سوئیچ شبکه, وبلاگ

معرفی انواع پورت سوئیچ شبکه

پورت سوییچ شبکه | نت یک

برای اینکه با انوع پورت سوئیچ شبکه آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

معرفی انواع پورت سوئیچ شبکه

دستگاه ها با استفاده از پورت های مختلف به سوئیچ های شبکه متصل می شوند؛ با این حال، دستگاه ‌های مختلفی مانند سوئیچ های شبکه پورت ها و کابل های متنوع را پشتیبانی می کنند. در حین خرید سوئیچ شبکه برای محل کار خود، باید حتما دستگاه هایی را که به منظور اتصال نیاز دارید و انواع پورت هایی که از آن ها پشتیبانی خواهند کرد را مورد بررسی قرار دهید.

از طرفی سرعتی که با استفاده از هر پورت به شما ارائه داده می شود باید مورد بررسی قرار گیرد تا در روند کار مشکلی برایتان پیش نیاید. بدین منظور برای استفاده از حداقل ظرفیت دستگاه ها و جلوگیری از هر گونه اشکال و تاخیر باید پروسه انتخاب هر قطعه ای با دقت انجام شود و بررسی سرعت در راس این موارد قرار دارد.

پورت سوئیچ شبکه

پورت سوئیچ شبکه

انواع پورت سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه می تواند دستگاه های متصل را با کمک پورتی که به آن ها متصل می شوند شناسایی کند و بدین ترتیب این قابلیت را دارند تا داده ها را به دستگاه های به خصوصی منتقل کنند. سوئیچ های شبکه با بهره گیری از جدول های آدرس MAC، اطلاعات مختلفی نظیر اینکه هر یک از دستگاه ها به کدام پورت متصل هستند را بر روی سخت افزار متصل مورد نظر ذخیره خواهند کرد.

با کمک سوئیچ چند پورتی، این قابلیت برای اجرای کارآمد تر شبکه ضروری خواهد بود؛ زیرا این امکان را فراهم می آورد تا داده های مختلف به صورت استاندارد به دستگاه های مورد نظر ارسال شوند بدون اینکه هیچ نیازی باشد تا اطلاعات به تمامی تجهیزات متصل فرستاده شود.

همچنین این دستگاه‌ها از ویژگی “دامنه برخورد” با استفاده از نرم افزار  CSMA/CDپشتیبانی می کنند که به هر پورت سوئیچ شبکه اجازه می دهد تا به طور کاملا دوگانه یعنی ارسال و دریافت داده ها به صورت هم زمان بدون اینکه هیچگونه برخوردی اتفاق بیفتد، فعالیت کنند. این نرم افزار کارایی دستگاه ها را افزایش می دهد و به عملکرد سوئیچ در زیر ترافیک سنگین کمک خواهد کرد.

پورت سوئیچ شبکه

پورت سوئیچ شبکه

سوئیچ های شبکه می توانند یک پورت واحدی را برای شبکه های کوچک و یا مجزا در نظر داشته باشند و یا اینکه از فناوری چند پورتی پشتیبانی کنند. سوییچ شبکه چند پورتی با توجه به اندازه کسب و ‌کار و شبکه مورد نظر این قابلیت را دارند تا تعداد پورت های متنوعی را ارائه دهند. کسب ‌و کارهای کوچک می توانند با کمک سوییچ هایی با 8 الی 48 پورت نیازشان را بر طرف کنند این در حالی است که شاید یک سوئیچ بزرگ در سطح سازمانی ممکن است به بیش از 48 پورت نیاز داشته باشد.

با این حال، از آنجایی که دستگاه های متنوع با استفاده از کابل ها و یا پورت های متنوع پشتیبانی می شوند، سوییچ های چند پورتی ممکن است از انواع پورت های مختلف به منظور پشتیبانی از طیف وسیعی و گسترده ای از دستگاه ها و همچنین سرعت انتقال داده های سریع تر استفاده کنند.

پورت سوئیچ شبکه RJ45 چیست؟

RJ45 در واقع مخفف جک ثبت شده Registered Jack 45 است و معمولا با اترنت یا CAT6 اشتباه گرفته می شود. کابل های CAT6 از یک کانکتور RJ45 در هر طرف خود استفاده می کنند. این دو ویژگی و از طرفی پورت های RJ45 این قابلیت را دارند تا یک اتصال اترنت را تشکیل دهند.

RJ45 به هر دو جنبه نر یا کانکتور و ماده یا پورت یک شبکه اترنت گفته می شود و رایج ترین روش برای انتقال داده های مختلف بین دستگاه ها شناخته می شود. به همین دلیل، اکثر سوییچ ها از یک پورت سوئیچ شبکه RJ45 یا چند پورت شبکه RJ45 استفاده می کنند، از طرفی اکثر دستگاه ها با کمک این روش اتصال با سوییچ شبکه شما سازگار هستند.

پورت سوئیچ شبکه SFP چیست

SFP در واقع مخفف کلمه ای به نام Small Form-Factor Pluggable است و به پورت و یا ماژول فرستنده،گیرنده موجود در برخی از سوئیچ های شبکه اطلاق می شود. پورت های SFP قابلیت اتصال با سرعت بالا و قابلیت اطمینان را بین دستگاه های مختلف با استفاده از کابل هایی از جنس مس و یا فیبر نوری فراهم می کنند. آن ها به دلیل اینکه اتصالات امن و یا بسیار سریعی را که ارائه می دهند، گزینه بسیار مناسبی برای بسیاری از امور شبکه های بزرگ و به حساب می آیند.

پورت سوئیچ شبکه

پورت سوئیچ شبکه

+SFP چیست؟

پورت سوئیچ شبکه +SFP در واقع شبیه به یک ماژول SFP بوده و به همان روش نیز عمل می کند، هرچند می‌‌تواند تا 10 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند. +SFP برای شبکه های بزرگی که به دستگاه های متصل زیادی نیاز دارند معرفی می شود تا از ایجاد هرگونه گلوگاه جلوگیری شود و از طرفی اطلاعات به صورت کارآمد بین دستگاه های مختلف حرکت کنند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *