وبلاگ

نکات خرید سوئیچ سیسکو

نکات خرید سوئیچ سیسکو

نکات خرید سوئیچ سیسکو چیست؟ شرکت سوئیچ سیسکو یکی از مشهورترین شرکت های پیشرو در حوزه IT و شبکه بوده که در سال 1984 در سانفرانسیسکو تاسیس شد. حوزه سوئیچ های شبکه از جمله حوزه هایی بوده که می توان سلطه سیسکو بر آن را مشاهده کرد که حجم عظیم سوئیچ های سیسکو در سراسر جهان و ارائه انواع سرویس ها از طرف این شرکت گواهی بر این ادعا است. در این مقاله ( راهنمای خرید سوییچ سیسکو ) به معرفی انواع رده های سوئیچ سیسکو و بررسی ویژگی های مهم آن ها می پردازیم.

نکات خرید سوئیچ سیسکو

فروش سوئیچ سیسکو با بهترین کیفیت و قیمت در نت یک

swich kind | نت یک

آیا به دنبال سوئیچی هستید که بهترین کیفیت را با بهترین قیمت ارائه دهد؟ پس ما دارای پیشنهادی برای شما هستیم. سوئیچ های سیسکو، با بیش از چهار دهه تجربه در زمینه شبکه های کامپیوتری، به عنوان یکی از برترین و قدرتمندترین تجهیزات شبکه در دنیا شناخته می شوند. سوئیچ های سیسکو با استفاده از فناوری های پیشرفته، عملکرد بی نظیری در انتقال داده ها و مدیریت شبکه ارائه می دهند. با توجه به استانداردهای بین المللی، این سوئیچ ها امنیت بالایی را به شبکه شما اضافه می کنند و از حفاظت از اطلاعات حیاتی شما می پردازند.

با خرید سوئیچ های سیسکو، شما به دستگاهی با قابلیت های گسترده و قابلیت ارتقا بالا دست خواهید یافت. این سوئیچ ها از قابلیت های مدیریتی قدرتمندی برخوردار بوده و از طریق یک رابط کاربری آسان و قابل فهم، امکاناتی مانند تنظیمات VLAN، QoS و امنیت شبکه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین، سوئیچ های سیسکو با قابلیت های انعطاف پذیری بالا طراحی شده اند. این دستگاه ها قابلیت اتصال به شبکه های بزرگتر را دارند و در صورت نیاز به توسعه شبکه، به راحتی قابل ارتقا هستند.

باور کنید یا نه، سوئیچ های سیسکو همچنین به صرفه هم هستند. با توجه به کیفیت بالا و عمر طولانی این دستگاه ها، صرفه جویی در هزینه ها و تعمیر و نگهداری را تجربه خواهید کرد. پس اگر به دنبال سوئیچی هستید که بهترین کیفیت را با بهترین قیمت ارائه دهد، سوئیچ های سیسکو را امتحان کنید. با ما تماس بگیرید و بهترین سوئیچ برای نیازهای شما را پیدا کنید.

نکات خرید سوئیچ سیسکو

انواع سوئیچ سیسکو

پیش از این که به صورت مفصل وارد بحث سوئیچ های سیسکو شویم باید توجه داشته باشید که این شرکت برای هر شرایط و استفاده ای، یک نوع سوئیچ طراحی و ارائه کرده. سوئیچ های سیسکو به دو دسته اصلی Catalyst و Nexus تقسیم می شود : سوئیچ های سری کاتالیست برای شبکه های بزرگ و حرفه ای و سوئیچ های Nexus برای برطرف سازی نیاز دیتاسنترهای بزرگ طراحی و تولید شده. توجه اصلی این مقاله سوییچ های سری کاتالیست سیسکو است اما به سوئیچ های نکسوس هم به طور خلاصه اشاره ای می شود.

سوئیچ شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

سوئیچ های ماژولار و غیرماژولار سیسکو

دو نوع اصلی از سوئیچ های سیسکو وجود دارد : نکات خرید سوئیچ سیسکو

  1. سوئیچ های ماژولار : سوئیچ های ماژولار این امکان را فراهم می کنند که با توجه به نیاز های شبکه خود، ماژول هایی را به سوئیچ اضافه کنید. مثلا می توانید یک ماژول فیبر نوری و یا یک ماژول منبع تغذیه به سوئیچ اترنت خود اضافه کنید.
  2. سوئیچ هایی با تنظیمات ثابت : در این نوع از سوئیچ های سیسکو شما نمی توانید هیچ ماژولی را به دستگاه اضافه و یا از آن کم کنید.

سوئیچ های قابل برنامه ریزی

یکی از جدیدترین نوع از سوئیچ های شرکت سیسکو، سوئیچ های قابل برنامه ریزی این شرکت بوده که در سری Catalyst 9000 دیده می شود. این نوع سوئیچ ها برای استفاده در شبکه های هدفمند طراحی و تولید شده. در قلب این سوئیچ ها یک ASIC سفارشی قرار داده شده تا با فناوری های آینده به خوبی سازگار شوند. نکات خرید سوئیچ سیسکو

برنامه ریزی با کمک زیرساخت های شبکه به مدیران شبکه اجازه می دهد تا زیرساخت های خود را با توجه به خدماتی که قصد دارند ارائه دهند، طراحی کنند. مثلا در صورتی که یک تیم نیاز به میزبانی یک تماس ویدیوئی با یک مشتری را داشته باشد، یک برنامه ویدیوئی رای ارائه حدبیشتر بازدهی برای تماس ایجاد می شود.

سوئیچ های مدیریتی

سوئیچ های مدیریتی به کاربر اجازه می دهند تا یک IP روی دستگاه تنظیم کنند. سوئیچ های رده 2960-X , 3850-X , 4500-X و 6800-X همگی جزو سوئیچ های مدیریتی سیسکو به شمار می روند. مزیت این سوئیچ ها این بوده که می توان توسط IP و با استفاده از Secure Shell و یا Telnet به دستگاه متصل شد و آنرا مدیریت کرد. نکات خرید سوئیچ سیسکو

سوئیچ های Catalyst

همانطور که گفته شد سری کاتالیست مخصوص شبکه های سازمانی طراحی شده و شامل چندین سری می شود که هر کدام ویژگی های خاصی را ارائه می دهند. در پایین به طور مختصر توضیح هر سری از سوئیچ های سیسکو آورده شده و شما با توجه به این راهنمای خرید سوئیچ شبکه سیسکو به آسانی می توانید با توجه به نیازهای سازمانی خود اقدام به خرید کنید. نکات خرید سوئیچ سیسکو

سوئیچ های سری Catalyst 9500

سوئیچ های سری 9500 به طور ویژه برای IoT ( اینترنت اشیا ) و Cloud طراحی شده. این سوئیچ ها از قابلیت هایی نظیر MPLS، MVPN، NAT و Layer 2/3 VPNs پشتیبانی می کند. هم چنین ویژگی SD-Access هم در این سری وجود دارد. نکات خرید سوئیچ سیسکو

سوئیچ های سری Catalyst 9000

سری 9000 به عنوان نسل جدید سوئیچ های سیسکو شناخته می شود. این سری با کمک UADP ( Cisco Unified Access Data Plane ) و ASIC طراحی شده که باعث شده تا قابلیت SD-Access ( Software-Defined Access ) توسط سوئیچ ارائه شود. این قابلیت بسیار ارزشمند است چون اجازه می دهد تا کاربر در سریعترین زمان ممکن خدمات خود را ایجاد و ارائه کند.

سویچ چگونه کار می کند؟ مکانیزم کاری Switch شبکه به زبان ساده سوییچ 2960| نت یک سوئیچ سیسکو 2960

سوئیچ های سری Catalyst 9400

سوئیچ های ماژولار سری 9400 پاسخ سیسکو در ارتباط با نیازهای سازمان های بزرگ است. این سوئیچ ها توانایی پشتیبانی از پهنای باند تا 9 ترابایت و افزایش پورت ها به 384 پورت را دارند. از دیگر ویژگی های این سری پشتیبانی از قابلیت های SD-Access و Cisco DNA بوده که این سری را مناسب سازمان هایی می کند که به دنبال گسترش شبکه خود و افزایش مقیاس پذیری شبکه می باشند.

سوئیچ های سری Catalyst 6800

این سری به طور ویژه برای سرویس های 1، 10 و 40 گیگابیتی طراحی شده و از قابلیت هایی نظیر SD-Access و Cisco DNA بهره می برد. طراحی ماژولار سوئیچ های سری 6800 این سری را مناسب شبکه هایی کرده که نیاز به گسترش شبکه خود و ویژگی مقیاس پذیری دارند.

سوئیچ های سری Catalyst 9300 نکات خرید سوئیچ سیسکو

سوئیچ های کاتالیست 9300 به عنوان یک راه حل سوییچینگ سازمانی به کار گرفته می شوند. پشتیبانی از قابلیت های نظیر 802.11ax و 802.11ac و StackWise virtual technology باعث شده این دیوایس ها از نظر مکان نصب بتوانند انعطاف پذیر بالایی را ارائه دهند.

نکات خرید سوئیچ سیسکو

اگر در زمان خرید سوئیچ سیسکو به نکاتی که لازم است رعایت کنید، بی توجه باشید و سوییچی انتخاب کنید که به نیازهای شما پاسخ ندهد چه بسا که نه تنها سودی نمی برید بلکه ضرر هم می کنید مثلا در صورتی که سوئیچی خریداری کنید که تعداد پورت های آن محدود باشد و به درد کار شما نخورد، شما ناگزیر هستید سوئیچ جدیدی برای شرکت بخرید که باعث می شود شرکت هزینه اضافی را متحمل شود؛ پس باید در زمان خرید به یک سری از پارامترها توجه کنید که عبارت هستند از:

هزینه خرید نکات خرید سوئیچ سیسکو

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب سوئیچ باید به آن توجه کنید قیمت آن می باشد. قیمت سوئیچ به عوامل مختلفی مانند تعداد پورت، سرعت رابط، مشخصات فنی، پشتیبانی از Poe و … مربوط می باشد.

تعداد پورت نکات خرید سوئیچ سیسکو

تعداد پورتو قیمت سوئیچ سیسکو با هم رابطه تنگاتنگی دارند و هر چقدر تعداد پورت بیشتر باشد قیمت سوئیچ هم گران تر می باشد. نکات خرید سوئیچ سیسکو

تعداد یونیت اشغال نماینده

وقتی می خواهید سوئیچی خریداری کنید که باید درون یک رک قرار بگیرد باید به ارتفاع سوئیچ و تعداد یونیت ها خوب توجه کنید؛ چون معمولا سوئیچ های رک مونت تنها یک یونیت را اشغال می کنند و شما باید نوع مناسب را انتخاب کنید.

پشتیبانی از فناوری Poe در سوئیچ سیسکو

یکی از ویژگی های فنی مهم سوئیچ  می تواند پشتیبانی کردن از تکنولوژی انتقال انرژی در شبکه poe باشد. بیشتر سوئیچ های امروزی این قابلیت را دارند که از این تکنولوژی پشتیبانی کنند اما چیزی که مهم است امکان پشتیبانی Poe و Poe+ می باشد. در صورتی که سوئیچ بتواند از آن ها پشتیبانی کند و ظرفیت خروجی سوئیچ هم بالا باشد از لحاظ تامین برق اکسس پوینت، تلفن ویپ و دوربین تحت شبکه مشکلی پیش نمی آید.

سرعت پورت

هر چه سرعت پورت بیشتر باشد و اتصال به شبکه زودتر صورت بگیرد آن سوئیچ برای کار شما کارآمدتر می باشد.

بافر فریم سوئیچ سیسکو

یکی دیگر از عوامل مشخص نماینده ای که از ایجاد مشکل بن بست در شبکه جلوگیری می کند و نرخ از دست دادن بسته را کم می کند توانایی سوئیچ در ذخیره کردن فریم ها و بسته ها می باشد.

سوئیچ ماژولار سیسکو

این سوئیچ ها قادر می باشند با اضافه کردن ماژول ها به پورت های بیشتری دسترسی پیدا کنند. سوئیچ  ماژولار سیسکو مناسب سازمان هایی بوده که به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارند. با کمک سوئیچ ماژولار می توان پهنای باند را بالا برد. برای این منظور کافی است یک کارت یا ماژول جدید به سوئیچ اضافه کنید تا پهنای باند لازم را به دست آورید.

سوئیچ سیسکو با پیکربندی ثابت

در حالت کلی سوئیچ سیسکو دو دسته با تنظیمات ثابت و ماژولار را شامل می شود.  سوئیچ با تنظیمات ثابت نمی تواند ماژ ولی را به دستگاه اضافه کند یا از آن کاهش دهد ولی سوئیچ ماژولار قادر است بنا به نیاز ماژول را به سوئیچ بیفزاید. سوئیچ با تنظیمات ثابت می تواند 48 پورت را پشتیبانی کند؛ همینطور پورت های آپلینک می توانند تا چهار پورت را برای اتصال پیدا کردن به دستگاه های دیگر پشتیبانی کنند.

در حقیقت هر چقدر تعداد پورت ها بیشتر باشد توانایی کارشناسان در مدیریت شبکه افزایش پیدا می کند. نکته جالب توجه این بوده که در صورتی که دو سوییچ 24 پورتی را به هم وصل کنید 46 پورت برای اتصال دستگاه ها خواهید داشت؛ چون یک پورت برای اتصال سوئیچ استفاده شده و دو پریز برق برای این منظور لازم دارید؛ اما در صورتی که سوئیچ 48 پورتی را انتخاب کنید 47 کلاینت می توانند اتصال پیدا کنند و فقط یک پورت آن برای اتصال به سوئیچ شبکه نیاز بوده و به یک پریز برق برای این کار لازم دارید. سوئیچ های مزبور چون در تعداد درگاه ها محدودیت دارند برای سازمان هایی که نیاز به انعطاف پذیری دارند چندان کارایی ندارند.

سوئیچ سیسکو از تجهیزاتی بوده که هم اکنون بسیار کاربرد دارد و از آن برای اتصال چند دستگاه در یک شبکه استفاده می کنند. ما در مطلب امروز درباره این که در زمان خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنید صحبت کردیم. در صورتی که شما هم قصد دارید آن را برای شرکت خود خریداری کنید به وب سایت ما مراجعه کنید تا همکاران ما راهنمایی های لازم را خدمت شما ارائه کنند. پیشنهاد می کنیم شما بدون داشتن اطلاعات کافی اقدام به خرید آن نکنید.  شما همینطور می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع سوئیچ و استعلام قیمت روز آن ها به وب سایت ما مراجعه کنید یا با ما در تماس باشید.

“از سوئیچ شبکه استفاده کنید و تجربه ای روان و پر سرعت از اتصال به اینترنت را تجربه کنید!” تماس بگیرید و سفارش خود را برای خرید محصولات و دریافت اطلاعات بیشتر ثبت کنید! 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *