شبکه, وبلاگ

وسایل مورد نیاز برای نصب مودم

مودم | نت یک

اقدامات لازم برای راه اندازی اینترنت وایرلس در منزل چیست؟ وسایل مورد نیاز برای نصب مودم چه می باشد؟ چگونه یک مودم ADSL را سریعا نصب و راه اندازی کنیم؟ در این مطلب شما را با وسایل مورد نیاز برای نصب مودم آشنا می کنیم. مودم وسیله ای است که با استفاده از آن، می توانید به اینترنت متصل شوید و از خدمات آن استفاده کنید.

امروزه مودم ها به دسته های مختلفی تقسیم شده اند. از مودم های سیمی یا بی سیم گرفته تا مودم های خانگی یا جیبی، همه وسایلی هستند که به شما کمک می کنند تا بتوانید خود را به شبکه جهانی اینترنت وصل کنید.

برای آن که بتوانید به دنیای اینترنت ورود کنید، نیاز است تا مودم خود را نصب و راه اندازی کرده و سپس از طریق مودم اتصال دستگاه خود به اینترنت را فراهم کنید.

وسایل مورد نیاز برای نصب مودم

وسایل مورد نیاز برای نصب مودم

وسایل مورد نیاز برای نصب مودم

در این مطلب قصد داریم تا تجهیزاتی که برای نصب مودم به آن احتیاج دارید را بررسی کنیم و کار هر یک از این تجهیزات را بیان کنیم. بی شک وجود هر یک از این تجهیزات می تواند امکان خاصی را به مودم شما اضافه کند و حتی نبود برخی از این وسایل می تواند ارتباط شما را با اینترنت ضعیف کرده یا به شکل کامل قطع کند.

رانژه شدن خط

رانژه شدن خط جز وسایل مورد نیاز برای نصب مودم محسوب نمی شود ولی انجام این فرآیند برای آماده سازی خط، لازم و ضروری است. اگر خط شما رانژه نشده باشد، امکان اتصال به اینترنت از طریق مودم وجود ندارد. شرکت های ارائه دهنده اینترنت، این فرآیند را بر روی خط شما انجام می دهند و خط شما را آماده اتصال به اینترنت می کنند.

مودم

پس از رانژه شدن خط، شما نیاز به یک دستگاه مودم دارید تا با استفاده از آن بتوانید یک پل ارتباطی بین خود و اینترنت به وجود بیاورید. مودم ها در انواع گوناگونی تولید می شوند و شرکت های بسیار زیادی در زمینه ساخت مودم فعالیت دارند.

شما می توانید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید مودم های مختلفی کنید، اگر نیازی به شبکه وایرلس ندارید، می توانید مودمی را خریداری کنید که تنها قابلیت اتصال LAN دارد. این کار باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد.

ابزاری برای تنظیم مودم

برای آن که بتوانید تنظیمات اولیه مودم را انجام دهید، نیاز است تا یک دستگاه با قابلیت وبگردی داشته باشید. نوت بوک ها، لپ تاپ ها وکامپیوترهای شخصی یا حتی موبایلتان دستگاه هایی هستند که با استفاده از آن ها می توانید فرآیند تنظیم اولیه مودم را انجام دهید.

مرورگر

برای نصب مودم و اتصال به اینترنت، وجود یک مرورگر ضروری است زیرا شما از طریق مرورگر می توانید تنظیمات اولیه مودم خود را انجام داده، آن را نصب کنید و سپس به اینترنت متصل شوید. امروزه مرورگرهای بسیار زیادی طراحی و تولید شده اند که هر یک ویژگی های منحصر به فردی دارند. از بهترین مرورگرها موجود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Google Chrome
  • Mozilla Firefox
  • Opera
  • Internet Explore
  • Edge

کابل تلفن

در مودم های ADSL برای اتصال خط تلفن به مودم، نیاز به کابل تلفن دارید. کابل تلفن دیتاهای اینترنت را از طریق خط رانژه شده به مودم منتقل می کند. نبود کابل تلفن باعث عدم اتصال مودم به اینترنت خواهد شد. کابل تلفن اصلی ترین وسیله برای نصب مودم محسوب می شود.

کابل LAN

اگر قصد دارید تا مودم را به صورت LAN به دستگاه خود متصل کنید، نیاز است تا از کابل LAN استفاده کنید. کابل LAN، پورت مودم را به دستگاه کاربر متصل کرده و ارتباط بین مودم و دستگاه را برقرار می کند. در صورتی که تنها نیاز به اتصال بی سیم یا به اصطلاح وایرلس دارید، می توانید از کابل LAN چشم پوشی کرده و تنها از طریق امواج WIFI به مودم وصل شوید. لازم به ذکر است که اگر دستگاهی دارید که دارای کارت شبکه LAN میباشد بهتر است برای اتصال به مودم و اینترنت از کابل LAN استفاده کنید زیرا به نسبت وایرلس هم ارتباط پایدار تری است هم سرعت بهتری دارد.

کابل USB

در مودم هایی که امکان اتصال وایرلس را ندارند، کابل USB به منظور ایجاد ارتباط وجود دارد. کاربران می توانند با استفاده از پورت USB دستگاه خود را با سیم به مودم متصل کرده و از اینترنت استفاده کنند.

آداپتور برق

مودم نیز همانند هر وسیله الکترونیکی به منظور راه اندازی و کار، نیاز به برق دارد. مودم های خانگی نیاز به برق مستقیم داشته و به همین دلیل در جعبه مودم می توانید یک آداپتور برق را مشاهده کنید. برای وصل کردن مودم به برق، کافی است تا یک سمت آداپتور که عموما به شکل فیش است را به پشت مودم متصل کرده و سمت دیگر آن را با استفاده از دو شاخه به پریز برق وارد کنید.

فعال شدن مودم فرآیندی زمان بر است و باید چند دقیقه ای برای روشن شدن مودم، اتصال آن به اینترنت، ایجاد ارتباط LAN و ایجاد ارتباط بی سیم صبر کنید.

اسپلیتر

اگر قصد دارید تا بر روی یک خط تلفن، به صورت همزمان از مودم و تلفن استفاده کنید، نیاز دارید تا اسپلیتر خریداری کنید. اسپلیتر در واقع با اتصال به خط تلفن، به شما این امکان را می دهد تا دو کابل تلفن دیگر را نیز به این خط متصل کنید. یکی از این دو کابل می تواند کابل تلفن عادی باشد و دیگری نیز می تواند کابل مودم محسوب شود. اسپلیترها علاوه بر نقش اصلی خود، می توانند به عنوان نویز گیر عمل کنند و نویز موجود بر روی خط تلفن را به طرز چشم گیری کاهش دهند.

CD راهنما

اگر نحوه نصب مودم را نمی دانید، حتما از CD راهنمای نصب مودم خود استفاده کنید. با این که نحوه نصب مودم ها به شکل کلی یکسان است ولی برخی تفاوت های کوچک در طریقه نصب هر مودم وجود دارد. CD راهنما بهترین گزینه برای آموزش سریع نصب مودم است.

آنتن وایرلس

در مودم هایی که از ارتباط بی سیم پشتیبانی می کنند، شاهد آنتن وایرلس متصل به مودم هستیم. برای آنتن دهی بهتر مودم خود، سعی کنید تا آنتن وایرلس را باز کرده و آن را به صورت 90 درجه قرار دهید تا بهترین میزان آنتن دهی را شاهد باشید.

حرف آخر وسایل مورد نیاز برای نصب مودم

در این مطلب شما را با وسایل مورد نیاز برای نصب مودم آشنا کردیم. پس از مطالعه این مطلب کارکرد هر وسیله را متوجه شده اید و نحوه استفاده از این وسایل را نیز درک کرده اید. مودم های ADSL، یکی از رایج ترین مودم های موجود در بازار بوده که ارتباط مودم از طریق یک سرویس دهنده اینترنت و یک پورت اتصال انجام می شود. فرآیند نصب مودم کار پیچیده ای نیست و اگر شما تجهیزات مورد نیاز آن را فراهم کرده باشید، می توانید به سرعت این کار را انجام دهید.

دیدگاهی در مورد “وسایل مورد نیاز برای نصب مودم

  1. طاها گفت:

    من سرویس فیبر نوری خریداری کردم چجوری باید نصبش کنم؟

    1. Ali Ahangari گفت:

      در ابتدا باید مودم های فیبر نوری یا ONT خریداری نمایید و برای نصب با کارشناسان ما هماهنگ کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *