سوئیچ شبکه, وبلاگ

انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

سوییچ 48 پورت | نت یک

در این مطلب قصد داریم شما را با انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی آشنا کنیم، اجازه دهید پیش از پرداختن به عمق ماجرا شما را با نت یک، مرکز فروش انواع سوئیچ شبکه آشنا کنیم، شما می توانید برای خرید سوئیچ سیسکو – قیمت سوئیچ دوربین مدار بسته و … از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و از کارشناسان مشاوره خرید بهترین سوئیچ شبکه را نیز دریافت کنید.

انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی در سیستم های ویدئویی کوچک یا بزرگ نقشی مهمی دارد. با کمک سوئیچ شبکه سهولت در کاربری سیستم و دسترسی آسان به اطلاعات به حداکثر میزان خود می رسد. وظیفه انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی ماتریسی و سوئیچ ماتریسی مجازی (Virtual Matrix Switcher-VMS ) نمایش ویدئوی دوربین ها با یک توالی منطقی روی نمایشگر مدنظر می باشد.

ویدئوی این دوربین ها توسط DVR ضبط شده و یا از طریق خطوط انتقال به مراکز کنترل دیگر منتقل می شوند. در مجموعه های حفاظتی کوچک که در آن ها دوربین های اندکی نصب شده بوده و تنها یک یا دو نمایشگر در مرکز کنترل وجود دارد ضرورتی برای استفاده از سوئیچ وجود ندارد و با همان چند نمایشگر می توان همه صحنه ها را مشاهده کرد. انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

اما در سیستم های حفاظتی متوسط یا بزرگ (16، 32 دوربین یا بیشتر) به علت محدودیت فضای اتاق کنترل و عدم توانایی نگهبانان برای کنترل همه صحنه ها نمی توان برای هر دوربین یک نمایشگر مجزا در نظر گرفت. در این وضعیت برای نمایش هم زمان صحنه ها روی یک نمایشگر باید از جداکننده تصویر، چهار بخش کننده یا مالتی پلکسر کمک گرفته می شود.

سوئیچ شبکه مدیریتی

اصلی وظیفه سوئیچ های ماتریسی

اصلی ترین وظیفه سوئیچ شبکه ماتریسی برقراری ارتباط میان دوربین ها و نمایشگرها، واحد ضبط ویدئو، چاپگر یا خطوط انتقال اطلاعات می باشد. علی رغم پیچیدگی سیستم های ویدئوی حفاظتی متوسط و بزرگ سوئیچ های ماتریسی آنالوگ توانسته اند جای خود را در این گونه سیستم های صنعتی باز کنند. انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

ریز پردازنده سوئیچ های ماتریسی – سوئیچ ماتریسی هوشمند – قدرت مسیر دهی و پردازش سیگنال های ویدئویی و کنترلی 16 تا 32 دوربین را دارد. انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

چنین سوئیچ هایی می توانند از چندین نمایشگر و صفحه کلید پشتیبانی کنند. برای یکپارچه سازی و بالابردن سطح دسترسی نگهبانان به سیستم های زیر مجموعه در مجموعه های حفاظتی بزرگ که در آن صدها و شاید هزاران دوربین و همینطور انبوهی از تجهیزات ورودی / خروجی اعلام هشدار وجود دارد از سوئیچ های ماتریسی کارتی استفاده می شود.

برای مدیریت بعضی از سیستم های متوسط (16 الی 64 دوربین) به جای سوئیچ های ماتریسی از سیستم های مبتنی بر رایانه استفاده می شود و با اتصال مستقیم کابل دوربین ها، نمایشگرها و دیگر تجهیزات نظير مالتی پلکسر و چهار بخش کننده به  رایانه فرآیند نصب سیستم مدیریتی آسان شده و هزینه های اجرایی کاهش قابل ملاحظه ای می یابد.

خرید و نگهداری رایانه عیب اصلی این سیستم ها در مقایسه با سوئیچ های ماتریسی هوشمند می باشد. معمولاً کنترل سیستم های حفاظتی بزرگ از مراکز متعددی انجام می شود. در این سیستم ها بهترین گزینه برای مراکز کنترل استفاده از رایانه به جای سوئیچ های ماتریسی و دیگر تجهیزات کنترلی می باشد. انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

در این سیستم ها از طریق خطوط ارتباط سریال 232-RS انبوهی از ویدئوی دوربین ها به مجموعه ای از نمایشگرها، ضبط کننده ها یا چاپگرها متصل می شود که به این شیوه ارتباط دهی، سوئیچ salvo می گویند. انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

برای کنترل دوربین در این سیستم های بزرگ علاوه بر صفحه کلیدهای هوشمندی که از طريق رابط 232-RS یا RS0485 به رایانه متصل شده اند از نرم افزارهای قدرتمندی برای اتصال ویدئوهای دوربین ها به خروجی های مختلفی استفاده می شود.

در چنین سیستم هایی به علت پراکندگی دوربین ها در مناطق مختلف نگهبانان در به یاد آوردن شماره دوربین ها و مکان نصب آن ها دچار مشکل می شوند و در نتیجه کنترل سیستم برای آن ها دشوار می شود.

برای حل این مشکل معمولاً از یک نقشه جامع گرافیکی برای نمایش سیستم حفاظتی استفاده می شود. در این نقشه از علائم و نشانه های مختلف برای نمایش مکان نصب، نوع و شماره دوربین و همینطور مراکز کنترلی استفاده می شود و نگهبانان با کمک این واحدهای نمایش بصری به راحتی با کلیک یا لمس صفحه نمایشگر در منطقه مدنظر شان دوربین مربوطه را انتخاب می کنند.

انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

انتخاب سوئیچ معمولی – انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

آگاهی از نکات زیر در انتخاب سوئیچ های معمولی برای سیستم های کوچک مفید است:

انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

سوئیچ ترتیبی (Sequential)

از سوئیچ های ترتیبی زمانی استفاده می شود که تماشای پیوسته ویدئوی همه دوربین ها برای نگهبانان مهم باشد. بر خلاف سوئیچ های دستی با تنظیم سوئیچ ترتیبی، ویدئوی دوربین ها به مدت معینی سریع و بدون اخلال در نمایش صحنه ها روی صفحه نمایشگر نمایش داده می شود.

انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

سوئیچ دستی (Passive)

ساده ترین نوع سوئیچ، سوئیچ های دستی می باشند و با توجه به نوع دوربین می توانند 4، 8، 16 یا 32 دوربین را به یک نمایشگر متصل کنند.

انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

سوئیچ ترتیبی پل زن (Bridging Sequential)

ین سوئیچ ها دو خروجی مجزا برای دو نمایشگر دارند. یکی از خروجی ها برای نمایش تر تیبی و برنامه ریزی شده صحنه ها استفاده می شود و دیگری برای نمایش مستمر یک صحنه به کار می رود.

نگهبان بر خلاف سوئیچ های برنامه پذیر می تواند با کمک این سوئیچ بدون این که مشاهده ویدئوی همه دوربین ها را از دست دهد صحنه انتخابی را روی نمایشگر جدید مشاهده کند.

انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

سوئیچ برنامه پذیر (Homing)

در این سوئیچ ها امکان

  1. تنظیم مدت زمان نمایش
  2. ترتیب نمایش
  3. چگونگی نمایش صحنه ها – چند صحنه ای یا یک صحنه تمام صفحه

وجود دارد.

انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی

نت یک از شما دعوت می کند برای خرید انواع سوئیچ های سیستم ویدئویی با ما در ارتباط باشید، کارشناسان بهترین راهنمایی خرید سوئیچ شبکه را به شما عزیزان ارائه می گنند. در این مجموعه انواع سوئیچ شبکه سیسکو و … با ضمانت نامه معتبر به فروش می رسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *