وبلاگ

راهنمایی برای انتخاب سرویس تلفن ویپ مناسب

instalation voip | نت یک

در مقاله راهنمایی برای انتخاب سرویس تلفن ویپ مناسب شما را با فاکتورهای مهمی که در خرید تلفن ویپ مناسب با نیازها تاثیر دارد اشاره می کنیم. تلفنی است که بر اساس تکنولوژی IP و پروتکل انتقالی که برای ارتباط با سیستم ویپ طراحی شده است که امکان برقراری تماس تلفنی را دارد و کاملا شبیه دستگاه های تلفنی قدیمی است با این تفاوت که از تکنولوژی زیرساختی متفاوتی به اسم IP استفاده می کند.

IP چیست ؟

پروتکل اینترنت (IP) روشی برای انتقال بسته ها درون شبکه های محلی(LAN) و شبکه های WAN است.که دقیقا همان تکنولوژِست که درون شبکه برای ارسال اطلاعات از آن استفاده می کنید.

انتخاب سرویس تلفن ویپ

 

تلفن های ویپ چگونه کار می کنند؟

روش عملکرد تلفن های ویپ ساده است به این صورت که سیگنال آنالوگ صدای شما را به بسته های IP تبدیل کرده و در شبکه محلی یا اینترنت ارسال می کند.این تلفن ها بسته های دیجیتال را هم به سیگنال آنالوگ تبدیل می کنند این تبدیل و ارسال صدا وابسته به پروتکل و کدک مورد استفاده است.

نحوه کار یک سرویس ویپ به این صورت است که صدای کاربر را از سیگنال های صوتی تبدیل به داده های دیجیتال می کند و در مرحله بعد همین داده های دیجیتال از طریق اینترنت ارسال می شوند.

اگر کاربر دیگری از یک شماره تلفن معمولی تماس بگیرد، سیگنال قبل از اینکه به آن کاربر برسد، دوباره به سیگنال تلفن تبدیل می شود. از جمله قابلیت های آن این است که مسیریابی تماس های ورودی و خروجی را به کمک شبکه های تلفن موجود انجام می دهد. با این حال، برخی از خدمات ویپ تنها از طریق رایانه یا تلفن ویپ در دسترس هستند.

برای استفاده از ویپ روشی برای تبدیل سیگنال های آنالوگ تلفن به سیگنال های دیجیتالی قابل ارسال از طریق اینترنت مورد نیاز است. این عملکرد را می توان در خود تلفن قرار داد یا در یک جعبه جداگانه مانند ATA.

  • VOIP با استفاده از ATA: تلفن معمولی، ATA، اترنت، روتر، اینترنت، ارائه دهنده خدمات VOIP
  • VOIP با استفاده از تلفن IP: تلفن IP، اترنت، روتر، اینترنت، ارائه دهنده خدمات VOIP

برای خرید تلفن VoIP فاکتورهای مختلفی را باید در نظر بگیرید. روش خرید تلفن VOIP و فاکتورهای مهم در انتخاب آن را در این مقاله توضیح میدهیم:

سازگاری تلفن VoIP با سانترال:

با وجود ارائه سیستم های تلفنی منبع باز (open source) و ارائه دهندگان سرویس ها و حمایت کنندگان پروتکل های SIP و غیره, کماکان امکان ناسازگاری تلفن VOIP انتخابی با سیستم تلفن اینترنتی مورداستفاده وجود دارد. لذا بایستی قبل از هر اقدامی از کدک ها و پروتکل های موردحمایت سیستم تلفنی VOIP اطلاع یافته و متناسب با آن ها تلفن VOIP را انتخاب نمود.

تلفن VoIP: انتخاب سرویس تلفن ویپ

با وجود اینکه قیمت, مهم ترین فاکتور در خرید تلفن VOIP نیست, ولی دقت در انتخاب تلفن مناسب جهت جلوگیری از هزینه نمودن بیش از نیاز هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاربرد و نیازها: انتخاب سرویس تلفن ویپ

بسته به نوع کاربری تلفن VOIP و شخص استفاده کننده تلفن VOIP انتخاب گردد.

با درنظر گرفتن نیازهای کاربر (همچون نیاز به صفحه نمایش بزرگ, اسپیکر قوی و غیره) و سرویس های مورد انتظار (همانند انتقال مکالمه, انتظار مکالمه, کنفرانس و غیره) تلفن VOIP ارضاکننده سرویس ها و نیازها خریداری گردد.

تعداد خطوط تلفن VoIP: انتخاب سرویس تلفن ویپ

تعداد تماس های ورودی هر کاربر در فرآیند انتخاب تلفن VOIP مناسب بایستی مدنظر قرار گیرد.

کدک های و پروتکل های VoIP: انتخاب سرویس تلفن ویپ

توجه به پروتکل ها و کدک های مورد حمایت تلفن VOIP از اهمیت بسزایی برخوردار است, زیرا با وجود اینکه اغلب تلفن های VOIP موجود در بازار, پروتکل SIP و کدک هایی همچون G.711 و G.729 را حمایت می نمایند, ولی برخی از انواع آنها تنها پروتکل هایی همچون H.323 و MGCP و کدهایی همچون کدک GSM را مورد حمایت قرار می دهند.

پورت های شبکه: انتخاب سرویس تلفن ویپ

در صورتی که به ازای هر کاربر تنها یک پورت اترنت موجود باشد, تلفن VOIP مورد استفاده حتماً بایستی دارای دو پورت اترنت (RJ45) باشد, درحالیکه اگر سیستم مورداستفاده, مجهز به LAN صوتی (Voice LAN) هم باشد, کافی است که از تلفن VOIP با یک پورت اترنت استفاده نمود که سبب صرفه جویی در هزینه ها می گردد.

میزان استفاده از تلفن:

کاربرانی که نیاز به برقراری تعداد زیادی تماس در روز دارند, استحقاق بیشتری برای در اختیارداشتن تلفن VOIP با کیفیت بالاتر دارند.

رساندن توان الکتریکی به تلفن:

درصورتی که از سیستم “توان بر روی اترنت” (power over ethernet) استفاده می گردد, تلفن VOIP مورد بهره برداری هم بایستی این قابلیت را حمایت نماید. در غیر این صورت استفاده از تلفن VOIP معمولی بلامانع است. انتخاب سرویس تلفن ویپ

آیا ارتقا از تلفن ثابت به VoIP آسان است؟

انتقال از PSTN به تلفن اینترنتی نسبتاً ساده است. VoIP به هیچ سخت افزار تخصصی نیاز ندارد و برای راه اندازی جدید نیازی به زمان طولانی یا هزینه سنگین نیست. شما می توانید به سادگی یک آداپتور تلفن آنالوگ بخرید و از خدمات VoIP لذت ببرید؛ بنابراین نیازی به خرید یک تلفن VoIP خاص یا جایگزینی تلفن آنالوگ فعلی خود نیست. انتخاب سرویس تلفن ویپ

همچنین می توانید با کمک برنامه های تلفن همراه، دستگاه های شخصی خود را تغییر دهید. حتی مجبور نیستید شماره خود را تغییر دهید! شما می توانید به سادگی شماره فعلی خود را انتقال دهید ، به خصوص اگر از قبل پایگاه مشتری ثابتی دارید.

تنها عامل ضروری که باید در نظر گرفت، کیفیت اتصال اینترنت شماست. ممکن است لازم باشد طرح اینترنت خود را ارتقا دهید تا پهنای باند اضافی مورد نیاز را در خود جای دهد و بهترین کیفیت تماس های IP خود را تضمین کند.

اتصال تلفن ویپ به شبکه تلفنی

یک نکته مهم قبل از انتخاب سیستم تلفن دیجیتال

تماس با ارائه دهندگان سیستم تلفنی نباید اولین کاری باشد که انجام می دهید. در عوض، شما باید قبل از هرچیزی اطلاعاتی در خصوص نرم افزار Voip و نحوه ساز و کار آن جمع آوری کنید. این اطلاعات به شما کمک می کنند تا با درک بهتری از سیستم  Voip، بتوانید مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و در صورت نیاز به ارائه دهندگان سیستم تلفنی مراجعه کنید.

همچنین، آشنایی با این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا از امکانات و قابلیت های سیستم Voip به طور کامل کمک بگیرید و کارایی بیشتری در ارتباطات شرکت خود داشته باشید. انتخاب سرویس تلفن ویپ

۶ عاملی که هنگام انتخاب ارائه دهنده خدمات تلفن باید در نظر بگیرید

امروزه با وجود تعدادزیادی از ارائه دهندگان Voip، انتخاب بهترین آنها می تواند بسیار دشوار باشد. در اینجا 6 عامل وجود دارد که در نظر گرفتن آنها می تواند به شما در تصمیم گیری صحیح کمک می کند:

ویژگی های پیشرفته انتخاب سرویس تلفن ویپ

چه از خدمات VoIP برای کسب و کار خود و چه در خانه کمک بگیرید، می توانید به جای خطوط تلفن سنتی از اتصال اینترنت خود برای برقراری تماس تلفنی کمک بگیرید. اما علاوه بر این، ویژگی های دیگری وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. به عنوان مثال، می توانید کارایی کسب و کار خود را با ویژگی های زیر افزایش دهید:

  • انتقال تماس
  • پست صوتی
  • پاسخگوی خودکار انتخاب سرویس تلفن ویپ
  • کنفرانس ویدیویی

به علاوه، به لطف اکثر ارائه دهندگان VoIP که اپلیکیشن دارند، می توانید از طریق تلفن همراه، تبلت یا یک برنامه وب به خط کسب و کار خود دسترسی پیدا کنید. این نه تنها آسان و راحت است، بلکه می تواند برای کسب وکارهایی که کارمندان به طور دورکاری کار می کنند، موثر و کمک کننده باشد. تلفن های سنتی معمولاً انعطاف پذیری کمتری دارند و با محیط های کاری در حال تغییر سازگار نیستند. انتخاب سرویس تلفن ویپ

تخصص

با انتخاب یک شرکت ارائه دهنده معتبر، می توانید خطر اختلال در برنامه خود را به حداقل برسانید. هنگامی که به دنبال ارائه دهنده جدیدی هستید، حتماً در مورد تجربه و تخصص آنها در مورد نوع خدماتی که ارائه می دهند، سوال کنید. اختلال یا از کار افتادن سرویس یکی از نکرانی های بزرگ هنگام خرید Voip است؛  به همین دلیل مهم است که ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که تیمی از متخصصان داشته باشد که بتوانند به سرعت و کارآمد آن را حل کنند.

مقرون به صرفه بودن

هنگامی که نوبت به انتخاب یک ارائه دهنده تلفن voip می رسد، هزینه اغلب یکی از مهم ترین عوامل است. به طور کلی، ارائه دهندگان برندهای بزرگ و معروف معمولا گران تر می باشند، اما آنها تمایل دارند سرعت بالاتر و پوشش بهتری ارائه دهند. انتخاب سرویس تلفن ویپ

اگر فقط از تلفن خود برای استفاده شخصی استفاده می کنید، چندین ارائه دهنده کوچکتر می توانند طرح های قابل مقایسه ای را با کسری از هزینه ارائه دهند، اما حتماً قبل از امضای هر قراردادی، آن را به طور دقیق بخوانید. برخی از ارائه دهندگان خدمات ممکن است به تعهد طولانی مدت نیاز داشته باشند یا هزینه های پنهانی دریافت کنند. انتخاب سرویس تلفن ویپ

شایان ذکر است که با وجود این هزینه ها، با آسان تر شدن تماس های بین المللی و همچنین عدم نیاز به سخت افزار اختصاصی ، راه حل VoIP بهترین انتخاب مقرون به صرفه باقی می ماند. تقریباً همیشه، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی در صورت اتصال به اینترنت، می توانید از آن کمک بگیرید.

مقیاس پذیری

با پیشرفت فناوری، توانایی های ارائه دهندگان خدمات تلفن هم افزایش می یابد. خدمات تلفن ثابت سنتی بسیار محدود و غیر قابل انعطاف است و گاها نمی توان آن را ارتقا داد. اما سرویس های دیجیتال مانند VoIP بسیار مقیاس پذیر می باشند و به کسب وکارها و افراد این امکان را می دهند تا به راحتی ارتباطات خود را تنظیم کنند.

مهم نیست که شما می خواهید چه تغییراتی در سرویس VoIP خود ایجاد کنید (مانند افزودن ویژگی ها یا کاربران جدید)، این سرویس می تواند نیازهای شما را برآورده کند و همچنان به درستی کار کند. انتخاب سرویس تلفن ویپ

امنیت

در عصر دیجیتال امروز، امنیت بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. با توجه به اینکه بخش اعظم زندگی ما به صورت آنلاین انجام می شود، داشتن یک شرکت خدمات تلفنی که بتواند پشتیبانی و خدمات مشتریان لازم برای ایمن ماندن را ارائه دهد، ضروری است. با ویژگی هایی مانند شناسه تماس گیرنده و مسدود کردن تماس، این شرکت ها می توانند به محافظت از مشتریان خود در برابر تماس های ناخواسته و مزاحمت کمک کنند.

علاوه بر این، بسیاری از ارائه دهندگان بی سیم اکنون رمزگذاری داده ها و سایر راهکار های امنیتی را برای کمک به محافظت از حریم خصوصی مشتریان خود ارائه می دهند. همیشه بررسی کنید که آیا ارائه دهنده شما پشتیبانی ارائه می دهد تا به شما در رفع مشکلات امنیتی کمک کند. انتخاب سرویس تلفن ویپ

یکپارچه سازی با سیستم های دیگر

اگر به دنبال یک سیستم کارآمد و خوب هستید، پیشنهاد می شود به دنبال ارائه دهنده ای باشید که ویژگی ادغام و یکپارچه سازی ویپ با سیستم وهای دیگر را هم ارائه می دهد. انتخاب سرویس تلفن ویپ

به این معنی که سرویس آنها می تواند با سایر برنامه های نرم افزاری که ممکن است قبلاً استفاده می کنید، مانند CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) یا …. (جای خالی رو با ابزاری که استفاده میکنید پر کنید)  کار کند. این می تواند به شما کمک کند تا عملیات تجاری خود را ساده کنید و همه چیز را کارآمدتر کنید.

به پایان مقاله راهنمایی برای انتخاب سرویس تلفن ویپ مناسب رسیدیم…

انتخاب یک ارائه دهنده خدمات تلفنی VoIP  اهمیت زیادی دارد و شما با کمی تحقیق می توانید بهترین سیستم مورد نیاز خود را پیدا کنید. در این مقاله به مزایای VoIP نکات و عواملی که قبل از خرید VoIP باید در نظر بگیرید، اشاره کرده ایم. برای دریافت قیمت تلفن ویپ از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

سامانه مرکز تماس نت یک به ارائه خدمات VoIP قابل اعتماد و با کیفیت برای رفع نیازهای ارتباطی کسب و کار شما اختصاص داده شده است. خدمات ما برای کمک به شما در به حداکثر رساندن کارایی و بهره وری طراحی شده اند.. با خدمات VoIP ما، می توانید با مشتریان و اعضای تیم خود به روشی مقرون به صرفه و قابل اعتماد در ارتباط باشید. انتخاب سرویس تلفن ویپ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *