سوئیچ شبکه, وبلاگ

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟ چرا سوئیچ برند سیسکو بخریم؟ یک سوئیچ شبکه سیسکو چگونه می تواند به ما کمک کند؟ سوئیچ سیسکو (Cisco Switch) یک دستگاه شبکه بوده که برای مدیریت ترافیک شبکه و اتصال دستگاه ها به یکدیگر استفاده می شود. این سوئیچ ها اطلاعات را از طریق پورت های شبکه دریافت کرده و بر اساس آدرس مک (MAC address) دستگاه ها را هدایت می کنند.

سوئیچ ها در شبکه های لوکال (LAN) به کار می روند و برای ایجاد اتصالات پایدار و پرسرعت میان دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. سوئیچ ها به عنوان یک تجهیز مهم در شبکه های کامپیوتری و شبکه های اینترنتی محسوب می شوند.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

سوئیچ شبکه چیست؟

مقصود از سوئیچ شبکه، سخت افزاری بسیار کوچک بوده که قادر به متمرکز سازی ارتباطات صورت گرفته مابین چندین دستگاه و وسیله ارتباطی در یک شبکه­ LAN (Local Area Network) است.

در گذشته، پیش از رایج شدن روترهای پهن باند، استفاده از دستگاه های اِترنتی ِ سوئیچی مجزا و مستقل در شبکه های خانگی، بسیار معمول بوده می باشد. اما امروزه، سوئیچ های اترنتی مستقیماً و به عنوان بخشی از هسته­ی حافظه درون روترهای پهن باند تعبیه شده اند. با این حال، هنوز هم سوئیچ های شبکه ای سطح بالا در بسیاری از جاها مورد استفادۀ شرکت ها و مراکز داده می باشند.

سوییچ یا switch دستگاهی بوده که برای اتصال Node ها در شبکه مورد استفاده قرار میگیرد، یعنی زمانی که شما میخواهید کامپیوتر ها را به هم متصل کنید سوییچ یکی از راه حل های شماست، به این علت میگوییم یکی از راه حل های شماست چرا که شما می توانید از هاب، روتر و یا حتی در شبکه های کوچک از مودم برای اتصال نودها در شبکه کمک بگیرید.

سوییچ در حقیقت یکی از دستگاه های اکتیو شبکه به شمار می آید که هر چند با هاب hub شباهت زیادی دارد اما از هاب بسیار هوشمند تر بوده و بر اساس مدل OSI کار می کند، سوییچ ها معمولا در لایه2 شبکه یا همان لایه data link و با پروتکل اترنت کار می کنند.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

سوییچ شبکه | نت یک

 

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

چرا باید از سوئیچ شبکه استفاده کنیم؟

همانطور که پیش تر به آن اشاره داشتیم، استفاده از سوییچ شبکه تنها برای اتصال گجت ها به اینترنت نیست و طیف گسترده ای از موارد استفاده را شامل می شود. تصور کنید چند سیستم دارید و می خواهید اطلاعات موجود در آن ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارید، در این صورت با کمک سوئیچ می توانید یک شبکه محلی ایجاد کنید و با بالاترین سرعت ممکن به داده های همه سیستم های متصل شده دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این، از مهم ترین علل استفاده از سوئیچ شبکه می توان به اتصال چاپگر به کامپیوتر یا لپ تاپ، هم اشاره داشت؛ با کمک یک سوئیچ می توانید به سادگی یک پرینتر را میان چند سیستم به اشتراک بگذارید و به شکل گروهی به آن دستور چاپ بفرستید. بنابراین می توان گفت استفاده از سوئیچ جدا از استفاده های خانگی، در مراکز خدمات، شرکت ها و سرور روم ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. از علل دیگر استفاده از سوییچ های شبکه، می توان ۲ مورد زیر را نام برد:

  • تعداد پورت های بیشتر: شما با کمک سوئیچ شبکه می توانید پورت های بیشتری داشته باشید و همه تجهیزات دارای پورت شبکه را به اینترنت یا به یکدیگر متصل کنید.
  • اترنت سراسر خانه: با کمک سوئیچ شبکه، می توانید با یک کابل کشی مناسب، در نقاط کلیدی خانه یا شرکت به کابل شبکه دسترسی داشته باشید.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

سوئیچ های سیسکو دارای خصوصیات منحصر به فردی می باشند. این بخش از مقاله به خصوصیات برتر سوئیچ های سیسکو اختصاص داده شده می باشد. در نتیجه باید علاقه مندان سوئیچ های سیسکو بدانند که کیفیت ساخت بسیار بالا، تنوع محصولات و طول عمر بالا جزو خصوصیات بارز سوئیچ های سیسکو محسوب می شوند.

لازم به ذکر است بدانید شرکت سیسکو برای برطرف کردن همه نیازهای کاربران، تنوع محصول زیادی دارد. بدین صورت که سیسکو با توجه به کاربردهای گوناگون، برای سوئیچ ها سری های مختلفی را ایجاد کرده که هرکدام باتوجه به ویژگی ها و امکاناتی که دارند، مناسب برای کاربردهای متفاوتی می باشند.

در بازار رنگارنگ و گیج کننده برندها و تجهیزات مختلف شبکه، کدامیک به درد یک کسب و کار کوچک و نوپا می خورد؟ این نوشته به شما می گوید که چرا سوئیچ های سیسکو سری SMB بهترین پاسخ به این سوال می باشد.

بعد از پیدا کردن یک دفتر کار و چانه زدن با مشاور مسکن و صاحب ملک برای گرفتن تخفیف در اجاره، احتمالا جدی ترین دغدغه هر کسی که مشغول راه اندازی یک کسب و کار جدید است، انتخاب، خرید و نصب تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز برای انجام امور جاری است.

حتی جدی تر از خرید میز و صندلی! امروزه تقریبا کسب وکاری را نمی توان پیدا کرد که به چند دستگاه کامپیوتر، پرینتر، اتصال پرسرعت اینترنت و در مراحل بعد سیستم داخلی تلفن و دوربین های مداربسته احتیاج نداشته باشد. معنای این واقعیت این بوده که صاحب هر کسب وکار جدید یک دغدغه جدی و فوری دارد: شبکه. این ها سوالاتی می باشند که پیش از خرید تجهیزات شبکه، امکان دارد برای هر صاحب کسب و کاری پیش بیاید. پس همان ابتدای کار قورباغه شبکه را قورت دهید.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

کاربرد سوییچ | نت یک

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

کسب وکار من فعلا بسیار کوچک است؛ اصلا چرا شبکه لازم دارم؟

امروزه بیشتر کسب وکارها برای وصل کردن کامپیوترها، پرینترها و سرورهای داخل یک یا چند ساختمان (مثل دانشگاه، اداره یا بانک) از سوئیچ استفاده می کنند. سوئیچ شبکه مثل یک کنترل کننده عمل می کند؛ یعنی به دستگاه های داخل شبکه قابلیت می دهد به شکل موثر با یکدیگر در ارتباط باشند. سوئیچ ها از طریق به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تخصیص منابع، بازدهی کارمندان را افزایش می دهند و باعث کنترل هزینه های شما می شوند.

در نبود سوئیچ، دستگاه هایی که از آن ها استفاده می کنید ارتباط موثری با هم ندارند، بدون این که شما مدیریتی روی آن ها داشته باشید به منابع (مثل اطلاعات حیاتی، اینترنت و …) را دسترسی دارند و در صورتی که به هم اتصالی داشته باشند علاوه بر کندی غیر قابل تحملی که در کارکردشان به وجود می آید، بارها و بارها دچار اختلال و سکته در کار می شوند.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

چرا باید سراغ سیسکو سری SMB بروم؟

سری SMB یا Small and Medium Businesses همان طور که از نامش پیداست، تجهیزاتی را شامل می شود که برای کسب و کارهای کوچک و متوسط طراحی شده می باشد. اما چرا سوئیچ های SMB از مدل های دیگر تفکیک شده اند؟

در نظر بگیرید که می خواهید برای حمل و نقل و جابه جایی بارهای سبک داخل شهر، وسیله نقلیه ای تهیه کنید. احتمالا گزینه اول شما وانت بار خواهد بود. آیا یک کامیون یا کامیونت نمی تواند بار شما را حمل کند؟ پاسخ مثبت است، اما قطعا انتخاب شما یک کامیون نخواهد بود که هم جای بسیاری می گیرد، هم سوخت بیشتری مصرف می کند، هم آلودگی زیادی تولید می کند و هم بسیاری از ظرفیت آن خالی می ماند.

درباره سوئیچ ها و تجهیزات شبکه هم همین مثال صادق می باشد. شما می توانید از سوئیچ های بزرگتر (مثل سری enterprise) هم کمک بگیرید، اما هم جای زیادی را باید به آن ها اختصاص دهید، هم باید برای نگهداری و خنک کردن آن برق بیشتری مصرف کنید، و هم بسیاری از ظرفیت آن خالی می ماند که علاوه بر به صرفه نبودن، امنیت اطلاعات شما را هم به خطر می اندازد.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

برای من امنیت اطلاعاتم بسیار مهم است، چگونه می توانم به سیسکو اعتماد کنم؟

سوئیچ های سری SMB سیسکو با دادن قابلیت کامل کنترل و مدیریت شبکه به شما، سطح بالایی از امنیت را عرضه می کنند تا شبکه شما در برابر دسترسی کاربران غیرمجاز محافظت شود. با این قابلیت ها شما برای محفاظت از اطلاعات، ورودی ها و خروجی های سوئیچ را کاملا مدیریت کنید، ارتباطات شبکه را کدگذاری دسترسی کاربران غیرمجاز را محدود کنید و از شبکه در برابر حمله های مختلف محافظت کنید.

هم چنین تصور کنید شرکت یا کسب وکار شما کاربران مهمان زیادی دارد که می خواهید به شکل موقت به اینترنت یا شبکه شما متصل شوند. سری SMB سیسکو این قابلیت را به شما می دهد که LANهای جداگانه ای برای این کار تعریف کنید که اختلالی در کار کاربران اصلی شرکت ایجاد نکند و امنیت اطلاعات را به خطر نیندازد.

پشتیبانی از برنامه های پیشرفته امنیت، احراز هویت به شکل وب-محور، قابلیت تعیین لیست های کنترل دسترسی گسترده و عملکرد پورت، و محدود کردن شبکه در زمان هایی که شما تعیین می کنید، همگی امکاناتی از سری SMB سیسکو می باشند که امنیت شبکه شما را تضمین می کنند.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

من چندان از کامپیوتر و IT سردرنمی آورم و فکر نمی کنم بتوانم کاری از پیش ببرم.

هرچند سپردن کار نصب و راه اندازی شبکه به یک تکنسین مجرب و باسواد قطعا بهترین انتخاب است، اما طراحی سوئیچ های سری SMB سیسکو به گونه ای بوده که استفاده و مدیریت آن ها را در کسب­ وکارهای کوچک آسان می کند. نرم ­افزار مدیریتی این دستگاه ها یک رابط آسان و وب-محور برای آسان کردن نصب، امنیت و کیفیت خدمات آماده کرده که حتی کاربرانی که مهارت IT ندارند، در چند دقیقه قادر هستند سوئیچ را پیکربندی و آماده بهره مند شوند.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

من از اضافه کردن دستگاه جدید به خاطر هزینه های سرسام آور برق می ترسم!

همه مدل های سوئیچ های سری SMB سیسکو با تنوعی از خصوصیات صرفه جویی در مصرف انرژی طراحی شده اند و با نام سوئیچ های «سبز» شناخته می شوند. این سوئیچ ها بدون به خطر انداختن عملکرد شبکه، انرژی مصرفی را برای حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه های انرژی کاهش می دهند.

این کاهش با پشتیبانی از استاندارد اترنت بهینه در مصرف انرژی (IEEE 802.3az)، قابلیت خاموشی خودکار زمان قطعی یک لینک و هوشمندی در تنظیم توان یک سیگنال بر اساس طول کابل اتفاق می افتد. ضمنا در بیشتر مدل ها «فن» خنک کننده دستگاه حذف شده که هم توان مصرفی را کاهش می دهد و عملکردی بی صداتر دارد.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

کسب و کار من به زودی توسعه پیدا می کند؛ آیا تجهیزات سیسکو بی مصرف نخواهد شد؟

سری های SMB سیسکو، به خصوص سری ۳۰۰، نسبت به مدل های قدیمی سوئیچ پورت های بیشتری در هر گیگابیت اترنت به شما عرضه می کند. این کار به شما قابلیت اتصال و گسترش دادن کسب وکارتان را می دهد. همینطور بیشتر مدل های سری SMB به شما این قابلیت را می دهند که فیبر نوری یا اتصال آپ لینک اترنت گیگابیتی را به سوئیچ اضافه کنید. با قابلیت افزایش دامنه اتصال سوئیچ ها، شما انعطاف پذیری بیشتر برای طراحی شبکه تان خواهید داشت و به آسانی سوئیچ ها را در طبقات مختلف به هم متصل می کنید.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

در صورتی که مشکلی پیش بیاید، دستم به کجا بند است؟

این سوال همه ماست، که همیشه و زمان تصمیم گیری برای خرید یک کالای جدید از خودمان می پرسیم. پاسخ این سوال را علاوه بر اعتبار برند تولیدکننده، در پشتیبانی و خدمات مشتریان باید جستجو کرد. از هر دو نظر، سیسکو در صدر فهرست قرار می گیرد. سیسکو نه تنها بزرگ ترین و معتبرترین تولیدکننده تجهیزات شبکه در جهان است، بلکه چتر حمایتی خدماتش – از آموزش و اطلاعات دقیق درباره هر محصول گرفته تا ضمانت های برگشت و تعمیر کالا در کوتاه ترین مدت – در این صنعت به خوبی معروف می باشد.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

این چتر حمایتی را در ایران می توانید از طریق پرونکسو تجربه کنید، جایی که از مرحله نیازسنجی کسب وکار در کنار شما قرار می گیرد، و در طراحی بهینه ترین شبکه مورد نیاز به شما کمک می کند و در نهایت پس از نصب و راه اندازی شبکه، تجهیزات را به شکل کامل گارانتی می نماید. هم چنین کارشناسان پرونکسو به شکل آنلاین، تلفنی یا حضوری همیشه در کنار شما می باشند تا خیال شما از بابت دانش فنی مورد نیاز راحت باشد.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

سوییچ شبکه | نت یک

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

سری 2960 سوئیچ سیسکو

سوئیچ های سری 2960 همگی در لایه دوم شبکه قرار دارند و اصطلاحا لایه 2 ای می باشند که دارای انواع مختلفی هم می باشند. بدین صورت که هرکدام از سری ها بر اساس تعداد و نوع پورت شبکه و همینطور امکانات مختلف دارای انواع مختلفی می باشند که شما باید مطابق با نیازهایتان سوئیچ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سری 3560 سوئیچ سیسکو

سری 3560 سوئیچ سیسکو دومین سری از سوئیچ های سیسکو بوده که در این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در حقیقت این سری از سوئیچ سیسکو هم در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه شده می باشد. سری 3560 یک سری برنامه های مدیریت شبکه را ارائه می دهد تا بهینه سازی هایی برای شبکه های کسب و کارهای کوچک و متوسطی که حدبیشتر ۲۵۰ کاربر دارند انجام دهد. این سری از سوئیچ های سیسکو قادر هستند 12000 آدرس مک و روترهای مالتی کست را پیکربندی کنند.

سری 3750 سوئیچ سیسکو

سری 3750 یکی از قوی ترین سری های سوئیچ سیسکو در رده های میانی بوده که با قابلیت کارکرد در لایه های 2 و 3 و با قابلیت های نظیر IP Routing کامل، پشتیبانی از پورت های SFP به منظور ارتباطات فیبر نوری، قابلیت پشتیبانی از POE و همینطور تنوع تعداد و نوع پورت ها یکی از پرکاربردترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین سوئیچ در میان سوئیچ های میان رده سیسکو به شمار می آید.

سری 3850 سوئیچ سیسکو

آخرین سری سوئیچ سیسکو که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم، سری 3850 سوئیچ سیسکو است. این سری قدرتمندترین سری سوئیچ های سیسکو می باشد. همینطور پورت های این سری بر پایه RJ45 و فیبر نوری بوده که در مدل هایی که پورت های آن بر پایه RG45 است از سرعت های گیگابیت (10/100/1000) و مدل هایی که پورت های آن برپایه فیبر نوری است، از سرعت 1G و 10G پشتیبانی می کند.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

انواع مدل های سوئیچ سیسکو

انواع مختلف سوئیچ سیسکو برای شرکت ها و سازمان ها به شکل زیر است:

Campus LAN Switches: این سوییچ ها گزینه مناسبی برای راه اندازی شبکه محلی درون شرکتی می باشند. از سوییچ های شناخته شده این گروه عبارت هستند از سوئیچ های Access و Distribution و Core و compact که در گروه سوییچ های تجاری قرار می گیرند. این مدل سوئیچ ها فاقد فن می باشند و با 8 پورت آغاز می شوند و از رویکرد پشته سازی سوییچ ها پشتیبانی می کنند. از سوییچ های Campus LAN باید به 2960 و 3560 و 3750و 3850و 4500 و 6500 و 6800 اشاره داشت.

Cloud-Managed Switches: سوئیچ های مدیریتی و ابرمحور سیسکو می باشند که از فناوری cisco meraki پشتیبانی می کنند و ویژگی پشته کردن مجازی سوییچ ها را آماده می کنند. فناوری cisco meraki عملکردی هوشمند دارد و قادر است هزاران پورت سوئیچ را از طریق وب کنترل و پیکربندی کند، بدون آن که نیازی به دخالت مهندسان شبکه باشد. سوییچ های این گروه بیشتر برای سازمان هایی که به دنبال پیاده سازی شبکه های نرم افزارمحور می باشند مناسب می باشد.

Data Center Switches: یکی از اصول مهم پیاده سازی مراکز داده گسترش پذیری، قابلیت ارتقا زیرساخت ها، حفظ عملکرد مستمر فعالیت های تجاری و انعطاف پذیری می باشد. سوییچ های مرکز داده سیسکو در زیرگروه Cisco Nexus و Cisco Catalyst 6500 قرار دارند.

Service Provider Switches: سوئیچ های قرار گرفته در این گروه به دو بخش تقسیم می شوند. گروه اول سوئیچ های تجمیعی (Aggregation) و گروه دوم سوئیچ های دسترسی (Access) می باشند. سوئیچ های تجمیعی قابلیت متمرکز سازی ترافیک در لبه شبکه را دارند. گروه دوم سوییچ های دسترسی می باشند که عمدتا امکانات پیشرفته ای در ادغام، مجازی سازی، امنیت و مدیریت شبکه ارایه می کنند.

در مورد سوئیچ های لایه دسترسی دقت کنید نیازی به سرعت زیاد ندارند، زیرا به شکل فیزیکی توسط آپلینک های موجود در لایه توزیع محدود می شوند. پس می توان در لایه دسترسی از سوئیچ های ارزان قیمت با عملکرد پایین تر و از سوئیچ های با عملکرد بالا در لایه های توزیع و هسته که در آن نرخ انتقال تأثیر بیشتری بر عملکرد شبکه دارد، استفاده کرد.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

انواع سوئیچ های Catalyst سیسکو

سوییچ سیسکو سری کاتالیست مخصوص شبکه های سازمانی طراحی شده و زیرمجموعه های مختلفی را شامل می شوند که هر یک خصوصیات خاصی ارائه می دهند.

از جمله سوییچ های لایه Access عبارت هستند از:

  1. Cisco Catalyst 2960-L
  2. سوئیچ Cisco Catalyst 2960-X
  3. سوئیچ Cisco Catalyst 2960-XR
  4. سیسکو C9300
  5. Cisco Catalyst 9400
  6. Cisco Catalyst 4500E
  7. Cisco Catalyst 3850
  8. Cisco Catalyst 3650

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

سوئیچ قابل مدیریت

یک سوئیچ مدیریتی شرایطی را برای configure کردن شبکه آماده می کند که توانایی شناسایی و مدیریت عملکرد ها را دارد، این موضوع در زمان شناسایی مشکلات بسیار حائز اهمیت است، زمانی که شما ترافیک multi-cast در شبکه خود دارید و خرابی برای شما هزینه گزافی را به دنبال خواهد داشت، استفاده از سوئیچ های مدیریتی ترجیح داده می شود. در عین حال، سوئیچ های غیر مدیریتی یک راه حل مقرون به صرفه می باشند که این ویژگی ها را ارئه نمی دهد و فقط کافی است آن ها را به پریز برق وصل کنید تا روشن شود و شروع به فعالیت کند.

توجه داشته باشید که بسیارمهم بوده که سوئیچ شبکه را متناسب با برنامه های مهم اش انتخاب کنیم، مثلا در یک محیط صنعتی ناهمگام، سوئیچ های صنعتی اترنت به علت اعتمادی که برای شبکه در سخت ترین شرایط جوی آماده می کنند تضمین بالاتری برای شبکه ایجاد می کنند.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

خصوصیات سوئیچ های مدیریتی

  • دارای ویژگی QoS که موجب می شود سوئیچ پهنای باند زیر مجموعه های داده را اولویت قرار دهد و اجازه می دهد پهنای باند بیشتری به شبکه اختصاص داده شود و اطمینان حاصل شود که IP داده بدون اشکال وارد شود و داده سنسور را با کمک حداقل پهنای باند بدون وقفه به دست اورند.
  • از ویژگی SNMP (پروتکل مدیریت آسان شبکه) از طریق agent های جاسازی شده پشتیبانی می کند
  • این سوئیچ ها به عنوان یک گروه قادر هستند مدیریت شوند.
  • دارای یک پروتکل اضافی مثل RSTP که یک مسیر کابلی جایگزین را ارائه می دهد و از موقعیت های LOOP که بیشتر عامل اشکال در عملکرد شبکه می باشند، جلوگیری می کند.
  • دارای ویژگی VLAN و LACP که منجر به آماده شدن یک شبکه قابل اعتماد با سرعت بالا می شود.
  • در صورت نیاز می توان پیکر بندی سوئیچ مدیریتی را عوض کرد و آن قسمت از شبکه خود را که می خواهید، بر اساس نیاز های مشخص شده شبکه خود تغییر دهید.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

کاربرد و محل استفاده

سوئیچ های مدیریتی برای کاربرانی مورد استفاده که زمان پاسخ دهی آن ها باید میلی ثانیه باشد. علی الخصوص برای سازمان هایی که باید شبکه هایشان را از راه دور و محافظانه مدیریت و عیب یابی کنند، که به مدیران شبکه اجازه می دهد به یک عملکرد شبکه بهینه و قابل اعتماد دست پیدا کنند. سوئیچ های مدیریتی باید در هر شبکه یا بخشی از شبکه که ترافیک باید نظارت و کنترل شود، به کار بروند. سوئیچ های مدیریتی شبکه اجازه کنترل کامل داده، پهنای باند و ترافیک را می دهد.

سوئیچ غیر قابل مدیریت

سوئیچ های غیر مدیریتی از جمله سوئیچ های می باشند که نیاز به پیکر بندی ندارند و بعد از وصل و روشن شدن، شروع به فعالیت می کنند. این سوئیچ ها ویژگی پیکر بندی و مدیریت و نظارت از راه دور را ندارند در صورتی که چه خیلی از آن ها قادر هستند به شکل محلی نظارت شوند و از طریق شاخص های LED و سوئیچ های DIP پیکر بندی شوند.

سوئیچ های غیر مدیریتی هزینه کمتری دارند و در شبکه های کوچک یا در گروه های کاری موقت که به شبکه های بزرگتر وصل می شوند، بکار می روند. سوئیچ های غیر مدیریتی ابزار هایی می باشند که نیاز به پیکر بندی ندارند و زمانی که به پریز برق وصل کنید فعال می شوند و به تنظیمات پیچیده نیازی ندارند.

این سوئیچ ها به ابزارهای اترنتی اجازه می دهند که با یکدیگر در تعامل باشند (مثل PC یا پرینتر شبکه) و شرایطی آماده می کند که اتصال به شبکه و رد و بدل کردن اطلاعات به محلی که لازم است، مقدور شود. آن ها دارای پیکر بندی ثابت می باشند و اجازه تغییر به این پیکر بندی را نمی دهند، در نتیجه، هیچ نیازی به اولویت دهی بسته ها (PACKET) نیست. آن ها قادر هستند بر روی دسک تاپ یا در رک جایگذاری شوند و برای اتصال های سوئیچینگ ارزان تر می باشند.

یکی از بزرگترین مانع ها در محیط صنعتی این بوده که آن ها (سوئیچ های غیر مدیریتی ) از IGMP پشتیبانی نمی کنند و با ترافیک Multi-cast به همان گونه برخورد می کنند که با ترافیک broadcast برخورد می کنند، که می تواند در شرایطی که شبکه کنترل نمی شود منجر به شکست شود و به طوفان broadcast ختم شود. این ویژگی در سوئیچ های صنعتی حائز اهمیت است، به علت اینکه پروتکل اترنت / IP بستگی به ترافیک Multicast دارد.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

چه زمانی و در چه مکانی از سوئیچ های غیر مدیریتی استفاده کنیم ؟

سوئیچ های غیر مدیریتی عموما برای متصل کردن edge device ها (ابزار هایی مثل روتر، سوئیچ روتر … ) در شبکه، یا در یک شبکه کوچک stand-alone که تنها دارای چند اجزا است، استفاده می شود. این سوئیچ ها برای هر کار تحت شبکه ای، که هدف اش آسان تر شدن نصب اکسس پوینت های بی سیم یا دوربین ها نظارتی تحت IP، مناسب می باشند.

آن ها همینطور برای کاربرد خانگی، SOHO، کسب و کارهای کوچک و اضافه کردن یک گروه کاری موقت به شبکه بزرگتر، قابل استفاده می باشند. چرا سوئیچ سیسکو 

آیا می توان یک سوئیچ مدیریتی را به عنوان یک سوئیچ غیر مدیریتی پیکر بندی کرد؟

می توان یک سوئیچ مدیریتی را به گونه ای پیکر بندی کرد که به عنوان سوئیچ غیر مدیریتی بتوان از آن استفاده کرد. برای این کار می توانید با فعال کردن سوئیچ مدیریتی در حالت open mode، بدون اینکه هیچ تنظیماتی انجام دهید، به این معنی بوده که ابزار تنظیمات vlan اش به شکل پیش تصور باقی می ماند و همه پورت ها عضوی از پیش تصور vlanمی باشند سوئیچ مدیریتی را به غیر مدیریتی تبدیل کنید.

از جمله مزایای خریدن یک سوئیچ مدیریتی این بوده که در صورتی که شما بخواهید بعدا پیکر بندی را تغییر دهید، این کار شدنی بوده و آن بخش از شبکه را که می خواهید تغییر پیدا کند با vlanning می توانید تغییرات را انجام دهید و از شبکه ای که نیاز دارید بهره مند شوید. چرا سوئیچ سیسکو 

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

سوئیچ های web smart

سوئیچ های web smart که گاهی به آن ها smart یا web managed گفته می شود، یک انتخاب مناسب و فرا گیر برای شبکه های متوسطی که نیاز به مدیریت دارند می باشد. آن ها ویژگی دسترسی به مدیریت سوئیچ، مثل نظارت بر پورت ها، تجمع لینک و VPN را از طریق یک رابط وب ساده توسط یک مرورگر وب جاسازی شده، ارائه می دهند.

ویژگی ای که این سوئیچ ها عموما ندارند توانایی مدیریت SNMP یا CLI می باشد. سوئیچ های web-smart عموما باید به شکل تک به تک مدیریت شوند و نه به شکل گروهی. چرا سوئیچ سیسکو 

در صورتی که چه خصوصیات مدیریتی که در سوئیچ های web- smart می باشند نسبت به سوئیچ های مدیریتی کامل کمتر است، امروزه این سوئیچ ها هوشمند تر می شوند و بیشتر ویژگی هایی که سوئیچ های مدیریتی کامل ارائه می دهند را در اختیار ما می گذارند.

سوئیچ های صنعتی

در محیط های صنعتی، یک نیازی وجود دارد که باید سوئیچ ها نیازی مشخص آماده شوند. سوئیچ های صنعتی علی الخصوص برای اتصالات متفاوت شبکه مثل توزیع انرژی در شعبه های الکتریکی و همینطور نظارت و کنترل عملکرد دوربین های امنیتی به کار می روند. چرا سوئیچ سیسکو 

سوئیچ های اترنت صنعتی اتصال شبکه را میان محیط صنعتی و application های شرکت های کسب و کار آماده می کندو برای استفاده صنعتی ساخته شده اند.سوئیچ های صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند در دماهای بسیار بالا و موقعیت های سخت و در چند موقعیت مکانی از طبقات شرکت گرفته تا کنترل ترافیک دوام بیاورند و قرار بگیرند.

در محیط های سخت، یک ویژگی پر کاربرد سوئیچ های مدیریتی صنعتی این بوده که تنظیمات آن را در حالت VLAN پیکر بندی کنند، این ویژگی شرایطی را آماده می کند که ابزار هایی که در یک دپارتمان کار می کنند به شکل یک گروه در نظر گرفته شوند (منطقی و IT )، ترافیک را میان این گروه ها جداسازی می کنند تا اطلاعات حیاتی بتوانند بدون اینکه تاخیری داشته باشند به محل اختصاصی خود دسترسی پیدا کنند و میزان امنیت شبکه را افزایش می دهد.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

تفاوت سوئیچ با روتر چیست؟

سوئیچ شبکه ابزاری برای ایجاد شبکه های کامپیوتری می باشند و روترها این شبکه ها را به یکدیگر متصل می کنند. باید توجه داشت که این دو دستگاه مشابه یکدیگر به نظر می رسند و عملکردهای مشابه ای هم دارند؛ اما در عین حال، هر یک دارای قابلیت ها و عملکردهای مجزایی برای اجرا در یک شبکه می باشند.

تفاوت هاب و سوئیچ شبکه چیست؟

در نگاه اول شاید همه این دستگاه های متصل کننده Node یا گره به هم، شبیه هم باشند اما بسته به محل قرارگیری و استفاده ما از آنها، متفاوت می باشند حتی تکنولوژی آن ها هم با هم فرق دارد.

تفاوت مهم هاب با سوئیچ شبکه و روتر این بوده که هاب برخلاف سوئیچ و روتر، نمی داند که چه دستگاهی درخواست اطلاعات را داده است مثلا هر پورت هاب که اطلاعاتی دریافت می کند، آن را به همه پورت هایش می فرستد و گیرنده و مقصد، آن را کمک می گیرد ولی در سوئیچ، اطلاعات ارسالی از پورت مبدا تنها به پورت مقصد فرستاده می شود در نتیجه ترافیک شبکه نسبت به هاب کمتر خواهد بود.

این نکته در شبکه های خانگی و کوچک تاثیر چندانی ندارد اما در ابعاد بزرگتر، کارایی شبکه به شدت کاهش پیدا می کند. همینطور بروز Collision در هاب بسیار شایع بوده ولی سوئیچ در مدیریت پورت های خود بسیار بهتر از هاب عمل می کند و از بروز Collision جلوگیری می کند. چرا سوئیچ سیسکو 

پس کاربرد هاب چیست؟ هاب برای جایگزینی موقت یک سوئیچ خراب و یا توسعه شبکه استفاده می شودو توجه داشته باشید که هاب تنها در شبکه هایی که کارایی اولویت چندانی ندارد مناسب می باشد. سوئیچ ها Full Duplex یا دوطرفه می باشند یعنی قادرند همزمان، اطلاعات را ارسال و دریافت کنند. سوئیچ ها در زمینه مدیریت پهنای باند هم بهتر از هاب می باشند.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

پارامترهایی که باید در زمان خرید به آن ها توجه کنید:

برای خرید سوئیچ مناسب کسب وُ کار و شبکه خود بایستی به خوبی به موارد زیر دقت کنید تا دچار مشکل نشوید. بعد از بررسی ویژگی ها به انواع مدلهای سوئیچ این شرکت اشاره خواهیم کرد. البته در زمان نگارش ویژگی ها نام بعضی از مدل ها برده ایم که ویژگی مذکور را دارا است. چرا سوئیچ سیسکو 

نحوه سوئیچینگ در سوئیچ های سیسکو

همان طور که گفتیم انواع سوئیچ های سیسکو از روش های مختلفی برای کار خود استفاده می کنند. مهم ترین نکته در همه این روش ها شیوه مسیریابی سوئیچ برای ارسال اطلاعات می باشد.

در روش سوئیچ پردازنده، از الگوریتم خاصی برای کشف مسیر و بازنویسی بسته ها استفاده می شود. این روش سرعت کمی داشته و گسترش پذیر نیست. در روش بعدی که در نام آن به سریع بود اشاره شده (Fast Switching)، آدرس اولین بسته که توسط پردازنده مسیریابی شده ذخیره سازی می شود و در ادامه برای ارسال سایر بسته ها از مسیر فوق استفاده می شود.

در روش Cisco Express Forwarding، سوئیچ از جدول ارسال (forwarding tables) برای ارسال اطلاعات کمک می گیرد. مزیت این رویکرد از سایر روش ها این بوده که دیگر بار کاری مضاعف به پردازنده وارد نمی شود و اجازه می دهد پردازنده به کارهای دیگری رسیدگی کند. چرا سوئیچ سیسکو 

سوئیچ fixed یا ثابت

سوئیچ شبکه ثابت رایج ترین و پر طرفدار ترین نوع آن بوده که تعداد پورت های آن ها ثابت می باشد. این دسته از سوئیچ ها به سه نوع مدیریتی، غیر مدیریتی و هوشمند تقسیم می شوند. سوئیچ های ثابت قابل ارتقا نیستند و برای همین قیمت کمتری دارند. چرا سوئیچ سیسکو 

سوئیچ ماژولار

این نوع از سوئیچ های شبکه برخلاف سوئیچ های ثابت که تعداد پورت ثابتی داشتند؛ قابل ارتقا می باشند و قابلیت توسعه و اضافه کردن ماژول را به شما می دهند. همین موضوع موجب شده تا سوئیچ های ماژول گران قیمت تر باشند. انعطاف پذیری در پیکربندی، آن ها را برای استفاده در سازمان ها، دیتاسنترها و انترپرایزها مناسب می کند. چرا سوئیچ سیسکو 

سیسکو با کیس بزرگ این سوئیچ ها فضای کافی برای ارتقا را به کاربران می دهد. همینطور بیشتر آن ها قابلیت استفاده به عنوان روتر را هم دارند.

سوئیچ Stackable

در صورتی که به دنبال چیزی ترکیبی از دو سوئیچ فوق هستید، می توانید Stackable ها را انتخاب کنید. به این صورت که بعضی از مدل های سوئیچ ثابت یا fixed را می توان با سوئیچ های دیگر سیسکوی هم مدل شات ترکیب بشوند. شما می توانید از این سوئیچ ها به شکل مستقل کمک بگیرید یا به وسیله کابل آن ها را به هم متصل کنید. چرا سوئیچ سیسکو 

پشتیبانی کردن سوئیچ از PoE

کلمه PoE مخفف عبارت Power over Ethernet بوده و سوئیچ PoE بر اساس تکنولوژی PoE کار می کنند. در حقیقت، در این نوع سوئیچ می توانید با کابل شبکه، برق دستگاه ها را تأمین کنید. در عین حال هم می توان به دستگاه های دیگری که به سوئیچ متصل می باشند برق رسانی کند.

بیشتر سوئیچ ها قابلیت پشتیبانی از این تکنولوژی را دارا می باشند، اما باید دید از هر دو استاندارد PoE و PoE+ پشتیبانی می کند یا خیر.

PoE و PoE+دو استاندارد مهم در انواع سوئیچ های سیسکو می باشد. چرا که با بالا بردن توان خروجی از سوئیچ شما برق اکسس پوینت ها را به خوبی تامین می کند. به علاوه مشکلی در تلفن های آی پی و کنترل دوربین های خود نخواهید داشت. چرا سوئیچ سیسکو 

سوئیچ فیبر نوری

سوئیچ های فیبر نوری در زمانی به کار می روند که در فواصل بسیار طولانی نیاز به اتصال و استفاده از سوئیچ دارید. به این دلیل که در فاصله بیشتر از ۱۰۰ متر، کابل اترنت معمولی نمی تواند جواب گو باشد، بایستی از کابل فیبر نوری کمک بگیرید. پورت های فیبر نوری برای اتصال سوئیچ ها در یک طبقه ساختمان و یا ساختمان هایی با فواصل چند کیلومتر از هم به کار می روند.

سوئیچ های غیر مدیریتی

سوئیچ های غیر مدیریتی قابلیت تنظیم کانفیگ را به کاربر نمی دهد و به محض روشن شدن شروع به کار می کنند. این سوئیچ ها مقرون به صرفه بوده و برای شبکه های کوچک کاملا مناسب بوده و می تواند به خوبی از عهده کارهای مهم و مهم بر بیاید. چرا سوئیچ سیسکو 

این سوئیچ ها تنها دو لایه اتصال به شما میدهند و نمی توان آن ها را مدیریت یا تنظیمات آن را تغییر داد. با این حال بهترین نوع سوئیچ سیسکو برای شرکت های کوچک می باشند. چرا که نصب آن اسان بوده و برق کمی مصرف می کند. چرا سوئیچ سیسکو 

از دیگر امکانات آن می توان به PoE یا همان رساندن برق از روی شبکه اترنت و یا اولویت بندی ترافیک به سیستم های مختلف به وسیله تنظیمات Qos اشاره داشت. همینطور سوئیچ های غیر مدیریتی قادر هستند کابل های متصل را عیب یابی کنند و در صورت مشکل آن را به شما اطلاع دهند.

سوئیچ های مدیریتی

این نوع از سوئیچ های سیسکو بر خلاف مورد قبل به شکل کامل قابلیت تنظیم کانفیگ را به کاربران می دهد. سوئیچ های مدیریتی دارای ویژگی هایی می باشند که موجب می شود در شرکت های بزرگ که شبکه های بزرگ و مهمی دارد مورد استفاده قرار بگیرند. چرا سوئیچ سیسکو 

طبیعی بوده که قیمت آن ها هم بیشتر باشد؛ اما با کمک آن ها شما می توانید برای هر پورت تنظیمات مهم خود را ایجاد کنید و به شکل کامل شبکه خود را کنترل کنید. از دیگر مزایای مدیریتی این سوئیچ ها می توان به انتخاب نحوه انقال اطلاعات روی شبکه اشاره داشت. همینطور به شما این قابلیت را می دهد که دسترسی افراد به اطلاعاتی که داخل شبکه قرار گرفته را به شکل کامل کنترل کنید.

چرا سوئیچ سیسکو بهترین انتخاب پیش روی ماست؟

فروش سوئیچ سیسکو با بهترین قیمت در نت یک

آیا به دنبال یک فروشگاه معتبر و قابل اعتماد برای خرید سوئیچ شبکه هستید؟ پس فروشگاه ما بهترین انتخاب برای شماست! در فروشگاه ما، مجموعه ای گسترده از سوئیچ های شبکه با کیفیت و قیمت مناسب را برای شما آماده کرده ایم. با توجه به تجربه و تخصص ما در این زمینه، اطمینان حاصل کنید که ما بهترین برندها و مدل های سوئیچ های شبکه را برای شما ارائه می دهیم.

ما در فروشگاه خود تنوع بسیاری از سوئیچ های شبکه را ارائه می دهیم، از جمله سوئیچ های مدیریتی، سوئیچ های PoE، سوئیچ های Gigabit و بسیاری دیگر. هر کدام از این سوئیچ ها دارای ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی می باشند که قادر هستند نیازهای شما را برطرف کنند. چرا سوئیچ سیسکو 

با همکاری با برندهای معتبری مثل Cisco، HP، Dell، TP-Link و بسیاری دیگر، ما محصولات با کیفیت و قابل اعتمادی را برای شما آماده می کنیم. همینطور، ما متعهد به ارائه خدمات پس از فروش حرفه ای و دلسوز به مشتریان خود هستیم. چرا سوئیچ سیسکو 

با مراجعه به فروشگاه ما، شما می توانید به آسانی و با اطمینان خرید کنید. ما اطمینان داریم که محصولات ما با کیفیت بالا، امکانات منحصر به فرد و قیمت مناسب شما را رضایت خواهند داد. پس از چه میانبری کمک بگیرید و این فرصت را از دست ندهید! به فروشگاه ما بروید و سوئیچ شبکه ایده آل خود را انتخاب کنید. اعتماد خود را به ما بسپارید و همیشه بهترین تجربه خرید را دریافت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *