سوئیچ شبکه, وبلاگ

مقایسه انواع سوئیچ 24 پورت

سوییچ 24 پورت | نت یک

مقایسه انواع سوئیچ 24 پورت، سوئیچ چیست

سوئیچ، به عنوان یک دستگاه در شبکه پر سرعت عمل می کند و داده های دریافتی را دریافت و آن ها را به مقصد در یک شبکه محلی LAN هدایت خواهد کرد. اگر بخواهیم سوئیچ را با یک مثال توضیح دهیم باید بگوییم که سوئیچ در واقع پلیس های ترافیکی یک شبکه محلی ساده به حساب می آیند؛ بنابراین سوئیچینگ مسیر را برای فریم ها به عنوان واحدهای داده و نحوه حرکت داده ها از یک ناحیه از شبکه ای به ناحیه دیگر را مشخص می سازد.

فعالیت یک سوئیچ LAN در لایه پیوند داده (لایه 2) یا لایه شبکه مدل OSI بوده و بدین صورت از انواع پروتکل های بسته پشتیبانی  می کند. در برخی مواقع سوئیچ لایه 2 پل نیز معرفی می شود و وظیفه آن ارسال فریم های حاوی بسته های داده مابین بخش های شبکه یا گره ها است.

سوئیچ ها شبیه به هاب بوده، فقط هوشمندتر از هاب هستند. فعالیت هاب بسیار ساده است و در واقع گره‌های شبکه را به هم متصل خواهد کرد. بدون وجود سوئیچینگ، ارتباط به نوعی تصادفی انجام می شود و به همین دلیل برخوردها و گره های بسیار زیادی به وجود می آید.

یک سوئیچ برای چند ثانیه با ایجاد یک تونل الکترونیکی بین پورت های مبدا و مقصد باعث می شود تا هیچ ترافیک دیگری وارد تونل نشود؛ بنابراین هیچ گونه تصادفی به وجود نخواهد آمد. سوئیچ محدود به ارتباط گره به گره درون شبکه است، اما یک روتر دارای توانایی اضافی برای ارسال بسته ها بین شبکه های مختلف بوده و برخلاف تشابه بین روتر و سوئیچ تفاوت بسیار مهمی نیز وجود دارد.

سوئیچ شبکه

سوئیچ 24 پورت

درباره انواع سوئیچ

LAN Switch یا سوییچ LAN با نام Data Switch و Ethernat Switch هم معرفی می‌شود. در این بخش به بررسی انواع سوئیچ می پردازیم؛ بنابراین همراه سایت نت یک باشید.

  • سوئیچ پیکربندی مدولار و ثابت
  • سوئیچ های مدیریت شده و مدیریت نشده
  • سوئیچ هوشمند

سوئیچ های مدولار و پیکربندی ثابت

دو دسته اصلی سوئیچ ها Switch با نام های پیکربندی مدولار و ثابت وجود دارند. به طور کلی این دو سوئیچ شبیه به یکدیگرند اما تفاوت هایی نیز دارند که منجر به تقسیم آن ها به دو نوع مدولار و پیکربندی ثابت شده است.

قیمت سوئیچ مدولار

سوئیچ های مدولار شما را قادر می سازد تا ماژول های توسعه را در مواقع نیاز اضافه کنید و با تغییر نیازمندی های شبکه انعطاف پذیری بالایی را به شما ارائه می دهد. ماژول های توسعه مختص برنامه های کاربردی بوده و در واقع شامل مواردی نظیر فایروال، تجزیه و تحلیل شبکه یا اتصال بی سیم هستند.

از طرفی ممکن است سوئیچ های مدولار منابع تغذیه، اینترفیس های اضافی یا فن های خنک کننده را نیز در اختیار داشته باشند. سوئیچ های مدولار انعطاف پذیری بالایی دارند اما در مقایسه با دیگر سوئیچ ها با قیمت بیشتری به فروش می رسند.

سوئیچ های با پیکربندی ثابت

سوئیچ‌های پیکربندی ثابت، قابلیت ارتقا ندارند و معمولا تعداد ثابتی از پورت‌ها را ارائه می‌کنند؛ بنابراین نسبت به سوئیچ های مدولار هزینه کمتری نیاز دارند. سوئیچ های پیکربندی ثابت از سوئیچ های مدیریتی، سوئیچ های مدیریت نشده و سوئیچ های هوشمند تشکیل شده اند.

سوئیچ های مدیریت شده

در میان سوئیچ‌های پیکربندی ثابت، سوئیچ‌های مدیریت شده اهمیت بیشتری برای ارائه کامل ترین مجموعه از ویژگی‌ها برای ارائه بالاترین سطوح امنیت، بهترین تجربه برنامه، بیشترین مقیاس‌پذیری و طراحی دقیق‌ترین کنترل و مدیریت شبکه تشکیل شده‌اند.

با توجه به این مسئله باید بدانید که سوئیچ های مدیریت شده به طور معمول به عنوان سوئیچ های دسترسی/تجمع در شبکه های بزرگ یا به عنوان سوئیچ های اصلی در شبکه های کوچک مستقر خواهند شد. به لحاظ قیمتی سوئیچ های مدیریت شده گران ترین گزینه سوئیچ های پیکربندی ثابت به حساب می آیند و در سازمان هایی با شبکه های بزرگ یا شبکه های در حال رشد به تعدد انتخاب می شوند.

سوئیچ های مدیریت نشده

برای اتصال های اولیه از سوئیچ های غیر مدیرتی استفاده می شود این سوئیچ ها به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت اتصال و بازی، داشته باشند. برای استفاده از این سوئیچ به هیچگونه پیکربندی ای نیاز ندارید؛ سوئیچ های مدیریت نشده در مواردی مورد استفاده قراز می گیرند که فقط به اتصال اولیه و سوئیچینگ نیاز باشد.

شما اغلب این سوئیچ های غیرمدیریتی را در شبکه های خانگی، روی میز، آزمایشگاه یا اتاق کنفرانس یا هر جایی که فقط به چند پورت نیاز است، مشاهده خواهید کرد. با وجود اینکه برخی از این سوئیچ های غیر مدیریتی قابلیت تغییر دارند اما با توجه به نامشان در بیشتر موارد امکان پذیر نیست.

سوئیچ های هوشمند، اسمارت سوئیچ

سوئیچ های هوشمند بخش زیادی از ویژگی های مدیریتی، تقسیم بندی، کیفیت خدمات و قابلیت های امنیتی را ارائه می کنند. با توجه به این مسئله سوئیچ های هوشمند جایگزین مقرون به صرفه ای برای سوئیچ های مدولار به حساب می آیند.

ویژگی های سوئیچ

به طور کلی برای خرید سوئیچ باید به 5 مورد با اهمیت توجه کنید. علاوه بر ارزیابی دسته‌های سوئیچ، باید برند سوئیچ، تعداد پورت‌ها، سرعت سوئیچ شبکه، ویژگی‌های انتقال برق از طریق اترنت مورد توجه قرار بگیرد بدین منظور هر یک از این موارد را به صورت جزئی بررسی خواهیم کرد.

برند سوئیچ

برای اینکه با برندهای مختلف سوئیچ آشنا شوید ما به چند تا از نمونه های فوق العاده بازار اشاره می کنیم. این چند مورد با توجه به سابقه درخشانی که در حوزه خرید و فروش سوئیچ به دست آورده اند در این بخش از مقاله مورد توجه قرار گرفته اند. برای خرید هر یک از این سوئیچ ها می توانید وارد سایت نت یک شوید.

معرفی سوئیچ سیسکو

سوئیچ های سیکو را می توانید با توجه به ویژگی هایی که بالا تر در خصوص انواع سوئیچ ها گفتیم تهیه کنید. سوئیچ های برند سیسکو تمامی آپشن ها و قابلیت های متناسب با نیاز شما را داشته و بدین منظور در اولویت معرفی بهترین برندهای سوئیچ قرار می گیرند. در حین خرید سوئیچ های سیکو باید به چند مورد با اهمیت توجه کنید که یکی از آن ها تعداد پورت سوئیچ است. شما باید با توجه به کار و نیازتان سوئیچ سیسکو با پورت متناسب از 4، 24، 48 و… را انتخاب کنید.

سوئیچ

سوئیچ سیسکو

بهترین سوئیچ تی پی لینک

سوئیچ های تی پی لینک نیز مانند سوئیچ سیسکو قابلیت های مخصوص خودشان را دارند و برای مراکز اداری و یا مصارف خانگی با توجه به معیار های متنوعی از جمله تعداد پورت خریداری می شوند. بدین منظور باید بدانید که سوئیچ های تی پی لینک تنوع بسیار زیادی دارند و امنیت فوق العاده ای نیز ارائه می دهند.

بهترین سوئیچ شبکه دی لینک

از آنجایی که شرکت دی لینک در میان 10 تا از بهترین برند های دنیا در حوزه ارتباطی قرار دارد؛ بنابراین می توان به این نتیجه پی برد که سوئیچ دی لینک از کیفیت فوق العاده ای بهره میبرد. برای تهیه سوئیچ های دی لینک وارد سایت نت یک شده و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تعداد پورت ها

در بخش قبل برند های مختلف را با توجه به ویژگی های متفاوتشان به خصوص تعداد پورت های سوئیچ بررسی کردیم؛ بنابراین در ادامه باید بگوییم که تعداد پورت های موجود در یک سوئیچ می توانند متفاوت باشند.

هرچقدر که تجارت شما کوچکتر باشد به سوئیچ هایی با پورت های کمتر نیاز دارید و هر چه سازمان شما بزرگتر باشد و کاربران شبکه بیشتری داشته باشید، به پورت های بیشتری نیاز خواهید داشت.

سوئیچ های پیکربندی ثابت با 5، 8، 10، 16، 24، 28، 48 یا 52 پورت به فروش می رسند. سوئیچ های 24 پورت در مقایسه با سوئیچ هایی با پورت کمتر و یا سوئیچ هایی با پورت بیشتر معمولا بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند زیرا برای سازمان های متنوع چه کوچک چه بزرگ کاربردی به حساب می آیند. با توجه به تعداد پورت ها، سوئیچ ها در محیط های مختلف کاربرد متنوعی دارند از جمله،

  • سوئیچ دوربین مداربسته
  • سوئیچ تلفن
  • سوئیچ برای سازمان های بزرگ
  • سوئیچ برای دفاتر اداری
سوئیچ

سوئیچ

سرعت سوئیچ

سوئیچ ها در توان یا سرعت های مختلف قابل دسترس هستند. سرعت انتقال داده ها در سوئیچ بر حسب مگابیت در ثانیه (Mbps) بوده، به عنوان مثال، سوئیچ‌های پیکربندی ثابت می‌توانند اترنت سریع 10/10 مگابیت در ثانیه، اترنت گیگابیتی 10/100/1000 مگابیت در ثانیه، ده گیگا بیت 10/100/1000/10000 مگابیت در ثانیه ارائه دهند.

در نظر داشته باشید که سرعت سوئیچ انتخابی کاربران با توجه به نوع توان عملیاتی مورد نیاز بستگی دارد بنابراین در صورتی که به طور منظم به جابجایی فایل ها و داده های بزرگ نیاز دارید، باید یک سوئیچ اترنت گیگابیتی را انتخاب کنید.

قدرت از طریق اترنت (PoE) در مقابل غیر PoE

دستگاه هایی که قابلیت PoE دارند گران قیمت تر از دستگاه هایی هستند که PoE ندارند؛ بنابراین قابلیت هایی که PoE به سوئیچ اضافه می کند اهمیت زیادی در قیمت سوئیچ دارد. PoE با استفاده از کابل ترافیک داده دستگاه هایی مانند دوربین نظارتی، تلفن IP یا نقطه دسترسی بی‌سیم را تغذیه خواهد کرد. بدین ترتیب باید به اهمیت وجود PoE در سوئیچ پی برده باشید و بدانید که با وجود این قابلیت حتی در مناطقی که دسترسی بسیار دشوار است این سوئیچ ها در دسترس هستند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *