وبلاگ

چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

در این مطلب قصد داریم به چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟ بپردازیم. تلفن ویپ، تحولی عظیم در ارتباطات تلفنی یک سازمان، شرکت و مجموعه را ایجاد کرده که منجر به بهبود ارتباطات مجموعه ها با همدیگر و مشتریانشان شده است. برای خرید تلفن ویپ می توانید با ما در نت یک تماس بگیرید.

وجود اینترنت در هر حوزه این اطمینان را می دهد که سهولت، سرعت، آسودگی در انجام تمامی امور وجود داشته باشد. سیستم VoIP بسیار بهتر از سیستم تلفنی سنتی عمل می کنند. نفوذ اینترنت در تمامی عرصه ها از جامعه گرفته تا شرکت ها و سازمان ها و … سبب شده تا تحول عظیمی در سراسر جهان و زندگی آدمیان پیش بیاید.

چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

خدمات تلفن ویپ

چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

نت یک فروشنده تلفن ویپ و ارائه خدمات نصب ویپ توانسته با بهترین خدمات در کنار مشتریان در سراسر ایران و حتی دنیا باشد. محصولات ویپ و تجهیزات ویپ نت یک همگی اصل هستند و به صورت حرفه ای می توانید از آن ها بهره مند شوید. تنها کافیست برای نصب و خرید تلفن ویپ با ما در نت یک تماس بگیرید.

چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

مراکز تلفنی تحت شبکه به دلیل استفاده از تکنولوژی دیجیتال قابلیت های بی نظیری مانند ارسال پیام خوش آمد گویی ، ایجاد سیستم نظر سنجی از مشتری و …. را در اختیار کاربران قرار می دهد که مجموع همه ی این قابلیت ها باعث افزایش کیفیت سرویس ‎دهی و در نتیجه افزایش رضایت مشتری و درآمد خواهد شد .

 

علت مهاجرت از سیستم سنتی سانترال به سیستم تلفنی ویپ

 با توجه به اینکه بر بستر اینترنت امکان برقراری سیستم تلفن ویپ میسر است و دیگر نیازی به استفاده یا به کار گرفتن سیستم های ارتباطی قدیمی و سیم کشی های طولانی وجود ندارد. این سیستم سبب کاهش هزینه و مشکلات می شود. چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

با این سیستم شما دیگر نیازی به هزینه های کلان ندارید و ارتباطات شما در ارزان ترین حالت ممکن بین نقاط شهری و کشوری بر بستر اینترنت فراهم گردیده و ارتباط برقرار می شود. از دیگر مزایای این سیستم امکان برقراری ارتباط در میان نقاط مختلف یا مسافت بسیار است. چرا که این سیستم با استفاده از اتصال به شبکه Wireless ارتباط تلفنی شما فراهم آورده و دیگر نیازی به سیم کشی به موازات مسافت ندارد.

کاربرد های تلفن ویپ:

  • طراحی و شخصی سازی سامانه تلفن گویا (IVR): سامانه های نظرسنجی، تلفن بانک، رزرو بلیط، اطلاع رسانی، پرداخت و …
  • ارتباط سامانه تلفنی و CRM چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟
  • یکپارچه سازی تمام کانال های ارتباطی
  • توسعه مرکز تماس پرترافیک

چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنت

راه اندازی VoIP خانگی

ممکن است بعضی از کاربران به دنبال سیستم تلفنی بگردند که در خانه راه اندازی شده اما امکان استفاده در خارج از آن را نیز داشته باشد. بهتر است بدانید فناوری ویپ، این امکان را به راحتی فراهم می کند. برای انجام این کار تنها باید ابزارهای مورد نیاز جهت راه اندازی تلفن ویپ را تهیه نموده و سپس از طریق ارتباط اینترنتی تماس های دریافتی خطوط منزل را به هر جایی که مایلید هدایت کنید.

چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنت

مزایای تلفن ویپ

VoIP یک فناوری نوین است و همانطور که انتظار می رود نسبت به سیستم تلفنی آنالوگ مزایای زیادی دارد. سیستم های تلفنی VoIP نسبت به مراکز تلفن سنتی پایدارتر هستند و انعطاف بالاتری دارند. فناوری VoIP همچنین می تواند در مواردی ارزان تر از سیستم تلفن دیجیتال و یا آنالوگ باشد. علیرغم این مزایا، سیستم های ویپ به عنوان یک فناوری نوین به دانش فنی برای طراحی مناسب سیستم احتیاج دارند.

ارزان تر بودن تماس های راه دور از طریق VoIP

در فناوری VoIP تماس های راه دور به شدت ارزان تر از تماس هایی هستند که از طریق مراکز تلفن سنتی برقرار می شود. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد اما به اجمال می توان به ساده تر بودن فناوری VoIP، استفاده بهتر از ظرفیت شبکه و استفاده از یک شبکه برای دیتا و صوت اشاره کرد.

ساده تر بودن شبکه ویپ از روترها و سوئیچ های شبکه برای انتقال صوت استفاده می کند. پیاده سازی این تجهیزات و انجام تنظیمات آن ها به مراتب آسان تر از تنظیمات سوئیچ های مخابراتی است. علاوه بر این شبکه های دیتا نسبت به شبکه های مخابراتی ساده تر هستند.

امکان استفاده از نرم افزار تلفنی

فناوری VoIP برای انتقال مکالمات از همان روش هایی استفاده می کند که بیشتر نرم افزارهای تحت شبکه از آن استفاده می کنند. همچنین در سیستم VoIP یک شبکه برای انتقال دیتا و صوت استفاد می شود که باعث می شود نرم افزارها دسترسی بیشتری و آسان تری به مکالمات داشته باشند. چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

قابلیت ارسال فکس بر روی شبکه در سیستم ویپ

با فناوری VoIP به راحتی می توان از طریق کامپیوتر فاکس ارسال کنید. معمولاً یک نرم افزار ساده این کار را انجام می دهد و لازم نیست کاربران از دستگاه فکس استفاده کنند.

استفاده بهتر از ظرفیت شبکه در VoIP

در مکالمات تلفنی در اکثر موارد یک نفر گوینده است و دیگری شنونده. این به این معنی است که ظرفیت هرکدام از خطوط تلفن تقریبا به مدت 50 درصد موارد مورد استفاده قرار نمی گیرد. فناوری VoIP از این موضوع استفاده می کند تا ظرفیت سیستم را افزایش دهد. در حالیکه در مراکز تلفنی سنتی ظرفیت شبکه هدر می رود.

امنیت بالاتر VoIP چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

یکی از مزایای مهم سیستم ویپ امنیت بالاتر آن نسبت به سیستم های مخابراتی آنالوگ است. در یک سیستم تلفنی آنالوگ معمولا با اتصال یک گوشی آنالوگ می توان به سادگی به شبکه وصل شد. اما در فناوری VoIP کاربران باید شناسایی شوند. همچنین مکالمات را می توان بر روی VPN ارسال کرد که باعث می شود مکالمات رمزگذاری شوند.

مزیت VoIP در گسترش شبکه: در یک سیستم VoIP به سادگی می توان داخلی های بیشتری تعریف کرد. همچنین می توان تعداد خطوط تلفن را با اضافه کردن گیت وی های VoIP به سادگی افزایش داد. اما در سیستم های تلفنی سنتی معمولاً ظرفیت شبکه از قبل مشخص است و افزایش دادن آن آسان نیست.

اتصال دفاتر مختلف و یکی کردن سیستم تلفنی با ویپ

این ویژگی یکی از مزایای مهم VoIP است. در فناوری VoIP تنها کافی است یک ارتباط شبکه ای بین گوشی تلفن و سرور تلفنی وجود داشته باشد. مهم نیست این ارتباط از طریق اینترنت باشد و گوشی در سوی دیگری دنیا باشد و یا اینکه در اتاق سرور قرار گرفته باشد. در هر دو صورت کاربران یک شماره داخلی خواهند داشت و از یک امکانات استفاده می کنند.

سهولت مانیتورینگ سیستم VoIP

سهولت مانیتورینگ تماس ها و ردگیری مکالمات را باید به عنوان یک مزیت مهم VoIP ذکر کرد. در فناوری ویپ به سادگی می توان ریز مکالمات را ذخیره و مشاهده کرد و یا مکالمات را ضبط کرد. این موضوع از سهولت ترکیب کامپیوتر و سیستم VoIP ناشی می شود.

امکانات تلفنی فراوان VoIP

پروتکل SIP که در فناوری VoIP استفاده می شود و در عین سادگی بسیار انعطاف پذیر است. این موضوع باعث شده است تولیدکنندگان محصولات ویپ بتوانند امکانات تلفنی فراوانی را پیاده سازی کنند. امکاناتی مانند انتقال تماس، پارک کردن تماس ها، ارسال به صندوق پستی و غیره در همه سیستم های VoIP وجود دارند. معمولا مراکز تلفنی VoIP چند صد امکان تلفنی را در اختیار کاربران می گذارند.

مزیت VoIP در کنفرانس تلفنی

در فناوری VoIP به سهولت می توان کنفرانس های تلفنی با تعداد زیادی از شرکت کننده ایجاد کرد. این مزیت به دلیل استفاده از فناوری IP است که باعث می شود بتوان به راحتی مکالمات را کپی کرد و به تمام شرکت کنندگان ارسال کرد. چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

مزیت ویپ در ساختار انعطاف پذیر شبکه

ساختار یک شبکه VoIP بسیار ساده و منعطف است. به این ساختار معمولاً ساختار مسطح (Flat Architectre) میگویند. در این ساختار بر عکس تلفن های سنتی لازم نیست تلفن از طریق سوئیچ های مختلف به مقصد متصل شود. بلکه تلفن ها مستقیماً به سرور کنترل کننده تماس (IP PBX) متصل می شوند.

جا به جایی کاربران در فناوری VoIP

اگر تا کنون مجبور شده که جای خود در محل کارتان را تغییر دهید حتما می دانید که جا به جا کردن خط تلفن شما معمولاً بسیار طول می کشد. زیرا در سیستم سنتی باید سیم ها جابه جا شوند. اما در مرکز تلفن VoIP شما فقط کافی است گوشی تلفن خود را جا به جا کنید و به پورت شبکه ای در کنار میزتان وصل کنید. به همین سادگی شماره تلفن شما بدون تغییر به محل جدید انتقال می یابد.

چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

اشتباهات راه اندازی سیستم ویپ

تلفن ویپ و کاهش هزینه های ارتباطی

ویپ در بسیاری از مواقع رایگان است. به عنوان مثال هنگامی که از Skype جهت برقراری ارتباط با یک حساب کاربری Skype دیگر استفاده می کنید در حقیقت از ویپ بهره می گیرید و هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. تنها هزینه ی شما جهت برقراری این ارتباط، هزینه اتصال به شبکه اینترنت خواهد بود .در حقیقت، استفاده از شبکه اینترنت در برقراری ارتباط ویپ، باعث کاهش هزینه های ارتباطی می گردد.

چگونه هزینه هارا با ویپ کاهش دهیم؟:تبدیل ارتباط به همکاری برای همه مشاغل و سازمانها، مردم مهمترین دارایی هستند. چگونگی همکاری آنها، برقراری ارتباط و همکاری، عامل اصلی موفقیت است. به همین دلیل فناوری ای که برای ارتباط با مردم مستقر شده است، باید نحوه عملکرد مشترک را تقویت کند. ارتباطات یکپارچه راهی برای ایجاد یک زیرساخت فناوری که ما را کارآمدتر، تولیدی تر و همکاری تر می کند.

انواع تلفن ویپ

تلفن های کارمندی

این تلفن ها، تلفن هایی هستند که امکانات محدودی دارند. از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. معمولا بیشتر تلفن های یک مجموعه را تلفن های کارمندی تشکیل میدهند. از این رو در انتخاب تلفن های کارمندی تحت شبکه باید به کیفیت و خدمات پس از فروش، دقت لازم را داشت. در زیر چند نمونه از تلفن های IP محبوب کارمندی بازار معرفی میگردد.

انواع تلفن های ویپ و انواع IP Phone

تلفن های تحت شبکه را میتوان بر اساس عملکرد و کارایی به چند دسته تقسیم بندی کرد. در زیر به معرفی آنها پرداخته ایم. ضمنا برای هر نوع تلفن ویپ، چند نمونه محصول آورده شده که با کلیک روی آنها میتوانید به قیمت و جزئیات این محصولات دست رسی پیدا کنید. چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

تلفن های بیسیم IP

تلفن های بیسیم IP و تحت شبکه به منظور در دست رس بودن کابران سیار مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا این تلفن ها از تکنولوژی دکت برای اتصال به پایه بهره میگیرند. هستند تلفن های بیسیم تحت شبکه که طریق Wifi به اکسس پوینت و شبکه متصل می شوند. برای پروژه های مختلف با توجه به جزئیات میتوان محصول مد نظر را انتخاب کرد. به این منظور میتوانید با کارشناسان فروش ما ارتباط بگیرید.

تلفن های تصویری ویپ

تلفن های تصویری تحت شبکه و VoIP به منظور گرفتن ارتباط تصویری در بستر شبکه مورد استفاده قرار میگیرند. این تلفن ها در تحقق یافتن جلسات غیر حضوری و ویدئو کنفرانس بسیار موثر هستند. اغلب مدیران برای کنترل عملکرد کارمندان نیز میتواندد از این تلفن ها بهره ببرند. چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

تلفن های کنفرانسی

تلفن های کنفرانسی سیستم های ویپ برای استفاده در میز جلسات و یا اتاق کنفرانس طراحی شده است. این تلفن ها دارای میکروفن ها قوی و متعدد هستند. همچنین اسپیکر فون های این گوشی ها به شکل حرفه ای با کیفیت بالا و بلندی صدای مناسب طراحی شده است.

تلفن های مدیریتی و اپراتور

این تلفن ها مطمئنا به دلیل عملکردی که از آنها انتظار میرود دارای امکانات بیشتر و ابزار های مدیریتی و کنترلی لازم هستند. در تلفن های مدریتی علاوه بر کارایی، ظاهر تلفن ویپ نیز باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد. در تلفن های اپراتوری تحت شبکه باید ابزار های لازم برای مدریت تماس ها به شکل کامل تامین شود. در زیر چند نمونه از تلفن های مدیریتی پر فروش معرفی میگردد. برای مشاهده لیست کامل این محصولات میتوانید به فروشگاه مراجعه کنید.

نحوه راه اندازی سیستم ویپ

راه اندازی و نصب فناوری پیشرفته ای نظیر VOIP باید توسط متخصصان آن انجام شود. بنابراین پیش از هر گونه اقدام باید از یک حرفه ای در این زمینه کمک گرفته تا از موفقیت پیاده سازی شبکه شرکت یا سازمان خود اطمینان حاصل کنید. چرا که راه اندازی فناوری ویپ بدون داشتن اطلاعات کافی ممکن است مشکلاتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

طی چند سال اخیر و با پیشرفت روز افزون سیستم عامل های متن باز، برنامه های بسیاری نظیر سافت سوئیچ استریک (Asterisk) به وجود آمده اند که منحصرا برای توسعه ارتباط تلفنی از طریق اینترنت یا همان سیستم ویپ طراحی شده اند. سیسکو و لینوکس یکی از شرکت های فعال ارائه خدمات و پشتیبانی از انواع تجهیزات شبکه هستند. از این رو، برای راه اندازی محصولاتشان نرم افزارهای تحت برند خود را نیز به بازار عرضه می کنند. چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

یکی از سیستم های ویپ سیسکو که معمولا برای سازمان ها و شرکت های بزرگ مناسب است، CUCM نام دارد. شما برای راه اندازی این نوع ویپ حتما باید نرم افزار متناسب با آن را روی سرور نصب کنید. با اینکه اکثر روترهای این شرکت امکان راه اندازی ویپ را برای شما فراهم می آورند، اما باز هم به پای استفاده از سافت سوئیچ استریک نمی رسند.

ارتباط تلفن آنالوگ با مرکز تلفن ویپ

چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

تفاوت تلفن ویپ با تلفن سنتی چیست؟

تلفن تحت شبکه و تلفن معمولی با یکدیگر تفاوت اساسی دارند. در ادامه به بعضی از تفاوت های اصلی میان این دو اشاره می کنیم:

  1. قابلیت های پیشرفته: تلفن تحت شبکه قابلیت ها و امکانات پیشرفته زیادی دارد. از جمله تماس تصویری، کنفرانس تلفنی، امکان انتقال داده ها در حین تماس و سایر موارد. در حالی که تلفن معمولی چنین قابلیت هایی ندارد.
  2. امنیت: با توجه به اتصال به اینترنت، تلفن تحت شبکه بایستی به لحاظ امنیتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ در حالی که تلفن معمولی از شبکه تلفنی ایمن و محافظت شده استفاده می کند.
  3. نگهداری: تلفن تحت شبکه نیاز به نگهداری کمتری نسبت به تلفن معمولی دارد؛ زیرا لزومی به تعویض کابل های خطوط تلفنی و دیگر قطعات فیزیکی وجود ندارد.
  4. هزینه: تلفن تحت شبکه معمولاً هزینه برقراری تماس کمتری نسبت به تلفن معمولی دارد؛ به ویژه در صورتی که دو طرف با یکدیگر در شبکه داخلی تماس بگیرند یا به شبکه اینترنتی متصل باشند.
  5. روش ارتباط: تلفن معمولی برای برقراری تماس از شبکه تلفن ثابت و کابل استفاده می کند؛ در حالی که تلفن تحت شبکه از شبکه اینترنت برای برقراری تماس بهره می گیرد.
  6. فناوری: تلفن معمولی از فناوری صوتی آنالوگ استفاده می کند؛ در حالی که تلفن تحت شبکه از فناوری صوتی دیجیتال و پروتکل های شبکه بهره می گیرد.

چرا تلفن های ویپ باید جایگزین تلفن های سنتی شوند؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *