وبلاگ

تبدیل تلفن ثابت به voip

پرفروش ترین و بهترین تلفن ویپ سال 2024 را بشناسید

هم اکنون تعداد مشاغلی که به تبدیل خط تلفن عادی به ویپ فکر می کنند رو به افزایش است. سیستم ویپ اجازه برقراری تماس های تلفنی و کنفرانس ویدیویی با کمک اتصال به اینترنت را می دهد. با توجه به صرفه جویی در هزینه قبوض ماهیانه و دیگر مزایایی که تلفن اینترنتی در مقایسه با سیستم های تلفنی معمولی ارائه می دهد محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

بسیاری از افراد تصور می کنند که هزینه های سخت افزاری بسیار گران می باشند ؛ یا اینکه هر چیزی که قرار باشد تنظیم شود ، روندی زمانبر و چالش برانگیز خواهد بود. اگر ارائه دهنده مناسبی را پیدا کرده و انتخاب کنید ، انتقال سیستم تلفنی شما به سیستم تلفن ابری و تلفن اینترنتی بدون مشکل خواهد بود.

تبدیل تلفن ثابت به voip

 

تجهیزات راه اندازی voip

 

نحوه راه اندازی قدم به قدم سیستم ویپ

  1. اتصال شبکه و اینترنت خود را چک کنید.
  2. خرید تلفن ویپ
  3. روتر
  4. پیدا کردن ارائه دهنده ویپ با ویژگی های مناسب
  5. انتخاب و دریافت شماره تلفن برای کسب و کار
  6. نصب و تنظیم سیستم تلفن ویپ
  7. آموزش به پرسنل برای بهره مندی از امکانات ویپ

تبدیل تلفن ثابت به voip

مراحل تبدیل تلفن ثابت به voip – قدم به قدم راه اندازی ویپ

1- اتصال شبکه و اینترنت خود را تست کنید

در تبدیل تلفن ثابت به voip شاید نگران این مسئله باشید که ویپ چقدر از پهنای باند استفاده می کند. اما هر خط یک قانون کلی در خصوص بارگیری و بارگذاری 100 کیلوبایت بر ثانیه دارد. هم اکنون بسیاری از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ، سرعت گیگا بایتی را با برنامه های کاری خود ارائه می دهند.

پس  اتصال فعلی شما به احتمال زیاد برای سیستم تلفنی ویپ به اندازه کافی سریع است. نکته مهم این است که بعضی از اتصالات خانگی مثل DSL ها سرعت بارگذاری بسیار کندتری دارند. تبدیل تلفن ثابت به voip

علاوه بر سرعت ، مواردی که کیفیت تماس ویپ را تحت تاثیر قرار می دهند اغلب به بی ثباتی و ناپایداری یک اتصال مربوط می شوند. اتصال به اینترنت سیمی ، مثل فیبر یا کابل ترجیح داده می شوند ؛ زیرا اتصالی امن محسوب شده و ترس از دست دادن بسته ها ، در اثر وجود بسیاری از ناپایداری ها را تا حد ممکن کاهش می دهند.

در صورتی که روتر و یا شبکه قادر به کنترل بیشترین میزان ترافیک نباشد ، امکان دارد مشکلات صوتی مثل صدای بریده بریده و یا دیگر مشکلاتی مثل تماس های قطع شده را تجربه کنید. Wi-Fi در بیشتر موارد خوب جواب می دهد ، اما اتصال سیمی همیشه بهتر و مطمئن تر است. تست سرعت ویپ برای آزمایش سرعت شبکه و شناسایی مشکلات احتمالی ایده خوبی به شما می دهد که آیا اتصال شما از پس نصب ویپ بر می آید یا خیر.

2- خرید سخت افزار مناسب ویپ

اگر در حال حاضر یک ارائه دهنده ویپ دارید (ویپ provider) ، مرحله بعد تبدیل تلفن ثابت به voip و راه اندازی ویپ این است که روی سخت افزار های لازم ویپ را خریداری نمایید.  ویپ برای بسیاری از کسب و کار ها در چند سال اخیر استاندارد و رایج شده ، گزینه های زیادی وجود دارد.

اگر می خواهید تماس های تلفنی شما عالی به نظر برسد ، باید تلفنی با کیفیت بالا مثل Polycom VVX601 را تهیه کنید. در صورتی که تنها نیاز شما تماس تلفنی و دریافت تماس ها باشد ، گزینه های کم هزینه تری وجود دارد. تبدیل تلفن ثابت به voip

هدست های ویپ به عنوان مکمل تلفن کسب و کار شما بسیار مناسب می باشند. پس  می توانید هنگام مکالمه قدم بزنید. ایجنت ها (agents) دست خود را برای جستجوی اطلاعات مشتری ، چت کردن با تیم و یا افزودن یادداشت به CRM در دسترس خواهند داشت.

آیا می خواهید تلفن میزی های قدیمی خود را نگه دارید؟ از آداپتور ویپ کمک بگیرید

اگر می خواهید از تجهیزات تلفن اداری موجود شرکت برای تبدیل تلفن ثابت به voip کمک بگیرید ، باز هم می توانید از آن برای راه اندازی ویپ بکارگیرید. با کمک آداپتور تلفن آنالوگ (ATA) ، می توان کلیه تلفن های آنالوگ را نگه داشته و به ویپ تغییر داد. اداپتور ویپ بین تلفن ها و شبکه شما کار کرده و سیگنال های آنالوگ را دیجیتالی میکند.

هزینه های سخت افزار را با تلفن های برنامه (softphones) به حداقل برسانید

روش دیگر تبدیل تلفن ثابت به voip برای کاهش هزینه های شما استفاده از برنامه برنامه تلفنی به جای تلفن رومیزی است. این برنامه ها به نام softphones شناخته می شوند. می توانید تلفن برنامه (softphone) را در کامپیوتر یا تلفن هوشمند خود دانلود کرده و به کار گیرید. چون ویپ از اینترنت استفاده میکند ، به سخت افزار احتیاج ندارید. به این ترتیب ، می توانید از بعضی از مراحل نصب تلفن دفترتان صرف نظر کنید. تبدیل تلفن ثابت به voip

3- روتر

برای مشاغل ، انتخاب روتر ویپ برای تبدیل تلفن ثابت به voip بسیار حیاتی است. شما گزینه ای را می خواهید که ترکیبی از سرعت ، امنیت و اتصال را ارائه دهد.

4- پیدا کردن ارائه دهنده ویپ (ویپ provider) با ویژگی های مناسب

تبدیل تلفن ثابت به voip فقط به این معنی نیست که می توانید تلفن ثابت خود را جایگزین کنید. همینطور این یک فرصت برای انتقال کسب و کار شما به قرن بیست و یکم بدون هزینه اضافی ای محسوب می شود.  قبل از اینکه تصمیم خود را بگیرید ، مطمئن شوید که ارائه دهنده ویپ شما ، دارای ویژگی های مناسب برای رفع نیاز در در کسب و کارتان باشد. تبدیل تلفن ثابت به voip

نت یک یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات ویپ و فروش تلفن ها می باشد، کلیه تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی سیستم ویپ در این مجموعه وجود دارد. برای خرید و نصب تلفن ویپ با ما در نت یک تماس بگیرید.

5- انتخاب و دریافت شماره تلفن برای کسب و کار

بسته به طرحی که از ارائه دهنده ویپ درخواست میکنید ، شماره تلفن های مختلفی را شامل می شود. تبدیل تلفن ثابت به voip

6- نصب و تنظیم سیستم تلفن ویپ

وقتی ارائه دهنده ویپ و سخت افزار دارید ، باید تنظیمات شبکه و ویپ خود را در دفتر کارتان تکمیل کنید. مراحل راه اندازی بسته به سخت افزار ، تعداد کارکنان ، شخص و یا شرکتی که ویپ شما را راه اندازی می کند متفات است.

  • برای راه اندازی سیستم ویپ در منزل، نیاز به یک سرور دارید.
  • می توانید از سرور ابری ، لپتاپ و یا کامپیوتر به عنوان جایگزین کمک بگیرید. تبدیل تلفن ثابت به voip
  • راه اندازی ویپ کاری تخصصی به حساب می آید که توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ مورد نظرتان به انجام می رسد.
  • شما می توانید از سرویس مرکز تماس ویپ نت یک که به صورت ابری است کمک بگیرید

7- تست خطوط ویپ

اگر همه کار های تبدیل تلفن ثابت به voip به درستی انجام شده باشد و یک ارتباط سریع داشته باشید ، دیگر مشکلی نخواهید داشت. مواردی که هنگام برقراری تماس باید به آن ها توجه کنید :

  • کیفیت صدا : اینکه صدا واضح است ؟ آیا صدا بی کیفیت نیست ؟
  • تاخیر : آیا تاخیر های قابل توجهی بین کسی که چیزی می گوید و گیرنده می شوند وجود دارد؟
  • پایداری و ثبات اتصال : آیا هیچ کدام از تماس ها به طور موقت قطع می شوند؟ بعضی از تنظیمات فایروال باعث می شود تماس ها بعد از 11 دقیقه به طور کامل کاهش یابد ، پس  ارزش تست برای حداقل 15-30 دقیقه را دارد. تبدیل تلفن ثابت به voip

8- آموزش به پرسنل برای بهره مندی هر چه بیشتر از امکانات ویپ

برای بسیاری از مشاغل کوچک تبدیل تلفن ثابت به voip نشان دهنده اولین باری است که آن ها دارای ویژگی های معنادار تلفن تجاری می باشند. این ویژگی های تماس در ویپ معمولا در برنامه های تلفنی قدیمی و معمولی وجود ندارد. با برنامه مرکز تماس ما می توانید تلفن ها را مستقیما با CRM ادغام کنید ، سیاست های مسیریابی سفارشی ایجاد کنید ، پست صوتی را به ایمیل بفرستید ، انتقال تماس ، ضبط تماس در فضای ابری و …

برای اطمینان از اینکه پرسنل شما از این ویژگی ها استفاده می کنند ، باید زمانی را برای آموزش تیم خود اختصاص دهید. کارمندان از امکانات مرکز تلفن و ویپ مجموعه مطلع باشند تا بتوانند خدمات بیشتری به مشتریان ارائه کنند.

تبدیل تلفن ثابت به voip

پایان مقاله تبدیل تلفن ثابت به voip …

نت یک یکی از بهترین مراکز ارائه کننده خدمات ویپ و فروش تلفن ویپ گرند استریم – سیسکو – یالینک و … می باشد. برای خرید محصولات، استفاده ازخدمات نصب و راه اندازی و همینطور رفع ابهامات خود از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در نت یک تماس بگیرید. (راه های ارتباطی در همین سایت درج شده است)

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “تبدیل تلفن ثابت به voip

  1. sama گفت:

    سلام وقت بخیر عزیز تلفن ویپ با قابلیت کنفرانس موجوده؟

    1. netyekadmin گفت:

      سلام روزتون بخیر بله وارد بخش فروشگاه سایت نت یک شوید

  2. زهرا امینی گفت:

    روز بخیر ممکنه بفرمایید که تلفن ویپ به سرعت و حجم زیادی از اینترنت نیاز داره یا خیر؟

    1. netyekadmin گفت:

      سلام خیر دوست عزیز همانطور که در این مقاله توضیح دادیم حجم زیادی نیاز ندارد اما سرعت اینترنت شما باید متوسط رو به بالا باشد

  3. elahe matini گفت:

    برای این مقاله زیبا درباره تلفن ویپ از شما سپاسگذارم

    1. netyekadmin گفت:

      سلام از همراهی شما سپاسگذاریم اگر مایل بودین بخش های دیگه سایت رو هم مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *