وبلاگ

نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ به چه صورت است؟ تلفن ویپ چگونه کار می کند؟ آیا می خواهید کار کردن با سیستم ویپ را یاد بگیرید؟ پس با ما همراه شوید! در این مطلب به نحوه کار کردن سیستم تلفنی ویپ می پردازیم.

نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

فروش تلفن ویپ با بهترین کیفیت و قیمت در نت یک

تلفن تصویری VoIP، تلفن ویدیویی آی پی Phone networking | نت یک

قبل از این که سراغ مطلب اصلی برویم، اجازه دهید نت یک را به شما معرفی کنیم! تلفن ویپ، یکی از محصولات برتر ماست که با کیفیت بالا و عملکرد قابل اعتماد، تمام نیازهای شما را برآورده می کند. با تلفن ویپ، تماس هایتان را با کیفیت بی نظیری تجربه کنید. صدای واضح و بدون نویز، ارتباط پایدار و قابلیت های متنوع از ویژگی های برجسته این تلفن های هوشمند می باشند.

از طراحی زیبا و انعطاف پذیری بالای تلفن های ویپ ما لذت ببرید. با قابلیت نصب آسان و قابلیت اتصال به شبکه های مختلف، می توانید به راحتی این تلفن ها را در هر مکانی استفاده کنید. برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ، تلفن ویپ انتخابی هوشمندانه می باشد. همچنین، تلفن ویپ ما با قیمت مناسبی عرضه می شود که به همه بودجه ها قابل دسترسی می باشد.

ما به شما قول می دهیم که با خرید تلفن ویپ از نت یک، بهترین راهکار را برای ارتباطات تلفنی خود پیدا خواهید کرد. پس دیگر وقت تلفن های قدیمی و غیرقابل اعتماد را رها کنید و با تلفن ویپ از ارتباطاتی پیشرفته و با کیفیت لذت ببرید. به نت یک بروید و تلفن ویپ ایده آل خود را انتخاب کنید. همین حالا به نت یک مراجعه کنید و از تنوع بی نظیر محصولات ما لذت ببرید.

نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

تلفن آی پی Avaya، تجهیزات VoIP آوایا، گوشی تلفن IP Phone

تلفن ویپ چیست؟

ویپ که مخفف عبارت (voice over Internet Protocol) است، به معنای انتقال دادن محتوای صوتی و محتوای چند رسانه ای از طریق اینترنت می باشد. نحوه استفاده از این فرآیند کاملا مشابه تلفن معمولی است، اما تفاوت ان این است که به جای سیم کشی و استفاده از یک شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن از اتصال اینترنت استفاده می شود.

تلفن VoIP یا Voice over Internet Protocol، به تماس گیرندگان امکان برقراری و دریافت تماس تلفنی از طریق اینترنت را می دهد.

برخلاف تلفن های سنتی که به سیم کشی مسی وابسته است، فناوری VoIP تماس ها را با کمک همان اتصال پهنای باند اینترنت ارائه شده توسط روتر یا شبکه Wi-Fi منتقل می کند و می توانید از طریق کامپیوتر، تلفن هوشمند یا تبلت خود تماس بگیرید یا به تماس های ورودی پاسخ دهید. از آنجا که برای برقراری تماس می توانید از هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت دارد استفاده کنید، دیگر نیازی به خرید تجهیزات اضافی نیست.

بیشتر برنامه های VoIP شامل تماس داخلی رایگان و طرح های مکالمه ماهانه است که هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بعلاوه، معمولاً هزینه نصب وجود ندارد و امکانات پیشرفته در قیمت ماهانه گنجانده شده است و علاوه بر نرخ ثابت که قبلاً پرداخت می کنید، هزینه ای دریافت نمی شود. این سیستم ها همچنین مقیاس پذیر می باشند و می توانید در هر زمان تعداد خطوط و داخلی ها را تغییر دهید و امکانات مورنیاز خود را فعال کنید.

تلفن VoIP همچنین از کنفرانس صوتی ویدئویی، صندوق صوتی مجازی، فکس آنلاین و موارد دیگر پشتیبانی می کند که در تلفن های سنتی ارائه نمی شود.

نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

بررسی انواع VoIP

بر اساس نوع فناوری، سیستم ویپ به انواع مختلفی تقسیم می شود. به طورکلی در ساخت انواع ویپ، چهار نوع فناوری مختلف استفاده شده می باشد. در ادامه، انواع VoIP را معرفی می کنیم. نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

Integrated Access

Integrated Access یکی از سرویس های ویپ است و بیشترین شباهت را به خطوط تلفن ثابت سنتی دارد. با کمک این سرویس ویپ، کسب وکار ها می توانند نرم افزارهای VoIP را با سیستم تلفن های سنتی ادغام کنند. این نوع ویپ به کاربران امکان می دهد تا درکنار دسترسی به امکانات مخابراتی پیشرفته، شماره تماس و تجهیزات قدیمی خود را هم حفظ کنند.

SIP Trunks نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

یکی دیگر از انواع ویپ، سرویس SIP Trunks می باشد. سیستم SIP اطلاعات صوتی و تصویری را در طول یک شبکه داده منتقل می کند و به کاربران VoIP امکان می دهد تا از خطوط مشترک استفاده کنند. این امر سبب افزایش انعطاف پذیری ارتباطات کاربران خواهد شد.

از آن جاکه تمام داده ها ازطریق یک شبکه ارتباطی (Network) ارسال می شوند، کسب وکارها می توانند سیستم SIP Trunk را جایگزین سیستم آنالوگ سنتی کنند. از مزایای سیستم SIP می توان به این ها اشاره کرد:

  • انعطاف پذیری
  • کار با فناوری ابری نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ
  • ادغام با تلفن های Private Branch Exchange (به اختصار PBX)
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • مناسب برای مشاغل مختلف

Hosted آی پی PBX

ازطریق این نوع VoIP، کسب وکار می توانند با شبکه آی پی خود به شبکه مبتنی بر ابر Hosted آی پی PBX متصل شوند. در این سیستم، فروشنده Hosted آی پی PBX سخت افزار سیستم تلفن را در خارج از سایت نگه داری می کند. نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

تمام مسئولیت سخت افزار، نرم افزار، نگه داری، امنیت و به روزرسانی هم بر عهده ارائه دهنده میزبان می باشد. معمولاً این نوع ویپ برای کسب وکارهای کوچک تا متوسط مناسب است و کنترل پنل کاربرپسندی ارائه می دهد. ازطریق این کنترل پنل صاحبان کسب وکار ها می توانند سیستم های تلفن را مدیریت و نظارت کنند.

Managed آی پی PBX

Managed آی پی PBX یکی دیگر از انواع ویپ به شمار می آید که مانند نوع قبلی، به صورت برون سپاری به شخص ثالث سپرده می شود. نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

در این نوع ویپ، تمامی الزامات مدیریتی بر عهده شخص ثالث است؛ اما به جای اینکه سخت افزار تلفن خارج از محل باشد، این تجهیزات در محل و دراختیار کسب وکار قرار می گیرد. ارائه دهنده Managed PBX بسته به تعداد خطوط تلفن معمولاً هزینه ثابتی دریافت می کند.

نکته دیگر اینکه نصب تجهیزات، نگه داری، به روزرسانی و ارتقای تجهیزات هم برعهده ارائه دهنده می باشد.

گوشی تلفن پلیکام، Polycom IP Phone

نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ چگونه است؟

نحوه کار یک سرویس ویپ به این صورت است که صدای کاربر را از سیگنال های صوتی تبدیل به داده های دیجیتال می کند و در مرحله بعد همین داده های دیجیتال از طریق اینترنت ارسال می شوند.

اگر کاربر دیگری از یک شماره تلفن معمولی تماس بگیرد، سیگنال قبل از اینکه به آن کاربر برسد، دوباره به سیگنال تلفن تبدیل می شود. نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

از جمله قابلیت های آن این است که مسیریابی تماس های ورودی و خروجی را به کمک شبکه های تلفن موجود انجام می دهد. با این حال، برخی از خدمات ویپ تنها از طریق رایانه یا تلفن ویپ در دسترس می باشند.

VoIP سیگنال های صوتی را به داده های دیجیتال تبدیل کرده و آن ها را از طریق اینترنت، منتقل می کند. اکنون و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، به جزئیات بیشتری در ارتباط با این فناوری سودمند خواهیم پرداخت.

ما در نت یک به همه سوالات شما در خصوص خرید بهترین تلفن ویپ و همینطور قیمت ارائه خدمات نصب می پردازیم. تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

پروتکل SIP و SIP Trunking

تکنولوژی VoIP بر اساس پروتکل های مختلفی کار می کند که SIP را می توان مهم ترین آن ها دانست. SIP مخفف عبارت “Session Initiation Protocol” بوده و یک پروتکل ارتباطی برای برقراری تماس های ویپ و سایر جلسات متنی و چند رسانه ای فوری مانند تماس های صوتی و تصویری آنلاین می باشد. نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

SIP Trunking به خدماتی گفته می شوند که بر پایه پروتکل SIP و از طریق اتصالات اینترنتی کاربران انجام می شوند. این خدمات که به خطوط سیپ ترانک هم معروف می باشند، اتصالات فیزیکی به یک شرکت تلفن را از بین می برند.

تجهیرات مورد نیاز برای استفاده از VoIP

برای راه اندازی تلفن ویپ در شرکت های تجاری، به تجهیزات ویپ مختلفی نیاز است که در ادامه، به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

سررو ویپ ( VoIP PBX)

قبل از هرچیز و برای استفاده از خدمات ویپ، به یک سرور یا مرکز تلفن آی پی نیاز دارید که بتواند امکان برقراری تماس از طریق شبکه اینترنت را در اختیار شما قرار دهد. این سرور به دو صورت قابل راه اندازی است:

  1. استفاده از یک سانترال تحت شبکه یا IPPBX
  2. استفاده از فضای ابری (Cloud PBX) نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

ویژگی های تلفن های ویپ

سیستم ویپ قادر است صوت آنالوگ را تبدیل به صوت دیجیتال کرده و کیفیت صدا را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد. نحوه کار با تلفن های ویپ ساده و با توجه به امکاناتی که دارد می توان موارد مورد نظر را به سادگی روی این سیستم پیاده کرد. نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپآموزش کار کردن با تلفن ویپ

در این تلفن ها امکان ایجاد داخلی به تعداد مورد نیاز ممکن بوده و در این مورد محدودیتی وجود ندارد. امکان دریافت پیام به وسیله صندوق پستی از دیگر امکانات این تلفن هاست که در صورت عدم امکان پاسخگویی به تماس مخاطب می توان این گزینه را فعال کرد و در صورت نیاز با کمک صندوق صوتی صدای مخاطب ضبط خواهد شد.

ضبط مکالمات در این سیستم ساده و برای مدیریت تماس ها در کسب و کارهای گوناگون به عنوان گزینه ای مناسب تلقی می شود. نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

شما عزیزان می توانید در صورت وجود هر سوال و یا ابهام درباره سیستم های تلفنی ویپ و هزینه های راه اندازی آن با نت یک تماس گرفته و سوالات خود را با متخصصین ما در میان بگذارید.

چرا باید از تلفن ویپ استفاده کنیم؟

دلیل اینکه از تکنولوژی و سیستم ویپ به جای خطوط تلفن های عادی یا همان PSTN می خواهیم استفاده کنیم چیست؟ دلیل های زیاد و بسیاری برای جواب به این سوال است اما با چند دلیل مختصر و مفید میخواهیم خدمت شما توضیح و ارائه دهیم، پس با تکنوکلاینت در ادامه بحث همراه باشید.

اولین دلیل، کاهش هزینه های ارتباطی با voip است، یعنی با از بین بردن هزینه ها و کارهای اضافی برای ارتباط بین شعب و کارمندان به صورت رایگان، با افرادی که سیستم ویپ را در اختیار دارند می توانید داشته باشید.

امکاناتی مانند صندوق های صوتی، پاسخ اتوماتیک به تماس ها، انتظار تماس، منو راهنما و بسیاری از امکانات دیگر که بدون نیاز خرید تجهیزات اضافه با سیستم و همیشه با تکنولوژی ویپ می باشد.

صحبت از تجهیزات شد، با کمک تکنولوژی VOIP به سادگی می توانید بدون خرید تجهیزات اضافه قابلیت هایی مثل منشی تلفنی اوتوماتیک و صندوق صوتی و همچنین با تلفن های آی پی کارکردی شبیه به تلفن های نرمال در اختیار شما خواهد بود. نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

ویپ آپشن های زیادی مثل جابه جایی انتقال تماس در صورت در دسترس نبودن، دسترسی به خط شرکت و حتی کیفیت صدای HD و ضبط مکالمات به صورت همزمان، شنود مکالمات به صورت همزمان، انتقال تماس به بیرون از مجموعه، تماس با سراسر جهان، موزیک انتظار، برقراری کنفرانس تصویری، عدم نیاز به خرید گوشی های تلفنی و پرداخت هزینه های اضافی و… را دارد.

با این حال آیا هنوز به جواب سوال خود نرسیدید؟! این تنها بخشی از امکانات و آپشن های این تکنولوژی و سیستم می باشد.

بهتر است که بدانید ویپ به طور عادی از رمز گذاری های استاندارد واحد ارتباطات بین المللی استفاده میکند.

سیستم های ویپ دارای مزایای زیادی می باشند که مورد نیاز هر کسب و کاری می باشد. این مزایا عبارتند از:

  1. هزینه های تماس مقرون به صرفه نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ
  2. دسترسی به تمام قابلیت های سیستم های ویپ
  3. قابلیت پرتابل و جابجایی سیستم های ویپ
  4. ویژگی های پیشرفته ویپ برای مشاغل بزرگ و کوچک
  5. کیفیت صدای شفاف
  6. برگزاری جلسات یکپارچه درVOIP نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ
  7. امکان استفاده از تلفن های همراه در سیستم های ویپ
  8. امنیت بالا در سیستم ویپ

چه کسب و کارهایی به مرکز تلفن ویپ نیاز دارند؟

در هر تجارت و کسب و کاری، مدرن شدن و همراه شدن با جریان تکنولوژی یکی از ملزومات مهم پیشرفت می باشد. در این میان راه های ارتباط مدرن تر، به شما درارتباط موثرتر و فروش بیشتر کمک می کند.

اگرچه ایمیل یک راه ارتباطی مورد استفاده در اغلب سایت ها و کسب و کارهاست؛ اما بسته به نوع صنعت و خدمات، بعضی اوقات مشتریان امکان دارد بیشتر ارتباط فوری از طریق تماس صوتی را ترجیح دهند. برای همین بسیاری از مشاغل شماره تلفن را در لیست راه های ارتباطی خود ارائه می دهند.

بیش از یک راه برای برقراری ارتباط با مشاغل شما می تواند پشتیبانی مشتری را بهبود بخشد و منجر به فروش بیشتر شود. اینکه آیا شما برای فروش محصولات یا یک وب سایت شغلی برای فروش خدمات، یک فروشگاه آنلاین راه اندازی می کنید، یک سرویس تلفنی تجاری مبتنی بر مرکز تلفن ویپ می تواند بدون هزینه های بالا به شما در رشد تجارت کمک کند.

بازدیدکنندگان وب سایت شما به راحتی می توانند با شما تماس بگیرند تا درخواستی را ارائه دهند، از سؤال پیش فروش بپرسند یا حتی درخواست پشتیبانی کنند. به طور خلاصه، مرکز تلفن ویپ به شما این امکان را می دهد تا تماس های خود را بهتر مدیریت کرده و پیگیری کنید، اطلاعات مشتری را جمع آوری کرده و روابط قوی تری با مشتریان داشته باشید.

نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

نیاز به اجرا و نصب تلفن ویپ در مرکز تجاری خود دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید و ثبت سفارش داشته باشید.

خدمات نصب و پیشتیبانی تلفن ویپ چیست؟

راه اندازی یک سیستم ویپ دو مرحله عمده دارد:

  1. اولین مرحله؛
    خرید تجهیزات و زیرساخت های سخت افزاری تلفن تحت شبکه مانند سرور و کابل و سیم کشی است
  2. دومین مرحله؛ نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ
    نصب و راه اندازی نرم افزاری ویپ است که شامل طراحی و ساخت مرکز تلفن می شود.

پیاده سازی این دو مرحله با توجه به نیاز و ویژگی های مختلف یک مجموعه متفاوت است و تلفنی که برای یک بیزینس کوچک خانگی طراحی می شود با تلفنی که برای یک شرکت پانصد نفره مورد استفاده قرار می گیرد از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

تماس با نت یک برای خرید سخت افزار تلفن ویپ و دریافت خدمات نصب و پشتیبانی

با VOIP شما از مزیت های بیشماری بهرمند خواهید شد ، اما بدانید سیستم سازمان هرچه سریعتر به VOIP ارتقاء یابد ، سازمان زودتر از مزایای آن بهره مند خواهد شد و درواقع سازمان با کمک VOIP ، از جدیدترین و به روز ترین تکنولوژی دنیا در حال استفاده است .

راه اندازی تلفن اینترنتی شاید در نگاه اول مقداری سخت و گیج کننده به نظر برسد؛ اما مطمئن باشید که کاملا ارزش هزینه و زمانی که برای آن می گذارید را خواهد داشت. فراموش نکنید که کارشناسان ما در نت یک همیشه آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما عزیزان می باشند. نحوه عملکرد سیستم تلفنی ویپ

در صورتی که هم چنان در ارتباط با خطوط تلفن اینترنتی سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ گوی شما عزیزان باشیم.

– تلفن ویپ تجربه ای بی نظیر از ارتباطات بی محدود – تماس بگیرید و سفارش خود را برای خرید محصولات و دریافت اطلاعات بیشتر ثبت کنید! –

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *