وبلاگ

نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر

راه اندازی ویپ سخت افزاری | نت یک

نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر چگونه انجام می شود؟ در این مقاله قرار است به شما آموزش دهیم که چگونه یک تلفن تحت شبکه را به روتر متصل کرده و از فناوری ویپ کمک بگیرید. همانطور که می دانید، تکنولوژی ویپ از عبارت Voice Over Internet Protocol به معنای پروتکل صوت بر بستر اینترنت اقتباس شده است.

این فناوری با استفاده از تلفن های ویپ امکان برقراری تماس های تلفنی را از طریق اینترنت فراهم می کند. پس شما می توانید با استفاده از یک کابل اترنت این نوع تلفن ها را به مودم یا روتر خود متصل کنید.

نت یک فروشگاه بزرگ تلفن ویپ بوده و خدمات نصب و اجرای آن را نیز با بهترین قیمت ممکن انجام می دهد، شما می توانید همین حالا برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و بهترین راهنمایی را دریافت کنید.

نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر

تلفن ویپ چیست؟

تلفن VoIP یا Voice over Internet Protocol، به تماس گیرندگان امکان برقراری و دریافت تماس تلفنی از طریق اینترنت را می دهد. برخلاف تلفن های سنتی که به سیم کشی مسی وابسته است، فناوری VoIP تماس ها را با استفاده از همان اتصال پهنای باند اینترنت ارائه شده توسط روتر یا شبکه Wi-Fi منتقل می کند و می توانید از طریق کامپیوتر، تلفن هوشمند یا تبلت خود تماس بگیرید یا به تماس های ورودی پاسخ دهید.

از آنجاکه برای برقراری تماس می توانید از هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت دارد استفاده کنید، دیگر نیازی به خرید تجهیزات اضافی نیست. بیشتر برنامه های VoIP شامل تماس داخلی رایگان و طرح های مکالمه ماهانه است که هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بعلاوه، معمولاً هزینه نصب وجود ندارد و امکانات پیشرفته در قیمت ماهانه گنجانده شده است و علاوه بر نرخ ثابت که قبلاً پرداخت می کنید، هزینه ای دریافت نمی شود.

این سیستم ها همچنین مقیاس پذیر هستند و می توانید در هر زمان تعداد خطوط و داخلی ها را تغییر دهید و امکانات مورنیاز خود را فعال کنید.

نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر

روتر چیست؟

به زبان ساده، یک روتر دستگاهی است که بسته های داده ای دستگاه های موجود در شبکه را به مقصد مناسب رسانده و با این کار آن ها را به اینترنت متصل می کند. این داده ها می توانند بین چند دستگاه در شبکه باشند یا از دستگاهی به سمت اینترنت فرستاده شوند.

روتر یک آدرس آی پی (IP) به هر کدام از دستگاه های شبکه می دهد تا در هنگام دریافت و ارسال داده ها، آدرس مقصد یا مبدا خود را بداند. با این کار، روتر مطمئن خواهد بود که بسته های ارسالی یا دریافتی همیشه به مقصد صحیح خود خواهند رسید و در مسیر شبکه گم نمی شوند.

نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر

روتر تلفن ویپ چیست؟

یک شبکه ی اداری معمول، مشتمل بر تعداد متعددی دستگاه سخت افزاری، کابل و برنامه های نرم افزاری میباشد که به یوزرها شبکه ی محلی قابلیت و امکان میدهد تا با یکدیگر رابطه برقرار کرده و به سیرتکاملی ایمن و مؤثر، به اینترنت دسترسی داشته باشند. از بین ابزارهای مورد استعمال در یک شبکه ی اداری میتوانیم به مُودم، روتر، سوییچ، فایروال، نقطه ی دسترسی وایرلس، کامپیوتر، تلفن و پرینتر اشاره کنیم.

روترها ابزارهایی میباشند که ترافیک اینترنت را از روش مخابره ی بسته های داده فی مابین شبکه های کامپیوتر، هدایت و جهت دهی می نمایند. این پروسه، به سریع ترین و ایمن ترین صورت ممکن اجرا می گردد. یک روتر، دستگاه های شما (برای مثال تلفن ویپ ) را به اینترنت متصل می نماید و بر کیفیت تماس های بر طبق تلفن ویپ تأثیر می گذارد. البته چه طور؟

ترافیک تلفن ویپ ، در بسته های داده حمل می گردد، درست مانند هر ترافیک اینترنتی دیگری در صورتیکه روتر شما قدرتمند به اخذ بسته های داده ی تلفن ویپ نباشد، از مدیریت درست آن بسته ها باز میماند یا این که آنها را گم می نماید. همین دستور سبب ساز به بروز تأخیر، قطع تماس و دیگر اختلالات در سرویس ها شود.
شاید از قبل یک روتر مطلوب برای تلفن ویپ در کمپانی یا این که سازمان خویش تنظیم کرده باشید، البته تنظیمات آن را به صحت تهیه نکرده اید. شناخت با خصوصیات و پیکربندی این روترها به شما یاری می نماید تا بتوانید از آنان تحت عنوان بخشی از سیستم تلفن ابری در سازمان یا این که کمپانی خویش استعمال نمایید.

نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر

نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر

نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر

برای متصل کردن تلفن ویپ به روتر کافی است مراحل زیر را با دقت کامل دنبال کنید:

بررسی قابلیت های روتر جهت اتصال به تلفن ویپ

قابلیت های روتر خود را بررسی کنید. بعضی از روترها نظیرروتر تی پی لینکTP-Link AC 1900 از قابلیت DECT برخوردار می باشند. پس شما می توانید تلفن ویپ خود را مستقیما به این نوع روتر وصل کنید. پیش از هرگونه اقدام بهتر است دفترچه راهنمای روتر خود را مطالعه کنید تا از قابلیت های آن مطلع شوید. در زمان خرید تلفن ویپ هم باید بررسی کنید که قابلیت پشتیبانی از روترهای DECT یا CAT-iq را داشته باشد.

شارژ کردن تلفن ویپ

تلفن ویپ را شارژ کرده یا باتری های جدیدی بر روی آن را قرار دهید. اگر تلفن شما برای شارژ شدن به ایستگاه پایه نیاز دارد، آن را به پایه وصل کنید تا باتری آن شارژ شود.

روشن کردن تلفن تحت شبکه ویپ

تلفن را روشن کنید. پس از روشن شدن تلفن ویپ احتمالا پیامی را مشاهده خواهید کرد که از شما می خواهد گوشی را به پایه اصلی یا روتر متصل کنید.

اتصال تلفن ویپ به روتر

در نهایت، دکمه DECT روتر را فشار داده و چند ثانیه نگه دارید تا چراغ های روتر روشن شوند. بدین ترتیب روتر به تلفن ویپ متصل می شود. زمانی که اتصال به طور کامل برقرار شود، صفحه نمایش اصلی تلفن پدیدار خواهد شد.

نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر

نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر

نحوه استفاده از کابل اترنت برای اتصال تلفن ویپ به روتر

جهت اتصال تلفن تحت شبکه ویپ به مودم یا روتر، باید کابل اترنت را مطابق مراحل زیر به روتر متصل کنید:

خاموش کردن مودم و روتر

ابتدا مودم و روتر را خاموش کنید. بهتر است پیش از نصب تلفن ویپ، روتر یا هر دستگاه متصل به آن را از پریز برق بکشید.

اتصال آداپتور به ایستگاه پایه

آداپتور برق AC را به ایستگاه پایه (base station) متصل کنید. آداپتور برق همان سیمی است که جهت اتصال به پریز برق استفاده می شود. باید آن را به پورت متناسب با آن یعنی درگاه AC وصل کنید.

وصل کردن تلفن ویپ به ایستگاه پایه

تلفن ویپ را به ایستگاه پایه متصل کنید. اگر تلفن به سیم RJ-11 مجهز است آن را به جک مربوطه وصل نمایید. در صورتی که تلفن شما بی سیم است آن را روی ایستگاه پایه قرار دهید تا شارژ شود. اگر تلفن شما با باتری کار می کند، باتری های آن را درون دستگاه قرار دهید.

وصل کردن کابل اترنت به پایه

در این مرحله کابل اترنت (Ethernet) را باید به ایستگاه پایه متصل کنید. برخی از تلفن های ویپ از یک درگاه اترنت برخوردار می باشند. این موضوع به کاربران اجازه می دهد که سایر دستگاه ها (نظیر کامپیوتر) را هم به تلفن خود وصل کرده و به طور همزمان از یک پورت روتر کمک بگیرید.

برای انجام این کار باید پورت اتصال به PC را یافته و کابل اترنت کامپیوتر را به آن متصل کنید. سپس کابل اترنت تلفن را به درگاه SW یا پورتی که نام switch و Internet بر روی آن حک شده است وصل نمایید.

وصل کردن کابل اترنت به مودم یا روتر

در مرحله بعد باید کابل Ethernet را به مودم یا روتر خود متصل کنید. اغلب روترها به 4 پورت اترنت جداگانه مجهز می باشند. شما می توانید کابل مورد نظر را به هر یک از این درگاه ها متصل کرده و منتظر بمانید تا عبارت Initializing network (راه اندازی شبکه) یا چیزی مشابه آن بر روی صفحه نمایش پدیدار شود.

روشن کردن مودم یا روتر

سپس مودم یا روتر را روشن کنید. اگر از مودم و روتر جداگانه ای بهره می برید، ابتدا مودم را وصل کرده و حداقل 30 ثانیه برای همگام سازی با شبکه منتظر بمانید. سپس روتر را متصل کرده و 30 ثانیه دیگر صبر کنید.

اتصال ایستگاه پایه به جریان برق نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر

در ادامه ایستگاه پایه تلفن را به برق زده و روشن کنید. تلفن را در پایه قرار داده و اجازه دهید تا باتری شارژ شود. سپس تلفن را روشن کنید و 30 ثانیه منتظر بمانید.

بررسی شماره گیر تلفن ویپ

شماره گیر تلفن را بررسی کنید. پس از روشن شدن تلفن و مشاهده صفحه اصلی آن، بررسی کنید که شماره گیر آن به درستی عمل می کند یا خیر.

نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر

نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر

به پایان مقاله اتصال تلفن ویپ به روتر رسیدیم…

در این مطلب با مباحثی نظیر نحوه اتصال تلفن ویپ به روتر آشنا شدید. حال می دانید که چگونه تلفن تحت شبکه خود را به مودم و کامپیوتر متصل کرده و از آن بهره ببرید. از اینکه تا پایان مقاله همراه بودید از شما عزیزان متشکریم. امیدواریم با درج نظرات خود ما را در ارائه بهتر این مطالب یاری کنید.

نت یک فروشگاه بزرگ تلفن ویپ بوده و خدمات نصب و اجرای آن را نیز با بهترین قیمت ممکن انجام می دهد، شما می توانید همین حالا برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و بهترین راهنمایی را دریافت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *