وبلاگ

مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات

تفاوت تلفن ویپ با تلفن معمولی

در این مطلب قصد داریم به مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات بپردازیم. سیستم ویپ امکان استفاده از اینترنت و شبکه را برای مکالمات تلفنی فراهم می سازد. در سیستم ویپ برخلاف خطوط سنتی تلفن که از بستر آنالوگ استفاده می کردند، از بستر دیجیتال در برقراری تماس بهره برده می شود. یعنی این فناوری صدا را با کمک بستر شبکه منتقل می کند.

بیشتر در تلفن های سنتی هزینه سرویس های اضافی در صورت حساب شما می آید، ولی در صورت استفاده از سرویس های ویپ، این سرویس ها استاندارد به حساب می آیند. سرویس هایی مثل انتظار تماس، انتقال تماس، بازگشت تماس)، انتقال تماس تلفنی به یک شماره تلفن خاص، ارسال مستقیم تماس به Voicemail ، ارسال سرویس در دسترس نبودن مشترک، ارسال پیغام اشغال بودن مشترک به تماس گیرنده و … مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات

برویم سراغ مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات !

معایب خطوط آنالوگ

  1. پهنای باند کم
  2. گران بودن در صورت استفاده از ظرفیت بالا مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات
  3. کیفیت پایین نسبت به تکنولوژی جدید

مزایای ویپ بر سانترال

امکان تماس تصویری

با جایگزینی فیبر نوری FTTH و بستر سنتی، افزایش پهنای باند امکان ارائه تماس تصویری بر بستر سیپ وجود دارد. مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات

هزینه راه اندازی بسیار پایین

اجرای شبکه های دیتا مثل روتر و سوییچ برای سرویس ویپ به ترتیب راحت تر از شبکه های مخابراتی خواهد بود. همینطور سرور تلفنی در سیستم ویپ، کوچکتر، ساده و بسیار ارزان تر از سانترال آنالوگ محاسبه می شود. مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات

حذف آداپتور

تلفن ویپ امکان روشن شدن با POE را دارد، پس می توان بدون آداپتور و توسط سوییچ آن ها را روشن کرد. این موضوع هم نکته مهمی در مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات می باشد.

حذف کابل کشی تلفن مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات

نیاز به کابل جدا برای تلفن نیست و می توان از بستر شبکه موجود در سازمان برای اتصال تلفن ها به سیستم ویپ استفاده کرد. بیشتر تلفن های ویپ دارای دو پورت شبکه هستند که یکی از آن ها را می توان به کامپیوتر وصل نمود.

امکان اتصال از راه دور به سیستم ویپ

در این ترفند موبایل، تبلت یا لپ تاپ با WiFi به IP-PBX وصل شده و با کمک اپلیکیشن سافت فون، خط شهری را روی کامپیوتر و موبایل می آوریم. همین امر می تواند به حذف نیاز در تلفن های ویپ و کاهش هزینه های شرکت تاثیرگذار باشد. مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات

ببینید: تلفن ویپ گرند استریم

امکان استفاده از کنفرانس تلفنی

در سیستم ویپ به اسانی می توانیم کنفرانس های تلفنی با شرکت کننده های بالا ایجاد کنیم. این مزیت به خاطر استفاده از بستر شبکه است که موجب می شود بتوانیم به اسانی مکالمات را کپی و به همه شرکت کنندگان ارسال کنیم. پس بستر شبکه به اسانی و بدون نیاز به هیچ تجهیزات اضافی امکان استفاده از سرویس کنفرانس تلفنی را برای شما فراهم می کند. مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات

جابه جایی راحت کاربران

یکی دیگر از موارد هم در مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات این است که در سیستم تلفنی آنالوگ جابجا کردن کاربران سخت است و معمولا به زمان بسیاری نیاز ذارد. چرا که در سیستم سنتی باید کابل ها جابجا شود. اما در ویپ شما فقط کافیست تلفن خود را جابجا کنید و به پورت شبکه دیگر متصل نمایید. چرا که به بستر جدا برای برقراری ویپ نیاز نیست و از همان بستر شبکه های کامپیوتری که در همه سازمان ها موجود اسا استفاده می شود.

مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات

قابلیت ارسال فکس بر روی شبکه

با کمک این فناوری به اسانی می توانیم با کمک کامپیوتر فکس ارسال کنیم. معمولا یک برنامه ساده این کار را انجام می دهد و نیازی نیست کاربران از دستگاه فکس کمک بگیرند که همین موضوع در کاهش هزینه های کاربر در این فناوری نقش دارد.

مقیاس پذیری

با کمک سیستم ویپ به اسانی می توانیم داخلی های بیشتری تعریف نماییم. همینطور می توان تعداد خطوط تلفن را به سرعت افزایش داد. برعکس سیستم آنالوگ تلفنی که ظرفیت شبکه از پیش مشخص بوده و به سادگی امکان پذیر نیست. مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات

امنیت بالاتر ویپ

یکی از مزیت های اصلی در سیستم ویپ امنیت بالای آن نسبت به سیستم های مخابراتی آنالوگ است. در سیستم ویپ کاربر باید اعتبار سنجی گردد تا تماس برقرار کند و به سیستم تلفنی ویپ متصل شود. همینطور مکالمات با کمک بستر شبکه ارسال می شوند و امکان رمزگذاری برای آن ها وجود دارد. پس  برخلاف سیستم آنالوگ تلفنی مکالمات شما از درجه امنیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

اتصال دفاتر مختلف و یکی شدن با ویپ

در مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات باید بگوییم که از مزیت های مهم سیستم ویپ این است که فقط کافی است تا گوشی های تلفن و سرور ویپ با کمک بستر شبکه به یکدیگر متصل باشند. مهم نیست این بستر شبکه اینترنت است و یا شبکه داخلی یک سازمان. به این ترتیب می توانیم کاربران از از هر نقطه دنیا با اتصال به اینترنت به شبکه ویپ شرکت خود وصل کنیم. در هر دو صورت کاربران یک سازمان می توانند شماره داخلی داشته باشند و از شبکه ویپ سازمان کمک بگیرند.

ارتباط با CRM و اتوماسیون اداری مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات

ارتباط سیستم تلفنی با CRM به اسانی با کمک سیستم های مبتنی بر ویپ امکان پذیر است. با اتصال CRM به سیستم تلفنی شما می توانید برآورد و عملکرد بهتری نسبت به پایگاه داده مشتریان خود داشته باشید.

مانیتورینگ

مانیتور کردن تماس ها و ردگیری مکالمات از ویژگی های مهم این سیستم تلفنی است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بتوانید از امکانات گسترده گزارش گیری ویپ بهره ببرید. مثلا کارکرد دقیق پرسنل( مدت زمان مکالمات، شماره هایی که به آن ها تماس گرفته شده، صدای ضبط شده مکالمات و …) را به تفکیک ذخیره کنید.

مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات

پایان مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات …

به پایان مقاله مقایسه ویپ و خطوط آنالوگ مخابرات رسیدیم، اگر حس می کنید شما هم برای مجموعه خود به تلفن ویپ نیاز دارید و قصد اجرای سیستم ویپ بر اداره، سازمان یا شرکت خود را پیدا کرده اید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده، با ما در نت یک تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *