شبکه, وبلاگ

پشتیبانی سیستم های کامپیوتری و پسیو شبکه

شبکه | نت یک

در یک سازمان، واگذاری پشتیبانی سیستم های کامپیوتری به افراد متخصص باعث می شود تا شاهد یک ساختار پایدار در کسب و کار خود باشید و از سوی دیگر، تمرکز شما به سمت امور مهم مدیریتی خواهد رفت. یکی از بخش های بسیار مهم در سازمان ها، بخش سیستم های کامپیوتری است که می توانید با سپردن این بخش به پشتیبانی سیستم های کامپیوتری، بخش اعظمی از مشکلات خود را کم کنید.

بخش پشتیبانی سیستم های کامپیوتری، خدمات مختلفی را به سازمان ها ارائه می دهد که این خدمات به مدیران کمک می کند تا با خیال راحت بخش مهمی از سازمان خود را به دست افراد متخصص سپرده و در قسمت های دیگر سرمایه گذاری کنند.

وظایف پشتیبانی سیستم های کامپیوتری و پسیو شبکه

بخش پشتیبانی سیستم های کامپیوتری وظایف مختلفی دارد که در این قسمت به این وظایف خواهیم پرداخت و پس از معرفی آن ها، نقد و بررسی مربوط به هر قسمت را بررسی می کنیم. لازم به ذکر است که انجام این وظایف توسط تیم پشتیبانی سیستم های کامپیوتری، به بهبود عملکرد این بخش در سازمان شما کمک شایانی می کند.

خدمات پشتیبانی

هنگامی که سازمان شما در بخش سیستم های کامپیوتری خود دچار مشکل می شود و نیاز به یک تیم حرفه ای پشتیبانی دارد، بخش پشتیبانی سیستم های کامپیوتری در کنار مدیران خواهد بود. کارشناسان حرفه ای و خبره این بخش به سرعت اقدام به حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم شما خواهند کرد.

اگر مشکل سازمان شما سخت افزاری باشد، تیم پشتیبانی سیستم های کامپیوتری تلاش می کند تا قطعه را تعمیر کرده یا به سرعت آن را با نمونه بهتری تعویض کند.

در هنگام رخ دادن مشکلات نرم افزاری نیز، تیم پشتیبانی سیستم های کامپیوتری با کمک گرفتن از LOG سیستم ها، به سرعت مشکل را پیدا کرده و برای حل آن تلاش می کنند.

وجود یک تیم پشتیبانی سیستم های کامپیوتری، می تواند سرعت حل مشکلات کامپیوتری را چندین برابر کرده و بروز مشکلات آتی نیز به خوبی جلوگیری کنند.

به وجود آوردن فرآیند

به وجود آوردن فرآیندها در سازمان ها، باعث بهبود خدمات دهی و سرعت بخشیدن به مراحل حل مشکلات کاربران خواهد شد. ایجاد فرآیند به شما کمک می کند تا نقاط ضعف و دلایلی که کارها در سیستم دچار تعویض می شوند را شناسایی کرده و برای حل این مشکلات تلاش کنید.

با به وجود آوردن فرآیندها، می توان خدماتی که در حال حاضر نیاز است را تشخیص داده و خدماتی که به آن ها نیازی ندارید را شناسایی کرده و آن ها را از سیستم حذف کنید. ایجاد فرآیندها و گزارش های خروجی آن ها به سازمان کمک می کند، تا به خوبی کیفیت ارائه خدمات را سنجیده و درصد پیشرفت هر یک از اهداف سازمان را تعیین کند.

بروزرسانی و تغییرات در سیستم ها و تجهیزات پسیو شبکه

یک ساختار پایدار باید همیشه خود را بروز کرده و نقاط ضعف خود را برطرف کند. حوزه فناوری اطلاعات نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیاز است تا همواره بخش های مختلفی که نیاز به بروزرسانی دارد را شناسایی کرده و آن ها را آپدیت کنید.

یکی از ابزارهای بسیار مهم در پشتیبانی سیستم های کامپیوتری، آنتی ویروس ها هستند که برای تامین امنیت سیستم ها در فضای سایبری و محافظت در برابر حملات ویروسی مورد استفاده قرار میگیرند. بروزرسانی چنین ابزار مهمی، می تواند نقش کلیدی را در حیات یک سازمان و کسب و کار ایفا کند.

ابزار دیگری که باید به آن توجه داشت، ابزارهای بکاپ گیری می باشد. بی شک اطلاعات، کلیدی ترین و حیاتی ترین سرمایه یک سازمان محسوب می شود و برای حفاظت از اطلاعات در برابر از بین رفتن، لازم است تا اطلاعات را همواره پشتیبان گیری کرد.

از مهم ترین دلایل از دست رفتن اطلاعات می توان به خرابی های سخت افزاری، ویروس ها و سرقت اطلاعات اشاره کرد. انجام منظم و با برنامه فرآیند پشتیبان گیری از اطلاعات، می تواند نگرانی شما در بحث امنیت اطلاعات برطرف کند.

سیستم عامل ها و اپلیکیشن ها نیز ابزارهای دیگری هستند که باید به درستی مشکلات و نقاط ضعف آن ها تشخیص داده شود و آن ها را بهبود ببخشید.

بحث بروزرسانی تنها در زمینه نرم افزاری نیست و باید در بخش سخت افزاری نیز چنین اتفاقی رخ دهد تا سیستم های کامپیوتری یک سازمان به نحو احسن وظیفه ی خود را انجام دهد.

مشاوره و آموزش

مدیران سازمان ها همواره به دنبال بهترین گزینه هستند. پیدا کردن بهترین راهکار بی شک نیاز به آموزش و مشاوره دارد. مشاوران تخصصی نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کنند و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه سازمان می شوند.

در بخش پشتیبانی سیستم های کامپیوتری نیز مشاوره متخصصین می تواند به پیشبرد اهداف سازمان کمک کند. آموزش نیروی انسانی از جمله مواردی است که بخش پشتیبانی سیستم های کامپیوتری باید به آن توجه کند تا در بخش منابع و هزینه ها بیشترین صرفه جویی انجام شود. توجه به آموزش و مشاوره می تواند به پویایی و رشد یک سازمان کمک کرده و آن را از سایر رقبا جلو اندازد.

نگهداری مستمر

به منظور حفظ و افزایش کیفیت امور پشتیبانی، نیاز است تا تیم پشتیبانی سیستم های کامپیوتری به صورت مستمر و منظم فرآیندهای خود را انجام دهند. بررسی تجهیزات از نظر سخت افزاری و نرم افزاری، ارائه گزارشات بررسی های انجام شده، کشف مشکلات در تجهیزات، اعلام خرابی و… از جمله مواردی هستند که در بخش پشتیبانی سیستم های کامپیوتری به صورت مستمر باید به آن توجه کرد تا از بروز مشکلات آتی جلوگیری شود.

در بخش نرم افزاری نیز تیم پشتیبانی سیستم های کامپیوتری باید به بررسی نرم افزارهای فعال در سازمان پرداخته تا با رفع مشکلات امنیتی، به حفاظت اطلاعات در سازمان و سیستم های کامپیوتری کمک کند.

توجه به نگهداری مستمر، می تواند امنیت و پایداری سیستم های کامپیوتری یک سازمان را به حد معنی داری افزایش دهد و پس از آن شاهد کاهش چشم گیر هزینه های جاری در این بخش باشیم.

نکته حائز اهمیت دانش فنی و تجربه بالای تیم پشتیبانی سیستم های کامپیوتری است که می تواند به سازمان کمک کند تا با خیال راحت این بخش را به تیم پشتیبانی واگذار کند.

پشتیبانی سیستم های کامپیوتری

پشتیبانی سیستم های کامپیوتری

در نهایت شما میتوانید برای بهبود عملکرد شبکه کامپیوتری سازمان خود و کاهش بسیاری از هزینه های حال حاضر سازمانتان از طریق شماره تماس های سایت نت یک با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و از آن ها مشاوره بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *