سوئیچ شبکه, وبلاگ

مشکلات سوئیچ شبکه

مشکلات سوییچ شبکه | نت یک انواع مختلف سوئیچ در شبکه

مشکلات سوئیچ شبکه چیست؟ علت خراب شدن سوئیچ شبکه چه می باشد؟  نیاز به سوئیچ شبکه جهت برقراری ارتباط میان دستگاه ها و سیستم همه مجموعه ها، جدا از بحث نوع مرکز و سیستمی که تصمیم به نصب و راه اندازی آن دارند، برای کاربران ضروری است.

هم اکنون باتوجه به اینکه همه سیستم ها و مجموعه ها نیاز به تحت شبکه شدن و یکپارچگی دارند، نیاز به سویچ شبکه یک موضوع واجب و لازم است، چون بدون استفاده از سوییچ شبکه، ارتباط میان سیستم ها برقرار نشده و هدایت کننده ای در مجموعه وجود نخواهد داشت که اطلاعات را به آسانی در میان دستگاه ها رد و بدل کند.

خرید سوییچ شبکه با اتصال دستگاه های درون شبکه، بسته های داده را از یک سیستم به دیگر سیستم ها ارسال کرده و ارتباطی یکپارچه برقرار می کند. سوئیچ شبکه به لحاظ سخت افزاری، یک سخت افزار بسیار کوچک بوده که ارتباطات ایجاد شده ما میان چند دستگاه و وسیله ارتباطی در یک شبکه­ LAN را متمرکز می کند. سوئیچ شبکه ایرانی که ارتباطات را میان چند دستگاه متصل در یک شبکه محلی را برقرار می کند، در سالهای گذشته شبکه های خانگی متداول بودند که این روترهای خانگی مدرن سوئیچ های اترنت را به عنوان یکی از کارکردهای اصلی آن ها به طور مستقیم در واحد ادغام می کنند.

سوییچ شبکه با عملکرد بالا هنوز هم به طور گسترده در شبکه های شرکت ها و مراکز دادهفاده می شوند و گاهی اوقات به عنوان هاب های switching، هاب های bridge یا Mac Bridge هم پیشنهاد می شود. سوئیچ شبکه یک سخت افزار بسیار کوچک بوده که ارتباطات ایجاد شده ما میان چند دستگاه و وسیله ارتباطی در یک شبکه­ LAN را متمرکز می کند.

روش کارکرد سویچ شبکه که در مجموعه به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباطات میان همه دستگاه ها استفاده می شود، استفاده از آدرس IP دستگاه ها است. به این صورت که مدیریت مجموعه با کمک سیستم خود، آدرس آی پی همه سیستم های مجموعه را که همگی در یک شبکه می باشند، به دست آورده و با برنامه ریزی های معین، همه دستگاه ها را به یک سوئیچ متصل می کنند و از این رو که هر دستگاه، یک آدرس آی پی مشخصی دارد، برای دو دستگاه متفاوت، امکان برقراری ارتباط با یک آدرس آی پی هم نیست.

مشکلات سوئیچ شبکه

سوئیچ PoE چیست؟

مشکلات سوئیچ شبکه

انواع سوئیچ های موجود و بررسی مشکلات سوئیچ شبکه

انواع سوئیچ شبکه قادر به پشتیبانی از تقریباً همه گونه دستگاه ها و وسیله­ های ارتباطی می باشند. به طوری که برای دستگاه های اترنتی، قادر به تأمین سازی چهار یا هشت کانکشن می باشند؛ حال آنکه سوئیچ هایی که در شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند، قادر هستند 32 تا 128 کانکشن را پشتیبانی نمایند. سوئیچ های شبکه معمولی مانند سوئیچ هایی که در روتر کاربران خانگی می باشند، بجز مورد اتصال به برق، نیاز به پیکربندی خاص ندارند.

در رابطه با بحث انواع سوئیچ شبکه، سوئیچ های مدیریتی که سوئیچ های گران قیمت تری می باشند که استفاده شرکتی دارند و قادر هستند امکانات به مراتب سطح بالاتری به کاربران ارائه کنند و همینطور از قابلیت کنترل و مدیریت گسترده ای برخورد دارند. یکی از پراستفاده ترین انواع سوئیچ مناسب شبکه، سرعت و قابلیت POE ساپورت بودن آن است که سوئیچ شبکه poe، مجموعه را از اداپتور بی نیاز و برق همه سیستم ها را تامین می کند و همینطور با بالا رفتن سرعت سوئیچ، عملکرد شبکه هم بیشتر می شود.

همانطور که در قبل گفته شده بود، سوئیچ ها به سه دسته اترنت، گیگابیت و 10G تقسیم می شوند. سوئیچ poe اترنت سرعت هر پورت تا 100Mb/s می رسد، در صورتی که سوئیچ های گیگابیت این سرعت را به 1000Mb/s و سوئیچ های 10G سرعت را به میزان ده برابر سوئیچ های گیگابیت خواهند رساند و همینطور با بالارفتن سرعت سوئیچ، قیمت آن هم افزایش می یابد.

کارکرد سوئیچ های غیرمدیریتی بسیار ساده و کاربران می توانند به آسانی اجزا شبکه را به سوئیچ متصل کنند که پس از نصب آن همه اجزا باهم در ارتباط قرار خواهند گرفت و کار سوئیچ در لحظه ای که دستگاه ها به آن وصل می شوند شروع می شود. این موضوع سبب آسانی کاربران و کار مجموعه است، چون کاربران قادر هستند سوئیچ را در مکانی قرار داده و به حال خود رها کنند، چون نیاز به هیچ تنظیمات و کار خاصی ندارند.

سوئیچ های مدیریتی کمی پیچیده تر از سوئیچ های غیرمدیریتی می باشند و قادر هستند با کمک وب یا اپلیکیشن، وارد صفحه تنظیمات سوئیچ شده و بعضی ویژگی های آن را فعال یا غیرفعال کنند و همینطور درصورت نیاز به آپدیت، Firmware آن را آپدیت کرده و از کاربردهای دیگر سوئیچ مانند تعیین دسترسی به پهنای باند، VLAN بندی و… بهره مند شوند.

حالا که به معرفی و ارائه توضیحات راجع به انواع سوئیچ شبکه پرداختیم، لازم است به مشکلات سوئیچ شبکه هم اشاره ای داشته باشیم. مشکلات سوئیچ شبکه معمولا به دو دسته ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند.

در ابتدا برای بررسی مشکلات سوئیچ شبکه لازم است به پاوری که در بخش جلویی پنل سوئیچ شبکه قرار دارد توجه کنیم که در صورتی که پاور سبر باشد به معنای عدم خراب شدن و بدون مشکل بودن سوئیچ است و در صورت خاموشی پاور، اطلاع رسانی از مشکلات سوئیچ شبکه را به کاربران می کند. در ادامه مقاله به چند مورد از مشکلات سوئیچ شبکه رایج اشاره خواهیم کرد.

مشکلات سوئیچ شبکه

مشکلات سوئیچ شبکه

5 دلیل خراب شدن بخش سخت افزار سوئیچ شبکه

در اینجا ما 5 مشکل سخت افزاری رایج یک سوئیچ شبکه را جمع آوری می کنیم:

مشکلات سوئیچ شبکه

قطع شدن برق سوئیچ شبکه

منبع تغذیه خارجی ناپایدار است، یا خط منبع تغذیه آسیب دیده یا منبع تغذیه به علت پیری یا برخورد صاعقه آسیب دیده. آسیب به دیگر اجزای دستگاه به علت منبع تغذیه هم اغلب رخ می دهد. در صورتی که نشانگر POWER روی پنل سبز باشد، به معنای عادی می باشد. در صورتی که نشانگر خاموش باشد، سوئیچ به درستی کار نمی کند.

چنین مشکلاتی به آسانی یافت می شوند، به آسانی قابل حل می باشند و قابل پیشگیری می باشند. برای چنین خطاهایی ابتدا باید منبع تغذیه خارجی انجام شود. منبع تغذیه مستقل معمولاً برای ارائه یک منبع تغذیه مستقل معرفی می شود و یک تنظیم کننده ولتاژ برای جلوگیری از ولتاژ بالا یا ولتاژ پایین آنی اضافه می شود. مشکلات سوئیچ شبکه

اگر شرایط اجازه می دهد، می توانید PHOTOSHOP را اضافه کنید تا از منبع تغذیه عادی سوئیچ اطمینان حاصل کنید. بعضی از UPS ها عملکردهای تنظیم ولتاژ را ارائه می دهند، در صورتی که بعضی دیگر این کار را نمی کنند. اقدامات حرفه ای محافظت در مقابل صاعقه را در اتاق تجهیزات تنظیم کنید تا از آسیب دیدن سوئیچ ناشی از صاعقه جلوگیری کنید. شرکت های حرفه ای زیادی می باشند که پروژه های حفاظت در مقابل صاعقه را انجام می دهند و می توانید زمان اجرای کابل کشی شبکه، آن ها را در نظر بگیرید.

برای خرید انواع سوئیچ شبکه با ما در نت یک، در تماس باشید.

مشکلات سوئیچ شبکه

خراب شدن درگاه سوئیچ شبکه

این رایج ترین خراب شدن سخت افزاری است، چه درگاه فیبر باشد یا یک درگاه RJ-45 جفت تابیده، زمان وصل و جدا کردن کانکتورها مراقب باشید. اگر به طور تصادفی فیبر فیبر را کثیف کنید، امکان دارد موجب آلوده شدن پورت فیبر شده و ارتباط صحیح برقرار نشود. ما اغلب می بینیم که بسیاری از افراد دوست دارند اتصال را به وصل و خارج کنند، از نظر تئوری مشکلی نیست، اما این هم به طور ناخواسته میزان خراب شدن پورت را افزایش می دهد. حمل بی دقتی همینطور می تواند منجر به آسیب فیزیکی به پورت شود.

اگر سر کریستال در اندازه بزرگ خریداری شود، زمان قرار دادن آن در سوئیچ به آسانی به پورت آسیب می رساند. علاوه بر این، در صورتی که جفت پیچ خورده متصل به پورت به بیرون در معرض دید قرار گیرد، در صورت برخورد صاعقه به کابل، موجب آسیب دیدن پورت سوئیچ متصل شده یا آسیب غیرقابل پیش بینی بیشتری می شود. مشکلات سوئیچ شبکه

به طور کلی، خراب شدن پورت یک یا چند پورت بوده که آسیب دیده. پس پس از رفع عیب کامپیوتر متصل به پورت می توان با تعویض پورت متصل نسبت به آسیب دیدگی آن قضاوت کرد. در صورت بروز چنین نقصی، پس از قطع برق، پورت را می توان با یک توپ پنبه ای الکلی تمیز کرد. در صورتی که پورت واقعا خراب شده باشد، تنها می توانید پورت را تغییر دهید.

مشکلات سوئیچ شبکه

خراب شدن ماژول سوئیچ شبکه

سوئیچ از چند ماژول مانند ماژول های انباشته، ماژول های مدیریت و ماژول های توسعه تشکیل شده. احتمال خراب شدن این ماژول ها کم است اما در صورت بروز مشکل ضرر اقتصادی زیادی متحمل می شوند. در صورتی که به طور تصادفی یک ماژول را وارد یا خارج کنید، یا در صورتی که زمان جابجایی سوئیچ دچار ضربه شدید، یا در صورتی که منبع تغذیه ناپایدار باشد، امکان دارد موجب ایجاد چنین خطا شود.

البته سه ماژول ذکر شده در بالا دارای رابط های خارجی می باشند که شناسایی آن ها نسبتا آسان بوده و بعضی هم قادر هستند با کمک نشانگرهای روی ماژول ایرادات را شناسایی کنند. مثلا، یک پورت ذوزنقه ای مسطح در ماژول انباشته وجود دارد، یا بعضی از سوئیچ ها شبیه به یک رابط USB می باشند. ماژول مدیریت دارای یک پورت CONSOLE برای برقراری ارتباط با کامپیوتر مدیریت شبکه برای مدیریت آسان می باشد. در صورتی که ماژول توسعه یک اتصال فیبر نوری باشد، یک جفت رابط فیبر نوری وجود خواهد داشت.

زمان عیب یابی چنین عیب، ابتدا مطمئن شوید که منبع تغذیه سوئیچ و ماژول به درستی تامین شده، بعد بررسی کنید که آیا هر ماژول در موقعیت صحیح وصل شده یا خیر، و در نهایت بررسی کنید که آیا کابل ماژول متصل شده عادی است یا خیر. زمان اتصال ماژول مدیریت، همینطور باید در نظر داشته باشد که آیا نرخ اتصال مشخص شده را می پذیرد، آیا برابری وجود دارد، آیا کنترل جریان داده وجود دارد یا خیر، و عوامل دیگر.

زمان اتصال یک ماژول توسعه، باید بررسی کنید که آیا با حالت ارتباط مطابقت دارد یا خیر، مثلا، از حالت همه دوبلکس یا نیمه دوبلکس استفاده کنید. البته، در صورتی که تأیید کنید که ماژول معیوب است، تنها یک راه حل وجود دارد، یعنی باید فوراً برای تعویض با تامین کننده تماس بگیرید.

مشکلات سوئیچ شبکه

شکست برد سوئیچ شبکه

هر ماژول سوئیچ به صفحه پشتی وصل می شود. در صورتی که محیط مرطوب باشد، برد در اثر رطوبت اتصال کوتاه پیدا کند و یا در اثر حرارت بالا، صاعقه و … به قطعات آسیب وارد شود، برد به درستی کار نمی کند.

مثلا، در صورتی که عملکرد اتلاف گرما خوب نباشد یا دمای محیط بیش از حد بالا باشد، دمای داخل دستگاه افزایش می یابد و قطعات می سوزند. در مورد منبع تغذیه معمولی منبع تغذیه خارجی، در صورتی که ماژول های داخلی سوئیچ به درستی کار نمی کنند، امکان دارد صفحه پشتی خراب شده باشد. حتی در صورتی که یک مهندس تعمیر و نگهداری برق باشد، راهی برای انجام آن وجود ندارد. تنها راه تعویض برد پشتی می باشد.

مشکلات سوئیچ شبکه

خراب شدن کابل سوئیچ شبکه مشکلات سوئیچ شبکه

این نوع عیب از نظر تئوری خطای خود سوئیچ نیست، اما در استفاده واقعی، خطاهای کابل اغلب موجب می شود که سیستم سوئیچ یا پورت به درستی کار نکند، پس این نوع خطا هم به عنوان خراب شدن سخت افزاری سوئیچ طبقه بندی می شود. مثلا، اتصال محکم وصل نیست. کابل به ترتیب اشتباه چیده شده یا استاندارد نیست. وقتی کابل متصل است، باید از کابل متقاطع استفاده شود اما از اتصال مستقیم استفاده شود. دو فیبر در کابل به طور درهم به هم وصل شده اند. اتصال خط اشتباه منجر به حلقه شبکه می شود.

در واقع مشکلات سخت افزاری سوئیچ اغلب ناشی از محیط ضعیف اتاق کامپیوتر بوده که به آسانی می تواند منجر به خراب شدن های سخت افزاری مختلف شود. پس، زمان ساخت اتاق تجهیزات، ابتدا باید زمینی حفاظت از صاعقه، منبع تغذیه، دمای داخلی و رطوبت داخلی را انجام دهیم. ساخت تداخل ضد الکترومغناطیسی و محیط ضد الکتریسیته ساکن محیط مناسبی را برای عملکرد عادی تجهیزات شبکه فراهم می کند.

مشکلات سوئیچ شبکه

مشکلات سوئیچ شبکه

4 خراب شدن نرم افزار سوئیچ شبکه

مشکلات سوئیچ شبکه

پیکربندی نامناسب

مبتدیان با سوئیچ ها آشنا نیستند، یا به علت اینکه سوئیچ های مختلف به طور متفاوتی پیکربندی شده اند، مدیران اغلب زمان پیکربندی سوئیچ ها با خطاهای پیکربندی مواجه می شوند. مشکلات سوئیچ شبکه

سوئیچ تعمیر و نگهداری سوئیچ به معنی “سوئیچ” یک دستگاه شبکه بوده که برای ارسال سیگنال الکتریکی به کار گرفته می شود. این یک مسیر سیگنال الکتریکی انحصاری برای هر دو گره شبکه ای که به سوئیچ دسترسی دارند، فراهم می کند. رایج ترین سوئیچ سوئیچ اترنت می باشد. دیگر کلیدهای صدای تلفن رایج، سوئیچ های فیبر و غیره.

مثلا، در صورتی که VLAN به اشتباه پارتیشن بندی شده باشد، شبکه غیر قابل دسترسی است، پورت به اشتباه خاموش می شود، و پیکربندی حالت سوئیچ و NIC مطابقت ندارد. یافتن چنین عیوبی گاهی دشوار بوده و نیاز به تجربه خاصی دارد. در صورتی که مطمئن نیستید که در پیکربندی کاربر مشکلی وجود دارد، ابتدا تنظیمات پیش فرض کارخانه را بازیابی کنید و بعد آن را مرحله به مرحله پیکربندی کنید. مشکلات سوئیچ شبکه

گبهتر است پیش از پیکربندی، دفترچه راهنما را مطالعه کنید، که یکی از عاداتی بوده که مدیریت شبکه باید ایجاد کند. هر سوئیچ دارای یک دفترچه راهنمای نصب دقیق، کتابچه راهنمای کاربر و توضیح دقیق هر نوع ماژول می باشد. ازآنجاکه بسیاری از کتابچه های راهنما برای سوئیچ ها به زبان انگلیسی نوشته شده اند، کاربرانی که انگلیسی ضعیفی دارند قادر هستند پیش از انجام تنظیمات خاص با مهندسان تامین کننده مشورت کنند.

مشکلات سوئیچ شبکه

عوامل بیرونی

به علت وجود ویروس ها یا هکرها، میزبان امکان دارد تعداد زیادی بسته را که قوانین کپسوله سازی را رعایت نمی کنند به پورت متصل بفرستد که موجب می شود پردازنده سوئیچ بیش از حد شلوغ شود و موجب شود بسته ها خیلی دیر ارسال شوند. منجر به سرریز بافر، پدیده بسته می شود. مشکلات سوئیچ شبکه

وضعیت دیگر طوفان پخش بوده که نه تنها پهنای باند شبکه زیادی را اشغال می کند بلکه زمان پردازش CPU زیادی را هم می گیرد. در صورتی که شبکه توسط تعداد زیادی بسته پخش برای مدت طولانی اشغال شود، ارتباط نقطه به نقطه معمولی نمی تواند به طور معمول انجام شود و سرعت شبکه کند یا شرم آور خواهد بود.

کارت شبکه یا خراب شدن پورت امکان دارد موجب طوفان پخش شود. ازآنجاکه سوئیچ تنها می تواند دامنه برخورد را تقسیم کند و نمی تواند دامنه پخش را تقسیم کند، وقتی تعداد بسته های پخش 30٪ از کل ارتباطات را تشکیل می دهد، راندمان انتقال شبکه به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

مشکلات سوئیچ شبکه

رمز عبور را فراموش کرده اید

این امکان دارد چیزی باشد که هر مدیری تا به حال تجربه کرده. وقتی رمز عبور خود را فراموش کردید، می توانید رمز عبور سیستم خود را طی مراحل خاصی بازیابی یا تنظیم مجدد کنید. بعضی از آن ها ساده تر می باشند، تنها کافی است یک دکمه روی سوئیچ فشار دهید. و بعضی باید با کمک مراحل خاصی حل شوند. چنین وضعیتی معمولاً زمانی اتفاق می افتد که فراموشی یا خراب شدن سوئیچ موجب از دست رفتن داده ها شود.

مشکلات سوئیچ شبکه

خطای سیستم

سیستم سوئیچ ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار می باشد. داخل سوئیچ یک حافظه تنها خواندنی قابل تجدید وجود دارد که سیستم نرم افزاری لازم برای سوئیچ را نگه می دارد. این نوع خطا برای ما هم رایج می باشد.

S، لینوکس، به علت دلایل طراحی در آن زمان، حفره هایی وجود دارد، وقتی شرایط مناسب باشد، منجر به بار کامل سوئیچ، از دست دادن بسته، بسته اشتباه و غیره می شود. سوئیچ تعمیر و نگهداری سوئیچ دارای چند پورت بوده که هر یک دارای عملکرد پل برای اتصال به یک LAN یا یک سرور یا ایستگاه کاری با عملکرد بالا می باشند. سوئیچ ها گاهی اوقات به عنوان پل های چند پورت هم شناخته می شوند. مشکلات سوئیچ شبکه

B, TFTP و غیره برای دانلود و به روز رسانی سیستم. البته در زمان ارتقای سیستم امکان دارد خطاهایی رخ دهد. برای چنین مشکلاتی، ما باید عادت به مرور مکرر وب سایت سازنده تجهیزات را ایجاد کنیم. در صورتی که سیستم جدیدی راه اندازی شد یا وصله جدیدی وجود دارد، لطفاً آن را به موقع به روز کنید.

 

هزینه تعمیرات انواع سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه از جمله سخت افزار هایی است که برای ارتباط میان دو دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین نیاز به مراقبت بسیار بالایی دارد. لذا افراد می بایستی هنگام کوچک ترین مشکل در این وسیله هرچه سریع تر به عیب یابی و تعمیر آن بپردازند.

هزینه تعمیر انواع سوئیچ شبکه بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. از مهم ترین عوامل می  توانیم به تعویض و تعمیر قطعات، پاور ها، پورت و یا استفاده از وسایل و تجهیزاتی برای تعمیر سوئیچ شبکه اشاره کنیم. علاوه بر این اتصال سیم های برق و تعمیر لرزش سوئیچ شبکه نیز می  تواند در افزایش و کاهش هزینه تعمیر آن نقش گسترده ای داشته باشد. سپس در صورت تمایل به تعمیر و تعویض این سخت افزار ها بپردازند.

 

 

مشکلات سوئیچ شبکه

نت یک فروشگاه بزرگ انواع سوئیچ سیسکو ، … و تجهیزات ویپ در کنار شماست تا با مشاوره تخصصی شما را یاری کند. برای خرید، اطلاع از قیمت به روز محصولات و مشاوره برای خرید بهترین محصول از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *