وبلاگ

نصب سیپ ترانک

سیپ ترانک| نت یک

Sip Trunk چیست؟ برای نصب سیپ ترانک باید چه کنیم؟ آیا اطلاعاتی در مورد عملکردسیپ ترانک دارید؟ این سرویس یک پروتکل ارتباطی بوده که توسط مخابرات و شرکت های مرتبط برای متقاضیان اجرا می شود.

با کمک سیپ ترانک می توان چند تماس به صورت همزمان میان سوییچ مخابراتی با سانترال، سرور ویپ یا IP PBX منتقل نمود. در واقع سیپ ترانک یک ارتباط با ظرفیت بالا بین دستگاه سانترال یا ویپ با سوییچ های مخابراتی به حساب می آید. این سرویس در قالب خطوط 4 یا 5 رقمی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

ارتباط سیپ ترانک با اسکایپ بیزینس و سرویس های مشابه، قابلیت های زیادی را به کاربران ارائه می کند. به لطف این امکانات بخش ارتباط مجموعه ها به اندازه بسیاری ارتقا پیدا می کند. نصب سیپ ترانک

پروتکل Session Initiation Protocol یا Sip به معنای پروتکل برقراری نشست یا شروع جلسات است. بعد از نصب سیپ ترانک، ظرفیت تماس با 30 کانال یا بیشتر در اختیار مشترکین قرار می گیرد. یعنی می توان به صورت همزمان 30 تماس داشت و به این ترتیب ارتباطات سازمان یا شرکت را ارتقا داد. در میان سرویس های ویپ، سیپ ترانک پرطرفدارترین سرویس به شمار می آید.

نصب سیپ ترانک

راه اندازی سرور ویپ جز خدمات تخصصی ما در نت یک است، می توانید برای دریافت خدمات، اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان همین حالا با ما از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس حاصل فرمایید.

 

نصب سیپ ترانک

چرا نصب سیپ ترانک مخابرات برای شما مفید است؟

با نصب خط سیپ ترانک محدودیت فیزیکی خط های قدیمی رفع می شود و هزینه کاربران کم می گردد. سیپ ترانک نیاز به سخت افزار، سیم کشی و باکس های تلفنی حجیم نداشته و هزینه نگهداری آن ها کمتر از خط های سانترال قدیمی است.

پس در صورتی که شما با هزینه بالای خرید خط تلفن، صورت حساب بالای ماهیانه و در کل هزینه های سرسام آور نگهداری خطوط تلفن روبرو می باشید بهترین راه حل نصب سیستم سیپ ترانک مخابراتی است. پیشنهاد ما به شما خرید خط 5 رقمی از مخابرات برای کاهش هزینه های جاری شرکت است.

نصب سیپ ترانک

تجهیزات سخت افزاری نصب سیپ ترانک

تجهیزات صحیح برای نصب سیپ ترانک و استفاده مناسب از از قابلیت های این سرویس، اهمیت بسیار زیادی دارد. دستگاه اولی که برای راه اندازی این خطوط نیاز دارید، یک مودم.biz (دات بیز) بوده که موجب اتصال خط دریافتی تلفن به شبکه می شود.

کیفیت مودم دات بیز و نوع عملکرد آن در فرایند نصب و استفاده از خطوط سیپ ترانک بسیار مهم است. مودمی که قرار است استفاده شود باید از حالت Bridge پشتیبانی و همینطور ذر بخش مود Mode در حالت ESM تنظیم شود.

مخابرات مودم های Cisco سیسکو، Huawei هوآوی، iTas آی تاس و sntu می توانند برای این فرایند انتخاب مناسبی باشند. برای خرید و انتخاب مودم با کارشناسان نت یک تماس بگیرید، در این مجموعه پس از خرید مودم خدمات نصب سیپ ترانک به بهترین شکل توسط کارشناسان صورت می گیرد.

خرید خط سیپ ترانک برای پیشرفت بخش ارتباطی مجموعه خدماتی شما کافی نیست و نصب سیپ ترانک و روش انجام این فرایند برای عملکرد سیستم بسیار مهم است. این کار به دانش سخت افزاری و نرم افزاری نیاز دارد و باید توسط متخصص شبکه صورت بگیرد.

نصب سیپ ترانک

آموزش نصب سیپ ترانک روی الستیکس و ایزابل

جهت تنظیمات سیپ ترانک باید IP های WAN و SBC را از مخابرات دریافت کنید.  ارتباط کاربر تا مخابرات به شکل زوج سیم مسی و فیبر است. زوج سیم مسی به دو شکل VDSL یا G.SHDSL.bis است. این ارتباط شبکه ای با کمک مودم در محل کاربر تا مخابرات برقرار می شود. تنظیمات مودم ها به صورت Bridge بوده و فقط ارتباط لایه دو میان دو نقطه برقرار می شود.

اگر LED مربوط به لینک DSL که روی مودم های مختلف با عبارات متفاوت نشان داده می شود ثابت باشد، ارتباط پسیو دو نقطه متصل شده است، اما اگر نمایشگر DSL خاموش یا حالت چشمک زن داشته باشد به معنای برقرار نشدن ارتباط است و تا برطرف سازی مشکل نمی توانیم مراحل دیگر جهت تنظیمات کارت شبکه و ترانک طی کنیم.

نصب سیپ ترانک

تنظیمات کارت شبکه سرور

مخابرات یک رنج ip با subnet mask شماره 30 به عنوان آدرس شبکه در اختیار مشترک قرار می دهد. دو آدرس ip کارت شبکه و گیت وی از طریق این آدرس شبکه قابل محاسبه است. برای مثال از آدرس آی پی 10.198.6.5/32 دو آی پی 10.198.6.6 برای گیت وی و آی پی 10.198.6.7 برای لن سرور استخراج می شود.

باید روی سرور ویپ که نرم افزار وجود دارد، دو کارت شبکه در نظر بگیرید، یکی از کارت های شبکه برای شبکه داخلی و دیگری جهت ارتباط با سیپ ترانک مخابراتی در نظر گرفته شده است.

روی کارت شبکه در نظر گرفته شده برای سیپ ترانک، آدرس LAN و گیت وی را با توجه به آدرس IP ارائه شده توسط مخابرات که کمی قبلتر توضیح داده شد تنظیم می کنيم. نصب سیپ ترانک

تنظیمات شبکه سیپ ترانک

حالا جهت چک کردن تنظیمات و برقرار شدن ارتباط با مخابرات باید IP گیت وی مخابرات را از محیط شل لینوکس ping نماییم. اگر ارتباط به خوبی متصل شده باشد پینگ گیت وی مخابرات و IP SBC برقرار می گردد.

نصب سیپ ترانک

تنظیمات ترانک SIP روی سرور ویپ ایزابل، FreePBX – الستیکس

برای برقرار سازی ارتباط با SBC مخابرات باید یک ترانک SIP در مرکز تلفن ایجاد کنید. جهت این کار از منوی PBX به بخش ترانک وارد و با کلیک روی Add SIP Trunk یک ترانک SIP ایجاد کنيد و نام دلخواهی برای ان را در Trunk Name و در بخش Peer Details تنظیمات زیر را اعمال کنید. این تنظیمات ارتباط ما با SBC مخابرات را برقرار می کند.

host=SBC-IP
type=friend
context=from-trunk
port=5060
qualify=yes

در صورتی که ارتباط شبکه برقرار شود و تنظیمات ترانک به درستی اعمال شده باشد، اتصال ارتباط با مخابرات انجام شده است. جهت اطلاع از وضعیت ترانک در محیط استریسک می توانید با SIP show peers وضعیت ترانک را ببینید. در صورتی که ایزابل یا الستیسک را انتخاب کرده اید، در قسمت PBX در تب Tools و Asterisk CLI می توانید مراحل زیر را اجرا کنيد. نصب سیپ ترانک

سیپ ترانک ایزابل

نیاز به راهنمایی درباره راه اندازی سیستم voip دارید؟ با ما تماس بگیرید!

نصب سیپ ترانک

مسیر دهی تماس ورودی و خروجی

بعد از تنظیمات ترانک باید در Inbound Route مسیر تماس ورودی یا IVR به وجود آورید تا زنگ خور خط سیپ ترانک را به سمت آن هدایت و تماس های ورودی را از طریق آن پاسخ دهید.

در صورتی که خط سیپ ترانک شما یک خط دوطرفه است و قابلیت تماس خروجی را دارید، می توانید مسیر تماس خروجی در Outbound Route به مقصد ترانک ایجاد کنيد تا کاربر با کمک الگوی تماس با خارج از شرکت تماس تلفنی داشته باشد. نصب سیپ ترانک

نصب سیپ ترانک

همراهان عزیز نت یک یکی از بهترین شرکت های ارائه خدمات سیب ترانک، نصب و راه اندازی ویپ و … می باشد. شما می توانید برای خرید ویپ و خدمات سیب ترانک از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *