وبلاگ

اشتباهات کاربران در استفاده از تلفن voip

تلفن اپراتوری تحت شبکه، آی پی فون مخصوص منشی voip | نت یک

در این مطلب قصد داریم به اشتباهات کاربران در استفاده از تلفن voip بپردازیم. P یا Voice over IP تکنولوژی انتقال صدا روی بستر شبکه است که امکان انتقال هم زمان مکالمات تلفنی بر روی شبکه دیتا را روی بستر شبکه IP فراهم می آورد. VoIP روشی برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به داده های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل می شوند.

سیستم VoIP موجب صرفه جویی در هزینه ها، افزایش کارایی و پویایی کسب وکارها در هر اندازه ای می شود. سرویس VoIP مبتنی بر تکنولوژی نسبتاً ساده و مشخصی می باشد. پس تغییر سرویس تلفن سازمانی از سرویس تلفن سنتی (PSTN) به VoIP نباید چالش برانگیز باشد ولی به علت تعدد ارائه دهندگان این سرویس و محبوبیت رو به رشد این فن آوری، مشتریان VoIP امکان دارد در انتخاب ارائه دهنده این سرویس دچار مشکل شوند.

برای خرید تلفن ویپ با بهترین قیمت با ما در نت یک در تماس باشید!

در این نوشته، 8 اشتباهات رایج که کسب وکارها و سازمان ها در مرحله ی انتخاب نوع و ارائه دهنده سرویس تلفن سازمانی VoIP انجام می دهند بررسی خواهیم کرد. با آگاهی از اینکه چرا این اشتباهات رخ می دهند، می توان به راحتی روش های ارتباطی کسب وکارها را ارتقا داد.

اشتباهات کاربران در استفاده از تلفن voip

انتخاب نوع سرویس

به طورکلی می توان VoIP را به سرویس میزبانی شده و غیر میزبانی شده توسط ارائه دهنده سرویس تقسیم کرد. این دو نوع سرویس تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند اما مهم ترین عاملی که باید در نظر گرفته شود بودجه ای است که کسب وکار برای راه اندازی سرویس تلفن در نظر گرفته اند.

  • در صورتی که سیستم تلفن SIP Trunk را انتخاب نمایید، کسب وکار مسئول خرید، پیاده سازی و حفظ فن آوری VoIP است و ارائه کننده ی سرویس فقط سر شماره را به مشترک ارائه خواهد داد.
  • در صورتی که سیستم تلفن Hosted PBX را انتخاب نمایید، تمام مسئولیت راه اندازی، حفظ و نگهداری سرویس بر عهده ی ارائه دهنده ی سرویس است و مشترک هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

چه زمانی از سرویس SIP Trunk کمک بگیرید:

  • متخصص VoIP در محل شرکت حاضر باشد.
  • باید در محل شرکت سرور، تجهیزات و سخت افزار مربوط به VoIP وجود داشته باشد.
  • رشد یا تغییرات در تعداد کارمندان در طول زمان پیش بینی شده باشد.

چه زمانی از سرویس Hosted PBX کمک بگیرید:

  • کسب وکار در حال رشد و توسعه می باشد.
  • خرید سخت افزار و تجهیزات مقدور نیست.
  • کارمندانی به صورت دور کار در مجموعه به فعالیت می پردازند.
  • برای انجام ارزیابی ترافیک داده و اولویت بندی به پشتیبانی نیاز دارید.

ارزیابی نادرست میزان پهنای باند

کسب وکارها نباید میزان پهنای باند موردنیاز برای پشتیبانی از VoIP را دست کم بگیرند، به خصوص در صورتی که حجم مکالمه ها متغیر باشد. خرید پهنای باند مختص VoIP می تواند منجر به افزایش هزینه ها برای کسب وکار شود، اما کمبود پهنای باند می تواند به موارد زیر منجر شود:

  • کیفیت صدای ضعیف تماس های صوتی
  • ناپایداری سرویس تلفن
  • افت سرعت اینترنت

قبل از خرید سرویس تلفن سازمانی میزان پهنای باند موردنیاز باید به صورت دقیق تخمین زده شود.

انتخاب نادرست ارائه دهنده سرویس VoIP

 از ارائه دهنده ای سرویس تلفن VoIP دریافت نمایید که تداوم سرویس را با ارائه ی SLA (تفاهم نامه کیفی سطح خدمات) تضمین نماید. امروزه هیچ شرکتی نمی تواند بدون ارتباط تلفنی یا اینترنتی کار کند. قطعی سرویس تلفن می تواند تأثیرات زیادی روی بهره وری کارمندان و تصویر کسب وکار در ذهن عموم داشته باشد.

در نظر نگرفتن حفظ امنیت اطلاعات

اسپمینگ، فیشینگ، ضبط صدا و … امکان دارد برای هر سرویس VoIP اتفاق بیفتد. هر کسب وکار ابتدا باید اقدامات لازم جهت حفظ امنیت ارتباط اینترنت خود را انجام دهد و همینطور با ارائه دهنده ای همکاری نماید که امنیت سرور های خود و سرویس های تلفنی که ارائه می دهد، را تضمین نماید.

پیش بینی هزینه های پنهان

قبل از امضای قرارداد، کل هزینه باید برآورد و با ارائه دهنده چک شود. همینطور سابقه پیگیری کیفیت فروشنده هم ارزیابی گردد.

معمولاً در خرید سرویس VoIP، ارزان ترین ارائه دهنده بدترین ارائه دهنده هم هست، نه تنها خرید سرویس VoIP با قیمت پایین یک ریسک بزرگ به حساب می آید بلکه امکان دارد هزینه ی اولیه را هم دقیق اعلام نکنند و هزینه هایی مانند دریافت مجوز، نصب نرم افزار و اقدام ات امنیتی را جداگانه از مشترک دریافت نمایند.

همکاری با ارائه دهنده ای که به صورت تخصصی با کسب وکارها همکاری می کند

باید اطمینان حاصل شود که ارائه دهنده سرویس بعد از ساعت کاری به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته در دسترس است و در صورت بروز شرایط اضطراری به عیب یابی و رفع مشکلات می پردازد.

بسیاری از فروشندگان سرویس VoIP، می توانند به طور قابل توجهی در قیمت و کیفیت دارای محدودیت باشند. ارائه دهنده ای برای دریافت خدمات صوتی انتخاب نمایید که تجربه ی گسترده و یک سابقه قوی از رضایت مشترکین سازمانی در رزومه ی خود داشته باشد.

توجه به QoS یا سرویس کیفیت خدمات

در صورتی که QoS مبنایی برای انتخاب ارائه دهنده ی VoIP قرار بگیرد، قطعاً مناسب ترین ارائه دهنده سرویس VoIP برای همکاری انتخاب خواهد شد. QoS تضمین می کند که ترافیک بسته ای برای یک ارتباط صوتی یا در هر ارتباط رسانه ای به علت ازدحام دچار تأخیر نمی شود یا کیفیت خدمات ارائه شده افت نمی کند.

انتخاب نادرست تلفن و هدست

تفاوت های قابل توجهی در میان IP Phone ها وجود دارد. هر کسب وکار می تواند از نام برند، گزینه های عمومی و تلفن های ابتدایی تا بسیار پیچیده را انتخاب کند.

Yealink

یلینک را می توان مناسب ترین و باکیفیت ترین برند درزمینه ی تولید تلفن های تحت شبکه (IP Phone) دانست.

Newrock

تلفن های تحت شبکه (IP Phone) نیوراک که می توان آن را در دو Server مجزا رجیستر کرد. در صورتی که شرکت مقدور به خرید IP Phones نباشد می تواند از دستگاه ATA و یا هدست استفاده نماید.

Grandstream

تلفن های تحت شبکه (IP Phone) گرند استریم از کیفیت بالایی برخوردارند و از نظر قیمت در رده برندهای متوسط بازار قرار می گیرد.

کمی قبل به اشتباهات کاربران در استفاده از تلفن voip پرداختیم، حالا قصد داریم شما را با باورهای غلطی که درباره تلفن و سیستم ویپ دارید آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

10 ایده غلط در مورد voip

ما معتقدیم که VoIP مناسب ترین راه برای برقراری ارتباط با کارکنان و مشتریان در شرکت هاست و در این مقاله سعی در برطرف کردن ایده های اشتباه در مورد viop داریم.

با اینکه پروتکل صوتی در بستر اینترنت یا viop، یک فناوری جدید نیست، با این حال همچنان ایده های غلطی در مورد آن وجود دارد. ایده بسیاری از افراد بر این است که viop به خصوص viop میزبان (Hosted Voip)، نامطمئن و گران است و فرایند نصب پیچیده و دشواری دارد.

واقعیت این است که VoIP یکی از راحت ترین و مطمئن ترین راه ها برای مشاغل و کسب وکارها به منظور برقراری ارتباط با مشتریان یا ارتباط کارمندان با یکدیگر می باشد. در ادامه قصد داریم 10 ایده غلط در مورد viop را بررسی کنیم و علت به وجود آمدن این ایدهها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

VoIP فقط برای شرکت های بزرگ یا فناوری محور (tech) مناسب است

این یک تصور غلط اما بسیار رایج است که فقط مشاغل بزرگ با تجربه فناوری عمیق می توانند از Voice over IP استفاده کنند. علت این ایده اشتباه، مقیاس پذیری منحصر به فرد سیستم viop است، به این معنی که برای هر شرکت بزرگی صرف نظر از اندازه و نوع، مناسب می باشد. viop یک سیستم مسیریابی تماس (PBX)، را ارائه می دهد که می تواند از 1 تا 2 تماس به انجام همزمان صدها تماس برسد. به همین علت هم برای مشاغل بزرگ و هم کسب وکارهای کوچک ایده آل می باشد.

همه شرکت ها، تقریبا هر صنعتی، می توانند از Voice over IP برای ارتباطات تجاری خود استفاده کنند. نمایندگی های فروش اتومبیل، شرکت های خدماتی و نظافتی، صنایع پخت نان، تولیدی ها، دفاتر وکالت و…

حوزه پزشکی و صنعت بهداشت و درمان هم به صورت گسترده از سیستم تلفن viop استفاده می کند. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات تلفن ابری با قوانین HIPAA سازگار هستند، این بدان معناست که اطلاعات پزشکی خصوصی که از طریق شبکه شما منتقل می شود کاملا ایمن خواهند بود. سیستم viop، فرایند یادگیری دانش، مهارت، ویژگی ها و رفتارهای سازمانی را برای کاربران سرعت می بخشد و هزینه های سازمان را کاهش می دهد.

viop امن نیست

استفاده از VoIP به معنای انتقال سیگنال صوتی از طریق اتصال به شبکه می باشد. به همین علت بسیاری بر این ایدهند که viop امن و قابل اعتماد نیست و فکر می کنند بهتر است از همان خطوط تلفن شهری بهره مند شوند. در جواب این ایده غلط باید گفت از آن جاییکه اینترنت فناوری هایی قوی و ایمن مانند فیبر را تکامل می بخشد و ارتباطات بی سیم روزبه روز قوی تر می شوند می توان گفت که VOIP قابل اطمینان تر از خطوط تلفن قدیمی می باشد.

از طرف دیگر viop به لطف رمزگذاری با پروتکل های SIPS و SRTP، می تواند در مقابل خطرات و حملات بیشتری نسبت به خطوط ثابت شهری مقاومت کند. همینطور سیستم های تلفنی VoIP ویژگی های امنیتی پیشرفته ای را نسبت به خطوط تلفن سنتی ارائه می دهند.

بیشتر ارائه دهندگان viop امکان رمزگذاری تماس، احراز هویت دو عاملی (two-factor authentication)، نظارت پیشرفته (advanced monitoring) و ارائه گزارش های دقیق (detailed logs) را فراهم می کنند. ارائه دهندگان VoIP قوانین امنیتی PCI، SOC 2 و HIPAA را رعایت می کنند. در viop نیازی به راه اندازی PBX و فایروال هم نیست. ارائه دهندگان viop همه این ها را مدیریت می کنند.

 viop قابل اطمینان نیست

viop امکاناتی را ارائه می دهد که ترافیک صوت و تماس viop را در اولویت ترافیک های شبکه خود قرار دهید. یا به کمک تجهیزاتی مثل UPS، به زمان قطعی برق هم می توانید تماس های خود را برقرار نمایید. پس نگرانی بابت از دست دادن تماس های خود نخواهید داشت.

به طور گسترده از viop استفاده نمی شود

آیا می دانید هر وقت از طریق اینترنت تماس می گیرید در واقع از VoIP استفاده می کنید؟ viop یک فناوری ارتباط از راه دور است که بیش از 25 سال است که وجود دارد. برنامه های ارتباطی که از قبل با آن ها آشنا هستید، مانند Skype و WhatsApp، از فناوری VoIP برای تماس های صوتی و تصویری کمک می گیرند.

در صورتی که هنوز در مورد استفاده گسترده از viop قانع نشده اید این واقعیت را در نظر بگیرید که کاربران VoIP در سال 2017 به یک میلیارد نفر رسیده اند و دقیقا به همین علت است که انتظار می رود بازار خدمات VoIP، تا سال 2024 به 195 میلیارد دلار برسد. افراد خیلی بیشتری از آنچه شما فکر می کنید از VoIP کمک می گیرند، از جمله مشتریان بالقوه شما

VoIP کیفیت مکالمه ضعیفی دارد

واقعیت این است که با داشتن اتصال مناسب اینترنت و پهنای باند 100 Kbps، کیفیت تماس های VoIP بهتر از تلفن های سنتی می باشد. تماس صوتی HD یا صدای باند پهن، دو برابر فرکانس های صوتی ارائه شده توسط تلفن های آنالوگ را پشتیبانی می کند. تلفن های VoIP به طور خودکار با پهنای باند موجود سازگار می شوند تا صدای با کیفیت بالا را به تماس گیرندگان ارائه دهند.

بسیاری از گوشی های viop، ویژگی های حذف نویز را ارائه می دهند که کیفیت صدای هر تماس را بهبود می بخشد. در صورتی که اتصال اینترنت باند پهن (broadband) داشته باشید، ترافیک صوتی شما کاملا شفاف و روشن خواهد بود.

نصب viop دشوار است

دلایل زیادی برای ایجاد این ایده غلط وجود دارد. تا همین چند سال پیش، مشاغل برای نصب و پیکربندی سیستم تلفن خود به متخصصان مخابرات نیاز داشتند. تجهیزات و سیم کشی های بزرگ PBX برای استفاده کارمندان از تلفن، از طریق میز کارشان نیاز بود.

راه اندازی سیستم تلفنی مبتنی بر ابر، به آسانی دانلود یک برنامه می باشد. بدون هیچ دانش فنی، می توانید شماره تلفن، جریان تماس و کاربران خود را مدیریت نمایید. بیشتر سیستم های viop هم از قبل پیکربندی شده اند، لذا نیاز به کار اضافی نیست و تنها آن ها را به برق وصل کرده و به کار خود ادامه دهید. در هر صورت، راه اندازی آن ساده تر از PBX معمولی می باشد.

viop گران است

این روزها مشاغل باید کار بیشتری را با بودجه کمتری انجام دهند. پایبندی به بودجه رمز بقا می باشد. پس جای تعجب نیست که چرا هزینه یک سیستم تلفنی VoIP باید در ذهن شما باشد. باید بگوییم VoIP مقرون به صرفه ترین سیستم تلفنی است که می توانید انتخاب کنید و به واسطه آن تا 65 درصد، بسته به نوع تجهیزاتی که استفاده می کنید، هزینه های ارتباطی را کاهش دهید. در صورتی که از قبض های گران تلفن خود خسته شده اید viop مناسب ترین و به صرفه ترین جایگزین برای آن هاست.

شبکه فعلی شما نمی تواند viop را مدیریت کند

برای برقراری و دریافت تماس های viop، حداقل به پهنای باند 100 Kbps در هر خط نیاز دارید. اتصال DSL یا کابل تنها کافی می باشد. بیشتر بسته های اینترنت باندپهن مشاغل از 25 مگابیت بر ثانیه شروع می شوند که 25000 کیلوبیت بر ثانیه می باشد. اما در صورتی که اینترنت باندپهن در دسترس ندارید، این افسانه واقعیت پیدا می کند.

در صورتی که از viop استفاده کنم شماره تلفن های کنونی سازمان عوض خواهد شد.

این تصوری کاملا اشتباه می باشد. احتمالا مهم ترین چیز برای مشتری ها و کارکنان در مورد سیستم تلفن یک سازمان، ثابت ماندن شماره های تماس و تغییر نکردن آن ها می باشد. شما می توانید زمان تعویض سیستم تلفن خود، همه شماره های سازمان خود را کاملا حفظ نمایید. انتقال شماره ها بخشی از فرایند تبدیل سیستم تلفن سنتی به سیستم تلفن viop می باشد. پس جای نگرانی نیست.

viop نمی تواند از دستگاه هایی که الان دارید پشتیبانی کند

برای شروع استفاده از VoIP نیازی به خرید سخت افزار جدید نیست. در صورتی که دستگاه فکس دارید، می توانید آن را به یک سرویس ارسال آنلاین فکس منتقل کنید و اسنادی مانند ایمیل را مبادله نمایید. برای استفاده از سیستم های تلفن سنتی خود در فضای ابری، فقط به یک آداپتور تلفن آنالوگ (ATA) نیاز دارید. البته این خیلی مقرون به صرفه نیست و استفاده از دستگاه های viop مقرون به صرفه تر خواهد بود.

به پایان مقاله اشتباهات کاربران در استفاده از تلفن voip رسیدیم…

انتخاب یک ارائه دهنده خدمات تلفنی VoIP  اهمیت زیادی دارد و شما با کمی تحقیق می توانید بهترین سیستم مورد نیاز خود را پیدا کنید. در این مقاله به اشتباهات کاربران در استفاده از تلفن voip و عواملی که قبل از خرید VoIP باید در نظر بگیرید، اشاره کرده ایم. برای دریافت قیمت تلفن ویپ از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

نت یک به ارائه خدمات VoIP قابل اعتماد و با کیفیت برای رفع نیازهای ارتباطی کسب و کار شما اختصاص داده شده است. خدمات ما برای کمک به شما در به حداکثر رساندن کارایی و بهره وری طراحی شده اند.. با خدمات VoIP ما، می توانید با مشتریان و اعضای تیم خود به روشی مقرون به صرفه و قابل اعتماد در ارتباط باشید. انتخاب سرویس تلفن

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “اشتباهات کاربران در استفاده از تلفن voip

  1. دریاباور گفت:

    سلام وقت بخیر تلفن ویپ برای منشی خوبه؟ میشه راهنمایی کنید کدوم مدل بهتره؟

    1. NETYEK گفت:

      سلام دوست گرامی، برای مشاوره رایگان تماس بگیرید بهترین مشاوره خرید محصول رو از کارشناسان نت یک دریافت کنید. با توجه به نیاز و بودجه شما بهترین مورد رو معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *