وبلاگ

مزایای تلفن ویپ

تلفن ویپ سیسکو | نت یک

در این مقاله قصد داریم درباره مزایای تلفن ویپ صحبت کنیم. تلفن‌های VoIP Cordless IP Phone یا Voice over Internet Protocol که به اختصار تلفن بی سیم یا ویپ voip یا همان تلفن ویپ ip phone نامیده می‌شود. اگر بخواهیم تلفن تحت شبکه را تعریف کنیم؛ باید گفت یکسری از تلفن‌های نرم افزاری که مبتنی بر هدف هستند‌. به این معنا که در این سیستم امکان برقراری و مکالمه و تماس به صورت شبکه‌ای وجود دارد.

با برقراری تماس در تلفن وُیپ یا تلفن تحت شبکه هزینه‌ی مکالمه تلفن، یا هزینه‌ی اینترنت برای شما کم نخواهد شد. برای سیستم تلفن تحت شبکه فقط هزینه isp پرداخت خواهد شد.

در این روش به‌جای تماس تلفنی مبتنی بر شبکه‌های تلفن سنتی آنالوگی که به سیم کشی وابسته است. فناوری تلفن تحت شبکه با کمک اتصال پهنا باند شبکه توسط روتر یا شبکه وایفا تماس‌ها و مکالمات صوتی منتقل می‌شود. مزایای تلفن ویپ

معرفی پرفروش ترین تلفن ویپ

مزایای تلفن ویپ ip phone

برای برقراری تماس تلفن تحت شبکه می‌توان از کامپیوتر، تلفن هوشمند یا حتی تبلت و به طور کلی هر دستگاهی قابلیت اتصال به شبکه را دارد می‌توانید برای ارتباط با یکدیگر از طریق تماس ویپ ارتباط برقرار کنید، تماس بگیرید یا تماس را پاسخ دهید.

مزیت دیگر استفاده از تلفن تحت شبکه این است که نیازی به خرید تجهیزات اضافی ندارد. برنامه‌های ویپ طرح‌های تماس داخلی رایگان دارد و طرح‌های مکالمه تخفیف‌دار دارد.

با استفاده از تلفن ویپ یا تلفن تحت شبکه ip phone می‌توانید از کنفرانس‌های صوتی و ویدئویی یا از صندوق صوتی مجازی استفاده کرد، همچنین از دیگر امکانات تلفن ویپ داشتن فکس آنلاین است. البته تلفن تحت شبکه ip phone بسیاری موارد دیگری را هم پشتیبانی می‌کند. مزایای تلفن ویپ

شما می‌دانید تلفن‌های سنتی و آنالوگی و سیمی این سرویس‌ها را ندارد. تلفن‌های تحت شبکه در بستر سرویس مبادله شبکه pbx مبتنی بر فضای ابری ارائه می‌شود، تا کاربران بتوانند کل سیستم تلفنی خودشان را با اتصال انلاین اجرا کنند. تلفن‌های ویپ هیچ گونه محدودیت جغرافیایی ندارد، و افراد در هرجای دنیا می‌توانند از آن استفاده کنند.

به طور کلی باید گفت تلفن تحت شبکه فناوری‌های صوتی و اینترنتی IP ویژگی‌های مانندSkype بر روی سرویس‌های مبتنی بر رایانه پیروی می‌کند. به تلفن‌های تحت شبکه تلفن‌های سیار و بی سیم هم گفته می‌شود. تلفن ویپ از طریق انتقال فرکانس‌های رادیویی به جای سیم کشی‌های آنالوگ فیزیکی استفاده می‌شود.

تلفن ویپ دارای ایستگاه و پایه‌ها که همان دکت، به عنوان تلفن سیم دار از طریق خط تلفن شبکه متصل می‌شود و به عنوان شارژر برای باتری‌های گوشی هم می‌توان از آن استفاده کرد. مزایای تلفن ویپ

از کاربردهای تلفن تحت شبکه برای تجارت یا انبار و فروشگاه‌ها، خورده فروش‌ها، محیط‌های مسکونی توسط دکتئ که همان ایستگاه پایه است پشتیبانی می‌شود. با تلفن‌های تحت شبکه افراد می‌توانند از میز کار و پای تلفن دور شوند و در هر نقطه از محیط آزادانه حرکت کنند.

با تلفن‌های تحت شبکه افراد می‌توانند تا ۳۰۰ متر در محیط‌های باز و تا ۵۰ متر در محیط‌های بسته از پایه‌ی تلفن جا به جا بشوند و ویپ خط می‌دهد.

مزایای تلفن ویپ

نحوه‌ی اتصال به تلفن تحت شبکه

افرادی که از تلفن تحت شبکه IP Phone استفاده می‌کنند، برای برقراری فقط باید IP Phone خودشان را به پورت شبکه‌ی LAN نزدیک کنند. با این کار IP Phone یا همان تلفن ویپ به صورت خودکار به سامانه تلفن تحت شبکه ویپ متصل می‌شود. مزایای تلفن ویپ

تلفن‌های مبتنی بر IP شماره‌ی خاص خودش را در خود نگه می‌دارد، اما مهم نیست در چه مکانی به شبکه‌ی LAN متصل شده باشد. همه‌ی اتصالات شبکه‌ها با پروتکل SIP انجام می‌شود.

استانداردها توسط ارائه دهندگان خدمات شبکه‌ای ISOS تنظیم می‌شود برای سامانه‌های تلفنی ویپ و تلفن‌های ویپ در کل دنیا کارایی و کاربرد دارد. با استفاده از این پروتکل‌ها دیر نیازی به خرید و فروش خط‌ها و تلفن‌های گران قیمت نیست. همه‌ی دستگاه‌ها می‌توانند با این پروتکل با یکدیگر صحبت کنند.

سامانه‌های تلفن ویپ IP به کامپیوتر شخصی و استاندارد و سخت افزاری اضافه می‌شود، این سخت افزارها نسبت به سخت افزارهای تلفن‌های آنالوگی معمولی بسیار هزینه‌ی کمتری دارد، علاوه بر آن امکانات بیسار بیشتری حرفه‌ای‌تر دارد. مزایای تلفن ویپ

تلفن‌های تحت شبکه محدودیتی ندارد و مقیاس پذیرش است، به این معنا اگر کسب کار شما جا به جا شد یا توسعه پیدا کرد نیازی به جایگزینی و تغییر تلفن ویپ و سامانه تلفنی نیست. مزایای تلفن ویپ

در تلفن تحت شبکه اطلاعات دیجیتال بسته بندی می‌شود و به عنوان بسته‌های IP در بستر شبکه سوئیچ شده بسته‌ای ارسال خواهد شد. نکته مهم این است که این روش نیاز به ملاحظات دقیق و حساس در مورد مدیریت منابع دارد، و تفاوت بسیاری با شبکه‌های مالتی پلک سینگ با تسهیم زمانی TDM دارد. مزایای تلفن ویپ

نسل جدید ارائه دهندگان تلفن‌های ویپ خدماتی مثل Skype برای کاربران مزایایی مثل مکالمه رایگان و آسایش فراهم شده است. ارائه دهندگان خدمات صوت در بستر IP مدل‌های کسب و کار و کارها و از لحاظ فنی برای ساختار و معماری و شبکه تلفن قانونی منعکس شده است. مزایای تلفن ویپ

نسل سوم تلفن‌های تحت وب Google Talk مفهوم ویپ انحصاری دارد و فردی که یک تماسی دارد امکان ارتباط بین همه‌ی کاربران روی دو دامنه بر بستر شبکه وجود دارد.

راه اندازی تلفن ویپ IP SIP

امکانات تلفن‌های تحت شبکه و مهم ترین مزایای تلفن ویپ

علاوه بر موارد گفته شده تلفن‌های تحت شبکه قابلیت‌های زیر را دارند. بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌ها از تلفن‌های تحت شبکه استفاده می‌کنند. از جمله مخابرات و اپراتورها، بیمارستان‌ها، ارگان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و… از سیستم ویپ برای راحتی کار خود استفاده می‌کنند. مزایای تلفن ویپ

شما بارها با تلفن‌های سیستم‌های دولتی و بانکی تماس گرفته‌اید به همین خاطر با خواندن امکانات و قابلیت‌های تلفن‌های تحت شبکه که در ادامه توضیح داده‌ایم کاملاً متوجه استفاده‌ی ارگان‌ها خواهید شد.

  • ظرفیت زیاد: قابلیت این را دارد که شماره تلفن‌های داخلی مختلف زیادی را با توجه به ظرفیت سیستم تلفنی راه اندازی کند.
  • فکس یا Fax to Email : قابلیت ارسال فکس‌های دریافتی به ایمیل‌ها وجود دارد.
  • VoiceMail to Fax : با این قابلیت تلفن‌های تحت شبکه می‌توان پیام‌های صوتی به ایمیل افراد فرستاد. مزایای تلفن ویپ
  • پیغام صوتی: امکان دریافت پیام‌های صوتی: می‌توان در صورت عدم پاسخگویی برای آن پیغام صوتی گذاشت.
  • Interactive Voice Response : با این ویژگی که به اختصار IVR گفته می‌شود می‌توان برای کاربران منوی صوتی قرار داد تا با اتصال به آن بخش پیغامی که قبلاً ذخیره شده است پخش شود و با زدن شماره‌ای وارد بخش دیگر شود.

به عنوان مثال وقتی با سازمان تأمین اجتماعی تماس می‌گیرید به طور خودکار به پاسخگوی خودکار متصل می‌شوید که دستور عمل به شما می‌دهد و با زدن هر کلیک می‌توانید اقدام به نوبت، پیگیری نوبت و… بکنید و این روند تا آخر نوبت گیری و… ادامه دارد. مزایای تلفن ویپ

  • ضبط مکالمه: با این امکان بستری فراهم است مکالمات ضبط شده در یک سیستم ذخیره شود. وقتی با ارگانی تماس می‌گیرید می‌توانید صوت خود را بعد از شنیدن صدای بوق ضبط و ارسال کنید.
  • تلفن‌های برنامه: با نصب کردن تلفن‌های برنامه کاربران می‌توانند با کامپیوتر به داخلی‌های مورد نظر متصل شوند. مزایای تلفن ویپ
  • تنظیم ساعات اداری: با این قابلیت سیستم تلفنی مبتنی بر ویپ در ساعات مشخص فعال شود. به عنوان مثال فقط در ساعات مشخص شده می‌توانید نوبت بگیرید.
  • صف انتظار: با این قابلیت در صورتی که شبکه یا خط اشغال باشد مخاطب در صف انتظار خواهد بود تا در زمان آزاد شدن خط ارتباط برقرار شود. به عنوان مثال وقتی با همراه اول تماس می‌گیرید ۳۰ نفر در انتظار هستند این روند ادامه دارد تا به یک نفر برسد و شما متصل بشوید. بعد از آن مکالمه شما با اپراتور ضبط می‌شود.
  • گزارش گیری: با این امکان کلیه‌ی تماس‌های کاربران به شکل گزارش در سیستم سرور ذخیره خواهد شد. این قابلیت برای نظارت بر تماس‌ها و ارائه‌ی گزارش‌ها و نحوه‌ی پاسخ گویی و تعداد تماس‌ها بسیار مفید است. تا در صورت تخلف اپراتور یا فرد متقاضی به آن رسیدگی شود.

تلفن تحت شبکه یا تلفن ویپ قابلیت‌های بسیار زیادتر و مقرون به صرفه تر از تلفن‌های سیمی و آنالوگ دارد. این تلفن‌ها قابلیت ضبط مکالمه پاسخگویی خودکار و.. دارد.

مزایای تلفن ویپ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *