وبلاگ

راهنمای خرید تلفن ویپ

امکانات تلفن ویپ

در این مطلب، قصد داریم راهنمای خرید تلفن ویپ را در اختیارتان قرار دهیم. تصمیم گیری برای خرید تلفن ویپ می تواند یک کار چالش برانگیز و تا حدودی گیج کننده باشد. گزینه های بسیار متنوعی وجود دارد و تصمیم گیری در مورد اینکه چه ویژگی هایی برای کسب و کار و خدمات ویپ مورد نیازتان مهم است دشوار می باشد.

این راهنمای خرید تلفن ویپ می خواهد در وقت شما صرفه جویی و به این تصمیم مهم کمک کند. انتخاب اشتباه در خرید تلفن های ویپ می تواند منجر به هزینه بیشتر از حد لازم و کارایی پایین تر شود. در صورتی که مطمئن نیستید کدام تلفن امکان دارد برای شما مناسب باشد، به خواندن ادامه دهید.

چگونه تصمیم بگیریم کدام تلفن ویپ را انتخاب کنیم؟

سایت های فروشگاهی لیستی از IP Phone ها را ارائه می دهند که مدل های مختلف تلفن و قیمت آن ها را با هم مقایسه می کند. با این حال، از آنجایی که گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، تصمیم گیری اینکه کدام تلفن برای شما یا کسب و کار شما بهترین است، هنوز می تواند تصمیمی پیچیده باشد. در این راهنمای خرید تلفن ویپ چند پیشنهاد برای کمک به شما در این فرآیند وجود دارد.

راهنمای خرید تلفن ویپ به صورت مختصر اما مفید!

هم اکنون انواع مختلفی از تلفن های IP در بازار موجود می باشد. رایج ترین آن ها تلفن رومیزی می باشد. گزینه های دیگر شامل تلفن های بی سیم، کنفرانس و ویدئویی می باشد. تصمیم بگیرید که کدام ویژگی های تلفن برایتان مهم بوده و «باید» باشد.

شما باید تصمیم بگیرید که به چه نوع صفحه نمایشی نیاز دارید. اکثر تلفن ها دارای صفحه نمایش تک رنگ با نور پس زمینه هستند در صورتی که مدل های گران تر دارای نمایشگرهای رنگی هستند که بیشتر صفحه نمایش لمسی هم دارند.

اکثر تلفن ویپ ها دارای مجموعه ویژگی های بسیار مشابهی هستند در صورتی که قیمت های بسیار متفاوتی دارند. اول از همه، تصمیم بگیرید که هر تلفن به چند اکانت نیاز دارد، چون در بیشتر موارد، هر چه تعداد لاین های تلفن بیشتر باشد، هزینه آن بیشتر می باشد.

در یک نگاه خیلی کلی، برای نکات عمده ای که در قیمت یک تلفن ویپ موثرند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش رنگی یا صفحه لمسی
  • تعداد اکانت های ویپ قابل اختصاص
  • تامین برق از طریق اترنت . در صورتی که دفتر شما سوئیچ های POE ندارد، باید برای هر تلفن IP که خریداری می کنید یک منبع تغذیه یا آداپتور بخرید. در صورتی که قصد ندارید تلفن را با کمک Power over Ethernet روشن کنید، باید برای هر تلفنی که می خرید یک آداپتور برق تهیه کنید. این مساله امکان دارد مبلغ بالایی شود که قبلا آن را به حساب نیاورده و تخمین نزده اید، پس بررسی کنید که آیا آداپتور برق همراه با مدل تلفنی که قصد خرید آن را دارید موجود است یا خیر.
  • پشتیبانی از پورت های جانبی مثل بلوتوث یا USB راهنمای خرید تلفن ویپ
  • پورت های رابط هدست یا تلفن
  • کدک های پشتیبانی شده
  • پروتکل های اتصال موجود
  • پشتیبانی گیگابیت راهنمای خرید تلفن ویپ
  • خرید تلفن های IP غیر نو می تواند در هزینه های زیادی صرفه جویی کند، اما ارزیابی گارانتی و سلامت آن بسیار مهم می باشد. به عنوان مثال، قیمت تلفن امکان دارد ارزان باشد، اما در صورتی که گارانتی نداشته باشد و فقط یک سال دوام بیاورد، در نهایت برای شما بیشتر از هزینه خرید جدید در وهله اول هزینه خواهد داشت و پشتیبانی ویپ شما را دشوار می کند. یک راهنمای خرید تلفن ویپ هم می تواند به شما در این زمینه کمک کند.
  •  نو، دست دوم یا ریفربیشد؟ با خرید تلفن های دست دوم و یا Refurbished که رفع ایراد شده اند، می توانید در هزینه های تلفن های جدید خود بسیار صرفه جویی کنید. تلفن های نو معمولا با یک سال گارانتی ارائه می شوند، پس در صورتی که به فکر خرید تلفن های غیر نو هستید، گارانتی را بررسی کنید.

راهنمای خرید تلفن ویپ

چقدر می توانید برای خرید یک تلفن ویپ هزینه کنید؟

قیمت تلفن های IP بسته به نوع و مدل آن می تواند بسیار متغیر باشد. این مبلغ می تواند به یک هزینه اولیه بزرگ تبدیل شود که باید قبل از تغییر به سرویس ویپ به طور دقیق در نظر گرفته شود. این اختلاف قیمت لزوم راهنمای خرید تلفن ویپ را بیشتر مشخص می کند. در واقع هزینه تلفن های ویپ بسیار متفاوت است، اما بسته به ویژگی هایی که یک کسب وکار به آن نیاز دارد و چه برند و مدل تلفنی که در نهایت انتخاب می شود، این اختلاف قیمت منطقی به نظر می رسد.

در صورتی که چه می توان از ATA یا گیتوی های آنالوگ برای اجتناب از نیاز به IP Phone استفاده کرد، اما استفاده کامل از همه ویژگی هایی که ویپ ارائه می دهد، بدون تلفن ویپ تقریباً غیرممکن می باشد. راه های مختلفی برای خرید تلفن وجود دارد که قیمت تلفن IP را پایین نگه می دارد، و برای مشاغلی که می خواهند به ویپ روی بیاورند، بار اولیه را کم تر می کند.

راهنمای خرید تلفن ویپ

این نکات را برای خرید تلفن ویپ ارزان در نظر بگیرید:

  • با ارائه دهنده خدمات ویپ که راه اندازی ویپ شما را بر عهده دارد مذاکره کنید و سعی کنید از تخفیف سخت افزار تلفن برخوردار شوید. گاهی راهنمای خرید تلفن ویپ هم می تواند تخفیف هایی را برایتان در نظر داشته باشد.
  • تلفن های IP در بسیاری از سایت های مختلف به صورت استفاده شده یا ریفربیشد در دسترس هستند.
  • بسیاری سایت های فروشگاهی بخشی را به جشنواره ها و تخفیف های ویژه و شگفت انگیز اختصاص می دهند که رصد این بخش می تواند لذت یک خرید ارزان تر را برای شما هم به همراه داشته باشد.
  • تلفن های IP را از یک شرکت متخصص در فروش سخت افزار مربوط به ویپ خریداری کنید. سراغ فروشگاه های متفرقه که بدون تخصص کافی، این دستگاه ها را در سبد محصولات خود دارند نروید. یک راهنمای خرید تلفن ویپ می تواند به مناسب تر شدن هزینه خرید شما کمک بزرگی کند.

راهنمای خرید تلفن ویپ

راهنمای خرید تلفن ویپ

آیا قصد خرید سیستم تلفن ویپ را دارید؟

در صورتی که در حال انتخاب یک ارائه دهنده خدمات ویپ هستید و قیمت های خدمات مقایسه می کنید، به احتمال زیاد ارائه دهند ه ها برای تلفن های IP هم قیمت ارائه کرده اند. پس شما در موقعیت خوبی برای مذاکره در مورد تخفیف روی تلفن ها هستید، خوب تحقیق کنید تا مطمئن شوید که دستگاه های پیشنهادی برای شما یا کسب و کار شما مناسب می باشد. در حین انجام این تحقیق می توانید قیمت هایی که در دست دارید را هم بررسی کنید. استفاده از کمک راهنمای خرید تلفن ویپ هم می تواند بسیار موثر باشد.

راهنمای خرید تلفن ویپ

آیا از سیستم تلفن ویپ استفاده می کنید؟

در صورتی که به دنبال اضافه کردن تلفن های بیشتر یا ارتقاء مدل تلفن های موجود هستید، اولین کاری که باید بکنید این بوده که با ارائه دهنده خدمات ویپ خود صحبت کنید و این بار به عنوان یک راهنمای خرید تلفن ویپ از آن ها بپرسید که چه تلفن هایی را برای بهترین عملکرد و پشتیبانی سیستم تلفنی به شما پیشنهاد می کنند و همینطور بپرسید که از طرف آن ها یا شرکت های فروشنده همکار، برای قیمت گذاری پیشنهاد ویژه ای دارید یا خیر. اکنون می توانید با بهترین قیمت خرید مقایسه و تصمیم گیری کنید.

راهنمای خرید تلفن ویپ

جستجو بر اساس سازنده تلفن IP

یکی از راه های انتخاب IP Phone هم مثل بسیاری از تجهیزات دیگر توجه به برند و شرکت سازنده دستگاه می باشد. بیشتر این کمپانی ها تنوع بسیاری از مدل های متنوع را در سبد محصولات خود قرار داده اند. تعدادی از محبوب ترین و بهترین برند های تلفن ویپ در زیر آمده است:

به خاطر داشته باشید که بعضی از این برند ها بر روی یک نوع تلفن ویپ تمرکز بیشتری داشته و به شکلی تخصصی تر کار کرده اند. مشورت با یک راهنمای خرید تلفن ویپ می تواند این تجریه را در اختیار شما قرار دهد. مثلا برند RTX به صورتی خاص تر بر روی تکنولوژی دکت کار کرده می باشد. راهنمای خرید تلفن ویپ می تواند گلچینی از بهترین ها را با توجه به نیازتان در اختیار شما قرار دهد.

انواع تلفن ویپ که می توانند برای کسب و کار شما مفید واقع شوند:

گاهی یک جای کار می لنگد. این اصطلاح را شنیده اید، نه؟ وقتی از تلفن های ویپ رومیزی در اتاق کنفرانس استفاده می کنید، مطمئناً عمل می کند، اما یک جای کار می لنگد. شاید ندانید که انواع مختلفی از تلفن های ویپ وجود دارد. هر نوع هدف متفاوتی را دنبال می کند یا کار های خاصی را امکان پذیر می کند و مجموعه ارزشمندی برای استقرار سیستم تلفنی ویپ می سازد.

تلفن ویپ رومیزی

پاسخ این سوال که چه کسی از تلفن های IP استفاده خواهد کرد، به احتمال زیاد نقش بزرگی در خرید شما دارد. خرید یک سیستم تلفن ویپ، اساساً یک راه حل مناسب بوده که برای همه اشخاص با پوزیشن های کاری دریافت می کنید. قرار بر این بوده که در حد ممکن خریدی انجام دهید که در آن به بهینه کردن فعالیت همه اعضا و همینطور بهترین استفاده از امکانات سیستم تلفنی دست پیدا کنید.

این تلفن معمولا پر کاربرد ترین تلفن ویپ شما می باشد. از طریق اترنت به سیستم تلفن ویپ یا ارائه دهنده خدمات شما متصل می شود و دارای همه ویژگی های اساسی بوده که شما از یک تلفن انتظار دارید.

با تنوع تلفن های ویپ و یک راهنمای خرید تلفن ویپ می توانید به چیز های بزرگ تر فکر کنید، نه فقط در مورد اینکه چه کسی می تواند یک تلفن IP در کسب وکار شما داشته باشد، بلکه چطور می توان به بهترین نحو رفع نیاز های شغلی افراد را تسهیل کرد.

تلفن ویپ کارمندی

 تعداد لاین های سیپ، نور صفحه نمایش، نوع اتصال هدست و موارد دیگری می توانند در تلفن های این دسته متفاوت باشند که بنا به نیاز، به رده های شغلی متفاوت اختصاص داده می شوند. پرفروش ترین گروه تلفن های ویپ این رده از IP Phone ها هستند. این دسته که عمومی ترین گروه تلفن های رومیزی هستند، برای رده کارشناسی درنظر گرفته شده اند و غالبا همه خصوصیات مورد نیاز برای یک استفاده عمومی از تلفن ویپ ها را شامل می شوند.

تلفن مدیریتی

معمولا رده بالا ترین تلفن ویپ های هر برند، تلفن های مدیریتی هستند که علاوه بر هر چه ساده تر کردن استفاده، به ظاهر و زیبایی بیشتر آن ها برای قرار گیری بر روی میز مدیریت مجموعه هم توجه ویژه ای شده می باشد.

تلفن های مدیریتی معمولا گرافیک و صفحه نمایش متفاوتی برای استفاده دارند. لمسی هستند و در آن ها امکاناتی برای تماس گیری ساده تر و جلسات راه دور گنجانده شده می باشد.

تلفن های منشی

یکی دیگر از تلفن های ویپ نوع تلفن مخصوص منشی و اپراتور است که باید در راهنمای خرید تلفن ویپ به اشاره کنیم، نوع فعالیت منشی یا اپراتور ویژگی های خاصی از ارتباطات را می طلبد که در رده بندی تلفن های ویپ هم به آن ها توجه شده می باشد. بارزترین ویژگی تلفن های رده اپراتوری امکانی بوده که مشاهده وضعیت سایر داخلی ها را برای منشی مقدور می سازد.

یک اپراتور برای وصل کردن تماس ها به سایر داخلی ها یا پاسخگویی دیگر داخلی ها، نیاز دارد که از وضعیت اشغال بودن خطوط، درحال زنگ خوردن آن ها یا آزاد بودن داخلی ها اطلاع داشته باشد.

در این تلفن ها این امکان غالبا با رنگ LED که در کنار داخلی های تعریف شده نمایش داده می شود مقدور می باشد. تعداد داخلی های قابل تعریف، در مدل های مختلف این رده متفاوت است، ولی غالبا امکان اضافه کردن افزونه هایی (Expansion Module) برای مشاهده داخلی های بیشتر هم وجود دارد.

تلفن های نرم افزاری

عدم نیاز به محدودیت فیزیکی و قیمت مناسب یا حتی رایگان این نوع تلفن ویپ را مخصوصا برای نیرو های از راه دور محبوب ساخته می باشد. Softphone در واقع نرم افزاری بوده که بر روی رایانه رومیزی یا لپ تاپ شما نصب می شود و به شما امکان می دهد تماس های تلفنی را بر روی کامپیوتر شخصی خود انجام دهید.

تلفن ویپ بی سیم

شما می توانید با یک معماری صحیح، ترکیب زنجیره ای از این تلفن ها ساخته و به حداکثر محدوده پوشش مورد نیاز خود برسید. تلفن IP بی سیم یک تلفن ویپ با تکنولوژی فرستنده گیرنده Wi-Fi یا DECT داخلی بوده که به یک اکسس پوینت یا پایه متصل می شود. این نوع تلفن به شما امکان می دهد در حین مکالمه آزادانه در محوطه و یا محل کار خود حرکت کنید.

تلفن های کنفرانس

در راهنمای خرید تلفن ویپ باید به این نوع تلفن ها نیز اشاره کنیم، تلفن های کنفرانس ویپ معمولاً در دفاتر بزرگ و اتاق های کنفرانس که تماس های تلفنی چند طرفه انجام می شود استفاده می شود. سیستم چینش میکروفون های این نوع تلفن و همینطور تکنولوژی تقویت یا کاهش صدا، این IP Phone ها را برای اتاق های کنفرانس مناسب کرده می باشد.

تلفن ویپ تصویری

تلفن ویدیویی یک تلفن IP با قابلیت فیلمبرداری با کمک یک دوربین کوچک متصل به دستگاه می باشد. تلفن های تصویری جایگزینی عالی برای ملاقات های حضوری هستند و می توان آن ها را راهی مقرون به صرفه برای برقراری ارتباط و دیدن افراد از هر کجای دنیا درنظر گرفت.

انواع دیگر تلفن ویپ

انواع دیگری هم از تلفن های ویپ وجود دارند که با مشورت با یک راهنمای خرید تلفن ویپ می تواند به بهترین گزینه برای انتخاب شما تبدیل شود. تلفن های هتلی، صنعتی، آسانسوری و… می توانند مثال هایی از این انواع باشند.

راهنمای خرید تلفن ویپ

به طور خلاصه، پیش از نصب و راه اندازی ویپ در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید، بدانید به چند خط تلفن نیاز دارید، مطمئن شوید که می دانید چه ویژگی های مهمی را می خواهید، سپس بعضی از تلفن ها را بخرید و قبل از اینکه به خرید عمده بپردازید، آن ها را آزمایش کنید. بعد از اینکه مدلی را برای مدتی آزمایش کردید و خیالتان آسان بود که آن را دوست دارید و هر کاری را که نیاز دارید می توانید با آن انجام دهید، با اطمینان سرمایه گذاری بزرگتر را انجام دهید.

عوامل شخصی مثل ظاهر و شکل تلفن ها و اینکه آیا از نظر زیبایی و ارگونومی خوشایند هستند هم وجود دارد. ساده ترین راه برای تعیین آن این بوده که یک یا دو نمونه از هر مدلی را که به آن علاقه دارید سفارش دهید و قبل از خرید عمده آن ها را آزمایش کنید. سپس می توانید بهتر تصمیم بگیرید.

در صورتی که چه در واقع تعداد زیادی تلفن IP مختلف برای انتخاب وجود دارد، وقتی نگاه دقیق تری به آن بیندازید، در واقع بسیاری از آن ها بسیار شبیه به هم هستند. اساساً به نظر می رسد هر سازنده ای مدل خاصی را ارائه می دهد که شبیه است به آنچه تولید کنندگان دیگر ارائه می دهند.

راهنمای خرید تلفن ویپ

برای خرید تلفن ویپ در برند موردنظرتان، با ما در نت یک تماس بگیرید تا به بهترین شکل با کمک تجربیات کارشناسان، به شما کمک کنیم یک تلفن ویپ کاربردی و به صرفه خریداری و راه اندازی کنید. ما در نت یک علاوه بر ارتقا، به حل مشکلات ارتباطی شما با تلفن ویپ می پردازیم و در تلاشیم با ارائه بهترین خدمات رضایت شما عزیزان را به دست آوریم. جهت اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در بخش پایانی وب سایت با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *