وبلاگ

راه اندازی خط ویپ

راه اندازی خط ویپ | نت یک

راه اندازی خط ویپ چیست؟ درباره راه اندازی خط ویپ چه می دانید؟ راه اندازی خط ویپ برای کسب و كارهایی كه در جست و جو راهی در گسترش و بهبود وضعیت ارتباطی خود با مشتریان می باشند، يک امر ضروری شمرده می شود. در چند سال اخیر، ذهنیت ما از تلفن، دستگاهی بود كه بایستی به خطوط آنالوگ مخابرات وصل شود و صدا را در بستر كابل های مسی مخابرات منتقل كند.

اما ظهور فناوری ویپ همه چیز را دگرگون كرد! حالا شما می توانید فقط با کمک اتصالات اینترنتی، برقراری تماس های تلفنی را انجام دهید.

تلفن ویپ كه به آن تلفن اینترنتی هم گفته می شود انقلابی عظیم را در صنعت ارتباطات صوتی به وجود آوردند. جهت برقراری تماس در بستر اینترنت، در مرحله اول، به راه اندازی يک مرکز تلفن ویپ نیاز دارید. این مراکز با ارائه زیر ساخت های لازم، شرایط را برای استفاده از خطوط اینترنتی بدون نیاز به كابل کشی های سنگین، آماده می كنند.

برای نصب خط ویپ – خرید تلفن ویپ و … نت يک بهترین گزینه پیش رو شما خواهد بود.

راه اندازی خط ویپ

خط تلفن اینترنتی چیست؟

خطوط سنتی مخابرات به شکل آنالوگ ارائه می شدند. در این شرایط، باید از سرور اصلی تا درب منزل شما، با كابل مسی مخابرات پوشش داده می شد. بعد از ورودی منزل تا پشت پریز تلفن هم سیم کشی می شد. در آخر شما با اتصال يک دستگاه تلفن آنالوگ به این پریز، می توانستید به برقراری تماس بپردازید. این خطوط تلفن، همچنان در منازل و بسیاری از محیط های كاری، كاربرد دارند.

راه اندازی خط ویپ

با راه اندازی خط ویپ از چه ویژگی های منحصر به فردی بهره مند می شوید؟

پیش از اینكه به جزئیات راه اندازی سیستم تلفن ویپ بپردازیم، باید نشان دهیم كه چه مزیت هایی باعث شده تلفن VOICE OVER INTERNET PROTOCOL را از تلفن آنالوگ جدا كنیم؟

تلفن آنالوگ به صورت مستقیم با استفاده از تلفن ثابت به شبكه تلفنی سوئیچ شده همگانی PUBLIC SWITCHED TELEPHONE NETWORK وصل می شود. تماس تلفنی توسط شرکت مخابرات محلی تسهیل می شود. در حقیقت شما برای برقراری تماس مستقیم تنها به يک دو شاخه یا جک تلفن نیاز دارید. تلفن ویپ به واسطه ارائه كننده ویپ، از طریق اینترنت به شبكه تلفن متصل می شوند.

صدا را به بسته های کوچک دیجیتالی تبدیل كرده و آن ها را با کمک پروتکل اینترنت منتقل می كند. سپس دیتا سنتر شرکت خدمات رسان سیگنال ها را به آنالوگ تبدیل كرده و از طریق PSTN منتقل می كنند.

تلفن ویپ بر مبنای SIP، به تلفن ثابت اختصاصی نیاز نخواهند داشت، از این رو مقیاس بندی دفتر كار با ویپ آسان تر است. با کمک يک سیستم تلفن سنتی برای به اشتراک گذاشتن خدمات تلفن با چند كارمند، نیاز به طراحی PRIVATE BRANCH EXCHANGE خواهید داشت كه امری زمان بر و پر هزینه است.

راه اندازی خط ویپ

راه اندازی خط ویپ یا خط تلفن اینترنتی؟ مسئله این است!

امروزه تنوع خطوط تلفن به شکلی شده است تا هر کسب و كاری با هر شرایطی كاری بتوانند بنابر نیاز خود خط تلفن مناسبی را برای خود تهیه كند. خط تلفن آنالوگ، خط تلفن E1، خط تلفن هوشمند IN و سیپ ترانک از جمله خطوطی هستند كه توسط شرکت مخابرات و شرکت های FCP مثل شاتل، آسیاتک، فناوا و … ارائه می شوند.

سیپ ترانک را با نام های دیگر مثل خط تلفن اینترنتی، خط تلفن ویپ و خط ویپ هم می شناسند. این نوع خطوط ماهیت دیجیتال دارند و با استفاده از آدرس آی پی روی بستر اینترنت، وایرلس، زوج سیم یا فیبر نوری به مشترکین ارائه می شوند.

راه اندازی خط ویپ

منظور از راه اندازی خط ویپ چیست؟

اصطلاح درست این نوع خط “سیپ ترانک” است كه به صورت عمومی به آن خط تلفن اینترنتی، خط تلفن ویپ و خط ویپ هم می گویند. سیپ ترانک یا خط ویپ را شرکت مخابرات روی بستر زوج سیم و فیبر نوری و همینطور شرکت های خصوصی با مجوز FCP روی بستر اینترنت و وایرلس ارائه می كنند.

اگر کلمه ویپ برایتان نامفهوم است باید به این تعریف دقت كنید، “ویپ یا ویپ مخفف VOICE OVER آی پی و به معنای انتقال صدا روی بستر شبكه است” با توجه به اینكه خطوط اینترنتی از طریق آدرس آی پی به مشترکین تحویل داده می شوند، به همین علت به آن ها خط تلفن ویپ یا خط ویپ می گویند.

خط ویپ می تواند به صورت 4، 5 و 8 رقمی باشد كه برای استفاده از این خطوط اگر از مخابرات تهیه شده باشند به يک مودم سیپ ترانک و اگر از يک شرکت ارائه دهنده سرویس خط تلفن با مجوز FCP دریافت شود، نیاز به يک ارتباط اینترنتی یا وایرلس مستقیم از محل شرکت تا شرکت سرویس دهنده خواهد بود.

راه اندازی خط ویپ

مزایای راه اندازی خط ویپ

امكان جابجایی دفتركار بدون از دست دادن خط تلفن

یکی از مهم ترین دغدغه مدیران در زمان جابجایی دفتركار از دست دادن یا از سرویس خارج شدن خط تلفن شرکت است. اگر شما از مرکز مخابراتی منطقه خط تلفن تهیه كرده باشید در زمان جابجایی دفتركار، حتی اگر امكان انتقال خط تلفن وجود داشته باشد، هفته ها طول خواهد کشید كه در این مدت ممكن است مشتریان زیادی را از دست بدهید.

در مقابل راه اندازی خط ویپ مخصوصا از يک شرکت FCP این امكان را به شما می دهد تا در زمان جابجایی دفتركار در کم ترین زمان ممكن سرویس خط تلفن اینترنتی را به دفتركار جدید منتقل كنید.

وابستگی کمتر به سخت افزار

راه اندازی خط ویپ این امكان را به شما می دهد كه سیستم تلفنی شما وابستگی کمتری به سخت افزار داشته باشد و برای استفاده از این خط تلفن هزینه کمتری كنید. مثلا اگر از خطوط آنالوگ کمک بگیرید، برای ارتباط این خط تلفن با مرکز تلفن ویپ نیازمند يک مبدل كه به آن گیت وی FXO می گویند، خواهید بود.

با توجه به اینكه خط تلفن اینترنتی یا خط ویپ از طریق آدرس آی پی به مشترکین ارائه می شود و همینطور از پروتکل استاندارد ویپ استفاده می كند، این امكان وجود دارد كه بدون خرید سخت افزاری به عنوان مبدل با سیستم تلفن شما ارتباط برقرار كند.

عدم نیاز به پرداخت آبونمان

راه اندازی خط ویپ این مزیت را دارد تا دیگر هزینه ای به عنوان آبونمان پرداخت نكنید. همه ما تجربه استفاده از خط تلفن آنالوگ مخابرات را داریم. با وجود خط تلفن اینترنتی، یکی از معایب خطوط آنالوگ این است كه حتی اگر از آن استفاده ای نكنید برای شما هزینه آبونمان روی قبض تلفن خواهد آمد كه این هزینه در زمان راه اندازی خط ویپ وجود نخواهد داشت.

ارائه خط تلفن در مناطقی كه مخابرات سرویس دهی ندارد

اگر در يک منطقه ای هستید كه به هر علت مخابرات آنجا امكان سرویس دهی را ندارد، می توانید با راه اندازی خط ویپ از شرکت های خصوصی ارائه دهنده این سرویس روی بستر اینترنت یا بی سیم این مشکل را رفع كنید. شرکت هایی مثل شاتل، فناوا، آسیاتک و … از جمله شرکت های هستند كه امكان ارائه خط ویپ را دارند.

دریافت هر تعداد خط بدون محدودیت

اگر گذر شما برای دریافت خط تلفن آنالوگ به مخابرات افتاده باشد حتما با این جملات آشنا هستید: “سوییچ هایمان پر شده است” یا “نمی توانیم بیشتر از يک خط تلفن بدهیم” پس تکلیف کسب و كارهایی كه تعداد تماس های ورودی و خروجی زیادی دارند چه می شود؟ مخابرات قبلا برای رفع این مشکل روی بستر زوج سیم یا فیبر نوری خط تلفن E1 كه قابلیت 30 تماس همزمان را داشت ارائه می كرد.

در سال های گذشته سیپ ترانک جایگزین خط تلفن E1 شده است كه علاوه بر مخابرات شرکت های FCP هم امكان ارائه این خط را دارند. پس اگر قصد راه اندازی خط ویپ دارید نگران محدودیت تعداد خطوط دریافتی نباشید. معمولا هر تعداد خط ویپ كه بخواهید در اختیار شما قرار می دهند.

انتخاب سرشماره بر اساس سلیقه و نیاز خودتان

در زمان راه اندازی خط ویپ این امكان برای شما وجود دارد تا بتوانید بر اساس نیاز و سلیقه خود از میان صدها شماره تلفن شماره مورد نظر خود را انتخاب كنید. همینطور شرکت مخابرات و شرکت های خصوصی FCP خطوط خود را بر اساس میزان رند بودن دسته بندی می كنند تا در زمان خرید بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

ارائه خدمات پشتیبانی بهتر

با توجه به اینكه ارائه و استفاده از سیستم های مبتنی بر ویپ نیازمند تخصص هستند، معمولا شرکت هایی كه سرویس خط تلفن ویپ یا همان سیپ ترانک را دارند امكان ارائه خدمات پشتیبانی بهتری هم دارند. شرکت های FCP بر خلاف شرکت مخابرات به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و پشتیبانی این خطوط است.

انعطاف پذیری بالا

راه اندازی خط ویپ به شما امكانات زیادی را با توجه به نیاز اختصاصی کسب و كار شما می دهد. این خط تلفن با توجه به نوع ارتباط و تكنولوژی خود قابلیت انعطاف بالا در هر شرایط را دارد.

مثلا شما می توانید این خط تلفن را روی مرکز تلفن ابری یا مستقیم روی موبایل خود بدون داشتن مرکز تلفن داشته باشید. همینطور امكان ارتباط با انواع تلفن ویپ، مرکز تلفن ویپ نرم‎ افزاری و مرکز تلفن سخت افزاری و همینطور سانترال پاناسونيک را دارد و شما را محدود به استفاده از يک پلتفرم خاص نمی كند.

کیفیت صدای بهتر

خط تلفن ویپ يک نوع خط دیجیتال است كه به علت ماهیتی كه دارد در زمان انتقال از يک پهنای باند بیشتر و با کیفیت تر استفاده می كند و این امكان را دارد كه صدا را به صورت HD منتقل كند. به همین علت کیفیت صدای خطوط ویپ بسیار بالاتر از خطوط آنالوگ است.

راه اندازی خط ویپ

راه اندازی خط ویپ

چگونه يک خط ویپ بخریم؟

برای راه اندازی خط ویپ می توانید به مخابرات منطقه یا شرکت های FCP مثل شرکت شاتل، فناوا، آسیاتک، پیشگامان و … مراجعه و درخواست خط تلفن خود را با توجه به پلن های موجود از شرکت یا مخابرات منطقه انتخاب كنید. سیپ ترانک شاتل، سیپ ترانک آسیاتک، سیپ ترانک فناوا، سیپ ترانک پیشگامان و … از جمله خطوطی هستند كه بدون مراجعه حضوری امكان دریافت را دارند.

برای ثبت درخواست، كافیست به وبسایت هر کدام از این شرکت ها مراجعه و درخواست خط ویپ خود را ثبت كنید. معمولا پس از گذشت 7 روز كاری مخابرات سرویس خط تلفن ویپ را روی بستر زوج سیم یا فیبر نوری و شرکت های FCP روی اینترنت یا وایرلس تحویل می دهند.

خدمات ویپ کمک بسیاری به كاهش هزینه های يک کسب و كار یا سازمان می كند. پس با خرید ویپ به كاهش هزینه های ارتباطات خود کمک كنید!

راه اندازی خط ویپ

چگونه از خط ویپ استفاده كنیم؟

پس از ثبت سفارش و راه اندازی خط ویپ به مرحله استفاده از آن می رسید. این خط تلفن ویپ را می توانید به مرکز تلفن ویپ محلی، مرکز تلفن اینترنتی، سانترال پاناسونيک یا مستقیم روی سخت افزاری مثل تلفن ویپ یا تلفن های نرم افزاری متصل و کمک بگیرید. اگر از سیستم تلفنی مبتنی بر پروتکل های ویپ کمک بگیرید كارتان بسیار ساده تر و کم هزینه تر خواهد شد.

پس می توانید با کمک يک شرکت متخصص در حوزه پیاده سازی مرکز تلفن ویپ و خط تلفن اینترنتی از این سرویس کمک بگیرید. همینطور اگر از سانترال پاناسونيک استفاده می كنید، به علت قدیمی و آنالوگ بودن این مرکز تلفن متحمل هزینه ای مازاد جهت خرید كارت Sآی پی یا لایسنس سیپ برای ارتباط با این نوع خط تلفن خواهید بود.

زمانی كه خط تلفن خود را به هر کدام از این مراکزتلفن متصل كردید، می توانید با استفاده از تلفن ویپ رومیزی یا بی سیم، تلفن آنالوگ و همینطور سافت فون به تماس های ورودی پاسخ و تماس خروجی داشته باشید. راه اندازی خط ویپ به شما این امكان را می دهد تا بتوانید در هر کجا و هر سیستم تلفنی كه دارید از آن کمک بگیرید.

پیشنهاد ما این است که صفر تا صد راه اندازی خط ویپ را به ما بسپارید!

راه اندازی خط ویپ

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی خط ویپ

  1. زیر ساخت شبكه
  2. خطوط آنالوگ
  3. خط سیپ ترانک
  4. گیت وی
  5. تلفن ویپ
  6. هدفون
  7. سرور
  8. اینترنت

راه اندازی خط ویپ

راه اندازی خط ویپ سیسکو چگونه است؟

با گسترش چشمگیر سیستم عامل های OPEN SOURCE و همینطور LINUX BASE، نرم افزار های متعددی در برای توسعه ارتباط تلفنی از طریق اینترنت طراحی شده است. از با اهمیت ترین این سافت سوییچ ها می توان به سافت سوییچ ASTERISK و سویچ نرم افزاری شرکت سیسکو اشاره داشت.

سیسکو يک شرکت قدرتمند در حوزه ارائه و پشتیبانی تجهیزات شبكه به شکل سخت افزاری و نرم افزاری است. نصب و راه اندازی ویپ سیسکو با نام CUCM یا شناخته می شود كه معمولا يک نرم افزار است و روی سرور نصب می شود. این سیستم معمولا برای سازمان های بزرگ نصب و راه اندازی می شود. نوعی دیگر از سیستم ویپ سیسکو با نام CME یا است كه برای سازمان های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

راه اندازی ویپ سیسکو نسبت به راه اندازی سیستم تلفنی ASTERISK به نظر می رسد يک سری محدودیت ها برای كاربران ایجاد كند، زیرا تلفن ویپ سیسکو از پروتکول اختصاصی شرکت سیسکو استفاده می كند و تقریبا اکثر IP PHONE های مورد استفاده فقط از این پروتکول پشتیبانی می كنند. بسیاری از روتر های شرکت سیسکو قابلیت راه اندازی ویپ را دارا می باشند. اما به طور کلی استفاده از سافت سوییچ استریسک به مراتب بهتر است.

شما عزیزان می توانید صفر تا صد راه اندازی تلفن ویپ را به ما بسپارید!

راه اندازی خط ویپ

راه اندازی ویپ خانگی آیا امكان دارد؟

مسئله ای كه اکثر كاربران با آن درگیر می باشند این است كه يک سیستم تلفنی ویپ در منزل پیاده سازی كنند تا بتوانند از آن در خارج از منزل برای کسب و كارشان بهره ببرند. در خصوص این مطلب باید گفت این كاربران به سادگی می توانند از خطوط تلفن منزل خود استفاده كنند و از راه اندازی ویپ خانگی لذت ببرند.

كافیست تجهیزاتی كه برای راه اندازی تلفن اینترنتی مورد نیاز است را تهیه كنید و از طریق اینترنت تمام تماس های دریافتی به خطوط منزل را به هرمكان دیگری در خارج از منزل هدایت كنید. شاید این كار منطقی به نظر نرسد، اما شما با کمک این روش می توانید از خطوط بیشتری در محل کسب و كار خود استفاده كنید.

راه اندازی خط ویپ

راه اندازی خط ویپ با سانترال

با کمی مطالعه در مورد نحوه كار سانترال در مقایسه با خدمات ویپ به این نتیجه می رسید كه سیستم تلفنی ویپ كاملا نرم افزاری بوده و سیستم سانترال بیشتر از سخت افزار استفاده می كند.

امروزه دستگاه های سانترال را با شرکت PANASONIC می شناسیم. این شرکت با ارائه ماژول های سخت افزاری جدید رقابت چشمگیری با سیستم های IP PBX دارد.

سیستم تلفنی ویپ روی بستر شبكه LAN راه اندازی می شود. اما تقریبا همه دستگاه های سانترال روی زوج سیم مسی پیاده سازی می شوند.

با این تفاوت راه اندازی ویپ با سانترال امكان پذیر نخواهد بود. مگر این كه درشکل ساپورت دستگاه سانترال از كارت هایی برای ارتباط آن با سرور سیستم تلفنی ویپ استفاده شود. در این شکل دستگاه سانترال شما با سرور ویپ ارتباط برقرار كرده و ارتباط داخلی ها يک پارچه سازی خواهد شد.

راه اندازی خط ویپ

راه اندازی خط ویپ با مودم ADSL

همانطور كه می دانید مودم ADSL هم كاربرد روتینگ و هم سوییچینگ دارد. این درحالی است كه ارتباط دیتای شما را با مرکز ISP برقرار كرده و به تنهایی سرویس اینترنت را دراختیار شما قرار می دهد. با این حال راه اندازی ویپ با مودم ADSL تقریبا غیر امكان دارد. اما امروزه بستر خطوط دیجیتال یا SIP TRUNK به سرعت درحال جایگزین خطوط آنالوگ می باشند و مودم ADSL در بستر خطوط دیجیتال نقش اساسی را ایفا می كند.

شرکت هایی كه خطوط SIP TRUNK را در اختیار سازمان ها می گذارند از همان بستر اینترنتی كه توسط مودم ADSL دریافت می شود استفاده می كنند. پس پس راه اندازی ویپ با مودم ADSL برای خطوط دیجیتال كامل می شود. حال سوالی كه پیش می آید این است كه چطور می توان سرور ویپ را برای استفاده از خطوط SIP TRUNK راه اندازی كرد؟!

در نظر بگیرید يک سرویس SIP TRUNK یا خط دیجیتالی را خریداری كرده اید. وقتی ارتباط اینترنتی شما تا مرکز ISP توسط مودم ADSL برقرار است، شما به آسانی با نصب و كانفیگ راه اندازی خط ویپ در مجموعه خود ارتباط مخابراتی خط دیجیتال را برقرار كرده و ازمودم ADSL هم برای اینترنت و هم برای سرویس SIP TRUNK استقاده می كنید. لازم به ذكر است ارتباط خط دیجیتال توسط سرور ویپ برقرار می شود و مودم دروازه شما بین مجموعه و ISP خواهدبود.

راه اندازی خط ویپ

انواع تلفن های ویپ

  1. بی سیم : تلفن های IP بدون سیم، خود دارای دو گونه مختلف می باشند.
  2. با سیم : رایج ترین مدل تلفن ویپ ها، مدل های با سیم می باشند كه از طریق كابل شبكه و پورت RJ45 به شبكه IP متصل می شوند.
  3. تلفن نرم افزاری : نوع نرم افزاری تلفن های ویپ می باشد كه روی كامپیوتر و موبایل نصب و راه اندازی شده و نیاز به سخت افزار جانبی خاصی ندارند. از مشهورترین سافت فون ها می توان به ZOIPER, EYEBEAM, LINKUS, 3CX و… اشاره داشت.
  4. دِکت : این مدل از تلفن های بی سیم، برای ارتباط از استاندارد DECT بهره می برند؛ به عبارت دیگر ارتباط تلفن ها با دستگاه مادر از طریق DECT برقرار شده و دستگاه مادر از طریق كابل به شبكه متصل می شود. این فناوری، در تعداد اتصال تلفن ها به يک دستگاه مادر و محدوده تحت پوشش، محدودیت دارد.
  5. یو اس بی : این مدل از تلفن شبكه از طریق پورت USB به كامپیوتر متصل شده و دیگر نیازی به كابل شبكه ندارند.
  6. وای فای : هر دستگاه تلفن به شکل مستقل از طریق WIFI به ACCESS POINT یا دستگاه وایرلس مادر، به شبكه متصل می شود. از مزیت های آن می توان به امكان جابجایی آسان برای كاربر اشاره داشت. البته افت سیگنال و اختلال در مكالمه در زمان جابجایی میان AP ها، از معایب این مدل از تلفن های ویپ به شمار می رود.

انواع تلفن های ویپ بنا به نیاز :

  1. مدیریتی: تلفن های ویپ ویژه روسا و مدیران شرکت ها و سازمان ها كه در وهله اول بسیار شکیل و زیبا بوده و همینطور دارای امكانات منحصربفری هم می باشند.
  2. اپراتوری: تلفن های شبكه ویژه منشی ها، اپراتورها، كارشناسان مرکز تماس یا مرکز تلفن و مسئولین دفتر مدیرعامل كه معمولاً نیاز به دسترسی آسان تری به تمامی داخلی ها دارند.
  3. كارشناسی: تلفن ویپ های ارزان، دارای حداقل امكانات، ویژه كارمندان عادی
  4. تصویری: VIDEO PHONE ها برای برقراری ارتباط ، برقراری تماس و كنفرانس تصویری بین كاربران يک سازمان یا شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

تجهیزات ویپ

  • كارت های تلفنی
  • گیت وی های ویپ
  • سانترال ویپ
  • تلفن های ویپ
  • و دیگر تجهیزات جانبی ویپ

پیشنهاد ما این است که صفر تا صد راه اندازی تلفن ویپ را به ما بسپارید!

راه اندازی خط ویپ

مرحله به مرحله تا نصب ویپ

قبل از شروع راه اندازی خط ویپ ، شبكه و اینترنت خود را تست كنید

شاید نگران بیش از حد ویپ از پهنای باند خود باشید. اما يک قانون کلی در مورد خطوط موجود است كه تنها اجازه بارگیری و بارگذاری 100 کیلو بایت بر ثانیه برای هر خط را می دهد. از طرفی دیگر، اكنون بیشتر ارائه دهندگان خدمات مرکز تماس اینترنتی با پلن هایی با سرعت مگابایت بر ثانیه ارائه می دهند. پس اتصال فعلی شما برای راه اندازی خط ویپ بسیار سریع است. شاید تنها نگرانی بابت بعضی از اتصالات خانگی باشد كه سرعت بارگذاری كندتری دارند.

علاوه بر سرعت، مواردی كه کیفیت تماس ویپ را تحت تاثیر قرار می دهند اغلب مربوط به بی ثباتی اتصال می باشند. نامنظمی و عدم ثبات سیگنال های الکترونیکی و مسدود شدن اطلاعات در حال انتقال دو معیار مهم می باشند كه باید قبل از راه اندازی خط ویپ بررسی شوند. اتصال به اینترنت به وسیله فیبر یا كابل ترجیح داده می شود. امواج الکترومغناطیسی و دیگر گزینه ها بیش از حد ناپایدار می باشند. راه اندازی خط ویپ

سخت افزار مناسبی برای راه اندازی سیستم تلفن ویپ خود انتخاب كنید

اگر از قبل شرکت ارائه دهنده ویپ را انتخاب كرده اید، مرحله بعدی راه اندازی ویپ، سرمایه گذاری روی سخت افزار مناسب است. از آنجا كه این فناوری در چند سال گذشته برای مشاغل مختلف استاندارد شده است گزینه های پیشرفته زیادی پیش روی شما وجود خواهد داشت.

برای راه اندازی سیستم تلفن ویپ خود يک ارائه دهنده ویپ با ویژگی های مناسب پیدا كنید

سوئیچ به ویپ تنها به معنای جایگزین كردن تلفن ثابت خود نیست. این فرصتی است كه ارتباطات تجاری خود را بدون هزینه اضافی به قرن 21 انتقال دهید. به دلیل خطاهای ارتباطی داخلی، بسیاری از شرکت ها مشتریان خود را از دست می دهند. يک خدمات دهنده مناسب ویپ به شما کمک می كند تا با این مشکل مواجه نشوید. اینگونه، شرکت شما ویژگی های لازم برای ایجاد ارتباطات كارآمد درون دفتری را به دست می آورد.

شما می توانید با راه اندازی خط ویپ نه تنها از خدمات تلفنی استفاده كنید بلكه با انجام هماهنگ سازی می توانید به CRM، قابلیت تجزیه و تحلیل تماس ها و ارتباطات یکپارچه هم دسترسی خواهید داشت. پس قبل از اینكه انتخاب خود را انجام دهید، اطمینان پیدا كنید كه ارائه دهنده از ویژگی های متناسب با نیاز های تجاری شما برخوردار است.

با راه اندازی خط ویپ شماره تلفن تجاری دریافت كنید

با توجه به امكانات ارائه دهنده ویپ خود می توانید برای پلنی كه انتخاب می كنید شماره خط اینترنتی داشته باشید. دریافت شماره تلفن برای راه اندازی ویپ آسان است. شما به چند روش می توانید برای کسب و كار خود شماره تلفن دریافت كنید. اگر يک شماره تلفن داشته باشید، می توانید آن را بارگیری كنید. در غیر این شکل می توانید از يک خط تلفن اینترنتی در دسترس را انتخاب كنید. راه اندازی خط ویپ

برای راه اندازی سیستم تلفن ویپ خود الزامی به دریافت شماره جدید ندارید

شما می توانید شماره تلفن پیشین خود را نگه دارید. انتقال شماره یا NUMBER PORTING در واقع نحوه انتقال شماره تلفن ها از ارائه دهنده قبلی خدمات شما به شماره جدید است.

  1. تلفن کسب و كار خود را انتخاب كنید. طرحی متناسب با تجارت خود انتخاب كنید. راه اندازی خط ویپ
  2. شماره های موقتی را درخواست كنید. به ما اطلاعات دهید كه به موقت نیاز دارید. ما آن را در روز اول آماده خواهیم كرد.
  3. فرم درخواست و پذیرش قوانین را پر كنید. تمام جزئیات لازم را به ما ارائه دهید تا كاركنان ما بتوانند روند انتقال به شماره جدید را برای شما انجام دهند.

پس از اتمام این روند، تیم ما انتقال شماره را انجام می دهد. ما شما را از وضعیت جابجایی آگاه خواهیم كرد. پس جابجایی به ویپ آسان و بدون دردسر خواهد بود.

سیستم تلفن ویپ خود را راه اندازی كنید

پس از انتخاب ارائه دهنده و سخت افزار وقت آن است كه تنظیمات لازم برای دفتر كار خود انجام دهید. مراحل این كار وابسته به سخت افزار و تعداد كارمندان است. اگر از ارائه دهندگان دیگر استفاده می كنید یا تلفن ها را از شخص ثالثی خریداری كرده اید، این مراحل امكان دارد نیاز به چند مرحله دیگر داشته باشند.

سه مرحله راه اندازی خط ویپ برای تلفن های رومیزی یا گوشی های ویپ بدون POE

  • آدابتور AC را به پریز برق وصل كنید. سپس آن را به پایه تلفن وصل كنید.
  • با کمک كابل CAT5E یا CAT6 تلفن IP را به سوئیچ یا روتر وصل كنید.
  • صبر كنید تا تلفن راه اندازی گردد، سپس میزان صدا را بررسی كنید. راه اندازی خط ویپ

اگر روتری دارید كه از POWER OVER ETHERNET پشتیبانی می كند، روند كار کمی متفاوت است. این اقدام حتی باعث سریع تر شدن روند راه اندازی خط ویپ شما می گردد.

اتصال تلفن های رومیزی ویپ به روترهای مجهز به POE

  • تلفن ها را به وسیله كابل های ETHERNET به روتر مجهز به POE با متصل كنید. کمی صبر كنید تا اتصال برقرار گردد.
  • پس از اتصال، تلفن باید روشن گردد. تلفن به شکل اتوماتيک با شرکت خدمات رسان ویپ شما ارتباط برقرار می كند. راه اندازی خط ویپ

هدست و تلفن های بی سیم ویپ با پشتیبانی از كابل EHS

  • آداپتور برق متناوب را به نزدیکترین خروجی برق و دستگاه پایه هدست وصل كنید.
  • كابل EHS را به دستگاه پایه هدست وصل كنید. راه اندازی خط ویپ
  • سر دیگر را به درگاه شبكه هدست و درگاه EHS وصل كنید. برای راهنمایی های دقیق تر، کتابچه راهنمای EHS را دنبال كنید.
  • هدست را روی گوش خود بگذارید و دکمه كنترل تماس را فشار دهید تا اتصال بررسی گردد.

استفاده از هدست ها و تلفن های رومیزی دارای جک یا پورت هدفون برای راه اندازی خط ویپ

  • فیش كابل هدفون را با يک كابل اتصال مستقیم به درگاه هدست مشخص شده وصل كنید. بسیاری از مدل ها درگاه هدست را با يک نماد کوچک در سمت چپ مشخص می كنند.
  • هدست را بگذارید و دکمه كنترل تماس را فشار دهید تا DIAL TONE بررسی شود. راه اندازی خط ویپ
  • برای تأیید میزان صدا و کیفیت، يک تماس تستی برقرار كنید. اگر میزان صدای هدست کم باشد، امكان دارد به تقویت كننده نیاز داشته باشید.

بعد از راه اندازی تلفن اینترنتی، خطوط جدید ویپ خود را تست كنید

اگر همه كارها را درست انجام داده باشید و اتصال سریع داشته باشید، دیگر مشکلی نخواهید داشت. مواردی كه زمان برقراری تماس باید به آن ها توجه كنید:

  • کیفیت صدا: آیا تماس ها واضح و یکپارچه می باشند؟ آیا نشانه از صدای بی کیفیت یا نویز در آن وجود دارد؟
  • تأخیر: آیا بین دریافت صدای گوینده توسط دریافت كننده تأخیر قابل توجهی وجود دارد؟
  • پایداری اتصال: آیا بعد از راه اندازی خط ویپ، هیچ يک از تماس ها به طور موقت قطع شده است؟ بعضی از تنظیمات فایروال باعث می شود تماس ها پس از 11 دقیقه به طور كامل قطع شوند. پس ارزش آن را دارد كه حداقل 15-30 دقیقه تست را انجام دهید.

همینطور وقتی فعالیت های شبكه زیادی در جریان است، باید سعی كنید خطوط خود را تست كنید. ازدحام شبكه می تواند به مشکلات مختلف مخابراتی صورت قطع تماس ها، صدای ضعیف و… منجر می شود.

كاركنان خود را آموزش دهید تا از ویژگی های راه اندازی سیستم تلفن ویپ بیشترین بهره را ببرید

شما امكان دارد فكر كنید كه این كار لازم نیست. اما توصیه ما این است كه این كار بعد از راه اندازی خط ویپ حتما انجام شود. مدیران زیادی ادعا داشته اند كه پذیرش فناوری های جدید در دفتر آن ها بسیار كند است. كارمندان می خواهند از تجهیزات ارتباطی تجاری استفاده كنند. پس آن ها می توانند روی خدمات خود به مشتریان متمرکز شوند. در شکل تمایل به راهنمایی شخصی و کمک گرفتن برای حل هر مشکلی در این رابطه، می توانید با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

راه اندازی خط ویپ

نمایندگی فروش تلفن سیسکو

تلفن سیسکو هم مانند دیگر تجهیزات شبكه سیسکو به این معضل گرفتار شده است. اما راه چاره چیست؟ شما برای اینكه مطمئن باشید كه جنس اصل را خریداری می كنید باید از به طور مستقیم از شرکت سیسکو یا مراکز فروش رسمی سیسکو خریداری كنید. اما متأسفانه شرکت سیسکو مانند بسیاری از شرکت های دیگر خارجی به ایرانی ها خدمات ارائه نمی دهد حتی خرید از مراکز فروش رسمی سیسکو هم ایرانی ها خدمات نمی دهند. اما شرکت نت يک با داشتن بین المللی از مراکز فروش رسمی سیسکو مجوز فروش تجهیزات سیسکو را گرفته است.

به همین خاطر نمایندگی فروش تلفن سیسکو را هم شرکت نت يک کسب كرده است. شرکت نت يک با داشتن نمایندگی فروش تلفن سیسکو هنگام فروش تضمین بهترین قیمت، ضمانت اصل بودن را هم به خریداران ارائه می دهد تا با وجود جنس های تقلبی فراوان خریداران از اینكه جنس اصلی را تحویل می گیرند مطمئن باشند. تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن به این خاطر ارائه می گردد كه اگر خریدار جنس اصلی و اورجینال را به قیمت کمتر تهیه كند یا اینكه متخصصی اعلام كرد جنس اصلی نیست جنس را باز پس می گیرد. شرکت نت يک بسته بندی آک و اورجینال شرکت سیسکو و دیگر برندها را بدون کم و كاست تحویل مشتری خواهد داد.

با داشتن نمایندگی فروش تلفن سیسکو شرکت نت يک مناسبت ترین قیمت، جنس اصل و بسته بندی كارخانه را به مشتریان ارائه می دهد. همچنین شرکت نت يک با داشتن بیش از 10 سال فعالیت در زمینه ی ساخت و ساز و زیر ساخت های شبكه مبتنی بر آن کلیه خدمات طراحی، مشاوره، اجرا و فروش محصولات مرتبط به شبكه را ارائه می دهد. راه اندازی خط ویپ

شما در صورت نیاز به هر گونه مشاوره فنی در زمینه ی شبكه و تجهیزات شبكه از مشاوران و كارشناسان شرکت نت يک در طول شبانه روز استفاده كنید. همچنین قبل از خرید هر گونه تجهیزات می توانید از نیروهای متخصص مشاوره گرفته تا مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب كنید. كارشناسان شرکت نت يک تمام آموزش ها و دستور العمل های مورد نیاز تجهیزات شبكه را به شما آموزش خواهند داد. شرکت نت يک در كنار شما برای رسیدن به جایگاه های سطح ملی تلاش خواهد كرد. راه اندازی خط ویپ

با توجه به اینكه تلفن سیسکو دستورالعمل فارسی ندارد شرکت نت يک کلیه مراحل كاركردن و راه اندازی تلفن سیسکو را به شما آموزش خواهد داد تا شما به راحتی بتوانید با تلفن سیسکو كار كنید. همچنین پشتیبانی و گارانتی و خدمات پس از فروش تلفن سیسکو را به شما ارائه خواهد داد. نت يک نمایندگی فروش تلفن سیسکو را با يک واسطه به طور مستقیم از سیسکو وارد می كند.

راه اندازی خط ویپ

راه اندازی خط ویپ – سیستم ویپ خود را به نت يک بسپارید:

خرید تجهیزات voip را با کسب مشاوره تخصصی از اهل فن انجام دهید. راه اندازی سرور VOIP با کیفیت مطلوب می تواند نتایج موفقیت آمیزی برای فعالیت تجاری، اجتماعی، سیاسی و بین المللی شما به دنبال داشته باشد. در صورت تمایل می توانید جهت خرید تجهیزات VOIP و همچنین خرید لوازم جانبی VOIP و کسب مشاوره قبل از خرید، از طریق وب سایت نت يک اقدام نمایید.

در صورتی كه علاقه مند هستید تا يک سیستم ویپ برای شرکت یا سازمان خود پیاده سازی كنید، می توانید از خدمات مجموعه نت یک در این زمینه بهره برده و با مشاوره كارشناسان ما سیستم ویپ را در سازمان خود نصب كرده و از مزایای فوق العاده این سیستم بهره مند شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *