تلفن ویپ, وبلاگ

مرکز تلفن ویپ چیست

تلفن ویپ سازمانی

مرکز تلفن ویپ چیست ؟ کارکرد مرکز تلفن ویپ چه می باشد؟ مرکز تلفن ویپ نسبت به مراکز سانترال قدیمی بسیار پرطرفدار تر و کاربرپسند تر می باشند. اولین مزیت مراکز ویپ نسبت به مراکز قدیمی، حذف سیم کشی از نصب و راه اندازی آن ها است که باعث کاهش هزینه و راحتی کاربران هنگام جابجایی می گردد، چرا که بدون کابل کشی و هزینه اضافه امکان جابجایی برای کاربران وجود دارد.

دومین قابلیت بینظیر این مراکز حذف محدودیت های جغرافیایی در مجموعه است که کاربران در هر مکان و زمان دلخواه خود، با کمک گوشی یا لپ تاپ می توانند به مرکز متصل و مثل کاربران حاظر در شرکت به فعالیت و مدیریت تمام وقت و کامل بپردازند.

در استفاده از مراکز تلفن ویپ، کاربران به اسانی و به صورت تمام وقت و در هرزمان و مکان می توانند به مدیریت و کنترل مجموعه بپردازند و با دسترسی کامل به جزئیات تماس های مجموعه، بهترین نظارت صورت گرفته و مجموعه به پیشرفت کامل خود برسد.

علاوه بر مدیریت بهتر، کاربران هم به صورت آزادانه و بدون محدودیت می توانند تماس های داخلی رایگان برقرار کنند. این قابلیت برای کاربران حتی زمانی که مجموعه دارای یک شعبه دیگر در شهر یا کشور دیگر هم است قابل انجام بوده و تمامی تماس های داخلی به صورت رایگان و بدون هزینه است که این امر برای کارمندان راحتی کار به دنبال داشته و بسیار خوشایند است.

ویپ چیست؟

ویپ همان Voice Over Internet Protocol به معنی صدا روی پروتکل اینترنت است که به کاربران اجازه مکالمه روی سیستم های دیجیتال را می دهد. در واقع تمام تماس های تلفنی از امواج آنالوگ صوت به بسته های 0 و 1 دیجیتال تبدیل می شود که کیفیت صدای بسیار بیشتری (HD) بدون تغییر و نویز ارائه می دهد.

آیا در صورت قطع اینترنت می توانم از مرکز تلفن ویپ استفاده کنم؟

بله، بر روی بستر اینترنت است، اما منظور همان بستر شبکه است که از پروتکل اینترنتی استفاده می کند. مرکز تلفن ویپ به صورت یک سرور مرکزی است که در محیط شرکت ها و موسسات و … نصب شده و تا زمانی که برق این مرکز تلفن ویپ تامین شود دائما روشن است.

درباره مرکز تلفن ویپ

باید بدانید که راهکارهای ارتباطی تاثیر بسیار زیادی روی جذب و رضایت مشتری دارد و نباید بدون یکسری اطلاعات لازم اقدام به خرید کرد.  نت یک کامل ترین خدمات نصب و اجرای ویپ را با بهترین گزینه ها ارائه می کند. برای اطلاعات بیشتر کافیست تماس بگیرید.

تجهیزات راه اندازی voip

ویپ چیست ؟

ویپ همان voice over internet protocol به معنی صدا روی پروتکل اینترنت (یا همان بستر شبکه) است که به کاربران اجازه مکالمه روی سیستم های دیجیتال را می دهد. در واقع تمام تماس های تلفنی از امواج آنالوگ صوت به بسته های 0 و 1 دیجیتال تبدیل میشود که کیفیت صدای بسیار بیشتری (HD) بدون تغییر و نویز ارائه می دهد.

اگه اینترنت من قطع شود دیگر از ویپ نمی توانم استفاده کنم ، چون برروی بستر اینترنت است؟

خیر، بر روی بستر اینترنت هست ولی منظور همان بستر شبکه است که از پروتکل اینترنتی استفاده می کند. در صورتی که شما از یک شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ اکانت ماهیانه دریافت کنید درصورت قطع شدن اینترنت سیستم تلفنی شما قابل استفاده نیست.

ولی در حال حاضر خدماتی که در مورد تلفن ویپ در ایران ارائه می شود به صورت سرور مرکز تلفنی ویپ  است که در محیط شرکت ها و موسسات و … نصب شده و تا زمانی برق این مرکز تلفن ویپ تامین شود از کار باز نمی ایستد.  کارشناسان مرکز تلفن نت یک تلاش دارند که راهنمای کاملی در این زمینه برای شما ارایه کنند.

مرکز تلفن ویپ چیست و چگونه کار می کند؟

خطوط شهری و تماس های آنالوگ گرفته شده به شما با کمک درگاه (گیت وی) یا همان مبدل آنالوگ به دیجیتال تبدیل به بسته های صوتی دیجیتال شده و به سوییچ یا روتر متصل و ارسال می شود، سیستم مرکز تلفن ویپ به صورت یک سرور قدرتمند متصل به شبکه (سوییچ یا روتر) است که تمام تماس های تلفنی ورودی از درگاه را مدیریت کرده و به سمت داخلی های مورد نظر (به صورت ترتیبی، در هم آمیخته و یا سفارشی مدیریت مجموعه) می فرستد.

در همین حین تماس ها را ضبط کرده و گزارش کامل آن را در داشبورد برنامه مدیر و باقی کاربران که اجازه دسترسی دارند قرار میدهد. مرکز تلفن ویپ روی سرور ، PC ، و دستگاه ipbx قابل راه اندازی است که علاوه بر مدیریت بسیار هوشمند تماس و کیفیت بالای آن امکانات دیگری در اختیار قرار می دهد.

مرکز تلفن ویپ یک سخت افزار است که فقط همان است که می تواند خطوط شهری و داخلی ها را به هم متصل کند؟

خیر، سرور مرکزی تلفن ویپ یک برنامه است که روی کامپیوتر و سرورهای حرفه ای سازمان ها مثل سیسکو و تجهیزات دیگر همچون ipbx (ipbx چیست ؟) قابل نصب است که هسته مرکزی آن استریسک است و شرکت های بسیاری از رابط کاربری الستیکس رایگان (OpenSource) استفاده می کنند ولی مرکز تلفن نت یک از رابط کاربری نوشته شده خود برای این مرکز تلفنی استفاده می کند و توانسته این سیستم را کاملا تضمین نماید.

برای راه اندازی ویپ نیاز به چه تجهیزاتی داریم؟

برای راه اندازی ویپ در شرکت یا سازمان خود نیاز به بستر شبکه شامل حداقل یک سوییچ و کابل کشی شبکه تا کاربران خود دارید و حداقل سرور مورد نیاز یک کامپیوتر دو هسته ای با ۲ گیگ رم یا دستگاه کوچک ipbx است. دیگر تجهیزی که مورد نیاز است یک گیت وی یا همان مبدل آنالوگ به دیجیتال است که متناسب با تعداد خطوط شهری انتخاب می شود. برای ارتباط با دستگاه و امکان صحبت می توانید از تلفن های IP یا هدست بروی پی سی و یا از تبلت و تلفن های همراه خود کمک بگیرید.

باور غلطی که در این بخش ویپ وجود دارد : یکی از باورهای غلطی که در مورد ویپ وجود دارد استفاده از تلفن های قدیمی سانترال و حتی تلفن های جدید آنالوگ است؟ امکان استفاده از این تلفن ها در سیستم جدید ویپ هست ولی محدودیت هایی شامل صوت بی کیفیت و عدم استفاده از امکانات برنامه ویپ و عدم تماس تصویری را به همراه خود در بر دارد. برای بهره مند شدن از تلفن های قدیمی سانترال نیاز به یک مبدل آنالوگی متناسب با تعداد داخلی ها است.

مرکز تلفن ویپ

پایان مقاله مرکز تلفن ویپ چیست …

به پایان مقاله مرکز تلفن ویپ چیست رسیدیم، در صورتی که شما هم به استفاده از سیستم ویپ نیاز دارید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در نت یک، بزرگ ترین شرکت ارائه کننده خدمات ویپ و فروشگاه حرفه ای تلفن ویپ گرند استریم – سیسکو – یالینک و … تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *