سوئیچ شبکه, وبلاگ

بهترین سوئیچ poe

بهترین سوئیچ poe

بهترین سوئیچ poe چیست؟ چگونه بهترین سوئیچ شبکه poe را پیدا کنیم؟ در این بخش از مقاله سایت نت یک (فروشگاه بزرگ انواع تجهیزات شبکه) همراه باشید تا بهترین سوئیچ های سیسکو را با قابلیت poe معرفی کنیم.

سوئیچ poe چیست و چه تفاوتی با سوئیچ های شبکه معمولی دارد؟

سوییچ PoE نوعی سوییچ شبکه است که از تکنولوژی Power over Ethernet استفاده می کند. این دسته از سوییچ ها قادرند به هنگام اتصال به چندین دستگاه شبکه، از انتقال همزمان داده ها و برق از طریق یک کابل شبکه پشتیبانی کنند. در این صورت علاوه بر تسهیل کابل کشی، تاثیر چشمگیری بر روی کاهش هزینه های شبکه خواهند داشت. این سوییچ ها شامل انواع مختلفی می گردند، مانند سوییچ PoE با تعداد پورت های ۸/۱۲/۲۴/۴۸ یا سوییچ های مدیریت شده و مدیریت نشده.

چه دستگاه هایی از سوئیچ PoE استفاده می کنند؟

دستگاه های زیادی وجود دارد که می توانند توسط PoE تغذیه شوند. با این حال، میزان قدرت مورد نیاز می تواند متفاوت باشد.

دستگاه های PoE کم وات

  • دوربین های IP
  • دستگاه های صوتی
  • VoiP و تلفن های ویدئویی
  • پایانه های رایانه از راه دور و مشتریان نازک

دستگاه های PoE با وات بالا

  • مانیتور کامپیوتر
  • تلویزیون ها
  • لپ تاپ
سوئیچ های PoE سیسکو

سوئیچ های PoE سیسکو

بهترین سوئیچ poe چیست؟ معرفی بهترین سوئیچ های شبکه با قابلیت poe

اگر به دنبال بهترین سوئیچ شبکه با قابلیت PoE هستید، شاید بخواهید به سوئیچ های شرکت سیسکو مراجعه کنید. سیسکو یکی از بزرگترین و پرکاربردترین شرکت های تولید کننده تجهیزات شبکه است و محصولات با کیفیت بالا و عملکرد مناسبی را به مشتریان ارائه می دهد. در ادامه به معرفی 10 از بهترین سوئیچ های شبکه سیسکو با قابلیت PoE می پردازیم:

  1. Cisco Catalyst 2960-L Series: این سوئیچ سری Catalyst 2960-L از بهترین سوئیچ poe دارای قابلیت PoE است و برای استفاده در شبکه های کوچک و متوسط مناسب می باشد.
  2. Cisco Catalyst 3650 Series: این سوئیچ سری Catalyst 3650 از سیسکو دارای قابلیت PoE+ است و برای شبکه های بزرگ و پیچیده مناسب می باشد.
  3. Cisco Catalyst 3850 Series: این سوئیچ سری Catalyst 3850 از سیسکو دارای قابلیت PoE+ و استاندارد PoE++ است و برای شبکه های بزرگ و پرترافیک مناسب می باشد.
  4. Cisco Catalyst 4500 Series: این سوئیچ سری Catalyst 4500 از سیسکو دارای قابلیت PoE و PoE+ است و برای استفاده در شبکه های متوسط و بزرگ مناسب می باشد.
  5. Cisco Catalyst 6500 Series: این سوئیچ سری Catalyst 6500 از بهترین سوئیچ poe دارای قابلیت PoE+ و PoE++ است و برای شبکه های بزرگ و پیچیده مناسب می باشد.
  6. Cisco Catalyst 9200 Series: این سوئیچ سری Catalyst 9200 از سیسکو دارای قابلیت PoE+ است و برای استفاده در شبکه های کوچک و متوسط مناسب می باشد.
  7. Cisco Catalyst 9300 Series: این سوئیچ سری Catalyst 9300 از سیسکو دارای قابلیت PoE+ و PoE++ است و برای شبکه های بزرگ و پرترافیک مناسب می باشد.
  8. Cisco Catalyst 9400 Series: این سوئیچ سری Catalyst 9400 از بهترین سوئیچ poe دارای قابلیت PoE+ و PoE++ است و برای شبکه های بزرگ و پیچیده مناسب می باشد.
  9. Cisco Catalyst 9500 Series: این سوئیچ سری Catalyst 9500 از سیسکو دارای قابلیت PoE+ و PoE++ است و برای شبکه های بزرگ و پرترافیک مناسب می باشد.
  10. Cisco Catalyst 9600 Series: این سوئیچ سری Catalyst 9600 از سیسکو دارای قابلیت PoE+ و PoE++ است و برای شبکه های بزرگ و پیچیده مناسب می باشد.

با توجه به نیاز و اندازه شبکه خود، می توانید یکی از این سوئیچ های سیسکو با قابلیت PoE را انتخاب کنید و از امکانات و عملکرد عالی آن ها بهره مند شوید.

مزایای سوئیچ با قابلیت poe

اگر در فکر استفاده از سیستم تلفن از طریق IP هستید یا می خواهید دوربین های امنیتی را به خانه یا محل کار خود اضافه کنید، ممکن است با استفاده ازسوئیچ POE در نظر داشته باشید که هم ارتباطات اینترنتی و هم برق را تأمین کنید. سوئیچ POE (Power over Ethernet) ابزاری است که اتصال شبکه و برق را برای هر دستگاه متصل شده تأمین می کند. این به دستگاه ها اجازه می دهد تا بدون اتصال به برق، کار کنند. امروزه می توانید دو نوع دستگاه با قابلیت POE پیدا کنید: تجهیزات تأمین انرژی (PSE) و دستگاه های مجهز به انرژی (PD). گاهی اوقات دستگاه به عنوان PSE و PD عمل می کند.

به راحتی شما می توانید تا سوئیچ های POE را به شبکه فعلی خود اضافه کنید و با سوئیچ های قدیمی و غیر POE خود جایگزین نمایید. سوئیچ های POE مانند سوئیچ های قدیمی عمل می کنند با یک تفاوت بسیار مهم: برق. اکثر دستگاه ها با سوئیچ های غیر POE سازگار هستند و اگر به تدریج به دنبال ارتقا شبکه خود هستید سوئیچ های POE عملکرد خوبی را دارند. فناوری PoE مزایای مهمی دارد، از جمله:

  • صرفه جویی در زمان و هزینه: بهترین سوئیچ poe شما را از کابل کشی برق بی نیاز می کند. نصب کابل شبکه، کار ساده ای است و به تکنسین نیازی ندارد.
  • انعطاف پذیری: تجهیزاتی مانند دوربین آی پی و اکسس پوینت بی سیم را می توان بدون نیاز به پریز برق، در هر نقطه ای که مناسب است مستقر کرد و در صورت لزوم جای آن ها را تغییر داد.
  • ایمنی: PoE از نوسان برق و افزایش و کاهش ناگهانی آن که به تجهیزات آسیب می زند، ایمن می باشد.
  • اطمینان پذیری: در فناوری PoE برق موردنیاز تجهیزات از منبع مرکزی و سازگار (PSE)، و نه از مجموعه ای از آداپتورهای دیواری تامین می شود. می توان یک منبع برق دائمی نیز در نظر گرفت تا اثر قطعی برق خنثی شود.
  • مقیاس پذیری: استفاده از PoE، نصب و توزیع اتصالات شبکه را تسهیل می کند و کارایی را افزایش می دهد.
سوئیچ poe برای دوربین

سوئیچ poe برای دوربین

سوئیچ های POE چگونه کار می کنند؟

به طور کلی می توان گفت که سوئیچ های POE مانند سوئیچ های شبکه سنتی کار می کنند با این تفاوت که قابلیت اضافی برای تامین برق دستگاه های متصل را نیز دارند. هنگامی که یک سوئیچ PoE به دستگاهی که از PoE پشتیبانی می کند، مانند دوربین IP متصل می شود، سوئیچ دستگاه را شناسایی کرده و برق را از طریق کابل اترنت ارسال می کند. این فرآیند به عنوان مذاکره PoE شناخته می شود. سوییچ تنها در صورتی برق ارسال می کند که دستگاه از PoE پشتیبانی کند و از سوییچ برق درخواست کند.

چند نوع اصلی سوئیچ PoE وجود دارد؛ سوئیچ استاندارد PoE و سوئیچ PoE+ و غیره. سوئیچ های استاندارد PoE همواره قادر به ارائه ۱۵.۴ وات برق توسط هر پورت سوییچ را دارند در حالی که در سوئیچ های +PoE هر پورت قادر به تامین ۳۰ وات می باشد. به صورت کلی می توان گفت که سوئیچ های +PoE انتخاب مناسبی برای دستگاه های مانند: اکسس پوینت های وایرلس و به صورت کلی دستگاه هایی که به انرژی بیشتری نیاز دارند هستند.

تفاوت سوئیچ شبکه معمولی با سوئیچ poe

سوئیچ های شبکه یکی از ابزارهای اصلی در ایجاد و مدیریت شبکه های کامپیوتری هستند. این دستگاه ها وظیفه ارسال و دریافت داده ها بین دستگاه های مختلف در یک شبکه را بر عهده دارند. اما تفاوت مهمی بین سوئیچ های شبکه معمولی و سوئیچ های PoE وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

1. توانایی انتقال برق:

یکی از ویژگی های مهم بهترین سوئیچ poe این است که قادر به انتقال برق برای دستگاه های متصل به آن هستند، مانند دوربین های مداربسته، تلفن های آنالوگ و دیگر دستگاه های PoE. این ویژگی به شبکه ها کمک می کند تا بدون نیاز به منابع تغذیه جداگانه برای دستگاه ها، به راحتی و بهینه تر مدیریت شوند.

2. مدیریت توان:

سوئیچ های PoE قابلیت مدیریت توان ارسالی به دستگاه های متصل را دارند. این به ادمین ها این امکان را می دهد که تنظیم کنند که هر دستگاه چه مقدار توان برق مصرف کند، و در نتیجه از ظرفیت بیشتری از توان شبکه استفاده کنند.

3. هزینه:

سوئیچ های PoE معمولا هزینه بالاتری نسبت به سوئیچ های شبکه معمولی دارند، به دلیل امکانات اضافی شان مانند انتقال برق. اما در صورتی که نیاز به ارسال برق برای دستگاه های متصل به شبکه داشته باشید، سرمایه گذاری در سوئیچ PoE می تواند به صرفه باشد.

4. قابلیت انعطاف پذیری:

سوئیچ های PoE امکان انعطاف پذیری بیشتری در مدیریت شبکه را فراهم می کنند. این امکان به ادمین ها کمک می کند تا به سرعت و با دقت تنظیمات شبکه را تغییر دهند و به نیازهای متغیر شبکه پاسخ دهند.

به طور کلی، بهترین سوئیچ poe امکانات بیشتری نسبت به سوئیچ های شبکه معمولی دارند و برای برخی شبکه ها و نیازهای خاص، انتخاب مناسبی می باشند. اما قبل از خرید یک سوئیچ PoE، بهتر است نیازهای شبکه خود را به دقت بررسی کنید و با توجه به آن اقدام به خرید کنید.

تفاوت سوئیچ poe اکتیو با سوئیچ poe پسیو

سوئیچ poe فعال (Active PoE Switch) ایمن تر از سوئیچ poe منفعل (Passive PoE Switch) می باشد. سوئیچ poe اکتیو، پورت های PoE و سازگار یا ناسازگار بودن تجهیزات متصل به پورت ها با فناوری PoE را به طور خودکار تشخیص می دهد. اگر تجهیزات غیر PoE مثل کامپیوتر و لپ تاپ به پورت PoE متصل باشند، سوئیچ poe اکتیو طوری با آن ها تعامل می کند که گویی به سوئیچ عادی متصل شده اند. درنتیجه، به آن پورت فقط داده می فرستد و نه برق. در واقع سوئیچ poe اکتیو از انتقال برق به تجهیزات غیر PoE خودداری می کند تا آن ها آسیب نبینند.

اما سوئیچ poe پسیو همیشه روی کابل اترنت با ولتاژ مشخصی جریان الکتریکی می فرستد و اهمیتی نمی دهد که آیا وسیله متصل به سوئیچ با PoE سازگار است یا نه. لذا سوئیچ poe پسیو ممکن است به تجهیزات غیر PoE آسیب بزند.

سوئیچ poe اکتیو با استاندارد IEEE 802.3af، IEEE 802.a یا IEEE 802.bt سازگار است و بر همین پایه به سه گونه تقسیم می شوند: سوئیچ poe، سوئیچ poe+ و سوئیچ poe++.

در صورت استفاده از کابل های Cat5/Cat5e/Cat6، سوئیچ poe اکتیو اترنت 10/100/1000 مگابیت برثانیه را تا مسافت 100 متر پشتیبانی می کند، اما سوئیچ های PoE پسیو عموما فقط با اترنت 10/100 مگابیت برثانیه سازگارند.

تفاوت بهترین سوئیچ poe با معمولی را دانستیم. سوئیچ های PoE فعلی در بازار عمدتا اکتیو هستند برخی شرکت ها هنوز هم سویچ poe پسیو تولید می کنند.

چگونه می توان از سوییچ های PoE استفاده کرد؟

عمدتا از سوییچ های PoE برای دوربین های IP، تلفن های تحت شبکه (IP Phone) و اکسس پوینت های وایرلس (WAP) استفاده می شود.

  • وایرلس: شبکه های وایرلس با استفاده از تکنولوژی PoE به طرز چشمگیری بهبود می یابند. این تکنولوژی با انتقال داده و انرژی برق از طریق یک کابل اترنت یکسان، شبکه های وایرلس را کاملا متحول می سازد. در ضمن نصب کنترلر ها و اکسس پوینت ها به هنگام استفاده از سوییچ اترنت PoE، بسیار ساده می شود. این روش رایج ترین راه بری ایجاد شبکه های وایرلس سازمانی محسوب می شود.
  • دوربین های IP: امکان ارسال داده ها به دوربینIP مجهز به PoE و همچنین منبع تغذیه را از طریق کابل های شبکه مانند Cat5، Cat5e و Cat6 فراهم می کنند. امروزه استفاده از سوییچ های مدیریت شده ی PoE برای دوربین های امنیتی به منظور تامین امنیت توصیه می شود.
  • تلفن های VoIP: تلفن های تحت شبکه ی VoIP را می توان رایج ترین و اصلی ترین استفاده ی PoE با یک اتصال به سوکت دیواری در نظر گرفت. تنها چیزی که در سوییچ های gigabit PoE مورد نیاز است، کابل داده می باشد.از دیگر مزایای سوییچ های PoE می توان گفت ارتباطات تجاری را ارتقا داده و هزینه های پیاده سازی VoIP را کاهش می دهد.

راهنمای خرید سوئیچ POE

تعداد پورت سوئیچ POE

سوئیچ های POE در پورت های 4 پورت، 8 پورت، 16 پورت، 24 پورت و 48 پورت و غیره موجود هستند. تعداد پورت تا حد زیادی به نیاز واقعی شما، یعنی تعداد دستگاه هایی که باید به آن متصل شود بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال بهترین سوئیچ poe برای بیش از 4 دوربین هستید، مهم است که شماره پورت را بررسی کنید.

نیاز به برق

بعد از یافتن یک سوئیچ POE Ethernet که برق مناسب برای هر پورت را تأمین می کند، عنصر دیگری نیز باید در نظر گرفته شود مقدار برق تولیدی می باشد. طبق استاندارد IEEE 802.3af میزان برق برای 100 متر کابل CAT5 یا CAT 5e تا 12.95 وات می باشد. سوئیچ های PoE به راحتی می توانند جریان برق لازم جهت شبکه را تأمین کنند. البته باید بدانید که خود سوئیچ نیز برای فعالیت خود به انرژی برق نیاز دارد، پس میزان بیشینه جریان یک سوئیچ، از میزان اختصاص یافته برای شبکه بالاتر می باشد.

سوئیچ POE مدیریتی یا غیر مدیریتی

تفاوت عمده بین سوئیچ POE مدیریتی و غیر مدیریتی، قابلیت تنظیم و امکانات و البته قیمت آن می باشد. سوئیچ POE مدیریتی این امکان را فراهم می آورد تا پروتکل های شبکه را پیکربندی کنید زیرا ویژگی هایی مانند IGMP Snooping و VLAN یا موارد دیگری در سوئیچ های POE مدیریتی وجود دارد.

در حالی که سوئیچ های POE غیر مدیریتی حالت Plug & Play دارند و نیازی به نصب و پیکربندی ندارند. برای بیشتر شبکه های خانگی، یک بهترین سوئیچ poe غیر مدیریتی که متناسب با بودجه شما باشد می تواند نیازهای برق رسانی به دوربین های مدار بسته را تأمین نماید.

عوامل تأثیرگذار دیگر در خرید سوئیچ PoE

  • میزان انتقال داده: بسیاری از سوئیچ های PoE از استاندارد 10/100/1000 Base-T بهره می گیرند. البته سوئیچ های جدید قابلیت پشتیبانی از استانداردهای 10/100 مگابیت برثانیه را نیز دارند. لازم به ذکر است که دستگاه های دیگری نیز در بازار عرضه شده اند که از توانایی ارائه 1/10G هم برخوردار هستند.
  • سازگاری با دستگاه های حاضر در شبکه: برخی از برندهای تولیدکننده تجهیزات شبکه، اغلب محصولات خود را به گونه ای طراحی می کنند که فقط با سایر محصولات آن برند سازگاری داشته باشند. از این رو، بهتر است پیش از هرگونه اقدام برای خرید بهترین سوئیچ poe از سازگاری آن با دستگاه ها مطمئن شوید.
  • پشتیبانی فنی: یکی از نکات مهم در انتخاب سوئیچ، اطمینان از پشتیبانی فنی محصول و ضمانت آن توسط شرکت سازنده می باشد. پس بهتر است اطلاعاتی در این خصوص گرد آورده و با کارشناسان فنی شرکت مشورت کنید.
  • میزان فاصله دستگاه ها از سوئیچ PoE: حداکثر فاصله ای که دستگاه ها می توانند از بهترین سوئیچ poe داشته باشند، 100 متر می باشد. پس اگر دستگاهی در فاصله ای بیشتر از مقدار نامبرده قرار گرفته باشد، کیفیت سیگنال های مربوطه کاهش خواهد یافت.

خرید انواع سوئیچ سیسکو از نت یک

در این مقاله با بهترین سوئیچ poe سیسکو و همچنین راهنمای خرید سوئیچ شبکه PoE آشنا شدیم و سعی کردیم. تا بتوانید بهترین مناسب ترین سوئیچ POE را برای دفتر کار و یا مرکز تجاری خود انتخاب کنید.

نت یک با بیش از 10 سال فعالیت در زمینه ی ساخت و ساز و زیر ساخت های شبکه مبتنی بر آن کلیه خدمات طراحی، مشاوره، اجرا و فروش محصولات مرتبط به شبکه را ارائه می دهد. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره فنی در زمینه ی شبکه و تجهیزات شبکه از مشاوران و کارشناسان شرکت نت یک در طول شبانه روز استفاده کنید. همچنین قبل از خرید هر گونه تجهیزات می توانید از نیروهای متخصص مشاوره گرفته تا مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

برای خرید محصولات سوئیچ شبکه سیسکو – تلفن ویپ و … از برند سیسکو از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و مشاوره کاملا رایگان از این تیم متخصص دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *