وبلاگ

راهنمای خرید سوئیچ سیسکو سری 3750

سوئیچ سیسکو سری 3750

از سوئیچ سیسکو سری 3750 چه می دانید؟ آیا قصد خرید سوئیچ سیسکو 3750 را دارید؟ با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر صحبت کنیم.

  • کاربردها: سوئیچ های سری 3750 در شبکه های کوچک و متوسط با نیاز به قدرت پردازش بالا و امکانات مسیریابی پیچیده مورد استفاده قرار می گیرند.
  • ویژگی ها: سوئیچ سیسکو سری 3750 از قابلیت های مسیریابی استاتیک و پویا مانند OSPF و EIGRP پشتیبانی می کنند. سوئیچ های سری 3750 دارای ویژگی هایی مانند پشتیبانی از PoE، پورت های گیگابیت اترنت، پشتیبانی از VLAN و QoS هستند.

سوئیچ سیسکو سری 3750

سوئیچ سیسکو چیست؟

یکی از پرچمداران و یکه تازان در تولید سوئیچ، کمپانی سیسکو (Cisco) بوده که توانسته در این زمینه، قطعات منحصربه فردی را به بازار عرضه کند. احتمالاً نام برند سیسکو برای شما آشنا باشد. این شرکت درزمینهٔ تولید تجهیزات شبکه سالیان سال بوده که فعالیت می کند. برند سیسکو دارای طرفداران بسیار زیادی است. دلیل زیاد بودن طرفداران کمپانی سیسکو کیفیت بالای محصولات است.

سوئیچ سیسکو یکی از مهم ترین محصولات تولیدی این شرکت بوده که محبوبیت زیادی میان مردم پیداکرده است. این قطعه سخت افزاری می تواند چندین دستگاه مانند رایانه، چاپگر، سرور و نقاط دسترسی بی سیم را به یکدیگر متصل سازد. در واقع با کمک سوئیچ در یک ساختمان، اداره، محوطه دانشگاه و … به راحتی می توانید اطلاعات را به اشتراک گذاشته و با یکدیگر صحبت کنید.

سوئیچ سیسکو در واقع یک قطعه سخت افزاری کوچک بوده که ارتباطات در یک شبکه را متمرکز بوده و سبب افزایش کیفیت این ارتباطات می شود. به طور کلی سوئیچ های شبکه ساخت کمپانی سیسکو از کیفیت بسیار بالایی برخودار هستند.

اگر بخواهیم اطلاعاتی را نسبت به برند سیسکو در اختیار شما قرار دهیم بهتر است بدانید که Cisco مخفف عبارت Computer Information System Company است. اما دلیل دیگری هم برای نامگذاری این برند وجود دارد. موسسین برند سیسکو این شرکت را در سال 1984 در شهری به نام سن فرانسیسکو پایه گذاری کردند به همین دلیل بسیاری از افراد بر این مسئله معتقد هستند که نام Cisco بر گرفته از این شهر است. این شرکت در حال حاضر حدود به 74 هزار کارمند در سراسر جهان دارد.

اگر بخواهیم شما را با سوئیچ های سیسکو بیش تر آشنا کنیم بهتر است بدانید که کمپانی سیسکو سوئیچ های خود را در سه دسته بندی اصلی Core و Distribution و Access تولید و به بازار عرضه می کند.  شاید این تنوع کمی سخت باشد اما با مشاوره قبل با کارشناسان فروش نت یک می تواند متناسب با نیاز شبکه خود، بهترین سوئیچ سیسکو را خریداری کرده و به شبکه خود اضافه کنید.

سوئیچ سیسکو سری 3750

Ws_c3750_24ps_s

Ws_c3750_24ps_s

سوئیچ سیسکو سری 3750

سوئیچ سیسکو سری 3750 چیست؟

سوئیچ سیسکو 3750 یکی از باکیفیت ترین و قدرتمندترین محصولات سوئیچ سیسکو بوده که در فروشگاه نت یک با بهترین قیمت به فروش می رسد. سوئیچ سیسکو سری 3750 به صورتی ساخته شده که می تواند خدمات کاربری هوشمندی را در شبکه ایجاد کند. همینطور قادر است از فناوری های QoS پیشرفته پشتیبانی کند.

همینطور قطعات موجود در شبکه های کامپیوتری به دلیل نحوه عملکرد و مدت زمانی طولانی ای که باید به صورت آنلاین کار کنند، طول عمر استانداردی دارند و بعد از مدتی سرویس یا بررسی سلامت دستگاه ضرورت پیدا می کند.

در چنین شرایطی وجود یک گارانتی معتبر می تواند خیال تان را از هزینه های آتی برطرف کند. نت یک برای خرید سوئیچ سیسکو 3750 هجده ماه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش ارائه می کند تا دغدغه ای بابت مشکلات احتمالی نداشته باشید.

همینطور سوئیچ 3750 از نرم افزار بسته مدیریت خوشه سیسکو استفاده می کند که این امکان برای کاربران فراهم می شود که بتوانند همزمان چند سوئیچ کاتالیست را در مرورگر و وب، تحت پیکربندی و عیب یابی قرار دهند.

از خدمات سوئیچ سیسکو سری 3750 علاوه بر موارد ذکر شده، می توان به محدود کردن نرخ انتقال داده، لیست های کنترل دسترسی امنیتی سیسکو، مدیریت چندپخشی و مسیریابی آدرس IP با یک عملکرد بالا و در یک مکانیزم یکپارچه اشاره کرد. نرم افزار سیسکو یک برنامه و داشبورد پیکربندی جدید را در اختیار سرپرستان شبکه می گذارد که باعث می شود فرآیند پیاده سازی، اجرای برنامه همگرا و سرویس های کاربردی شبکه برای آن ها ساده شود.

سوئیچ سیسکو سری 3750

اگر نیاز به سوئیچ شبکه دارید اما نمی دانید کدام مدل می تواند برای شما بهتر باشد پیشنهاد می کنیم همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس حاصل فرمایید. در نت یک توسط کارشناسان به شما راهنمای کامل خرید سوئیچ های شبکه ارائه خواهد شد.

 

تفاوت سوئیچ سیسکو 3750 با سوئیچ سری 2960 

سوئیچ 2960 و سوئیچ 3750 سیسکو هر دو جزو محبوب ترین سوئیچ های تولید شده در این کمپانی هستند که به علت سرعت، کارآیی و قدرت بالا تبدیل به سوئیچ های پرفروش شده اند. پیکربندی 3750 خود از طریق بلوتوث، کنسول USB، پروتکل SNMP و رابط کاربری وب امکان پذیر است اما پیکربندی 2960 از طریق رابط کاربری وب، کنسول RJ45 و گزینه USB انجام می شود.

با این که هر دو این سوئیچ دارای مدل های 8، 12، 16، 24 و 48 پورت و ویژگی های خاص مشترکی مانند پشتیبانی از PoE و +PoE، روتینگ کامل IP، سازگاری با پورت های GLC/SFP، سرویس های QOS، ابزارهای مدیریتی از rollback و diff پیکربندی، تایید اعتبار AutoQos VOIP، SNMP، RADIUS و TACACS+ و … هستند اما با همدیگر تفاوت هایی هم دارند.

سوئیچ سیسکو سری 3750

WS-C3750X-24S-E |NETYEK

WS-C3750X-24S-E |NETYEK

سوئیچ سیسکو سری 3750

مزایای استفاده از سوئیچ سیسکو 3750

سوئیچ های 3750 سیسکو امکان این را دارند که در شبکه هایی با اندازه متوسط به عنوان سوئیچ ستون فقرات یا سوئیچ لایه دسترسی قدرتمند مورد استفاده قرار بگیرند. چون این دسته از سوئیچ های سیسکو از پیکربندی فناوری QOS پیشرفته بهره مند هستند. این قابلیت باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی دسترسی افرادی که به سوئیچ متصل هستند را کنترل کنید.

وارد دیگری هم وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست. برای مثال پشتیبانی از Plus EnergyWise، StackWise ، StackPower و MACsec هم جزو ویژگی های بارز سوئیچ سیسکو سری 3750 به شمار می آید.

یکی دیگر از کاربردهای سوئیچ 3750 این بوده که شما می توانید با یک مرورگر وب سوئیچ را عیب یابی کنید. سوئیچ سیسکو سری 3750 از فناوری StackWise، PoE، شبکه های گیگابیت اترنت، سیستم عامل IOS IP Base، پورت RJ45 و حتی با اسلات های SFP با سرعت گیگابیتی پشتیبانی می کند.

  • قابلیت پشتیبانی از پروتکل های مسیریابی پیشرفته: سوئیچ های سری 3750 قابلیت پشتیبانی از پروتکل های مسیریابی پیشرفته ای مانند OSPF، EIGRP و BGP را دارند. این قابلیت به شما امکان می دهد شبکه های بزرگ و پیچیده را بهبود داده و مقیاس پذیری بیشتری را به دست آورید.
  • پشتیبانی از استاندارد PoE+: برخی از مدل های سوئیچ های سری 3750 از استاندارد PoE+ پشتیبانی می کنند که قابلیت تأمین توان بیشتری را در مقایسه با استاندارد PoE فراهم می کند.
  • قابلیت پشتیبانی از StackWise: سوئیچ های سری 3750 از تکنولوژی StackWise پشتیبانی می کنند که به شما امکان می دهد چندین سوئیچ را به صورت فیزیکی و منطقی با هم ترکیب کنید و یک سوئیچ قدرتمند و قابل مقایسه با یک سوئیچ بزرگتر ایجاد کنید. این قابلیت به شما امکان می دهد پهنای باند بیشتری را در اختیار داشته باشید و از طریق یک نقطه مدیریت ساده تر شبکه را کنترل کنید.

سوئیچ سیسکو سری 3750

فناوری Cisco StackWise چیست؟

تکنولوژی StackWise یک تکنولوژی جدید بوده که برای بخشی از قابلیت های یک Stack مورد استفاده قرار می گیرد. برای ایجاد یک دستگاه سوئیچینگ واحد، تمام سوئیچ های واحد با ظرفیتی حدودا 32 گیگابایت بر ثانیه به صورت هوشمندانه به یکدیگر متصل می شود.

از سوی دیگر با استفاده از این تکنولوژی امکان متصل کردن 9 سوئیچ واحد به یکدیگر امکان پذیر می شود. یکی از نکات بسیار مهم که باید در مورد سوئیچ ها بدانید این است.

سوئیچ ها بدون اینکه تاثیری بر روی عملکرد استک بگذارند می توانند حذف یا اضافه شوند. در انتها بهتر از ذکر کنیم هریک از سوئیچ های سری 3750 برند سیسکو با داشتن آدرس آی پی اختصاصی امکان مدیریت به عنوان یک واحد مجزا را در اختیار شما قرار می دهند.

وجود فناوری Cisco StackWise باعث شده تا سوئیچ های 3570 از مفهوم مقیاس پذیری به صورت کامل پشتیبانی کنند. اگر بخواهیم این مسئله را به زبان ساده توضیح دهیم بهتر است به ذکر کنیم. در یک بسته امکان دسترسی به حداکثر 252 پورت اترنت گیگابیتی وجود دارد.

سوئیچ ها را بدون اینکه بر روی عملکرد کاربران یا شبکه تاثیر بگذارند می توان اضافه یا حذف کرد. بعد از اضافه شدن دستگاه های جدید به شبکه دستگاه های اضافه شده پیکربندی های خود را یک stack master دریافت می کنند. در زمانی که دستگاه ها جایگزین نمونه های قدیمی می شوند پیکربندی های تعریف شده از دستگاه های قدیمی به دستگاه های جدید منتقل می شود.

سوئیچ سیسکو سری 3750

سوئیچ سیسکو سری 3750 از چه SFP پشتیبانی می کند؟

SFP مخفف Small Form-Factor Pluggable است در حقیقت گیرنده و فرستنده هایی هستند که از طریق سوئیچ های سیسکو 3750 اتصال اترنت را برای سوئیچ های لایه فراهم می کند. سوئیچ های سری 3750 هیچ محدودیتی برای تعداد SFP ندارند.

هر پورت SFP در این نوع سوئیچ با همان SFP یا ترکیبی از SFPهای دیگر امکان پذیر است. سوئیچ های سیسکو فقط از SFPهای سیسکو پشتیبانی می کند. اگر شما Stack که توسط شرکتی غیر از سیسکو تولید شده است، به سوئیچ سیسکو سری 3750 متصل کنید، پورت های سوئیچ خاموش می شوند.

سوئیچ سیسکو سری 3750

قابلیت های سوئیچ 3750

سوییچ سیسکو 3750 بر مبنای کارکردی که برای آن ها تعریف شده ممکن است همگی یا بخشی از ویژگی های معرفی شده در این بخش را داشته باشند. مشخصات سوئیچ سیسکو 3750 عبارتند از:

  1. پشتیبانی از فناوری های StackWise Plus و StackPower و EnergyWise و MACsec
  2. وجود فن ها و منبع تغذیه های ماژولار و اضافی سوئیچ سیسکو سری 3750
  3. NetFlow انعطاف پذیر و رمزنگاری سخت افزاری سوئیچ به سوئیچ با آپلینک ماژول سرویس
  4. رمزنگاری مبتنی بر سخت افزار MACsec
  5. پشتیبانی از اسلات های SFP با سرعت گیگابیتی
  6. ارائه فهرست های کنترل دسترسی (ACLها) در لایه 2، 3 و 4 برای کنترل ترافیک ورودی و خروجی رابط ها
  7. مدیریت چند رسانه ای، مسیریابی با عملکرد بالا و امکان پیکربندی سوئیچ از طریق مرورگر وب
  8. پشتیبانی از فناوری StackWise که امکان اتصال چند سوییچ سری 3750 را فراهم می کند، به طوری که یک سیستم سوئیچینگ یکپارچه پدید می آید که پهنای باند 32 گیگابیت بر ثانیه را برای ارسال داده ها فراهم می کند.
  9. پشتیبانی از پورت های RJ45 اترنت گیگابیتی
  10. بهرمندی از کانکتور برق اضافی (RPS) با هدف دستیابی به افزونگی بیشتر به منظور استمرار فعالیت سوییچ
  11. سوئیچ چند لایه با قابلیت نصب در لایه دسترسی یا لایه مرکزی (در شبکه های متوسط)
  12. امنیت بالا سوئیچ سیسکو سری 3750
  13. کیفیت خدمات (QoS) که بهره وری شبکه را افزایش می دهند.
  14. وجود یک کنترل کننده شبکه بیسیم
  15. پشتیبانی از طریف گسترده ای از استانداردهای ارتباطی مثل IEEE 802.3، IEEE 802.3u، IEEE 802.3z، IEEE 802.1D، IEEE 802.1Q، IEEE 802.3ab، IEEE 802.1p، IEEE 802.3x، IEEE 802.3ad (LACP)، IEEE 802.1w، IEEE 802.1x، IEEE 802.3ae و IEEE 802.1s
  16. پشتیبانی از 4000 عدد VLAN Ids و 1005 عدد VLAN روی هر سوئیچ (در مدل هایی مثل WS-C3750G-24TS-S1U)
  17. پشتیبانی از پروتکل های کاربردی شبکه مثل igmp snooping وipv6 وtftp وacl وqos و arp وvlan وauto-uplink و dhcp و مسیریابی IP و کنترل جریان و غیره
  18. پشتیبانی از پروتکل های احراز هویت مثل Kerberos، Secure Shell (SSH)، RUDIUS و +TACACS
  19. پشتیبانی از سیستم عامل IOS IP Base
  20. پشتیبانی از شبکه های فست اترنت و گیگابیت اترنت
  21. پشتیبانی از فناوری PoE

آشنایی با بهترین سوئیچ های سیسکو 3750

برای اینکه اطلاعات کامل نسبت به مشخصات فنی سوئیچ سیسکو سری 3750 به دست بیاورید پیشنهاد می کنیم پاراگراف مربوط به هر سوئیچ را با دقت مطالعه کنید. سوئیچ هایی که در ادامه با آن آشنا می شوید می باشند که جزو پرفروش ترین سوئیچ های موجود در بازار هستند.

سوئیچ سیسکو سری 3750

سوئیچ 24 پورت سیسکو مدل WS-C3750G-24PS-S

این سوئیچ 24 عدد پورت شبکه دارد که سرعت پورت های سوئیچ سیسکو سری 3750 گیگابیت است. ظرفیت سوئیچینگ در این دستگاه 32 گیگابایت بر ثانیه بوده و ظرفیت حافظه ذخیره سازی آن 128 مگابایت بر ثانیه است. توجه داشته باشید این سوئیچ هم قابلیت استک شدن دارد و از تکنولوژی PoE پشتیبانی می کند.

سوئیچ سیسکو سری 3750

سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-C3750-48PS-S

WS-C3750-48PS-S | نت یک

WS-C3750-48PS-S | نت یک

این سوئیچ سیسکو سری 3750 یکی از پرفروش ترین سوئیچ های موجود در بازار است. این سوئیچ 48 پورت با سرعت مگابیت (10/100) دارد و از 4 عدد پورت SFP از نوع گیگابیت (10/100/1000) برخوردار است. توجه داشته باشید این سوئیچ از قابلیت PoE پشتیبانی می کند و از قابلیت استیک شدن برخوردار است.

سوئیچ سیسکو سری 3750

سوئیچ 48 پورت سیسکو مدل WS-3750X-48PF-S

این دستگاه یک سوئیچ مدیریتی و سوئیچ سیسکو سری 3750 بوده که دارای 48 پورت با سرعت گیگابایت است. سرعت پهنای باند آن 64 گیگابایت بر ثانیه است. از سوی دیگر دارای قابلیت استک شدن و PoE است.

سوئیچ سیسکو سری 3750

خرید سوئیچ شبکه 3750

قیمت سوئیچ سیسکو سری 3750 با توجه به تعداد پورت و کاربرد آنها متفاوت می باشند. در سایت آمازون قیمت نوی این سوئیچ ها در حدود 2000 دلار بوده و قیمت یوزد آن بین 78 تا 100 دلار است.

در نت یک شما می توانید انواع سوئیچ نو و استوک و ریفر را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری نمایید. ریفر سوئیچ های سیسکو دارای ظاهری مشابه به نوی آنها بوده، در بسته بندی نو با لیبل سیسکو و همراه با اکسسوری های کارخانه هستند. لازم به ذکر است کلیه سوئیچ های موجود در نت یک دارای گارانتی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *