دستگاه ویپ

مقایسه ویپ و سیپ ترانک

SIP VS VOIP| نت یک

در این مقاله می خواهیم به مقایسه ویپ و سیپ ترانک بپردازیم. یکی از سیستم های ایجاد ارتباط تلفنی استفاده از ویپ و سیپ ترانک است که در واقع در این روش، سیستم های تلفن تجاری می توانند از خط های اینترنتی به جای خط های تلفنی قدیمی برای ارتباط استفاده کنند. در این بخش از وب سایت نت یک قصد داریم تا در رابطه با تفاوت های انواع ویپ و سیپ ترانک اطلاعات کامل تری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم از این رو توصیه می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

مقایسه ویپ و سیپ ترانک

راه اندازی خط ویپ

مقایسه ویپ و سیپ ترانک

مزایای استفاده از تلفن ویپ و سیپ ترانک

مزیت بسیار مهم استفاده از سیپ ترانک هزینه بسیار کم آن است. از ویژگی های مثبت دیگر این سیستم مقیاس پذیری آسان سیپ ترانک است که امکان جا به جایی و تعیین تعداد خطوط برای شرکت و سازمان در این سیستم وجود دارد. استفاده از سیپ ترانک باعث می شود تا سازمان ها بتوانند با پایداری و کیفیت بسیار بالا ارتباطات تلفنی را برقرار کنند.

امروزه شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از سازمان ها و شرکت ها از سیستم ویپ برای تلفن داخلی شرکت خود استفاده می کنند. نکته بسیار مهم که باعث می شود تا سیپ ترانک را پیشنهاد دهیم در این است که سیپ ترانک علاوه بر ویژگی های مثبتی که خود دارد از مزایای تکنولوژی ویپ نیز بهره می برد.

مقایسه ویپ و سیپ ترانک

مقایسه ویپ و سیپ ترانک

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که لزوما نمی توان مقایسه ای بین ویپ و سیپ ترانک انجام داد. ویپ معمولا اصطلاحی است که برای خدمات تلفنی اینترنتی و تحت شبکه به کار می رود. این در حالی است که سیپ ترانک در واقع یک پروتکل ارتباطی به شمار می رود. مقایسه ویپ و سیپ ترانک

تلفن ها و سیستم هایی که از ویپ استفاده می کنند ممکن است بتوانند پروتکل های دیگری را نیز استفاده کنند. به طور مثال برخی از دستگاه های تلفن  با پروتکل Skype for Business کمپانی مایکروسافت سازگاری دارند و می توانند از امکانات این پروتکل بهره مند شوند.

با تمامی این اوصاف بین سیستم ویپ و سیپ ترانک تفاوت هایی وجود دارد، به طور مثال ویپ فقط برای تبادل صدا است اما سیپ ترانک تبادل پیام های به صورت چند رسانه ای را شامل می شود و می توان از آن برای انتقال صدا، متن و ویدیو نیز استفاده کرد.

مقایسه ویپ و سیپ ترانک

تماس های ویپ تنها از طریق اینترنت و یا یک شبکه داخلی برقرار می شود، این در حالی است که سیپ ترانک برای انتقال داده های خود می تواند از هر شبکه ای مثل شبکه تلفن فیزیکی، اینترنت و یا VPN نیز استفاده کند. تلفن های ویپ برای کار به نرم افزار و اتصال به یک کامپیوتر نیاز دارند در حالی که سیستم های سیپ ترانک می توانند جداگانه کار کنند.

مقایسه ویپ و سیپ ترانک

مقایسه ویپ و سیپ ترانک

مقایسه خط SIP و سیپ ترانک SIP Trunk

در عمل تفاوت زیادی وجود ندارد. در سیپ، تماس بین دو طرف توسط یک خط انجام می شود ، ولی ترانک ، چندین خط را نشان می دهد. بنابراین ، اگر برای ۱۰۰ تماس همزمان به ظرفیت نیاز دارید ، سیپ ترانک است که ۱۰۰ خط دارد. مقایسه ویپ و سیپ ترانک

SIP Trunk یک ظرف است که دارای چندین خط SIP است. سیپ ترانک یک نسخه انتزاعی از ترانک های سنتی است. خط SIP مسیری برای تماسهای همزمان است و تعداد ترانک بستگی به نیاز مشتریان دارد. حجم تماس بالا، خطوط SIP بیشتر و پهنای باند بیشتر لازم دارد ، در حالی که حجم تماس کم تر خطوط SIP کمتری را طلب می کند.

تفاوت های ویپ و سیپ ترانک 

یکی از تفاوت های بسیار مهم سیپ ترانک به نسبت ویپ در این است که  در صورتی که یک سازمان از تلفن های قدیمی استفاده کند که امکان افزودن آنها در سیستم ویپ را نداشته باشند می توان از آنها در سیستم سیپ ترانک استفاده نمود.عموما استفاده از سیستم سیپ ترانک مقرون به صرفه تر است و به دلیل ایجاد ارتباط از طریق اینترنتی هیچ نیازی به بستر فیزیکی در این سیستم وجود ندارد.

بسیاری پیشنهاد می دهند که از ویپ با سیپ ترانک به صورت همزمان و در کنار هم استفاده شود. اگر بخواهیم به مزایای استفاده از تلفن ویپ با سیپ ترانک اشاره کنیم می توانیم از موارد زیر نام ببریم:

  • صرفه جویی آنی و کاهش هزینه ها
  • در هنگام خرید این دو انعطاف پذیری بسیار زیادی وجود دارد و هر سازمان با توجه به نیاز خود ویژگی هایی که لازم دارد می تواند امکانات اضافی خط را خریداری کنند.
  • ابزارهای مدیریتی بسیار راحتی را ارائه می دهند که با استفاده از آن ها علاوه بر کنترل بهتر بر روی سیستم ها می توانید نظارت دقیقی نیز بر روی ویپ و سیپ ترانک خود داشته باشید. مقایسه ویپ و سیپ ترانک
  • این امکان برای شما وجود دارد که ویپ، سیپ ترانک و خطوط PRI را با یکدیگر ترکیب کرده و یک سیستم تلفنی چند گانه به وجود بیاورید.
  • همان طور که استفاده کنار هم از ویپ و سیپ ترانک مزایای مختلفی دارد، این ترکیب معایبی نیز دارد که در ادامه به بررسی این معایب خواهیم پرداخت:
  • در صورتی که نیاز به کیفیت عالی تماس دارید لازم است تا پهنای باند اینترنت خود را افزایش بدهید زیرا سیستم سیپ ترانک نیاز به پهنای باند بالا و کافی دارد.
  • در رابطه با کیفیت سرویس سیپ ترانک نمی توان اظهار نظر قطعی کرد و همه چیز به ارائه دهندگان این سیستم بستگی دارد و ممکن است کیفیت سرویس ها با یکدیگر متفاوت باشند.

مقایسه ویپ و سیپ ترانک

راه اندازی خط ویپ

مقایسه ویپ و سیپ ترانک

از سوالاتی که برای کاربران جدید دنیای ویپ VoIP معمولا در ذهن ایجاد می شود‌‌‌‌، تفاوت اصطلاحاتی است که به جای هم بکار گرفته می شوند. تلفن VoIP و تلفن SIP یا تلفن تحت شبکه یا حتی آی پی فون IP Phone از جمله ای این موارد هستند. آیا این اصلاحات برای یک تلفن تحت شبکه با قابلیت های یکسان به کار می رود؟ در ادامه به این سوال، پاسخ خواهیم داد.

تلفن تحت شبکه یا همان IPPhone به تلفنی گفته می شود که در بستر شبکه ی IP و با استفاده از تکنولو‌ژی ویپ VoIP یعنی انتقال صدا در بستر شبکه، برقراری ارتباط تلفنی شما را میسر می نماید. پس این عنوان، یک عنوان عمومیست. پس می توان گفت که اصطلاح VoIP Phone نیز برای این نوع تلفن ها بکار می رود.

تلفن های سیپ SIP اما به تلفن های تحت شبکه ای گفته می شود که تنها پروتکل استاندارد و پرکاربرد ویپ یعنی SIP را پشتیبانی می کنند. ‌پس با این تعریف می توان گفت که تلفن های سیپ یا همان SIP Phone زیر مجموعه ی تلفن های VoIP هستند. اما تلفن های ویپ ممکن است پروتکل های دیگری را پشتیبانی کنند‌؛ به عنوان مثال تلفن هایی با ماکروسافت Skype for Business سازگاری دارند در این گروه قرار می گیرند.

در صورتی که برای کسب و کار خود به سیستم ویپ و یا سیپ ترانک نیازمندهستید و مایلید تا با راه اندازی این سیستم ها در شرکت خود تماس های ورودی و خروجی خود را بیش از پیش سازماندهی کنید می توانید همینک با شماره های موجود بر روی وب سایت نت یک تماس بگیرید و با کارشناسان ما در این زمینه مشورت نمایید.

مقایسه ویپ و سیپ ترانک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *