وبلاگ

شرکت راه اندازی ویپ

اتصال ویپ در شبکه تلفنی | نت دیک

نت یک، بزرگ ترین شرکت راه اندازی ویپ در کنار شماست تا بهترین ها را جهت ارائه خدمات نصب و راه اندازی ویپ ارائه کند. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم های ویپ و نصب و راه اندازی آن تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

بهترین شرکت راه اندازی ویپ کجاست؟

نت یک مفتخر است که به عنوان بهترین شرکت راه اندازی ویپ می تواند در کنار شما باشد و با فروش تجهیزات ویپ و نصب آن ها توسط کارشناسان با تجربه رضایت شما را به دست آورد. نت یک، به عنوان یک شرکت راه اندازی ویپ با سابقه ای برتر در این صنعت، آماده ارائه خدمات ویپ با کیفیت و حرفه ای به شما هستیم.

ویپ، یک فناوری نوین در ارتباطات تلفنی است که با کمک اینترنت، امکان برقراری تماس های صوتی و تصویری را فراهم می کند. با کمک این فناوری، شما می توانید با هزینه کمتر، کیفیت بهتر و پوشش گسترده تری از خدمات تلفنی برخوردار شوید.

نت یک با تیمی مجرب و متخصص در زمینه راه اندازی ویپ، آماده ارائه خدمات مشاوره، طراحی، نصب و پیکربندی سیستم های ویپ جهت شرکت ها و سازمان ها می باشد. با توجه به نیازهای شما، ما به شما کمک می کنیم تا سیستم ویپ مناسبی را جهت شرکت خود انتخاب کنید و آن را به صورت حرفه ای و مطمئن راه اندازی کنید.

با کمک سیستم ویپ، شما قادر خواهید بود تا همکاران خود را در سراسر جهان بدون هیچ محدودیتی به راحتی تماس بگیرید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، شما می توانید از امکاناتی مثل پیام رسانی، کنفرانس تلفنی، ارسال فکس و … هم بهره برداری کنید.

با انتخاب ما جهت راه اندازی ویپ در شرکت خود، شما می توانید به طور قابل توجهی هزینه های تلفنی خود را کاهش دهید و در عین حال کیفیت و سرعت خدمات تلفنی خود را بهبود بخشید. همینطور، با انتخاب ما جهت راه اندازی ویپ، شما از خدمات پشتیبانی و نگهداری ما در طول زمان بهره مند خواهید شد.

با ما تماس بگیرید و نیازهای خود را در زمینه راه اندازی ویپ با ما در میان بگذارید. ما با ارائه راهکارهای مناسب و با کیفیت، به شما کمک می کنیم تا از فواید ویپ بهره برداری کنید و در مسیر رشد و توسعه شرکت خود قدم بردارید.

 

سیستم ویپ چیست؟

یک سیستم تلفنی که ارتباط با مشتری را جهت شرکت ها بسیار راحت و خاص می کند. می توانید به راحتی از رایانه شخصی یا گوشی خود یا کارمندانی که بیرون از شرکت هستند از طریق اتصال به اینترنت در هر مکان و هر زمانی که بخواهید از طریق سیستم ویپ با مشتریهای خود تماس بگیرید.

ویپ فناوری است که صدای شما را به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند و به شما این امکان را می دهد که از طریق تلفن شخصی یا تلفن هایی مخصوص یا حتی رایانه و… تماس خود را برقرار کنید.

راه اندازی ویپ با کمک فناوری ها و روش های مختلف صورت می گیرد تا ارتباطات صوتی از طریق اینترنت یعنی شبکه های محلی یا گسترده برقرار شود. ویپ دارای ویژگی های مختلفی از جمله ضبط تماس برقرار شده، ایجاد شناسه تماس گیرنده به صورت سفارشی یا پست صوتی به ایمیل می باشد.

همینطور جهت سازمان ها راهی مفید جهت یکسان سازی ارتباطات می باشد. در ادامه این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده بهترین و پرسرعت ترین هاست پایتون ایران ) بیشتر در مورد این تکنولوژی صحبت می کنیم. راه اندازی ویپ

ویپ چگونه کار می کند؟

همان طور که در ابتدای مقاله هم ذکر شد، ویپ سیگنال های صوتی را به داده های دیجیتال تبدیل کرده و آن ها را از طریق اینترنت، منتقل می کند. اکنون و جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان، به جزئیات بیشتری در ارتباط با این فناوری سودمند خواهیم پرداخت. راه اندازی ویپ

پروتکل SIP و SIP Trunking

تکنولوژی ویپ بر اساس پروتکل های مختلفی کار می کند که SIP را می توان مهم ترین آن ها دانست. SIP مخفف عبارت “Session Initiation Protocol” بوده و یک پروتکل ارتباطی جهت برقراری تماس های ویپ و سایر جلسات متنی و چند رسانه ای فوری مثل تماس های صوتی و تصویری آنلاین می باشد.

سیستم تلفنی ویپ چگونه کار می کند؟

بیایید به سراغ این مطلب برویم که تماس بین دو سیستم استفاده کننده از این تکنولوژی چگونه برقرار می شود. این نوع از تماس ها، مشابه تماس های برقرار شده به وسیله تلفن های معمولی به نظر می رسد. با این حال، دو تفاوت اصلی در این زمینه وجود دارند.

دستگاهی که شما استفاده می کنید متفاوت می باشد. پس، جهت شماره گیری، نیاز به یک تلفن IP یا سافت فون دارید. بسیاری از تماس های ویپ به ویپ در صورتی که هر دو طرف از همان برنامه استفاده کنند، به شماره تلفن نیاز ندارند. آن ها فقط باید بر روی پروفایل شخصی که می خواهند با او تماس بگیرند، کلیک و گزینه “تماس” را انتخاب کنند. نمونه بارز این ارتباط تماس های رایگان در اسکایپ می باشد.

اقدامات شما چگونه توسط اجزای مختلف ویپ منتقل می شود. در نحوه برقراری تماس، شما شماره گیری می کنید، یا در بعضی موارد، بر روی پروفایل شخصی که در برنامه قصد تماس با او را دارید، کلیک و گزینه تماس را انتخاب می کنید. در این حالت، SIP تلاش می کند تا ارتباط با دستگاه ویپ فرد مورد نظر را برقرار کند.

در اغلب موارد، SIP یک اتصال با سرور ارائه دهنده ویپ شما ایجاد می کند، سپس سرور تماس را به دستگاه شخص مورد نظر، متصل می کند. به این ترتیب شخص دریافت کننده، به تماس شما پاسخ می دهد و SIP با موفقیت ارتباط را برقرار می کند. شما و مخاطبتان با هم مشغول به صحبت می شوید.

صدای شما به بسته های کوچک داده تقسیم می شود. سپس، از طریق TCP یا UDP و تحت محافظت RTP به مقصد می رسد. زمانی که بسته های صوتی داده به مقصد رسیدند، دوباره مونتاژ می شوند. شما با یکدیگر خداحافظی می کنید و دکمه خاتمه تماس را می زنید. SIP اتصال را متوقف می کند.

تماس های ویپ به PSTN

چیزی که باعث می شود تا سیستم تلفنی ویپ با اکثریت کسب و کار ها سازگار باشد، این است که این تکنولوژی توانایی تماس با سیستم های تلفنی معمولی یا PSTN را دارد. داشتن این ویژگی جهت سیستم های مخابراتی ضروری می باشد. چرا که هنوز هم اکثر مخاطبین و مشتریان از سیستم های سنتی تلفن استفاده می کنند.

Gateway های ویپ در این قسمت وارد ماجرا می شوند. Gateway ها جزئی از تکنولوژی SIP هستند که اجازه می دهند تا صدایتان به فرمت صوتی مناسب با دستگاه مورد استفاده تبدیل شود. به طور خلاصه، صدای دیجیتال را به صدای آنالوگ و صدای آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می کند.

چگونه این کار انجام می شود؟ اگر از دستگاهی مثل تلفن IP رومیزی استفاده کنید که از تکنولوژی ویپ پشتیبانی می کند، صدای شما به صورت دیجیتال در بستر اینترنت سفر می کند تا زمانی که به Gateway برسد. راه اندازی ویپ

در آنجا، صدا به یک نمونه صوتی چندگانه (multiplexed voice sample) تبدیل می شود، که فرمت مورد استفاده در تلفن های متصل به شبکه PSTN می باشد. در بازگشت صدای فردی که با او تماس گرفته اید، پس از عبور از Gateway به فرمت دیجیتال تبدیل شده و به گوشی تلفن ویپ شما می رسد.

مزیت استفاده از تلفن ویپ

از نقطه نظرهای متفاوتی می توان به بررسی مزایای این تکنولوژی پرداخت که بالطبع کاهش هزینه های جاری، از جمله جذاب ترین ویژگی های این تکنولوژی است که بعضی از دلایل این امر عبارت هستند از:

تماس کاربران خارج از سازمان به صورت رایگان به هر نقطه از دنیا

کاربران این سیستم از طریق اینترنت قادر به تماس با سازمان مورد نظر خود می باشند. این ویژگی جهت کارمندانی که خارج از محیط دفتر هستند، علاوه بر کسر هزینه ها موجب تسهیل تماس های تلفنی هم می شود.

 کنفرانس های صوتی و تصویری

سازمان هایی که جهت انجام امور خود از برقراری کنفرانس ها در بستر ویپ استفاده می نمایند، از هزینه های برقراری ارتباطات تلفنی با توجه به مسافت های کاربران (حتی در ابعاد بین المللی) جلوگیری می کنند.

بی نیازی از سیم کشی مجزا

این تکنولوژی از بستر شبکه جهت ارتباطات تلفنی استفاده می کند که هزینه ی کابل کشی مجزا را از میان می برد. هم چنین در صورت جابجایی محل کاربر، دیگر دردسر سیم کشی به مکان جدید وجود نخواهد داشت. راه اندازی ویپ

ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر شخصی

همان طور که می دانید امروزه استفاده از نرم افزارهای تلفنی (SoftPhone) در سازمان ها و حتی سیستم های خانگی به صورت روزافزون در حال گسترش است. استفاده از این نرم افزارها جایگزینی جهت IP-Phone به شمار می رود که تنها نیاز به Handset دارد. لذا بدین صورت می توانید از هزینه های موجود بکاهید.

مدیریت متمرکز و آسان

مراکز تلفن مبتنی بر ویپ محیطی را تحت شبکه در اختیار کاربر قرار می دهند که از طریق آن می تواند تنظیمات را تغییر داده، کاربر اضافه کرده و یا گزارش گیری نماید. همینطور از دیگر مزیت های ویپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترکیب کارکردهای صدا و دیتا
  • کاهش هزینه های مربوط به پشتیبانی و نگه داری به دلیل ادغام شبکه دیتا و شبکه تلفنی
  • امکان ترکیب کردن محصولات تولید کنندگان مختلف (به دلیل استفاده از استاندارها جهانی و عدم وابستگی به روش های پیاده سازی)
  • پویایی و پیشرفت روز افزون شبکه های ویپ
  • قابليت برنامه نويسی راحت تر و توسعه و در نتیجه یکپارچگی با سیستم های مختلف
  • پشتیبانی از كليه امكانات مخابراتی كنونی و حتی ارايه خدمات جديد، با هزينه ی بسيار پايين و سهولت اجرايی بالا

گسترش آسان

گسترش و افزودن کاربر در این سیستم ها به سادگی انجام پذیر است و برخلاف سیستم های پیشین نیاز به سیم کشی مجدد جهت هر کاربر وجود ندارد.

امکانات ویپ

امکان ارائه شماره تلفن های داخلی به تعداد بالا

با توجه به ظرفیت سیستم تلفنی که راه اندازی شده است، می توانید تعداد مختلف داخلی ها را داشته باشید. راه اندازی ویپ

امکان دریافت پیام صوتی (Voicemail)

با کمک این سرویس، در صورت عدم امکان پاسخگویی کاربر، می توان جهت او پیام گذاشت. کاربر در زمان دلخواه قادر به شنیدن این پیام بوده و امکان ارسال پیام به ایمیل وی هم امکان پذیر خواهد بود.

تلفن های نرم افزاری (SoftPhone)

با نصب تلفن های نرم افزاری امکان دسترسی به داخلی های کاربران از طریق کامپیوتر فراهم است. با کمک این ویژگی کاربرانی که خارج از محیط سازمان هستند، امکان ارتباط با سازمان را همچنان خواهند داشت. همینطور این امکان وجود دارد که از لپ تاپ یا موبایل به عنوان وسیله ارتباطی استفاده کرد.

ضبط مکالمات

این امکان وجود دارد که همه مکالماتی که در بستر ویپ در سیستم شما صورت می گیرد، ضبط شده و در سیستم شما ذخیره گردند.

فکس یا Fax to Email

با کمک این ویژگی، قابلیت ارسال فکس های دریافتی به ایمیل وجود خواهد داشت. بدین صورت خدمت بزرگی به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف کاغذ خواهد شد. از طرف دیگر ذخیره شدن اسنادی از این قبیل در ایمیل، دسترس پذیری آن ها را بالا می برد.

صف انتظار

با کمک این ویژگی، در صورت اشغال بودن خط شما، تماس های مخاطبان شما از دست نرفته بلکه در صف قرار داده می شوند تا به زمان آزاد شدن شماره شما، تماس برقرار شود. راه اندازی ویپ

VoiceMail to Fax

همانطور که قبلا هم اشاره شده، این امکان هم یکی دیگر از قابلیت هایی است که تکنولوژی ویپ در اختیار می گذارد که البته ملزم به وجود امکانات شبکه ای جهت فرستادن پیام های صوتی به ایمیل است.

Interactive Voice Response راه اندازی ویپ

این ویژگی (IVR) با تماس کاربران منوی صوتی را فراهم می کند تا جهت اتصال به بخش مورد نظر شماره همان بخش را طبق پیامی که پخش می شود وارد کند. جهت مثال در زمان تماس با سازمانی که دارای بخش هایی از قبیل فروش، پشتیبانی، مالی و… است، ابتدا پیامی جهت مخاطب پخش می شود که جهت ارتباط با هر بخش شماره ای اعلام می شود. سپس کاربر با انتخاب شماره ها به بخش مورد نظرش هدایت می شود.

گزارش گیری

این امکان وجود دارد که همه تماس های کاربران به صورت گزارش در این سیستم ذخیره شود که در نظارت بر تماس ها و ارائه گزارش هایی که بیانگر نحوه پاسخگویی و تعداد تماس هاست، مفید است.

تنظیم ساعات اداری

این ویژگی هم یکی از موارد کاربردی در پیاده سازی سیستم های تلفنی سازمان ها به شمار می رود که در سیستم های مبتنی بر ویپ به راحتی قابل انجام خواهد بود.

راه اندازی ویپ

اکنون که از ماهیت این فناوری آگاه شدید می توانیم به موضوع راه اندازی ویپ بپردازیم. راه اندازی ویپ

قبل از شروع راه اندازی کانکشن شبکه و اینترنت خود را آزمایش کنید

شاید نگران بیش از حد ویپ از پهنای باند خود باشید. اما یک قانون کلی در مورد خطوط موجود است که تنها اجازه بارگیری و بارگذاری 100 کیلو بایت بر ثانیه جهت هر خط را می دهد.

از طرفی دیگر، اکنون بیشتر ارائه دهندگان خدمات مرکز تماس اینترنتی با پلن هایی با سرعت مگابایت بر ثانیه ارائه می دهند. پس اتصال فعلی شما جهت راه اندازی ویپ بسیار سریع می باشد. شاید تنها نگرانی بابت بعضی از اتصالات خانگی باشد که سرعت بارگذاری کندتری دارند.

علاوه بر سرعت، مواردی که کیفیت تماس ویپ را تحت تاثیر قرار می دهند اغلب مربوط به بی ثباتی اتصال هستند. نامنظمی و عدم ثبات سیگنال های الکترونیکی و مسدود شدن اطلاعات در حال انتقال دو معیار مهم هستند که باید قبل از راه اندازی ویپ بررسی شوند. اتصال به اینترنت به وسیله فیبر یا کابل ترجیح داده می شود. امواج الکترومغناطیسی و سایر گزینه ها بیش از حد ناپایدار هستند.

نکات دیگری که باید قبل از راه اندازی ویپ در نظر بگیرید

سخت افزار نامناسب هم می تواند باعث بروز اختلالاتی جهت شبکه شما شود. اگر روتر یا شبکه قادر به کنترل بیشترین میزان ترافیک نباشد، امکان دارد صدای ناصاف و ضعیفی را تجربه کنید. همینطور، این نقیصه امکان دارد باعث اختلالاتی مثل قطع و وصل شدن نامنظم تماس ها شود. وای فای در بیشتر موارد خوب است، اما اتصال سیمی به شبکه همیشه گزینه بهتری می باشد.

پیش از راه اندازی ویپ حتما از تست سرعت ویپ جهت آزمایش تنش در شبکه و شناسایی اختلالات احتمالی استفاده کنید. نتایج می توانند به شما ایده مناسبی جهت تشخیص مناسب بودن کانکشن مورد استفاده در مرحله نصب نرم افزار دهند.

اگر از روتری حرفه ای استفاده کنید می توانید از ویژگی های آن جهت اولویت بندی دسترسی ها، اهمیت داده ها و سیگنال ها استفاده کنید. به این ترتیب، از به وجود آمدن تاخیر در انتقال صدا و قطع و وصل شدن نامنظم آن جلوگیری می کنید.

سخت افزار مناسبی جهت راه اندازی سیستم تلفن ویپ خود انتخاب کنید

اگر از قبل شرکت ارائه دهنده ویپ را انتخاب کرده اید، مرحله بعدی راه اندازی ویپ، سرمایه گذاری بر روی سخت افزار مناسب می باشد. از آنجا که این فناوری در چند سال گذشته جهت مشاغل مختلف استاندارد شده است گزینه های پیشرفته زیادی پیش روی شما وجود خواهد داشت.

اگر می خواهید تماس های تلفنی شما عالی به نظر برسد باید روی یک تلفن رومیزی رده بالای ویپ مثل لنایزر ZT650 سرمایه گذاری کنید. در صورتی که تنها نیاز شما جهت برقراری و دریافت تماس تلفنی باشد گزینه های کم هزینه تری جهت تلفن های رومیزی وجود دارد. شما جهت راه اندازی سیستم تلفن ویپ خود گزینه های زیادی پیش روی خود دارید.

هدست های ویپ هم مکمل های مناسبی جهت کسب و کار شما هستند. پشتیبان های شرکت شما هم می توانند به اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشند، با همکاران خود صحبت کنند و یا یادداشتی به CRM خود اضافه کنند. راه اندازی ویپ

اگر می خواهید تلفن های رومیزی قدیمی خود را نگه دارید، از مبدل ویپ استفاده کنید

اگر می خواهید تجهیزات تلفن اداری موجود را نگه دارید، باز هم می توانید از ویپ استفاده کنید. با کمک مبدل تلفن آنالوگ می توانید به ویپ سوئیچ کنید و همه تلفن های آنالوگ خود را حفظ کنید. مبدل ویپ تلفن ها و شبکه شما را مرتبط می کند و سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال تغییر می دهد.

از آن جایی که هیچ تغییر در تجهیزات خود نمی دهید، همه کارمندان از نحوه کار با تلفن آگاهی خواهند داشت. پس نیازی به آموزش کارمندان خود نخواهید داشت.

با کمک نرم افزار های شبیه ساز تلفن هزینه های راه اندازی سیستم تلفن ویپ را به حداقل برسانید

روش دیگر جهت پایین آوردن هزینه های شما این است که به جای تلفن رومیزی از یک برنامه تلفن جهت تجارت خود استفاده کنید. این برنامه ها با نام سافت فون هم شناخته می شوند. می توانید نرم افزار های شبیه ساز تلفن را در رایانه یا تلفن هوشمند خود بارگیری کنید.

از آنجا که ویپ از اینترنت استفاده می کند، شما به سخت افزار اختصاصی نیاز ندارید. به این ترتیب می توانید از بعضی مراحل نصب تلفن جهت دفتر کار خود اجتناب کنید.

یک سافت فون، نرم افزار کامپیوتری یا اپلیکیشن تلفن همراه می باشد. این نرم افزار به شما امکان می دهد تا تماس تلفنی برقرار کنید. در واقع، مثل یک تلفن عادی جهت رسیدگی به تماس های تلفنی عمل می کند. با راه اندازی ویپ می توانید به وسیله شبکه های تلفنی مختلف تماس برقرار کنید.

با کمک نرم افزار سیموتل جهت دسکتاپ، همه آنچه جهت مدیریت موفق تماس ها نیاز دارید، تنها هدست های با کیفیت می باشد. گر از لپ تاپ خود استفاده می کنید از قبل میکروفون و بلندگو مناسب جهت تماس های تلفنی را آماده دارید. اپلیکیشن سیموتل هم جهت هر دستگاه Android یا iOS در دسترس است تا تیم شما بتواند از طریق تلفن های همراه خود تماس های تجاری را مدیریت کند.

جهت راه اندازی سیستم تلفن ویپ خود یک ارائه دهنده ویپ با ویژگی های مناسب پیدا کنید

سوئیچ به ویپ تنها به معنی جایگزین کردن تلفن ثابت خود نیست. این فرصتی است که ارتباطات تجاری خود را بدون هزینه اضافی به قرن 21 انتقال دهید.

به دلیل خطاهای ارتباطی داخلی، بسیاری از شرکت ها مشتریان خود را از دست می دهند. یک خدمات دهنده مناسب ویپ به شما کمک می کند تا با این اختلال مواجه نشوید. اینگونه، شرکت شما ویژگی های لازم جهت ایجاد ارتباطات کارآمد درون دفتری را بدست می آورد.

شما می توانید با راه اندازی ویپ نه تنها از خدمات تلفنی استفاده کنید بلکه با انجام هماهنگ سازی می توانید به CRM، قابلیت تجزیه و تحلیل تماس ها و ارتباطات یکپارچه هم دسترسی خواهید داشت. پس قبل از اینکه انتخاب خود را انجام دهید، مطمئن شوید که ارائه دهنده از ویژگی های متناسب با نیاز های تجاری شما برخوردار می باشد.

ویژگی های نرم افزار تلفن ویپ

در ادامه بعضی از ویژگی هایی که با نصب نرم افزار سیموتل دریافت می کنید ذکر شده است: راه اندازی ویپ

  • ارسال پیام صوتی از طریق پیامک: کارآیی پاسخگویی به پیام صوتی با ارسال پیامک بهبود ببخشید.
  • تلفن گویا: از تماس های ورودی با پیام صوتی ضبط شده به صورت حرفه ای و گزینه هایی جهت راهنمایی مشتریان به بخش مناسب استقبال کنید.
  • Call pop: زمان پاسخ دادن به تماس های دریافتی، اطلاعات مربوط به تماس گیرنده ها را به طور خودکار مشاهده کنید.
  • مسیریابی پیشرفته تماس: به کمک این ویژگی، تماس های ورودی را به پشتیبانان هدایت کنید.
  • آنالیز تماس ها: با راه اندازی سیسنتم تلفن ویپ به گزارش های مفصلی که عملکرد نماینده مرکز تماس شما را نشان می دهد، دسترسی پیدا خواهید کرد.
  • CRM یکپارچه: از مشتریان خود پشتیبانی کنید و تیم های فروش خود را به اطلاعات مشتری مجهز کنید.

با راه اندازی ویپ شماره تلفن تجاری دریافت کنید

با توجه به امکانات ارائه دهنده ویپ خود می توانید جهت پلنی که انتخاب می کنید شماره خط اینترنتی داشته باشید.

دریافت شماره تلفن جهت راه اندازی ویپ آسان می باشد. شما به چند روش می توانید جهت کسب و کار خود شماره تلفن دریافت کنید. اگر یک شماره تلفن داشته باشید، می توانید آن را بارگیری کنید. در غیر این صورت می توانید از یک خط تلفن ویپ در دسترس را انتخاب کنید.

انواع مختلف شماره تلفن

همانطور که گفته شد شما می توانید انواع مختلفی از شماره ها را جهت راه اندازی ویپ شرکت خود انتخاب کنید.

  • شماره تلفن های اینترنتی: شماره تلفن محلی جهت مشاغل کوچک و شرکت هایی که محدوده بازار کوچکی دارند مناسب می باشد.
  • فون واژه یا Vanity numbers: این شماره ها ترکیبی از حروف و اعداد را شامل می شوند. استفاده شماره ها، سطح کاری شرکت شما را در حد شرکت های بزرگ بین الملی بالا می برد. شرکت های در ایران مثل هواپیمایی هما (021homa22) از این نوع از تلفن ها استفاده می کنند.
  • شماره تلفن های Toll Free: شماره های Toll-Free سیستمی نوظهور می باشد. در صورت استفاده از این شماره ها، هزینه ای از مشتریان جهت تماس با مراکز پشتیبانی یا فروش شرکت دریافت نخواهد شد.

جهت راه اندازی سیستم تلفن ویپ خود الزامی به دریافت شماره جدید ندارید

شما می توانید شماره تلفن پیشین خود را نگه دارید. انتقال شماره یا Number porting در واقع نحوه انتقال شماره تلفن ها از ارائه دهنده قبلی خدمات شما به شماره جدید می باشد.

ما در همه مراحل راه اندازی ویپ در کنار شما هستیم.

  1. تلفن کسب و کار خود را انتخاب کنید. طرحی متناسب با تجارت خود انتخاب کنید.
  2. فرم درخواست و پذیرش قوانین را پر کنید. همه جزئیات لازم را به ما ارائه دهید تا کارمندان ما بتوانند روند انتقال به شماره جدید را جهت شما انجام دهند.
  3. شماره های موقتی را درخواست کنید. به ما اطلاعات دهید که به موقت نیاز دارید. ما آن را در روز اول آماده خواهیم کرد.

پس از اهمه این روند، تیم ما انتقال شماره را انجام می دهد. ما شما را از وضعیت جابجایی آگاه خواهیم کرد. پس جابجایی به ویپ آسان و بدون دردسر خواهد بود.

سیستم تلفن ویپ خود را راه اندازی کنید

پس از انتخاب ارائه دهنده و سخت افزار وقت آن است که تنظیمات لازم جهت دفتر کار خود انجام دهید. مراحل این کار وابسته به سخت افزار و تعداد کارمندان می باشد. اگر از ارائه دهندگان دیگر استفاده می کنید یا تلفن ها را از شخص ثالثی خریداری کرده اید، این مراحل امکان دارد نیاز به چند مرحله دیگر داشته باشند.

تنظیم تلفن ها و گوشی های رومیزی جهت راه اندازی ویپ

انجام مراحل راه اندازی به مدل خریداری شده و تنظیمات شبکه شما بستگی دارد. با کمک یک سوئیچ استاندارد شبکه، مراحل نصب ساده می باشد. اگر Power over Ethernet (PoE) دارید، سیگنال الکتریکی توسط یک سیم منتقل می شود و شما دیگر نیاز به آدابتور AC نخواهید داشت.

سه مرحله راه اندازی ویپ جهت تلفن های رومیزی یا گوشی های ویپ بدون PoE

  • با کمک کابل CAT5e یا CAT6 تلفن IP را به سوئیچ یا روتر وصل کنید.
  • صبر کنید تا تلفن راه اندازی شود، سپس میزان صدا را بررسی کنید.
  • آدابتور AC را به پریز برق وصل کنید. سپس آن را به پایه تلفن وصل کنید.

اگر روتری دارید که از Power over Ethernet (PoE) پشتیبانی می کند، روند کار کمی متفاوت می باشد. این اقدام حتی باعث سریع تر شدن روند راه اندازی ویپ شما می شود.

اتصال تلفن های رومیزی ویپ به روترهای مجهز به PoE

  • تلفن ها را به وسیله کابل های Ethernet به روتر مجهز به PoE با متصل کنید. کمی صبر کنید تا اتصال برقرار شود.
  • پس از اتصال، تلفن باید روشن شود. تلفن به صورت اتوماتیک با شرکت خدمات رسان ویپ شما ارتباط برقرار می کند.

نحوه تنظیم هدست ها جهت راه اندازی ویپ

همه هدست ها از ویژگی one-touch answer پشتیبانی نمی کنند. جهت استفاده از بهینه شما نیاز به یک هدست مدرن با قابلیت one-touch answer و اتصال آن به کابل های Electronic Hook Switch (EHS) دارید.

هدست و تلفن های بی سیم ویپ با پشتیبانی از کابل EHS

  • آداپتور برق متناوب را به نزدیکترین خروجی برق و دستگاه پایه هدست وصل کنید.
  • کابل EHS را به دستگاه پایه هدست وصل کنید.
  • سر دیگر را به درگاه شبکه هدست و درگاه EHS وصل کنید. جهت راهنمایی های دقیق تر، کتابچه راهنمای EHS را دنبال کنید.
  • هدست را بر روی گوش خود بگذارید و دکمه کنترل تماس را فشار دهید تا اتصال بررسی شود.

استفاده از هدست ها و تلفن های رومیزی دارای جک یا پورت هدفون جهت راه اندازی ویپ

جهت هدست های سیمی که از جک تلفن معمولی استفاده می کنند، روند کار ساده تر می باشد.

  • هدست را بگذارید و دکمه کنترل تماس را فشار دهید تا dial tone بررسی شود.
  • فیش کابل هدفون را با یک کابل اتصال مستقیم به درگاه هدست مشخص شده وصل کنید. بسیاری از مدل ها درگاه هدست را با یک نماد کوچک در سمت چپ مشخص می کنند.
  • جهت تأیید میزان صدا و کیفیت، یک تماس آزمایشی برقرار کنید. اگر میزان صدای هدست کم باشد، امکان دارد به تقویت کننده نیاز داشته باشید.

بعد از راه اندازی تلفن ویپ، خطوط جدید ویپ خود را آزمایش کنید

اگر همه کارها را درست انجام داده باشید و اتصال سریع داشته باشید، دیگر اختلالی نخواهید داشت. مواردی که زمان برقراری تماس باید به آن ها توجه کنید:

  • پایداری اتصال: آیا بعد از راه اندازی ویپ، هیچ یک از تماس ها به طور موقت قطع شده است؟ بعضی از تنظیمات فایروال باعث می شود تماس ها پس از 11 دقیقه به طور کامل قطع شوند. پس ارزش آن را دارد که حداقل 15-30 دقیقه تست را انجام دهید.
  • کیفیت صدا: آیا تماس ها واضح و یکپارچه هستند؟ آیا نشانه از صدای بی کیفیت یا نویز در آن وجود دارد؟
  • تأخیر: آیا بین دریافت صدای گوینده توسط دریافت کننده تأخیر قابل توجهی وجود دارد؟

همینطور وقتی فعالیت های شبکه زیادی در جریان است، باید سعی کنید خطوط خود را آزمایش کنید. ازدحام شبکه می تواند به اختلالات مختلف مخابراتی مثل قطع تماس ها، صدای ضعیف و… منجر می شود.

نکته مهم: اتصال مستقیم به وسیله کابل همیشه بر استفاده از Wi-Fi ارجح می باشد. جهت به حداقل رساندن تأخیر و سایر اختلالات ویپ، به جای اتصال Wi-Fi به سراغ کابل های Ethernet بروید.

کارمندان خود را آموزش دهید تا از ویژگی های راه اندازی سیستم تلفن ویپ بیشترین بهره را ببرید

جهت بسیاری از مشاغل کوچک، تغییر به ویپ به معنی داشتن ویژگی های تلفنی قابل توجه در کسب و کار جهت اولین بار می باشد. این ویژگی های تماس معمولاً در برنامه های تلفنی سنتی وجود ندارد. با کمک سیموتل می توانید تلفن ها را مستقیماً با CRM ادغام کنید، مسیریابی سفارشی انجام دهید، پست های صوتی خود را به صورت ایمیل ارسال کنید، انتقال تماس داشته باشید و تماس ها را در فضای ابری ضبط کنید و موارد دیگر.

شما امکان دارد فکر کنید که این کار لازم نیست. اما توصیه ما این است که این کار بعد از راه اندازی ویپ حتما انجام شود. مدیران زیادی اذعان کرده اند که پذیرش فناوری های جدید در دفتر آن ها بسیار کند می باشد. کارمندان می خواهند از تجهیزات ارتباطی تجاری استفاده کنند. پس آن ها می توانند بر روی خدمات خود به مشتریان متمرکز شوند. در صورت تمایل به راهنمایی شخصی و کمک گرفتن جهت حل هر اختلالی در این رابطه، می توانید با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

راه اندازی ویپ

تماس با بهترین شرکت راه اندازی ویپ

شرکت ما، به عنوان یک شرکت راه اندازی ویپ با سابقه ای برتر در این صنعت، آماده ارائه خدمات ویپ با کیفیت و حرفه ای به شما هستیم.

ویپ، یک فناوری نوین در ارتباطات تلفنی است که با کمک اینترنت، امکان برقراری تماس های صوتی و تصویری را فراهم می کند. با کمک این فناوری، شما می توانید با هزینه کمتر، کیفیت بهتر و پوشش گسترده تری از خدمات تلفنی برخوردار شوید.

شرکت ما با تیمی مجرب و متخصص در زمینه راه اندازی ویپ، آماده ارائه خدمات مشاوره، طراحی، نصب و پیکربندی سیستم های ویپ جهت شرکت ها و سازمان ها می باشد. با توجه به نیازهای شما، ما به شما کمک می کنیم تا سیستم ویپ مناسبی را جهت شرکت خود انتخاب کنید و آن را به صورت حرفه ای و مطمئن راه اندازی کنید.

با کمک سیستم ویپ، شما قادر خواهید بود تا همکاران خود را در سراسر جهان بدون هیچ محدودیتی به راحتی تماس بگیرید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، شما می توانید از امکاناتی مثل پیام رسانی، کنفرانس تلفنی، ارسال فکس و … هم بهره برداری کنید.

با انتخاب ما جهت راه اندازی ویپ در شرکت خود، شما می توانید به طور قابل توجهی هزینه های تلفنی خود را کاهش دهید و در عین حال کیفیت و سرعت خدمات تلفنی خود را بهبود بخشید. همینطور، با انتخاب ما جهت راه اندازی ویپ، شما از خدمات پشتیبانی و نگهداری ما در طول زمان بهره مند خواهید شد.

با ما تماس بگیرید و نیازهای خود را در زمینه راه اندازی ویپ با ما در میان بگذارید. ما با ارائه راهکارهای مناسب و با کیفیت، به شما کمک می کنیم تا از فواید ویپ بهره برداری کنید و در مسیر رشد و توسعه شرکت خود قدم بردارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *