دستگاه ویپ, وبلاگ

انواع تلفن ویپ تحت شبکه

نمایندگی تلفن ویپ سیسکو

در این مقاله قصد داریم به انواع ویپ تحت شبکه بپردازیم. در بازار تلفن های تحت شبکه یا به اصطلاح ویپ شاهد گستره فوق العاده ای از انواع تلفن با ساختار و مدل های گوناگونی هستیم. تلفن های ویپ با مدل های گوناگون خود به منظور رفع نیازهای خاص مصرف کنندگان و کاربران آن تولید و طراحی شده اند. همین تنوع مدل باعث شده تا بتوان بر اساس نیاز خود به راحتی یک تلفن ویپ تحت شبکه را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

تلفن ویپ های USB

این مدل از انواع  ویپ تحت شبکه از طریق اتصال USB به کامپیوتر وصل می شوند. تلفن های USB به شما این امکان را می دهد تا بتوانید هم از آن ها به تنهایی بهره مند شوید و هم با استفاده از یک تلفن نرم افزاری از تلفن های USB استفاده کنید.

تلفن ویپ های نرم‌ افزاری (Soft Phone)

تلفن های نرم افزاری یکی از ابزارهای کاربردی هستند که بر روی کامپیوترها، لپ تاپ ها، تبلت ها و موبایل ها نصب شده و به شما این امکان را می دهند تا بتوانید تماس های تلفنی برقرار کنید. خوشبختانه نرم افزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

تلفن ویپ های بی سیم (wireless)

یکی دیگر از انواع ویپ  تحت شبکه، تلفن های بی سیم هستند که در آن ها از تکنولوژی Wi-Fi یا Dect استفاده می شود. تلفن های بی سیم تحت شبکه را می توانید به یک اکسس پوینت و یا ایستگاه پایه وصل کرده و از آن ها استفاده کنید. تلفن های بی سیم به نسبت تلفن های نرم افزاری دارای کیفیت صدا بالاتر و امکانات بیشتری هستند.

 

تلفن ویپ های رومیزی

تلفن های تحت شبکه رومیزی در بین انواع ویپ تحت شبکه  جز پر کاربرد ترین تلفن های ویپ شناخته می شود. این تلفن های رومیزی از طریق پورت شبکه اترنت به سیستم ویپ شما متصل می گردد و می توانید به راحتی از تمام امکانات عمومی که از یک تلفن انتظار دارید را با استفاده از این تلفن بهره ببرید.

گوشی های دکت ,(Dect IP Phone)

گوشی های دکت عموما دارای یک پایه مجزا می باشند که هر یک از این پایه ها در سرور ویپ ریجستر می شوند. از گوشی های دکت برای ارتباط با سایر تلفن های فعال در یک سیستم تلفنی استفاده می شود. مزیت اصلی استفاده از تلفن های دکت به نسبت تلفن های بی سیم در هم پوشانی آن ها و برد مفید بسیار زیاد این گوشی ها می باشد.

تلفن های بی سیم در هر اکسس پوینت نیاز دارند تا مراحل احراز هویت و ارتباط خود را انجام بدهند اما تلفن های دکت می توانند با استفاده از فناوری تکرار امواج رادیویی بدون هیچ قطعی و با پوشش بسیار بالا در فضای بیشتری کار خود را انجام بدهند.

تلفن ویپ های تصویری (Video IP Phone)

تلفن های تصویری در اصل همان تلفن های رومیزی می باشند که این امکان را به کاربران خود ارائه می دهند تا ویدیو و تصاویر را نیز دریافت کرده و به مخاطب بفرستند. برای یک تماس تلفنی می توانید از تلفن های تصویری استفاده کرده و تصاویر افراد را بدون توجه به موقعیت جغرافیایی آن ها دریافت کرده و ببینید.

تلفن ویپ های کنفرانس (Conference IP Phone)

تلفن های کنفرانس همانند تلفن های آنالوگ کنفرانس می باشند ولی مزیت آن ها در این است که می توانید از آن ها تحت شبکه استفاده کنید. تلفن های کنفرانس تحت شبکه برای شرکت ها و اداراتی که دارای سالن های کنفرانس هستند استفاده می شود.

خرید انواع ویپ تحت شبکه

شما باید برای خرید یک ویپ در ابتدا یک ارزیابی دقیقی از نیازهای خود داشته باشید و سپس با توجه به نیاز شرکت و سازمان خود اقدام به خرید یک ویپ تحت شبکه با کیفیت کنید. خوشبختانه امروزه محصولات بسیار متنوعی در این زمینه، توسط برندها و شرکت های مختلف تولید می شوند که به خوبی پاسخگو نیاز مشتریان و شرکت ها می باشد.

اگر نیازمند خرید یکی از  انواع  ویپ تحت شبکه هستید می توانید از طریق سایت نت یک محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش بدهید. محصولات عرضه شده توسط نت یک تماما محصولات با کیفیت و حرفه ای می باشند که پاسخگو نیازهای تمام مشتریان و مصرف کنندگان ویپ های تحت شبکه خواهند بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *