سوئیچ شبکه, وبلاگ

سویچ چگونه کار می کند؟ مکانیزم کاری Switch شبکه به زبان ساده

سویچ چگونه کار می کند؟ مکانیزم کاری Switch شبکه به زبان ساده سوییچ 2960| نت یک سوئیچ سیسکو 2960

سویچ چگونه کار می کند؟ مکانیزم کاری Switch شبکه به زبان ساده سوئیچ شبکه چگونه کار می کند؟ در ابتدا باید به تفاوت بین سویچ و هاب پی ببرید، در یک هاب در حقیقت هیچ عملی بر روی فریم ها که نام بسته های اطلاعاتی در لایه دوم از مدل OSI می باشند انجام نمی شود، این وسیله صرفا از یک پورت خود اطلاعات را دریافت می کند و آن ها را تقویت و به همه پورت های خود ارسال می کند.

سویچ چگونه کار می کند؟

انواع مختلف سوئیچ در شبکه

سویچ چگونه کار می کند؟ مکانیزم کاری Switch شبکه

این وسیله هیچ درکی از وجود فریم در خود نداشته و صرفا در لایه فیزیکی مدل OSI فعالیت می کند، در زمان ارسال یک فریم از خود آن را به همه پورت های خود ارسال می کند که همین امر باعث می شود که پهنای باند موجود در هاب به نسبت تعداد پورت های آن تقسیم شده و طبیعتا سرعت هم به نسبت پایین خواهد آمد. سویچ چگونه کار می کند؟

و اما در سویچ هر پورت جهت خود پهنای باند مستقلی دارد و در زمان ارسال فریم، فریم صرفا جهت مقصد مورد نظر ارسال خواهد شد و از پخش شدن در کلیه پورت ها جلوگیری خواهد شد.، این شیوه کاری به این شکل است که در فریم ارسالی از سوی کامپیوتر مبدا آدرس کامپیوتر مقصد قرار گرفته است، سویچ با خواندن آدرس مقصد فریم مورد نظر را صرفا به آدرس مقصد ارسال کرده و مسیر منحصر به فردی جهت این دو کامپیوتر جهت برقراری ارتباط ایجاد خواهد کرد.

در این روش پهنای باند به شکل اختصاصی جهت کامپیوتر ها خواهد بود زیرا فریم در کل پورت های سویچ پخش نخواهد شد. سویچ چگونه کار می کند؟

اما سویچ چگونه می فهمد که آدرس مبدا و مقصد چیست و آن فریم را باید به کدام پورت انتقال دهد ؟ در جواب این سئوال باید گفت که سویپ از ساختاری به نام MAC Table یا جدول آدرس سخت افزاری استفاده می کند که در این جدول لیست کلیه آدس های سخت افزاری که بر روی هر پروت قرار دارند نوشته شده و مشخص شده است که هر یک از آدرس ها در کدام یک از پورت های سویچ اتصال یافته اند. حال این سئوال پیش می آید که سویچ چگونه این جدول را تشکیل می دهد ؟ سویچ چگونه کار می کند؟

در زمانی که یک کامپیوتر قصد برقراری ارتباط با کامپیتور دیگری در شبکه را داشته باشد فریم خود را به پورت مورد نظر بر روی سویچ ارسال خواهد کرد، این فریم شامل آدرس سخت افزاری مبدا و مقصد خواهد بود، به محض اینکه سویچ فریم مورد نظر را دریافت می کند ابتدا به آدرس مبدا توجه می کند، در صورتی که آدرس مبدا را در جدول خود موجود نداشته باشد آدرس سخت افزاری مبدا را در جدول MAC خود یادداشت می کند و سپس به سراغ آدرس مقصد می رود.

در صورتی که آدرس مقصد هم در جدول وجود نداشته باشد فریم ارسالی را جهت هر یک از پورت های موجود ارسال می کند و قاعدتا صرفا یک آدرس سخت افزاری متناسب با مقصد در پورت های سویچ به آن فریم پاسخ خواهد داد، سپس سویچ آدرس مقصد را هم با شماره پورت مورد نظر در جدول آدرس سخت افزاری خود قرار خواهد داد. این روش همینطور ادامه خواهد داشت تا جدول به شکل کامل تشکیل شود. سویچ چگونه کار می کند؟

در مراحل بعدی و بعد از تشکیل شدن جدول MAC در صورت ارسال فریم، سویچ بلافاصله با کمک جدول، فریم ارسالی را به مقصد مورد نظ هدایت خواهد کرد. توجه داشته باشید که سویچ هیچگاه فریم ارسالی از یک پورت را به خود آن پورت ارسال نخواهد کرد.

سویچ چگونه کار می کند؟

ارایش رک| نت یک

سویچ به محض دریافت یک فریم سه عمل بر روی آن انجام خواهد داد

  1. Forward کردن فریم: در صورتیکه آدرس مقصد در جدول آدرس موجود باشد سویچ فریم را به مقصد مورد نظر ارسال یا Forward خواهد کرد.
  2. Drop یا فیلتر: در صورتیکه آدرس مقصد ارسالی در جدول آدرس به همان پورتی اشاره کند که از آن وارد سویچ شده است بسته Drop شده و به سویچ وارد نخواهد شد. این بدین معناست که آدرس درخواستی از کامپیوتر یا سویچ در همان پورتی قرار دارد که از آن ارسال شده، پس سویچ نمی تواند کار خاصی را بر روی آن انجام دهد و صرفا آنرا بلوکه می کند تا ترافیک اضافی در شبکه تولید نشود. سویچ چگونه کار می کند؟
  3. Flood: در صورتیکه آدرس مقصد در جدول MAC سویچ موجود نباشد، سویچ به شکل خودکار فریم را به همه پورت های خود به غیر از پورت مبدا ارسال کرده و منتظر جواب از کامپیوتر مقصد خواهد شد.

سویچ چگونه کار می کند؟

ارایش رک| نت یک

 

در این مقاله به سوال سویچ چگونه کار می کند؟ پاسخ دادیم، شرکت ما با تجربه‌ی بیش از ۱۰ سال در زمینه فروش و توزیع سوئیچ‌های شبکه، به شما اطمینان می‌دهد که بهترین و کیفیت ترین محصولات را به شما عرضه خواهیم کرد. ما انواع سوئیچ‌های شبکه با برندهای معروف و مطرح را در اختیار شما قرار می‌دهیم. این سوئیچ‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و قدرتمند، عملکردی بی‌نظیر و بدون اختلال را به شما ارائه خواهند کرد.

همچنین، ما به دفتر خدمات پس از فروش نیز مجهز هستیم و هر گونه خرابی یا مشکل در سوئیچ‌های شبکه را به سرعت برطرف می‌کنیم. فروش و خدمات ما در سراسر ایران در دسترس شماست و می‌توانید به راحتی سفارش خود را ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن، محصول خود را دریافت کنید.

با توجه به اهمیت شبکه‌های کامپیوتری در امروزه، سرعت و پایداری در انتقال داده‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین، انتخاب یک سوئیچ شبکه با کیفیت و قدرت بالا برای شما ضروری است. سویچ چگونه کار می کند؟

اگر شما هم در جستجوی سوئیچ شبکه اید، با ما تماس بگیرید و برای شما بهترین و مناسب‌ترین گزینه را پیدا خواهیم کرد. با خرید از ما، از کیفیت بالا و عملکرد بی‌نقص سوئیچ شبکه خود لذت خواهید برد. سویچ چگونه کار می کند؟

ما به شما اطمینان می‌دهیم که با خرید سوئیچ شبکه از ما، از تجربه‌ای حرفه‌ای و مطمئن لذت خواهید برد. با ما همراه شوید و شبکه‌ی پرسرعت و قدرتمند خود را بسازید. ارسال به سراسر ایران رایگان است.  با ما تماس بگیرید و به بهترین سوئیچ شبکه دست پیدا کنید.

سویچ چگونه کار می کند؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *