دارای برچسب رنگی دیگر با آرم سیسکو (کیفیت این برچسب در نوع تقلبی بسیار پایین است)
دارای برچسب شماره سریال و مشخصات محصول
دارای هولوگرام ریفر سوئیچ سیسکو
در ماژول ها، درج شماره سریال هم بر روی جعبه و هم بر روی ماژول
ریفر سوئیچ سیسکو

ریفر سوئیچ سیسکو

درباره برند سازنده ریفر سوئیچ سیسکو چه می دانید؟

cisco را می توان مخفف کلمه Computer Information System Company دانست اما از جانبی دیگر برگرفته از نام شهر سان فرانسیسکو – San Francisco نیز هست. این شهر در واقع جایی است که موسسین آن، شرکت سیسکو را در سال ۱۹۸۴ طراحی و بنیان نهادند. سیسکو بیشتر به دلیل محصولات شبکه اش معروفیت دارد.

سیسکو در حال حاضر حدود ۷۴۰۰۰ کارمند در سراسر دنیا دارد و در زمینه های مربوط به امنیت سایبری رشد بسیار خوبی داشته است. کمپانی سیسکو اولین محصول خود را در حدود سال ۱۹۸۶روانه بازار کرد و در حال حاضر یک شرکت چند ملیتی به حساب می آید که در بیشتر از ۱۱۵ کشور کارمند جهان دارد. امروزه تجهیزات کمپانی سیسکو مهمترین دستگاه های شبکه ای را برای ارائه دهندگان خدمات، همانند ارائه دهنگان اینترنت و… در دسترس قرار داده است.

سوئیچ مانند یک ترمینال همه تجهیزات موجود در یک شبکه را به صورت توپولوژی استار به یکدیگر متصل می کند. همه پیام ها را از پورت های آن دریافت کرده و تنها به پورت مقصد ارسال می کنند.

ریفر سوئیچ سیسکو

مطالب مرتبط

1 نظر در “ریفر سوئیچ سیسکو

  1. binance signup گفت:

    چطور میتونم ریفر سوئیچ شبکه بخرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *