شبکه, وبلاگ

خرید انواع رک شبکه

بهترین سوئیچ شبکه برای شرکت ها

در این مقاله می خواهیم درباره انواع رک شبکه صحبت کنیم. راه اندازی یک شبکه کامپیوتری در سطوح مختلف محلی تا بین المللی نیازمند آشنایی با قطعات سخت افزاری و سیستم های نرم افزاری مرتبط با رایانه است. قطعات سخت افزاری مهمترین بخش از علوم مرتبط با فناوری اطلاعات و به تبع آن، شبکه های کامپیوتری می باشد.

قطعات سخت افزاری شامل اجزایی همچون کابل های شبکه، سرور، کیستون، سوییچ، مودم، روتر و غیره است. در این مقاله شما را با یکی از مهمترین و بزرگترین قطعات شبکه LAN آشنا می سازیم. این قطعه رک شبکه نام دارد که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

رک شبکه چیست؟

رک به تنهایی جایگاه اصلی استقرار تمامی تجهیزات شبکه محلی LAN می باشد. بدین معنا که قطعات سخت افزاری شبکه کامپیوتری را در یک قسمت واحد جمع آوری نموده و همچون یک محافظ از آن ها مراقبت می کند.

تجهیزات شبکه محلی LAN متعدد و در ابعاد مختلفی تولید می شوند و هر یک از استاندارد خاصی پیروی می کنند. استانداردهای این قطعات باید با یکدیگر و استاندارد کلی شبکه و استاندارد رک مطابقت داشته باشد.

رک شبکه در ابعاد و عمق های متفاوتی تولید می شود. طول، عرض و عمق رک با توجه به دیگر قطعات سخت افزاری موجود در آن تعبیه می گردد و در اندازه های مختلفی طراحی می شوند، در ادامه به معرفی انواع رک شبکه می پردازیم.

دسته بندی انواع رک شبکه به چه صورت شکل می گیرد؟

رک شبکه نیز همچون دیگر قطعات کامپیوتر به انواع مختلفی تقسیم می شود. با توجه به طراحی ظاهری یک رک می توان آن را در یکی از دسته های زیر قرار داد:

  • رک شبکه دیواری
  • رک شبکه ایستاده

این رک ها دارای عملکرد مشابه ولی کاربرد متفاوت هستند. بدین معنا که اصولا از رک شبکه ایستاده در دیتاسنتر ها و مجموعه های بزرگ که دارای تجهیزات سروری و شبکه ای گسترده هستند استفاده می شود اما در شبکه های خانگی و یا متوسط، رک شبکه دیواری کاربرد بیشتری دارد.

رک  دیواری چیست؟

همانطور که گفتیم این رک در شبکه هایی با سطح محدودتر بکار می رود. اطلاعات ذیل می تواند دیدگاه جامعی در خصوص رک شبکه دیواری ارائه دهد:

  • رک دیواری در سایزهای 9، 12، 15 و 65 یونیت ساخته می شود.
  • درب رک دیواری ممکن است با توجه به طراحی خود به صورت تمام شیشه و یا با فریم و زوار فلزی تولید گردد.
  • عمق رک دیواری اغلب 30 الی 60 سانتی متر است. استفاده از رک های 40 و 45 سانتی متری متداول تر می باشد.
  • جنس کلی رک دیواری اغلب از استیل و یا آلومینیم است.
  • رک دیواری دارای یک فن داخلی است تا هوای داخل بدنه خنک شود.
  • برخی از رک های دیواری دارای دربهای جانبی جهت دسترسی سریع تر به تجهیزات داخلی هستند.

رک  ایستاده چیست؟

اصولا زمانی که حجم کابل کشی شبکه به علت گستره آن بسیار زیاد باشد یا قطعات متعددی درون رک قرار گیرند از رک ایستاده استفاده می شود که دارای چهار چرخ برای جابجایی سریع و راحت تر است. در خصوص رک دیواری می توان گفت:

  • رک ایستاده در اندازه های 22، 30، 36، 42، 45 یونیت و با قابلیت چرخش 180 درجه طراحی می گردند.
  • این رک دارای عمق 60 تا 100 سانتی متر است.
  • علاوه بر درب اصلی، دارای درب های جانبی و در برخی موارد دارای درب پشتی است.
  • این رک ها قابلیت تحمل وزن تجهیزات شبکه را دارند.
  • رک ایستاده قابلیت نصب ماژول با پورت های زیاد را دارد.
  • اصولا از یک تا چهار فن برای خنک سازی داخلی دستگاه استفاده می شود.

 

رک شبکه یکی از کارآمد ترین تجهیزات برای نگهداری و سرور ها و تجهیزات شبکه در اتاق سرور ها میباشد. رک شبکه در برند های مختلفی تولید میگردد که تمامی این برند ها از نقاط قوت و ضعفی برخوردارند و نسبت به استفاده هر مدل در مکان های مورد نیاز تفکیک میشوند.

فروش رک شبکه

رک شبکه یکی از وسایل مورد نیاز جهت متمرکز نمودن قطعات و تجهیزات شبکه کامپیوتری در یک نقطه خاص است. در صورتی که قصد راه اندازی یک شبکه را دارید ناگزیر از خرید رک شبکه در انواع مناسب و استاندارد با سطح فعالیت خود هستید.

قیمت رک شبکه با توجه به نوسانات بازار داخلی به صورت آنلاین در وب سایت نت یک درج می گردد. می توانید جهت اطلاع از قیمت رک دیواری و یا قیمت رک ایستاده با کارشناسان ما در این زمینه تماس حاصل فرمایید.

در صورت تمایل می توانید پیش از خرید رک ایستاده و همچنین پیش از خرید رک دیواری جهت دریافت مشاوره حرفه ای در این خصوص با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *