وبلاگ

تلفن voip در شیراز

تلفن ویپ سازمانی

نت یک ارائه دهنده خدمات تلفن voip در شیراز و دیگر نقاط کشور عزیزمان ایران است و ما در تلاشیم با خدمات کامل و همینطور مشاوره کاملا رایگان برای دریافت سیستم ویپ با شما همراه شویم. در ادامه توجه شما را به توضیحات تلفن ویپ و موارد بیشتر در خصوص این سیستم جلب می کنیم.

اراده دهنده خدمات تلفن ویپ – تلفن voip در شیراز

نت یک با تیمی حرفه ای و متخصص فروش سخت افزارهای ویپ را به سراسر ایران انجام می دهد و محصولات را با ضمانت اصالت محصول و همینطور سلامت آن برای شما ارسال می کند. همه خدمات نصب و راه اندازی ویپ هم در این مجموعه به سراسر ایران با روش های نوین شکل گرفته و سعی داریم به شما در بهبود روند ارتباطی مجموعه ای که در اختیار دارید کمک کنیم.

برای اطلاعات بیشتر، خرید، قیمت و مشاوره با کارشناسان ما در نت یک تماس بگیرید:

تماس با دفتر مرکزی : 021-51787000

تماس با دفتر فروش : 021-91002540

تلفن voip در شیراز

مزایای خرید تلفن اینترنتی نسبت به سایر راهکارها و سیستم های تلفنی

مزیت اصلی خرید تلفن اینترنتی voip نسبت به روش های دیگر، هزینه پایین و راه اندازی سریع آن می باشد. مزیت دیگر آن وابسته نبودن به موقعیت مکانی است و به همین دلیل شرایطی را آماده می کند که هر کسب و کاری بتواند از هر جا تماس های خود را مدیریت کند. مثال های زیر مزایای یک سیستم تلفن اینترنتی را کاملا برای شما شفاف می کند. تلفن voip در شیراز

اگر از نیروهای دورکار استفاده می کنید یا در چند مرکز مستقر هستید

شرایطی را فرض کنید که تیم شما در چند نقطه مستقر شده (شهر یا استان) یا نیروهای شما دورکار می باشند. در این شرایط ساماندهی تماس ها از یک سیستم تلفنی سخت و پرهزینه می باشد. اما با خرید تلفن اینترنتی مجهز به سانترال مجازی تمام نیاز شما برطرف می شود. اما در گذشته این امکان برای تیم های کوچک آماده نبود و اغلب شرکتهای بزرگ از طریق زیرساختهای مخابراتی ارتباط بین شعب خود را آماده می کردند.

اگر یک کسب و کار نوپا هستید

برخی کسب و کارها تمایل دارند که در محل خود یک مرکز تلفن داخلی ایجاد کنند، بنابراین به خرید خط تلفن ویپ، نصب و پیاده سازی آن رو می آورند. این دسته از کسب و کارها هزینه زیادی باید بابت خرید خط سیپ ترانک، تجهیزات سخت افزاری، تلفن های ویپ و نصب آن پرداخت نمایند. در صورتی که شما یک کسب و کار نوپا هستید، مطمئنا بجای هزینه های چند ده میلیونی در ابتدای کار می توانید با خرید خط تلفن اینترنتی و سرویس voip نیاز خود را برطرف کنید.

تلفن voip در شیراز

تلفن ویپ – تلفن voip چیست؟

سیستم ویپ VoIP به معنای لغوی “پروتکل صدا بر بستر اینترنت” می باشد. تلفن های IP که امروزه استفاده های زیادی از آن می شود از همین طریق فعالیت می کنند. یعنی سیستم ویپ این امکان را به شما می دهد تا از طریق اینترنت، مکالمه تلفنی برقرار کنید.

ویپ (VoIP) یکی از فناوری هایی است که در سالیان اخیر، توانسته ارتباطات تلفنی را در کسب و کارهای مختلف، دچار تحول کند. همین یک جمله کافیست تا توجه و کنجکاوی افراد زیادی به این تکنولوژی، جذب شود. با این وجود، تعریف و ماهیت ویپ هم چنان برای بسیاری از افراد، مجهول و ناشناخته باقی مانده می باشد.

ارتباطات تلفن درست و اصولی، یکی از ارکان موفقیت هر کسب و کاری محسوب می شود. امروزه پروتکل انتقال صدا در بستر اینترنت (VoIP) در حال تبدیل شدن به یک قانون طلایی در ارتباطات مدرن می باشد. به زبانی ساده، این فناوری اثبات شده، به کاربران امکان می دهد تا با وصل شدن به اینترنت، اقدام به برقراری تماس های تلفنی نمایند.

تکنولوژی VoIP بر اساس پروتکل های مختلفی کار می کند که SIP را می توان مهم ترین آن ها دانست. SIP مخفف عبارت “Session Initiation Protocol” بوده و یک پروتکل ارتباطی برای برقراری تماس های ویپ و سایر جلسات متنی و چند رسانه ای فوری مانند تماس های صوتی و تصویری آنلاین می باشد.

تلفن ویپ برای انتقال صدا از اینترنت استفاده می کند. همین موضوع باعث می شود کیفیت مکالماتی که از طریق این دستگاه ها برقرار می شوند، بسیار بیشتر از تلفن های آنالوگ باشد. یک تلفن VoIP تحرک، قابلیت اتصال و همکاری بیشتری را به شما ارائه می دهد. در سالیان اخیر، شرکت های مختلفی اقدام به تولید تلفن های ویپ نموده اند که در میان آن ها، پاناسونیک، یالینک و گرنداستریم با استقبال بیشتری از سوی مشتریان مواجه شده اند.

تلفن های ویپ در دو مدل به بازار عرضه می شوند: مدل اول تلفن هایی می باشند که از پروتکل SIP پشتیبانی می کنند. این تلفن ها در همه مراکز تلفن که سرور آن ها با SIP سازگار باشد، کار می کنند. تلفن یالینک و تلفن گرنداستریم و همچنین سری UT از پاناسونیک، در این دسته قرار می گیرند. مدل دوم از تلفن های VoIP بدون پشتیبانی از SIP طراحی می شوند. این دستگاه ها تنها در کنار سرور هم برند خود کار می کنند. تلفن های سری NT پاناسونیک، در این ردیف قرار می گیرند.

تلفن voip در شیراز

چگونه امنیت VOIP را بالا ببریم؟

فرق تلفن ویپ با تلفن های معمولی چیست؟

تلفن ویپ و تلفن معمولی با یکدیگر تفاوت اساسی دارند. در ادامه به بعضی از تفاوت های اصلی میان این دو اشاره می کنیم:

  1. فناوری: تلفن معمولی از فناوری صوتی آنالوگ استفاده می کند؛ در حالی که تلفن ویپ از فناوری صوتی دیجیتال و پروتکل های شبکه بهره می گیرد.
  2. روش ارتباط: تلفن معمولی برای برقراری تماس از شبکه تلفن ثابت و کابل استفاده می کند؛ در حالی که تلفن ویپ از شبکه اینترنت برای برقراری تماس بهره می گیرد.
  3. قابلیت های پیشرفته: تلفن ویپ قابلیت ها و امکانات پیشرفته زیادی دارد. از جمله تماس تصویری، کنفرانس تلفنی، امکان انتقال داده ها در حین تماس و سایر موارد. در حالی که تلفن معمولی چنین قابلیت هایی ندارد.
  4. هزینه: تلفن ویپ معمولاً هزینه برقراری تماس کمتری نسبت به تلفن معمولی دارد؛ به ویژه در صورتی که دو طرف با یکدیگر در شبکه داخلی تماس بگیرند یا به شبکه اینترنتی متصل باشند.
  5. نگهداری: تلفن ویپ نیاز به نگهداری کمتری نسبت به تلفن معمولی دارد؛ زیرا لزومی به تعویض کابل های خطوط تلفنی و دیگر قطعات فیزیکی وجود ندارد.
  6. امنیت: با توجه به اتصال به اینترنت، تلفن ویپ بایستی به لحاظ امنیتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ در حالی که تلفن معمولی از شبکه تلفنی ایمن و محافظت شده استفاده می کند.

تلفن voip در شیراز

تلفن voip چگونه به پیشرفت کسب و کار کمک می کند؟ مزیت های سیستم ویپ

VoIP یک فناوری نوین است و همانطور که انتظار می رود نسبت به سیستم تلفنی آنالوگ مزایای زیادی دارد. سیستم های تلفنی VoIP نسبت به مراکز تلفن سنتی پایدارتر می باشند و انعطاف بالاتری دارند.

فناوری VoIP همچنین می تواند در مواردی ارزان تر از سیستم تلفن دیجیتال و یا آنالوگ باشد. علیرغم این مزایا، سیستم های ویپ به عنوان یک فناوری نوین به دانش فنی برای طراحی مناسب سیستم احتیاج دارند.
در مجموع می توان برای فناوری VoIP مزایای زیر را ذکر کرد: تلفن voip در شیراز

کم شدن هزینه های ارتباطی

یکی از اهداف مهم شرکت های کوچک و بزرگ و سازمان ها این است که بتوانند هر ساله هزینه های جانبی خود را کاهش دهند. این هزینه ها مربوط به هر بخشی می تواند باشد. از مهمترین آنها می توان به هزینه های تبلیغات، هزینه های نیروی انسانی و همچنین هزینه های ارتباطی اشاره کرد.

استفاده از سیستم VoIP جزء کاهش هزینه های ارتباطی می باشد. یک موضوعی که درباره VoIP بسیار اهمیت دارد این است هزینه های صورتحساب تلفنی را تا حدی کاهش می دهد. ولی توجه داشته باشید که کاهش هزینه ها هیچ وقت تضمینی نیست، چرا که هر کسب و کاری شیوه متفاوت با نیازهای متفاوتی دارد.

اما چیزی که می توان به آن اطمینان داشت این است که در صورتی که هزینه ها کمتر نشود، بیشتر هم نخواهد شد. این صرفه جویی در هزینه به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود:

روش پس انداز مستقیم در استفاده از VoIP

زمانی که یک تجارت یا بیزینسی شکل می گیرد، اولین هزینه هایی که در مورد آن مطرح است، راه اندازی سیستم تلفنی برای مجموعه می باشد. که قطعا برای شروع کار باید هزینه هایی را برای تهیه و راه اندازی یک سیستم تلفنی مناسب با کسب و کار خود انجام دهید. راه اندازی تلفن ویپ هم از این امر مستثنا نیست.

هزینه های دستگاه سانترال یا PBX تلفن voip در شیراز

دستگاه سانترال یا PBX سیستمی است که چندین تلفن را در یک شرکت به هم متصل می کند. درست است که در ابتدا شما یک بار برای خرید دستگاه سانترال اقدام می کنید، ولی در بلند مدت متوجه خواهید شد که هزینه های تلفنی زیادی را به شکل مستقیم کاهش می دهد. میلیون ها تومان پول تلفن که هر ساله می تواند با استفاده از PBX ذخیره و در امور دیگر استفاده شود. در صورتی که اطلاعات کافی درباره سانترال ندارید، مطلب “دستگاه سانترال چیست” به طور کامل و جامع به آن پرداخته می باشد.

اگر می خواهید همیشه در استفاده از سیستم های تلفنی خود آپدیت باشید، می توانید از قابلیت SIP (Session Initiated Protocol) استفاده کنید. این ویژگی به SIP Trunk هم معروف می باشد. SIP Trunk می تواند مسیرهای ارتباطی درون سازمانی و برون سازمانی شما را تا حد زیادی هموار کند. به طوری که هزینه ها کمتر شده و همچنین مدیریت خطوط داخلی و خارجی آسان شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از SIP Trunk، مقاله “سیپ ترانک (Sip Trunk) و مزایا و معایب” را می توانید مطالعه کنید.

کاهش هزینه های سیم کشی تلفن voip در شیراز

پهنای باند زیاد موجود در اتصالات باعث شده تا هزینه های سیم کشی تلفن کم شود. به این خاطر که سیستم VoIP اجازه می دهد که داده ها و صداها در همان کانال جابه جا شوند. در مباحث IT و مخابرات کلمه ای که برای این قابلیت به کار می برند، اصطلاح full-duplex می باشد. معنای این ویژگی انتقال همزمان صدا و داده های مربوط به آن است که بیشتر تلفن های تحت شبکه رومیزی فقط با اتصال یک اینترنت می توانند به آن متصل شوند.

همچنین استفاده از قابلیت PoE باعث می شود تا محل های کار، به سیم کشی تلفن نیازی نداشته باشند. همان طور که مشخص است، انعطاف پذیر بودن VoIP یک امتیاز بسیار بزرگ برای کارآفرینان و مؤسسین مشاغل به حساب می آید.

کاهش هزینه های سیم کشی با قابلیت VoIP

هزینه های تماس تلفن voip در شیراز

یکی دیگر از هزینه های مستقیم که VoIP بر روی آن اثر می گذارد، کاهش هزینه های تماس می باشد. به هر حال تماس هایی که از طریق VoIP انجام می شود، ارزان تر از تماس های تلفنی شبکه عمومی یا PSTN یا شبکه تلفن سنتی می باشد.

در سال های دور اکثر شرکت ها با پهنای باند و سرعت اینترنت مشکلات زیادی داشتند ولی اکنون شاهد هستیم که هر روز سرعت اینترنت رو به بهبودی و پیشرفت می باشد. آمارهای جهانی نشان دهنده آن است که کسب و کارهای کوچک می توانند هزینه ها و شکل حساب تلفن خود را به میزان حدود 60 درصد کاهش دهند که این مقدار قابل توجهی در طی سال می تواند باشد. تلفن voip در شیراز

از همه مهم تر اینکه تماس های بین المللی هم تا 90 درصد کم می شود. در صورتی که سالیانه این هزینه ها را حساب کنید متوجه می شوید که رقم سنگینی می شود. در صورتی که یک بیزینس بین المللی دارید، بدون شک استفاده از VoIP برای شما به صرفه خواهد بود.

سایر هزینه ها تلفن voip در شیراز

در برخی موارد سرویس VoIP، سایر هزینه های مستقیم مانند هزینه های نگهداری، تعمیر و مالیات را کاهش می دهد. هزینه های نگهداری از طرف شرکت های خدمات دهنده این سیستم، اغلب به شکل اشتراک ماهیانه می باشند که می توانید از آنها استفاده کنید. تلفن voip در شیراز

روش پس انداز غیر مستقیم در استفاده از VoIP

اکنون روش غیر مستقیم را بررسی می کنیم. روشی که شاید سخت تر از روش مستقیم باشد ولی به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود چرا که در بلند مدت ارزش خود را نشان می دهد. هزینه هایی که به طور غیر مستقیم، سیستم VoIP می تواند اثرگذار باشد به چند شکل انجام می شود: تلفن voip در شیراز

صرفه جویی در هزینه ها با استفاده از دورکاری

زمانی که کارکنان یک شرکت از سیستم VoIP استفاده می کنند، می توانند از راه دور هم با شرکت ارتباط داشته باشند. یعنی VoIP توانایی انجام دورکاری را به افراد می دهد. این مسئله مدیون امکانات بسیار زیاد VoIP از قبیل انتقال تماس، انتظار مکالمه، ایجاد کنفرانس و تماس ویدیویی است که از طریق تلفن های سنتی قابل اجرا نیست. تلفن voip در شیراز

مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده که نشان می دهد استفاده از VoIP برای دورکاری، بهره وری کارمندان را افزایش داده و همچنین در استفاده از فضای محل کار صرفه جویی زیادی می شود.

صرفه جویی در نیروی انسانی تلفن voip در شیراز

به عنوان مثال استفاده از VoIP استخدام منشی را تا حد زیادی کاهش می دهد. البته این مورد در شرکت های کوچکتر از اهمیت بالایی برخوردار است ولی در شرکت های بزرگ چندان مهم نیست. به هر حال کم شدن حقوق یک منشی در کسب و کارهای کوچک و در طول سال، بسیار قابل توجه می باشد.

برای تماس های دریافتی با ضبط کردن یک پیام و هدایت کردن مخاطبان به بخش موردنظر می تواند به اتوماسیون شدن کار کمک کند و نیاز به منشی را کاهش دهد و در آخر به صرفه باشد. تلفن voip در شیراز

افزایش قابلیت دسترسی تلفن voip در شیراز

علاوه بر هزینه که در موارد بالا ذکر شد، قابلیت دسترسی، یکی از بزرگترین مزیت های VoIP به حساب می آید. یکی از بزرگترین خدمات سیستم VoIP، ویژگی مبتنی بر ابر یا cloud-based است که امکان برقراری تماس از هر جایی را آماده می کند و در اصل محدودیت مکانی ندارد.

اگر از امکانات ارتباطی و اینترنتی مناسبی برخوردار هستید، می توانید در زمان هایی که خودتان توانایی پاسخگویی ندارید تماس را به شخص دیگری انتقال دهید و یا اینکه از طریق پست صوتی برای شما پیام بگذارند تا در اسرع وقت آنها را چک کنید.تلفن voip در شیراز

قابلیت پرتابل بودن

شماره ای که به عنوان شماره VoIP استفاده می کنید، همیشه در اختیار و مالکیت شما قرار خواهد داشت. به این شکل که در صورتی که از لحاظ مکانی جابه جا شوید و همچنین آدرس کسب و کار شما تغییر کند، می توانید شماره خود را داشته باشید. تلفن voip در شیراز

مقیاس پذیری بالا

یکی دیگر از مزایای VoIP مقیاس پذیری بالای آن می باشد. اصلا مقیاس پذیری در سیستم VoIP به چه معناست؟ می خواهیم با گفتن یک مثال مفهوم این مورد را به شما برسانیم. فرض کنید که کسب و کاری دارید که در حال رشد است و شما هم قصد دارید مثلا در شهرهای دیگر هم شعبه داشته باشید و یا همان شهری که هستید شعبه ها یا نمایندگی های دیگر را به منظور راحتی مشتریان خود افتتاح کنید. تلفن voip در شیراز

شما قبلا یک سیستم VoIP برای شرکت خود تهیه کرده اید و حالا بدون نگرانی می توانید با بزرگ کردن بیزینس خود و بدون هزینه های زیاد، برای کارمندان و شعبه های جدید امکانات VoIP را آماده کنید. این همان مفهوم مقیاس پذیری سیستم VoIP است که بزرگ شدن کسب و کار، بدون نیاز به اضافه کردن خطوط اضافی از امکانات VoIP استفاده کنید. تلفن های تحت شبکه پاناسونیک به خوبی از عهده این کار برمی آیند.

ویژگی های مناسب و پیشرفته برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک

استفاده از VoIP و با به کارگیری ویژگی هایی چون انتقال تماس و پاسخگویی خودکار، تصوری در ذهن مخاطب ایجاد کند که شرکت بزرگی دارید. همچنین برای مشتری حس نزدیکی بیشتری با شرکت به همراه داشته باشد و این مورد زمانی امکان پذیر است که از تمامی ظرفیت های موجود در VoIP استفاده شود.

سیستم VoIP با آماده کردن مکالمه های چند نفره به کسب و کارهای بزرگ و کوچک این امکان را می دهد که بسیاری از افراد به یک تماس وصل شوند و با یکدیگر یک کنفرانس تلفنی ایجاد کنند. ویژگی که در تلفن های سنتی مشاهده نخواهید کرد. تلفن ویپ یالینک از این قابلیت ها استفاده می کند. تلفن ویپ یالینک T19p E2 از پرفروش ترین محصولات یالینک است که نسبت به قیمت، از امکانات بالایی برخوردار می باشد.

کیفیت صدا تلفن voip در شیراز

زمانی که برای اولین بار سیستم VoIP مورد استفاده قرار گرفت، مانند سایر فناوری های بدون عیب و ایراد نبود. افت شدید کیفیت تماس باعث می شد تا صدا به طور واضح رد و بدل نشود. ولی امروزه با داشتن یک اینترنت پر سرعت و پایدار دیگر جای نگرانی برای این موضوع نیست.

حتی می توان از کیفیت بالای صدا در برخی سرویس های ارائه دهنده هم لذت برد. تماس های VoIP بدون هیچ گونه تاخیر در صدا و کیفیت آن واضح و شفاف می باشند، حتی در تماس های تصویری و کنفرانسی، درست بودن این موضوع کاملا قابل مشاهده می باشد.

نقطه قوت کیفیت صدای VoIP ارتباط قوی با پهنای باند می باشد. حتی در صورتی که از تماس های چند نفره استفاده کنید، پژواک صدا یا برگشت صدا را نخواهید داشت. تلفن های تحت شبکه با بهره گیری از VoIP و از طریق هدست ها هم صدایی شفاف تر و بهتر را برای شما آماده می کنند.

پشتیبانی از چندین وظیفه همزمان

برخلاف تلفن های سنتی، تلفن های VoIP می توانند به شکل همزمان چندین فایل مانند عکس، اسناد و فیلم را به شکل یکجا انتقال دهند. همچنین می توانید تماس های یک دست و یکپارچه تری را با مشتریان یا همکاران خود حتی در سرتاسر جهان داشته باشید. تلفن voip در شیراز

تلفن voip در شیراز

سیستم تلفن voip چیست؟

بهترین برندهای تلفن voip چیست؟

با توجه به میزان تقاضای بالا برای خرید محصولات تلفن ویپ، شرکت ها و برندهای بسیار زیادی در حال ارائه این محصولات می باشند. در زیر برخی از برترین برندهای تولیدکننده تلفن ویپ را به شما معرفی می کنیم، تا بتوانید خریدی مطمئن و به صرفه داشته باشید. آشنایی با این برندها می تواند به عنوان راهنمای خرید تلفن ویپ برای شما بسیار مفید باشد.

سیسکو تلفن voip در شیراز

بدون شک نام سیسکو برای هر کسی که کمترین اطلاعاتی در زمینه تجهیزات شبکه و تکنولوژی داشته باشد آشناست. این برند آمریکایی تلفن های ویپ را با بالاترین کیفیت و کارایی تولید و در بازار جهانی عرضه می کند.

گرند استریم

این برند معروف آمریکایی، با وجود اینکه نسبت به سایر برندها از سابقه کمتری برخوردار است؛ اما به خوبی توانسته است تا جایگاه خود را در بازار جهانی پیدا کند و شما می توانید با خیال راحت به خرید محصولات تلفن ویپ این برند بپردازید. تلفن voip در شیراز

یالینک

یالینک یکی دیگر از برندهای معروفی است که به ارائه انواع تلفن ویپ باکیفیت در ایران می پردازد. این برند چینی با ارائه تجهیزات ویپ باکیفیت به عنوان یکی از بهترین برندهای تجهیزات شبکه در دنیا شناخته می شود. از دیگر برندهای معروف که به ارائه تلفن ویپ در ایران می پردازند می توان به برندهای پاناسونیک، آوایا، فنویل، هواوری، نیوراک و سنگوما اشاره کرد. تلفن voip در شیراز

بهترین تلفن ویپ برند سیسکو

تلفن ویپ سیسکو 6800، 7800، 8800 تلفن voip در شیراز

به عنوان يک تلفن ویپ سیسکو قدرتمند، تلفن ویپ سیسکو 8800 نسبت به مدل های دیگر گران تر است، اما دارای يک سوئیچ اترنت گیگابیتی داخلی، يک کیت دیواری اختياری و پورت اتصال USB است. مدل های خاص، از جمله 8865 و 8845، با امکانات ویدیویی HD هم عرضه می شوند كه می تواند به خصوص برای کسب وکارهایی كه پیش بینی می کنند به دورکاری نياز دارند مورد توجه قرار بگیرد.

تلفن ویپ سیسکو مدل 6800

با نگاه جدا به طیف گسترده انواع تلفن های ویپ، مدل تلفن ویپ سیسکو6800 دارای طراحی ارگونومی ک، امکانات صوتی زيادی می باشد. همینطور صفحه نمایش 3.5 اینچی در مقياس خاکستری با وضوح بالا و با نور پس زمینه سفید برای خوانایی آسان دارد. تلفن voip در شیراز

تلفن ویپ سیسکو مدل 7800

مدل تلفن ویپ سیسکو7800 با استانداردهای کاربری مشابه مدل 6800 مجهز شده. همینطور زبان محلی را پشتیبانی می کند. و حالت صرفه جویی در مصرف انرژی خود در آن قابل فعال شدن است. تلفن voip در شیراز

انواع تلفن های ویپ و انواع تلفن ویپ

تلفن های تحت شبکه را میتوان بر اساس عملکرد و کارایی به چند دسته تقسیم بندی کرد. در زیر به معرفی آنها پرداخته ایم. ضمنا برای هر نوع تلفن ویپ، چند نمونه محصول آورده شده که با کلیک روی آنها میتوانید به قیمت و جزئیات این محصولات دست رسی پیدا کنید.

تلفن های بی سیم IP تلفن voip در شیراز

تلفن های بی سیم IP و تحت شبکه به منظور در دست رس بودن کابران سیار مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا این تلفن ها از تکنولوژی دکت برای اتصال به پایه بهره میگیرند. می باشند تلفن های بی سیم تحت شبکه که طریق Wifi به اکسس پوینت و شبکه متصل میشوند. برای پروژه های مختلف با توجه به جزئیات میتوان محصول مد نظر را انتخاب کرد. به این منظور میتوانید با کارشناسان فروش ما ارتباط بگیرید.

تلفن های کارمندی تلفن voip در شیراز

این تلفن ها، تلفن هایی می باشند که امکانات محدودی دارند. از قیمت مناسبی هم برخوردار می باشند. معمولا بیشتر تلفن های یک مجموعه را تلفن های کارمندی تشکیل میدهند. از این رو در انتخاب تلفن های کارمندی تحت شبکه باید به کیفیت و خدمات پس از فروش، دقت لازم را داشت. در زیر چند نمونه از تلفن های IP محبوب کارمندی بازار معرفی میشود. تلفن voip در شیراز

تلفن های مدیریتی و اپراتور

این تلفن ها مطمئنا به دلیل عملکردی که از آنها انتظار میرود دارای امکانات بیشتر و ابزار های مدیریتی و کنترلی لازم می باشند. در تلفن های مدریتی علاوه بر کارایی، ظاهر تلفن ویپ هم باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد. در تلفن های اپراتوری تحت شبکه باید ابزار های لازم برای مدریت تماس ها به شکل کامل تامین شود. در زیر چند نمونه از تلفن های مدیریتی پر فروش معرفی میشود. برای مشاهده لیست کامل این محصولات میتوانید به فروشگاه مراجعه کنید. تلفن voip در شیراز

تلفن های تصویری ویپ

تلفن های تصویری تحت شبکه و VoIP به منظور گرفتن ارتباط تصویری در بستر شبکه مورد استفاده قرار میگیرند. از جمله پارامترهایی هستند که نقش مهمی در تعیین قیمت IP Phone دارند. این تلفن ها در تحقق یافتن جلسات غیر حضوری و ویدئو کنفرانس بسیار موثر می باشند. اغلب مدیران برای کنترل عملکرد کارمندان هم میتواندد از این تلفن ها بهره ببرند. تلفن voip در شیراز

با این همه نرم افزارهایی به نام Softphone نیز وجود دارند که بر روی رایانه ، اندروید و IOS نصب میشوند و امکانات یک تلفن سخت افزاری را برای شما فراهم میکنند. Cisco IP Communicator، Jabber و Zoiper، از جمله این نرم افزارها هستند. Jabber نرم افزار سیسکو بوده و امکانات کاملی نظیر مکالمه صوتی و تصویری، کنفرانس تصویری HD، امکان چت و گفتگو با کاربران دیگر وچک کردن Voice Mail را فراهم میکند. Jabber را در تصویر زیر مشاهده میکنید.

تلفن های کنفرانسی

تلفن های کنفرانسی تحت شبکه برای استفاده در میز جلسات و یا اتاق کنفرانس طراحی شده می باشد. این تلفن ها دارای میکروفن ها قوی و متعدد هستند. همچنین اسپیکر فون های این گوشی ها به شکل حرفه ای با کیفیت بالا و بلندی صدای مناسب طراحی شده می باشد. تلفن voip در شیراز

موارد موردنیاز برای نصب تلفن ویپ چیست؟

رای راه اندازی تلفن ویپ در شرکت های تجاری، به تجهیزات ویپ مختلفی نیاز است که در ادامه، به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

سررو ویپ ( VoIP PBX) تلفن voip در شیراز

قبل از هرچیز و برای استفاده از خدمات ویپ، به یک سرور یا مرکز تلفن IP نیاز دارید که بتواند امکان برقراری تماس از طریق شبکه اینترنت را در اختیار شما قرار دهد. این سرور به دو شکل قابل راه اندازی است:

  1. استفاده از یک سانترال تحت شبکه یا IPPBX تلفن voip در شیراز
  2. استفاده از فضای ابری (Cloud PBX)

در صورتی که از Cloud PBX برای راه اندازی ویپ استفاده کنید، نیاز به نصب هیچ گونه سخت افزاری نخواهید داشت و کلیه تنظیمات، توسط شرکت ارائه دهنده و از طریق اینترنت، اعمال می شوند. این در حالیست که سانترال تحت شبکه، نیاز به نصب و راه اندازی فیزیکی خواهد داشت.

در میان برندهای مختلفی که اقدام به تولید و عرضه سانترال های تحت شبکه نموده اند، پاناسونیک از مقبولیت بیشتری میان کاربران برخوردار می باشد. دستگاه های این شرکت، علاوه بر کاربری آسان، از کیفیت و قیمت بسیار مناسبی هم بهره می برند. از مهم ترین سانترال های تحت شبکه Panasonic می توان به KX-NS500 و KX-NS1000 و انواع مدل های سری TDE اشاره کرد. تلفن voip در شیراز

در صورتی که قصد راه اندازی یک مرکز تلفن ویپ یا همان VoIP را دارید، می توانید روی خدمات متنوع شرکت نت یک به عنوان نمایندگی و مرکز مجاز محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران، حساب کنید. دسترسی به انواع سانترال های تحت شبکه با مناسب ترین قیمت، گارانتی کلیه محصولات به مدت 12 ماه، نصب و راه اندازی دستگاه سانترال توسط تکنسین های فنی و خدمات پس از فروش گسترده، از جمله امکاناتی می باشند که ما در نت یک، به شما عزیزان عرضه کرده ایم. تلفن voip در شیراز

تلفن های تحت شبکه یا تلفن ویپ

تلفن های تحت شبکه، نوعی از تلفن های ثابت محسوب می شوند که می تواننند در کنار سرورهای ویپ کار کنند. این تلفن ها اگرچه از نظر ظاهری تفاوت زیادی با تلفن های معمولی ندارند؛ اما در عمل قابلیت های منحصر به فرد زیادی دارند. این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند از طریق اتصال به یک شبکه محلی، می توانند صدا را در بستر اینترنت، انتقال دهند. تلفن voip در شیراز

شرکت نت یک در زمینه عرضه انواع تلفن های تحت شبکه از قبیل پاناسونیک، یالینک و گرنداستریم در کنار شما عزیزان حضور خواهد داشت. تمامی این دستگاه ها در نت یک، با قیمت مناسب و البته یک گارانتی معتبر و 12 ماهه به فروش می رسند. شما می توانید از طریق این لینک قیمت تلفن ویپ را مشاهده و در شکل نیاز اقدام به خریدایر نمایید. تلفن voip در شیراز

دروازه های ویپ (VoIP gateways)

VoIP gateway یک سخت افزار تخصصی است ترافیک تلفنی سنتی (آنالوگ) را به بسته های دیجیتال تبدیل می کند. به بیانی ساده، با استفاده از این دستگاه، می توانید روی خطوط قدیمی مخابرات (PSTN) هم یک سیستم VoIP راه اندازی کنید. در حقیقت، VoIP gateway مانند یک پل میان سیستم های سنتی و تکنولوژی ویپ عمل می کند. تلفن voip در شیراز

تلفن های همراه و رایانه ها

جالب است بدانید که در سیستم های VoIP حتی از طریق تلفن های همراه و رایانه ها هم می توانید به برقراری تماس های تلفنی ثابت بپردازید. در حقیقت برای ارتباط با مشتریان، تنها کافیست به یک شبکه اینترنت متصل باشید (حتی در صورتی که در شرکت یا محل کار هم حضور نداشته باشید).

با راه اندازی VoIP دیگر نیازی به دسترسی همیشگی به تلفن های ثابت ندارید. این موضوع سبب می شود تا در هر زمان و در هر موقعیت مکانی که هستید، بتوانید به مشتریان خود جواب داده و نیازهای آن ها را مرتفع نمایید. تلفن voip در شیراز

راه اندازی سیستم تلفنی ویپ

اگر تصمیم به پیاده سازی سامانه تلفنی VoIP در سازمان خود دارید، ابتدا تمامی نیازهای خود را مشخص کنید سپس با در نظر گرفتن هزینه و زمان، مراحل زیر طی نمایید. تلفن voip در شیراز

1) اولین قدم، نصب و راه اندازی مرکز تلفن IP-PBX می باشد. برای این منظور یکی از این دو روش را انتخاب کنید:

– استفاده از یک مرکز تلفن IP-PBX سخت افزاری: نمونه های مختلفی از این دستگاه ها وجود دارد. قابلیت های آنها در شخصی سازی، گزارش گیری، ظرفیت خطوط شهری، تعداد داخلی ها و ظرفیت تماس هم زمان بسیار متفاوت می باشد.

– نصب مرکز تلفن نرم افزاری بر روی کامپیوتر: برای این منظور با توجه به حجم تماس های سازمان باید رایانه یا سرور مناسبی را انتخاب کنید. سرور می تواند فیزیکی یا مجازی باشد. نرم افزارهای مختلفی برای این منظور وجود دارند از جمله استریسک، الستیکس و فری پی بی ایکس و…

2) قدم دوم، پیکربندی سرور IP-PBX است مانند تنظیم خطوط شهری، داخلی ها، IVR و سایر نیازها. برای اتصال خط شهری به IP-PBX می توانید از روش های زیر استفاده کنید: تلفن voip در شیراز

– گیت وی (VoIP Gateway): گیت وی با ظرفیت مناسب خریداری کنید. خطوط شهری را به گیت وی وصل کنید و گیت وی را از طریق شبکه به IP-PBX معرفی کنید.

– برد تلفنی ویپ (VoIP Telephony Card): برد با ظرفیت موردنظر را در رایانه نصب کنید و خطوط مخابراتی را به آن وصل کنید.

– پورت های IP-PBX: در صورتی که IP-PBX شما سخت افزاری است و ورودی خط شهری (FXO)می پذیرد، خطوط شهری را به آن وصل کنید.

3) در مرحله آخر باید شماره های داخلی که در IP-PBX تعریف شده اند را در تلفن های افراد تنظیم کنید تا امکان برقراری تماس برای آن ها آماده شود. دستگاه های تلفن در سیستم ویپ، می توانند نرم افزاری یا سخت افزاری باشند. به طور خلاصه با روش های زیر می توان یک تلفن ویپ را راه اندازی کرد: تلفن voip در شیراز

– استفاده از تلفن معمولی (آنالوگ): ساده ترین روش استفاده از رابط ATA به عنوان Gateway برای تبدیل تلفن های آنالوگ به تلفن ویپ می باشد. این ابزار این امکان را به شما می دهد که از تلفن های آنالوگ فعلی تان استفاده کنید. بدین ترتیب می توانید به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید.

– استفاده از تلفن ویپ: تلفن شبکه یا تلفن ویپ همانند گوشی تلفن معمولی روی میز قرار می گیرد و توسط یک کابل شبکه، به شبکه متصل می شود. بر اساس نیاز خود، می توانید از مدل های ساده یا پیشرفته (با امکانات بی سیم، منشی، تماس تصویری و…) بهره ببرید.

– استفاده از سافت فون (SoftPhone): در صورتی که می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید می توانید به جای خرید تلفن های تلفن ویپ، نرم افزار آن را روی کامپیوتر یا موبایل نصب نمایید. نرم افزارهای زیادی برای این هدف در سیستم عامل های مختلف وجود دارند، همانند Bria،Zoiper،3CX و…

تلفن voip در شیراز

نکات مهم در خرید تلفن ویپ و راه اندازی سیستم VoIP

برای خرید تلفن VoIP فاکتورهای مختلفی را باید در نظر بگیرید. روش خرید تلفن VOIP و فاکتورهای مهم در انتخاب آن را در این مقاله توضیح میدهیم:

سازگاری تلفن ویپ با سانترال

با وجود ارائه سیستم های تلفنی منبع باز (open source) و ارائه دهندگان سرویس ها و حمایت کنندگان پروتکل های SIP و غیره، کماکان امکان ناسازگاری تلفن ویپ انتخابی با سیستم تلفن اینترنتی مورداستفاده وجود دارد. لذا بایستی قبل از هر اقدامی از کدک ها و پروتکل های موردحمایت سیستم تلفنی ویپ اطلاع یافته و متناسب با آن ها تلفن ویپ را انتخاب نمود. تلفن voip در شیراز

قیمت تلفن ویپ

با وجود اینکه قیمت، مهم ترین فاکتور در خرید تلفن ویپ نیست، ولی دقت در انتخاب تلفن مناسب جهت جلوگیری از هزینه نمودن بیش از نیاز هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. تلفن voip در شیراز

کاربرد و نیازها

بسته به نوع کاربری تلفن ویپ و شخص استفاده کننده تلفن ویپ انتخاب شود.

با درنظر گرفتن نیازهای کاربر (همچون نیاز به صفحه نمایش بزرگ، اسپیکر قوی و غیره) و سرویس های مورد انتظار (همانند انتقال مکالمه، انتظار مکالمه، کنفرانس و غیره) تلفن ویپ ارضاکننده سرویس ها و نیازها خریداری شود. تلفن voip در شیراز

میزان استفاده از تلفن

کاربرانی که نیاز به برقراری تعداد زیادی تماس در روز دارند، استحقاق بیشتری برای در اختیارداشتن تلفن ویپ با کیفیت بالاتر دارند.

تعداد خطوط تلفن ویپ تلفن voip در شیراز

تعداد تماس های ورودی هر کاربر در فرآیند انتخاب تلفن ویپ مناسب بایستی مدنظر قرار گیرد.

پورت های شبکه تلفن voip در شیراز

در صورتی که به ازای هر کاربر تنها یک پورت اترنت موجود باشد، تلفن ویپ مورد استفاده حتماً بایستی دارای دو پورت اترنت (RJ45) باشد، درحالیکه در صورتی که سیستم مورداستفاده، مجهز به LAN صوتی (Voice LAN) هم باشد، کافی است که از تلفن ویپ با یک پورت اترنت استفاده نمود که سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

کدکهای و پروتکل های ویپ تلفن voip در شیراز

توجه به پروتکل ها و کدک های مورد حمایت تلفن ویپ از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا با وجود اینکه اغلب تلفن های ویپ موجود در بازار، پروتکل SIP و کدک هایی همچون G.711 و G.729 را حمایت می نمایند، ولی برخی از انواع آنها تنها پروتکل هایی همچون H.323 و MGCP و کدهایی همچون کدک GSM را مورد حمایت قرار می دهند. تلفن voip در شیراز

رساندن توان الکتریکی به تلفن

درصورتی که از سیستم “توان بر روی اترنت” (power over ethernet) استفاده می شود، تلفن ویپ مورد بهره برداری هم بایستی این قابلیت را حمایت نماید. در غیر این شکل استفاده از تلفن ویپ معمولی بلامانع می باشد. تلفن voip در شیراز

تلفن voip در شیراز

اصطلاحات متداول در ویپ

– Call Pickup تلفن voip در شیراز

قابلیت پاسخ دادن به تماس در حال زنگ گوشی دیگران توسط گوشی خودتان.

– Asterisk، Elastix، FreePBX

سرورهای نرم افزاری متن باز که برای ایجاد مرکز تلفن مبتنی بر ویپ استفاده می شوند. تلفن voip در شیراز

– DialPlan

قوانینی متنی قابل تنظیم در مرکز تلفن ویپ است که بر اساس آن تماس ها و شماره های ورودی و خروجی تفسیر و هدایت می شوند.

– DND (Do Not Disturb) تلفن voip در شیراز

در شکل فعال کردن این گزینه روی گوشی تلفن، تلفن موردنظر دیگر زنگ نمی خورد.

– DID (Direct Inward Dialing)

امکان تماس مستقیم و بدون واسطه از بیرون با داخلی افراد یک سازمان تلفن voip در شیراز

– Echo

اکو، انعکاس یا برگشت صدایی است که امکان دارد در مکالمات تلفنی بوجود بیاید. تلفن voip در شیراز

– FXO (Foreign Exchange Office)

برای اتصال خط تلفن ثابت مخابرات به مرکز تلفن ویپ نیاز هست مرکز تلفن (برد تلفنی یا گیت وی) پورت FXO داشته باشد. تلفن voip در شیراز

– FoIP (Fax over IP) تلفن voip در شیراز

ارسال و دریافت فکس به شکل دیجیتال در بستر شبکه

– PSTN (Public Switched Telephone Network)

شبکه عمومی مخابرات یا شبکه تلفن ثابت که از سیم های مسی برای انتقال صدا استفاده می کند. تلفن voip در شیراز

– PRI-E1/PRI-T1

دو استاندارد براي خطوط ديجيتال ISDN است که به ترتیب ظرفیت 24 و 30 ارتباط هم زمان را آماده می کند.

– ISDN (Integrated Services Digital Network)

راه کار دیجیتال کردن شبکه PSTN برای انتقال هم زمان چندین صدا و داده روی یک خط تلفن voip در شیراز

– FXS (Foreign Exchange Station)

برای استفاده از گوشی تلفن معمولی (آنالوگ) باید آن را به پورت FXS وصل کرد. این پورت می تواند روی دیوار (پریز معمولی)، برد تلفنی، گیت وی یا مرکز تلفن باشد

– SIP (Session Initiated Protocol)

استانداردی است که به تجهیزات ویپ اجازه می دهد در یک شبکه ویپ با هم ارتباط برقرار کنند. تلفن voip در شیراز

– SIP Trunk

یک کانال ارتباطی است برای انتقال صدا و تصویر بین دو سیستم ویپ، بر اساس استاندارد SIP.

– SIP Server

بخش اصلی در سامانه IP-PBX است که ارتباطات مبتنی بر SIP را مدیریت می کند.

– IAX (Inter Asterisk eXchange protocol)

پروتکل ارتباطی مخصوص استریسک که نسبت به SIP از امنیت بالاتری برخوردار می باشد.

– VoIP Gateway

دستگاهی است برای تبدیل سیگنال خط تلفن ثابت به بسته های دیجیتال با هدف اتصال خطوط مخابرات به مرکز تلفن ویپ. تلفن voip در شیراز

– IVR (Interactive Voice Response)

IVR یا تلفن گویا، سیستم پاسخ گویی تلفنی است که در آن تماس مشتری توسط کامپیوتر پاسخ داده می شود.

تلفن voip در شیراز

خرید تلفن ویپ و ارائه خدمات VoIP

شرکت نت یک به عنوان یک وارد کننده تجهیزات ویپ و دیگر تجهیزات شبکه در طول شبانه روز اماده ارائه پشتیبانی و خدمات و مشاوره به شما عزیزان می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت نت یک علاوه بر بازدید از تجهیزات و محصولات این فروشگاه از توضیحات و امکانات محصولات با خبر شوید.

همچنین می توانید آموزش های مربوط به راه اندازی تجهیزات شبکه و آشنایی با محصولات را در سایت نت یک مشاهده کنید. کلیه محصولات نت یک از جمله تجهیزات شبکه ویپ سسیکو اورجینال و دارای کارت گارنتی اصل بودن می باشد. شما می توانید محصولات مورد نیاز تلفن ویپ را از طریق آنلاین یا از طریق حضوری فروشگاه نت یک تهیه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “تلفن voip در شیراز

  1. مهماتی گفت:

    سلام وقت به خیر شما سوئیچ شبکه به شهر شیراز ارسال می کنید؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. NETYEK گفت:

      سلام دوست گرامی، بله محصولات نت یک به سراسر ایران ارسال میشه و همینطور سعی می کنیم بهترین خدمات نصب و پشتیبانی رو هم با کمک تکنولوژی جدید ارائه کنیم. تماس بگیرید و درخواست خودتون رو ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *